Sidan 67 av 136 FörstaFörsta ... 1757656667686977117 ... SistaSista
Resultat 1 321 till 1 340 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1321
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei Jørgen!

    Går stort sett i den, teoretiske biten om dagen. Og da tenker jeg på, start/stopp mm. Har det rimelig, for meg nå. Med hvordan jeg skal, montere delene. Foruten GPS enheten. Den har jeg så langt, ikke sett så nøye på enda. Nevnte for deg tidligere, at jeg hadde bestilt start/stopp delene. Men avbestilte, da jeg ønsker en annen modell. Er forøvrig i dialog med Easyguard. Hvor jeg får rabatt, ved å kjøpe alle de delene jeg trenger, fra dem. Som nevnes nedenfor.

    Så er jeg i dialog med Maptun. Kommer tilbake til dette, på et senere tidspunkt.





    Keyless go PKE car alarm system with shock sensor remote engine start function. Er ikke sikkert det blir fjern kontrollen, som vist på bildet. Da det er flere, og velge imellom.




    Immobilizer bypass module. hvor jeg også har bestilt en ny nøkkel. Som legges i boksen med chipsen.






    Window closer module. Hvor man bla.a. ikke trenger og heve/senke rutene. Da det gjøres automatisk når man lukker dørene. Eller styres fra fjern kontrollen.




    GPS tracker.

    2 användare gillar detta inlägg



  2. #1322
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Tok en nærmere titt på ruten jeg kjøpte meg, for en tid tilbake. For og se om begge rutene, har samme betegnelser. Dritt og sette inn ruten jeg anskaffet. Og så viser det seg, at den har en annen nyanse. Ruter kommer vel stort sett i klar, grønn, blå og brun skjær. Vel, som man ser av bildene, er de like. Kjøpte forøvrig ruten, fra en my01 bil.







    Og som man ser, må ruten som sitter på bilen nå, skiftes ut.




    Mens den som skal monteres inn. Er i så god stand som det går an, og få en brukt rute.






    Tok en vask av bilen i dag. For og fjerne insekter. Etter å ha vært en tur, til Sverige i går.

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #1323
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Skal snart parkere bilen, for vinteren. Så tar noen ekstra bilder, av bilen. Slik at vi har noe og kose oss med, gjennom vinteren.
















    4 användare gillar detta inlägg



  4. #1324
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182
    Du får väl många "thumps up" når du åker i Sverige. Det förtjänar du och din Saab i alla fall.

    Personligen delar jag ut "thumps up" når jag ser en fin Saab - oftast når jag är på cykel i Köpenhamn. Men det är inte alltid att den som sitter bakom ratten förstår varför dom ska ha en "thumps up" ..... "vad fan är killen sarkastisk, .... har jag gjort något fel".

    Men "thumps up" till dig från mig.

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #1325
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det hender at det kommer, en tommel opp i ny og ne.

    Og takk skal du ha, Kesr. Hyggelig at du setter pris, på min arbeids innsats.

  6. #1326
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Sarpsborg, Norge
    Inlägg
    105
    Tror jeg så deg ved Halden på onsdag. Så rimelig strøken ut denne ja!

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #1327
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Ort
    Segeltorp
    Inlägg
    18
    Läste precis tråden från A-Ö, vilken resa, bilen är fantastisk.

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #1328
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av saabcab33 Visa inlägg
    Tror jeg så deg ved Halden på onsdag. Så rimelig strøken ut denne ja!

    Det stemmer nok det ja. Var å handlet noen varer i Sverige.



    Citat Ursprungligen postat av jonfran Visa inlägg
    Läste precis tråden från A-Ö, vilken resa, bilen är fantastisk.

    Da har nå du vært på, en liten reise selv. Med å gå igjennom hele tråden. Hyggelig at du setter pris på arbeidet, som er gjort med bilen. Takker

  9. #1329
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 003
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    ...... Så tar noen ekstra bilder, av bilen.
    Det tackar vi för, snyggt som vanligt!

    Mvh
    Andreas

    2 användare gillar detta inlägg


    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  10. #1330
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Cool

    Hei Andreas!

    Hyggelig av deg og si så. Hadde vært fint å fått, tatt noen bilder i løpet av Oktober. Da det er høst, og naturen er full av farger.

    Er en forums bruker, på Saab Central. Som liker fronten på 9-5, fra 98 mod til 02 mod. bedre enn 02 mod. til 05 mod. Er vel en del, delte meninger om det. Men selv liker jeg bak enden av de første 9-5, bedre enn senere utgave. Men det er jo en smak sak. I forhold til hvordan man, pimper opp bilen. Som igjen er subjektivt.














  11. #1331
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Varför fake och inte äkta skinn? Borde väl inte vara några problem. Det ger ju en helt annan kvalitetskänsla!


    Da var jeg innom (FairMont) min lokale skinnmaker. Og kjøpte nappaskinn. Så da blir deg å pusse ned dekslene. Og så bruke en dremel. Slik at jeg får slipt ned bla.a. åpningen for hendlene, og ellers diverse kanter. Så jeg får montert sammen dekslene igjen.


    Ser ut som samme type skinn, som er i den øvre og nedre delen av rattet.




    Mitt deksel.




    Ikke mine deksler.




  12. #1332
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 200
    Medlem#
    ja
    Ser väldigt bra ut! Väntar på att se hur man monterar skinnet...

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  13. #1333
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det gjør jeg og. Blir noe utfordring, med og få det pent. Da jeg ikke har noen erfaring, med og legge skinn på en del. Som har så mange naturlige ujevnheter. Men jeg får, gjøre mitt beste. Så får vi se, hvordan det blir.

  14. #1334
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Men jeg får, gjøre mitt beste. Så får vi se, hvordan det blir.
    Du har ju lyckats hittills med bilen så detta blir säkert bra

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #1335
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Cool

    Det var det da, Herman. Er nå passe perfeksjonist. Så kan kun akseptere, et godt resultat. Men igjen, er det en utfordring. Men vi tar den. Får prøve å få gjort jobben, til helgen.

    Monterte opp solbrille holderen i dag. Og synes resultatet, ble såpass bra. At jeg har bestilt en til, og ha på den andre siden. Satser på at det er noen år, til at jeg trenger håndtakene. Men som man ser, ved håndtakene. Er tak trekket, noe ujevnt montert opp ved lista. Skal rette på dette kommende vår. Da jeg skal, isolere taket med Dynamat. Og trekket må ned igjen. Tak trekket er fra, en 07 mod. Og det ble montert opp, sammen med resten av interiøret. Da jeg var i Sverige, ved kjøp av interiøret. Var mye som skulle gjøres, over de to dagene jeg var der. En annen ting. Er at led lyset, som er under list på dørene, er for korte. Så har liggende 4 stk. led lys. Som dekker hele lista under. Vil også bli gjort til våren.






    Så har jeg bestilt led lys pærer, til taket i bagasjerommet. De vil bli satt inn, når jeg mottar de. Og ikke til våren.


  16. #1336
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 200
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Det gjør jeg og. Blir noe utfordring, med og få det pent. Da jeg ikke har noen erfaring, med og legge skinn på en del. Som har så mange naturlige ujevnheter. Men jeg får, gjøre mitt beste. Så får vi se, hvordan det blir.
    Möjligen skall man montera /limma ett fuktigt skinn som sedan får torka och bli perfekt anpassat till underlaget. Men lita inte på det. Jag gissar bara (klokt hoppas jag).

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  17. #1337
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    212
    Man kan även göra så här:






    Ökar cockpit känslan rejält

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #1338
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Möjligen skall man montera /limma ett fuktigt skinn som sedan får torka och bli perfekt anpassat till underlaget. Men lita inte på det. Jag gissar bara (klokt hoppas jag).
    Det er sikkert en mulighet. Men har det relativt klart, for meg nå. På hvordan jeg skal, utføre jobben. Så vi får se, hva resultatet blir.

  19. #1339
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Plankan Visa inlägg
    Man kan även göra så här:

    Ökar cockpit känslan rejält


    Det ser meget bra, og gjennomført ut, Plankan. Vurderer selv å legge taket, med A/B/C stolpene i skinn. Og plast dekslene, i bagasjerommet. Men det som i utgangspunktet, stopper meg. Er dekslene for ventilasjon, i bagasjerommet. Vet ikke helt, hvordan jeg skal legge skinn her. Men får bruke vinteren, med å tenke igjennom det.





    Sjekket oljetrykket på 80 grader, ved 2000 omdreininger i går. Og den ligger på 3.4 bar.


    Grunnet vinklingen på kameraet, viser bildet 2000 omdreininger. Men den er noe under. Ikke lett og holde foten på gass pedalen stødig, på 2000 omdreininger ved 80 grader.


  20. #1340
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg demontert gir kula. For og bygge den om, fra batteri drift til 12v.




Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •