Som rubriken lyder, passar 235/45-18" på min 9-3 Aero -08 eller är dimensionen för högre fyrhjulsdrivna bilar?
Tack på förhand
Som rubriken lyder, passar 235/45-18" på min 9-3 Aero -08 eller är dimensionen för högre fyrhjulsdrivna bilar?
Tack på förhand
Saab 9-5 Aero SS -04
Saab 9-3 Aero SC -08
Mercedes E55 AMG - 06
Finbilen: Ford Scorpio 2,9 V6 GLX -94
Om bilen inte är sänkt så tror ja det går bra.
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
ng9-3 har stora hjulhus. Jag satte 225/45-18 på min utan problem. Nu hade den visserligen bara standard aerosänkning på 10mm, men ändå gott om plats. Jag ser inga problem med det.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
TURBOX hade väl 18" original? Och jag tror inte de skiljer sig något nämnvärt från standard på den punkten.
Det funkar utmärkt med 235/45 18", kör själv med det. Det var tillval på 9-3 aero xwd 2008.
MVH Stefan
9-5 aero 00
9-3 aero 2,8 xwd 08
9-3 se cab 185 hk
Kanon tack
Saab 9-5 Aero SS -04
Saab 9-3 Aero SC -08
Mercedes E55 AMG - 06
Finbilen: Ford Scorpio 2,9 V6 GLX -94
Skulle då alltså Hirsch 18" med 225 45 oxå fungera ypperligt på dessa 9-3or?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Ja,varför inte?
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Originaldimensionen för 18" på (i alla fall min MY07, enligt instruktionsbok) är 225/45 R18. Så 235 funkar säkert bra, originalbredden på bilen med 17" är ju 235, så bredden lär inte vara problemet. XWD har ju som nämnts tidigare bredare däck original (235), även de med 45 profil ihop med 18", men de är förvisso också något högre än motsvarade FWD-variant.
Jag kör 225/40 R18 och det ser pyttelite för litet ut enligt min smak, (alltså för mycket luft i hjulhuset) men det funkar bra ändå. Jag har original Aero-chassie.
Anledningen till 40 istället för 45 profil var att det för det första är snyggare med lägre profil samt att det faktiskt var billigare (=vanligare) än 45.
Kör nuförtiden en S(AAB)koda Octavia -20
Tidigare: NG9-3 SC Aero -07, NG900 2.3 -96 (Åkt OG900 & 9000 i barndomen)
Funkade kanon med 235/45-18" ser trotts höjden bra ut.
Lite kul är att bilen blev så mycket högre än med 215/50-17" på vinterhjulen så bilen känns som att köra en Volvo XC70 :P
Saab 9-5 Aero SS -04
Saab 9-3 Aero SC -08
Mercedes E55 AMG - 06
Finbilen: Ford Scorpio 2,9 V6 GLX -94
Men idag bytte jag till en likadan uppsättning fast med 225/45-18" tycker ändå det blev snyggare och inbillar mig att det spårar något mindre.
Continental kontra Pirelli... Jag är en Contiköpare men får säga att pirellidäcken var faktiskt tystare!
Saab 9-5 Aero SS -04
Saab 9-3 Aero SC -08
Mercedes E55 AMG - 06
Finbilen: Ford Scorpio 2,9 V6 GLX -94