Sidan 101 av 136 FörstaFörsta ... 519199100101102103111 ... SistaSista
Resultat 2 001 till 2 020 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2001
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Thank`s Johan!

    Da jeg ikke fant ei ku, som var stor nok. Ble det til at jeg måtte skjøte den nedre delen, hvor festene for taktrekket går opp mot taket. Og det satte jeg bort til fagfolk, som igjen gjorde en utmerket jobb. Da jeg spurte eier av firmaet, hva han skulle ha for jobben. Poengterte han med pr. tlf. at det er seks ansatte hos dem. Så det holdt med, at jeg tok med seks skolebrød. Noe jeg gjorde, og fikk sydd sømmen ved oppmøte i går. Da har det gått med, fem kyr så langt. Men det har nå, vært til en god sak. Med at de får sin siste hvile, i en Saab 9-5.

    Forøvrig så vurderer jeg og flytte ut av Oslo, og ut på landet. Og da i hus, med fortrinnsvis et par garasjer. Slik at jeg kan, jobbe med bilene mer faglig. Vi får se, hva jeg kommer opp med.

  2. #2002
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Ja ett eget hus med bra garage står också på min önskelista. Risken är dock att man blir lat och bara är korta stunder i garaget.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #2003
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Du jobbar på. Vad väger bilen nu?
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  4. #2004
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, det var det da, Johan. I mitt tilfelle setter jeg meg et arbeidsmål, føre hver gang jeg utfører en jobb på bilen. Det tar det ofte mange timer. Men det får så være. Da det viktigste for meg, er å utføre måltestningen, som er satt. Forøvrig kunne jeg godt tenke meg, og flytte til et sted i østfold.

    https://www.google.com/maps/place/%C...6!4d11.3279006

    Vedrørende liminga av taktrekket, brukte jeg to liter med lim. Da trekket sugde bra med lim. Vurderte spray. Men prøvde dette ut, på en stoff bit fra a-stolpen. Men fikk ikke det til og sitte like godt, som med det som ble penslet på. Så nå slipper garantert ikke, skinnet fra trekket. Men trekket ble noen kg tyngre. Så vil bruke dobbeltsidig teip. For og være sikker på, at trekket ikke skal knele i midten.

    Da får jeg ta meg en tur ned til bilen, og montere opp trekket. Og satse på at alt av tilhørende deler passer på, som det skal. Er nå alltid en utfordring, med de deler som det er lagt skinn på.

  5. #2005
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Jo, takk for det, Bjørn!

    Tja, jeg vet nå ikke. Men bare basskassa, veier 55 kg inkl. sub`ene. Så si sånn totalt med støy isoleringen, skinnet og kassa, noe under 100 kg kanskje. Rett utenfor Oslo på E6 er det en vekt stasjon. Så får ta å veie bilen, neste gang jeg skal til sverige. Som blir om en tre ukers tid.

  6. #2006

  7. #2007

  8. #2008
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da mottok jeg i går, kondensatoren og filtere til viftene. Så neste uke, blir det, å gjøre seg ferdig i bagasjerommet. Og da spennende, å høre hvordan subb`ene låter.






    Dagens bilder.












  9. #2009

  10. #2010

  11. #2011

  12. #2012

  13. #2013
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Gött att det går framåt med bygget! Kan ju inte va mycket kvar nu?

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  14. #2014
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det var det da, Johan. Når bilen er ferdigstilt, vet jeg nå ikke. Men legger ut bilder, ettersom jeg utfører div. arbeide. Bruker ikke så mye tid, på bilen om dagen. Men når jeg får gjort noe, legger jeg det inn på photobucket, og så igjen her å på Saab Central.

    Etter at jeg har fått til legging, av 20% film på ruten til bakluka. Blir det og knuse den som sitter i bilen i dag. Å så lime inn denne med film på. Så får jeg ta runden, med og legge film på de andre rutene. Regner med at jeg tar av dør trekkene, før jeg legger film på dørene. Skal også ha 50% på fører/passasjer dør. Ble en del forsøk, med ruten i bakluken. Men fikk det nå til etterhvert. Så nå er jeg å regne som pro.

    Så skal jeg montere inn start/stopp knapp mm. Ryggekamera, Bygge om stolene til el. med memory, isolation under stolene, polere bilen under og over, våt slipe lakken, skinnrens med vask, Ekstra støyisolerende gummilister i samtlige dører. skifte den inngående simringen mellom aksling og kassa, ferdigstille stereosystemet, sette på div. stickers, quad diff eventuelt en F40 kasse, bygge meg en motor kommende vinter med T5 bånn med kammer og T7 topp, bytte ut gir kula i en med sort skinn, ledlys under bilen, skifte ut eksisterende 2.5" eksosrørene fra kat til de bakre pottene i 3" rustfritt, skinn eller Alcantara på dashbord og dør trekk.

    Det er hva jeg kommer på i farta. Jo så blir det og legge 10 mm isolation over de 4 mm som er installert i bagasjerommet i dag. Altså samme løsning, som jeg har gjort i taket. Og samme løsning, blir det under stolene.

    Så er det ikke sikkert, at jeg stiller på Trollhettans Saab treff. Grunnet andre gjøremål. Vi får se. Men det er jo, kun to år til neste treff.





  15. #2015

  16. #2016

  17. #2017

  18. #2018

  19. #2019
    Grundladd JKDesigns avatar
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    463
    Medlem#
    11896
    Sjukt läckert bygge! Fortsätt så
    Senast redigerat av Vfr den 2019-05-31 klockan 20:00. Anledning: Borttagning av stor onödig bildcitering

  20. #2020
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Takk skal du ha, Jonas. Har nå ikke fått gjort noe mer, med bilen i det siste. Men regner med å fortsette og jobbe på den, i løpet av neste uke. Da i første omgang, å få lagt opp det elektriske, til bla.a. subb`ene. Hadde nå vært greit, og høre hvordan det låter.


    Så får jeg gratulere deg, med et nytt prosjekt. Bilen ser nå meget bra ut, til tross for sin alder. Ser at du har pusset div. i motorrommet. Og da kommer bling bling Bent med et forslag. Du som jeg, har pusset ned varmeskjoldet. Men slik som hos meg, ser du at det blir ikke 100% Og siden trykkrøret ditt mm. Er meget blankt hadde jeg trekt over med en aluminiumsplate. Slik jeg selv har gjort. Det samme hadde jeg gjort, over batteriet ditt. Med og kutte til og tilpasse en aluminiumsplate. Men da ikke ruglete materiale, som over manifolden. Men i glatt utførelse. Og så trekt det med folie. Og noe isolerende materiale innvendig. Slik at det ikke blir full kortsluttning. Noe ala hva jeg har gjort, over bremseveske beholdere,


    Her er mitt varmeskjold pusset. Og det er ikke ulikt, resultatet du har fått.





    Og så med trekt aluminiumsplate over. Den er forøvrig så tynn at du kan klippe den med saks. Så veldig enkel og jobbe med. Vedlegger en link på, hvor jeg kjøpte min plate. Kjørte med denne platen i hele fjor sesongen, og den ser fortsatt like pen ut.


    Link.

    https://www.ebay.com/itm/EMBOSSED-HE...EAAOSwqDVZd10b







    Synes nå selv at det blir penere med aluminiums trekket enn det originale utseendet. Men det er jo en smaksak. Første bildet, er ved kjøp av bilen den 15/1-2014.













    Så fikk jeg til slutt et bra resultat, vedrørende montering av solfilm, på ruten til bagasjeluken. Etter og prøvd og feilet, gjentatte ganger. Prøvde både med vann og såpeløsningen, som du bruker. Og jeg ente opp med og få det beste resultatet, med såpeløsningen. Men da kommer alt av riper, på ruten frem. Ved at man bruker, en mørk film. Er jo ikke allverden med riper, men nok til at jeg ønsker og prøve, og få fjernet de som er der. Så da må jeg ha tungen, rett i munnen. Slik at ikke ruten sprekker, under behandlingen. Men har nå studert emnet en del. Så satser på, at jeg skal få det til. Derfor har jeg bestilt settet, for å pusse/slipe ruten. Som du ser, av at jeg har lagt ut bilde ovenfor.

    Da jeg nå er i det sjette året, jeg jobber med bilen. Har jeg rimlig kontroll, på hvordan ting fungerer. Men jeg trenger en Tech 2, for og bli forhåpentlig vis 100% selvhjulpen. Men det er en del å sette seg inn i, for og ha noe utbytte av scanneren. Så da blir det, og sette seg på skolebenken igjen. Eller kanskje gå igjennom det jeg finner, av filmer og info på nett.


    Og da kan jeg jo, begynne med denne.

    https://www.youtube.com/watch?v=N98D...q&index=2&t=0s



    Så får du ha lykke til videre, med ditt eget prosjekt.



    .

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •