Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Man kanske skulle presentera sig...!?

  1. #1

    Man kanske skulle presentera sig...!?

    Jag kom på att jag har glömt att presentera mig. Har kikat och postat lite i forumet i ett par veckor nu, men tänkte att man kanske skulle skriva lite om vem man är.

    Mattias heter jag, och jag bor i Eksjö (Folk i krokarna får gärna höra av sig för lite saabsnack!), 30 år gammal, har hus och sånt.

    Föll för saab för 5 år sedan tror jag det var då jag som uppvuxen i en saab v4 hatade dem, men då fick testa en 900 Cab (Mellow Yellow tror jag den heter) och blev kär direkt. Åkte hem och började leta. Någon vecka senare hade vi köpt en 900 Talladega. Nu har vi bytt och kör en 9-5 Aero. Lite oroad har man väl varit med deras problem, men vilka bilar har inte problem. Underbarare bil får man leta efter.

    För övrigt så samlar jag på spelkonsoler, och har efter en bantning på runt 20 maskiner, endast ett 10-tal spelkonsoler och ett par hundra spel kvar.

    Nåja, det var lite om mig... några frågor? Skicka på bara! Som sagt, är det någon i krokarna som vill prata saab, hör av er.
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Min första kärlek - Saab 900 Talldega
    Min nuvarande kärlek - Saab 9-5 Aero

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 520
    Välkommen välkommen!

    Trevligt samlarintresse du har, vad är det för konsoller som saknas då?
    Har du någon trevlig bild på Aeron?
    mvh Johan Kullberg

  3. #3
    En tacker!.... Jo, det är ett fantastiskt samlarintresse. Man växte ju upp med många av de klassiska maskinerna, och det har fått en att trilla dit igen när man började tjäna pengar m.m. Sålde som sagt av en del, så det är ett stort antal som saknas, men just nu har jag väl alla som har släppts från och med dreamcast (+ saturn) inkl. Sony PSP och Nintendo DS. Roliga maskiner.

    Trevlig bild på aeron har jag också, fast den är inte så mycket stylad och så, utan har endast lite reklamdekaler för min site. Här är en liten bild



    Brutalt snygg bil har du i alla fall. Gav den en femma! Det är den definitivt värd!

    Glömde säga en annan sak. Gammal hälsingebo (Bollnäs) så det kanske finns någon gammal polare som hänger här. Hör gärna av er om ni är från Bollnäs.
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Min första kärlek - Saab 900 Talldega
    Min nuvarande kärlek - Saab 9-5 Aero

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 649
    Snygg bil !! Och välkommen i efterskott

    //Marcus

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    31
    Tjenare o välkommen...

    Jag har säkert varit kär en 20-25ggr men det klart jag är si sådär 10 år äldre än dig så det kan ju säkert bli fler kärlekar för din del också hehe..

    Har faktiskt försökt ett antal gånger att konvertera till annat märke utan att lyckas, så fort jag fått en Saab så har jag känt mig hemma, helt otroligt, sen kan jag nästan bli sur när mina föräldrar köpt sig en splitter ny peugot (nått franskt i alla fall) hmm varför inte en 93a.. lite skadad är man nog..

    Men detta forumet har varit till stor hjälp för mig, då det finns otroligt duktigt folk med mycket kunskap! värsta databasen...
    ((Saab 9-5 2,0t 99))

  6. #6
    tackar, tackar grabbar. Jo det stämmer, det känns som om det finns hundratals år av sammanslagen erfarenhet här. Tipsen i forumet känns mer konkret än vad saabverkstäder någonsin har kunnat ge mig.

    Det där med att försöka sig på att byta märke går liksom inte. Det är ungefär som att känslan har satt sig i ryggraden, och byter man bil så känns det bara fel. Då längtar man till nästa saab. En tid körde vi vår golf medans vi väntade på 9-5:an, och det var plågsamt. Känner också till det med att man blir sur när någon köper en bil av ett annat märke. Varför förstår de inte det jag gör. Just att man kör världens lyxigaste och härligaste bil?
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Min första kärlek - Saab 900 Talldega
    Min nuvarande kärlek - Saab 9-5 Aero

Liknande ämnen

  1. Kanske en dum fråga men...
    Av Epitaph i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 01:06
  2. pedalgivare........kanske?
    Av scoopy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 14:21
  3. Ny vinge kanske?
    Av SirMacke i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 00:10
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 01:04
  5. Tänkte bara presentera mig ...
    Av Patrick_C i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 17:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •