Sidan 20 av 136 FörstaFörsta ... 1018192021223070120 ... SistaSista
Resultat 381 till 400 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #381
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    212
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Helt riktig, Lööf. Bærearmene mine, ser ut som de har vært i en katastrofe. Hehe
    Men det ser værre ut, enn det det er. Da det er hovedsaklig overflate rust.

    Men jeg tar utfordringen.
    Uhf ja -
    det där känner man igen från tiden jag själv var igång där -
    men jag fegade mig och lämnade iväg hela rubbet till bläster/pulverlack

    2 användare gillar detta inlägg



  2. #382
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei Plankan.

    Det der så jo kjempe fint ut. Ser den med at det er lettest og sende det bort. Og få det pulverlakkert. Men her blir det nok til at jeg gjør jobben selv. Og jeg vil pensle på, med hammerlakk. Så får vi se, hvor bra det blir. Hva er det man sier. Selv gjort er vel gjort. Hehe

    Og hvor fornøyd, er du med handlingen på bilen, etter skifte til poweflex foringer.

  3. #383
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 200
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Da har jeg fjernet lakken, på bærearmene. Med og pensle på maling fjerner. Og så skrape av malingen, med diverse størrelser på sparkelspader. Når det var gjort. Helte jeg 10 liter med eddik 7% klar. I en balje, og la diverse skruer og en bærebro oppi. Så får jeg la det stå, et par dager. Og se hvordan det blir. Om det ikke blir bra nok. Vurderer jeg og bruke Electrolysis. Men det kommer jeg tilbake til.[/URL]
    Varför inte ta elektrolys direkt? Du har ju en bra balja! Man slipper ju en del arbete...
    Det fungerar utmärkt med gammal färg kvar om den sitter ordentligt. Dvs du behöver inte ha bort ALL färg först. Vill du ha bra finish kan du ju ta en omgång med slip-papper efteråt.

    Läser inte så ofta. Men med stort intresse!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #384
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Anbefaler to-komponent lakk også. Jeg har prøvd mye rart på understellet, men ikke noe annet en 2k holder. Hammerite er noe svineri på grunn av silikon i malingen også. Da må det fjernes før man kan male noe annet oppå.

    2 användare gillar detta inlägg



  5. #385
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Jag har använt mig av både elektrolys och bläster/pulverlack.
    Elektrolysen har fördelen att den även fungerar på detaljer där man inte kommer åt att blästra, t.ex. inuti saker och till små detaljer.
    Pulverlacken är mycket tålig och används med fördel till subframe och bärarmar och andra större detaljer.
    Subframe behandlas även lämpligt med tunnflytande rostskyddsvax.

    Och chassit/väghållningen blir fast och fin utan att vara okomfortabel med Powerflex.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #386
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    212
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Og hvor fornøyd, er du med handlingen på bilen, etter skifte til poweflex foringer.

    Mycket nöjd.

    Jag har en 07'a Sportcombi som med sina 17" studsade bra runt innan.
    Det gör hon fortfarande, men mera kontrollerad nu liksom

    Kan rek en sådan omgång med PF - det gör underverk på en redan mycket bra bil

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #387
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Mr.O.


    Nå er jeg i gang med eddik badet. Så da får det gå sin gang. Dette er ingen veteran del. Så om det ikke skulle bli helt bra nok. Får man kjøpe nytt. Men om jeg er fornøyd med eddiken, så blir det med det. Så blir det uansett, en runde med slipepapir/stålbørste.


    Mathias.


    Takk for innspill, Mathias. Skal ringe kjemi kontakten min i morgen. Så får jeg se, hva vi kommer frem til. Ser den delen, med at det er, silikon hammerlakken. Men nå har jeg ingen planer, om og lakkere noe over hammerlakken. Men innspillet ditt, gjør at jeg vil se nærmere på det.


    Herman.

    Nå ser det ut til at eddiken funker helt greit. Ut i fra hva jeg legger som mal, for hva som er akseptabelt. Blir ikke nytt uanset. og siden bilen kun skal brukes i sommer halv året. Holder nok det jeg gjør, Leeenge.


    Plankan.

    Har hatt pf tidligere. Men ikke så mange som nå. Men gått og høre at både du Plankan og Herman, er fornøyde. Takker for tilbakemellingen. Men en annen ting. Da det følger med relativt liten mengde med smøremiddel. Er det da greit og supplere med kobberpasta? For jeg ønsker og unngå knirking i forstillinge. Da får jeg rett og slett, hetta


    Så tok jeg en titt, på den ene Brua. Som nå har ligget i bløt, i 24 timer. Så la jeg oppe i den andre også. Så kan de ligge der, i noen dager.








    1 användare gillar detta inlägg



  8. #388
    Grundladd BigPetes avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Lövestad
    Inlägg
    316
    Medlem#
    8906
    Jäklar vad fin bilen blir! Den här tråden ska jag följa

    Den där custom instrumentbrädan blev ju löjligt snygg! Hur mycket fick du betala för den?

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9⁵ Aero MY04 - BioPower - 315 hk/450 Nm
    http://www.garaget.org/?car=315585

  9. #389
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av BigPete Visa inlägg
    Jäklar vad fin bilen blir! Den här tråden ska jag följa

    Den där custom instrumentbrädan blev ju löjligt snygg! Hur mycket fick du betala för den?

    Hei Pete.

    Når du sier instrumentbrädan. Tenker du da på plasma skivene, til speedometeret?


    Denne.


    Og takk skal du ha, for din hyggelige kommentar. Tack så mycket

  10. #390
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Nå Herman. Noen forslag til mitt spørsmål. Vedrørende og bruke kobberfett på pf?


    Sett noe nærmer på og få sydd, hvit skinndamask på växelspak, och handbroms. Får ta en tur innom en Polsk dame, som har sydd diverse for meg tidligere.


    Kunne ha gjort seg med hvit brytning.


  11. #391
    Grundladd BigPetes avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Lövestad
    Inlägg
    316
    Medlem#
    8906
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Hei Pete.

    Når du sier instrumentbrädan. Tenker du da på plasma skivene, til speedometeret?
    Ja, precis

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9⁵ Aero MY04 - BioPower - 315 hk/450 Nm
    http://www.garaget.org/?car=315585

  12. #392
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av BigPete Visa inlägg
    Ja, precis

    Det har seg slik, Pete.

    At i våres, tok jeg kontakt med flere produsenter, av Indigo plasma gauges. Og kom da bl.a. i kontakt med Adam, hos firmaet Moman. Som holder til i Polen. Problemet var at de ikke hadde skivene til Saab 9-5. Så da ble vi enige om, at jeg skulle sende dem et sett. Noe jeg gjorde. Så kom han med forslag, på hvordan utførelsen kunne bli. Så justerte jeg det noe. Og har de som jeg har i dag. Mener settet kostet, sånn ca. rundt kr. 650,- inkl. frakt. Har selv planer om og anskaffe meg, et sett til. Slik at jeg kan bytte på de. La oss si, hvert annet år.

    Så om det er interessant for deg. Ta kontakt med Adam, og han vil i samarbeide med deg. Lage et sett, som du forhåpentlig vis, blir fornøyd med. Om det er andre her, som kunne tenke seg noe likt, som jeg har. Men har en annen modell type Saab. Ta kontakt med de.


    http://moman.pl/eu/contact,6,6.htm

  13. #393
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Nå Herman. Noen forslag til mitt spørsmål. Vedrørende og bruke kobberfett på pf?
    Hei
    Missat den frågan, fettet som följer med PF bussningar är Copper Paste, jag mailade PF i England för många år sedan och frågade.
    Så Ja, man kan använda det och räcker inte det som följer med så går det bra med annat fabrikat.

    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Sett noe nærmer på og få sydd, hvit skinndamask på växelspak, och handbroms. Får ta en tur innom en Polsk dame, som har sydd diverse for meg tidligere.
    Kunne ha gjort seg med hvit brytning.
    Eftersom du har röd söm på ratten så kanske du kan få samma färg på sömmarna på damaskerna (om du inte har synliga sömmar på stolarna i annan färg) eller en kombination av flera färger.
    Exempel från en BMW ratt sydd av meinlenkrad

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #394
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Hade helt missat denna tråd.
    vilket bygge.
    Snyggt! Flera tummar upp!!

    1 användare gillar detta inlägg


    Till mitt garage: Garaget

  15. #395
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Takk skal du ha, Herman. Har allerede brukt ekstra med kobberfett, på de bakre foringene til bærebrua. Men da vet jeg at det var riktig gjort. Takker

    Se der ja. Mr. Kreativ. Kommer med en fin løsning vedrørende sømmene. Og ja, skal se om jeg ikke får lagd noe, ut i fra hva du tenker. Er helt enig med deg, at det du kommer med, blir bra. Så stay tuned, Herman.

    Hadde besikning på Bmw`en i dag. Som er like spennende, hver gang. Er som når man har, en viktig prøve på skolen. Nærvøs, rastløs og ikke sikker på hvor man skal feste blikket. Så kommer representanten bort til deg, etter at prøven er tatt. Dette ser jo meget bra ut, Bent. Det eneste du trenger og gjøre, er og bytte bremserør fra bensin tanken, og til bakre kalipterene. Yes. Besto besiktningen, mer eller mindre med glans. Har jo lett for, og tegne fanden på veggen, før en besiktning. Spesielt når man kun har hatt bilen, i knappe to måneder. Og man ikke kjenner til historikken.

  16. #396
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Tjena Loffe.


    Det var da hyggelig at du synes at det jeg har gjort med bilen, er gjevnt over bra. Og at du tok deg tid, til og se igjennom tråden. Takker for det. Og takk for den, hyggelige kommentaren på Garage.org.

  17. #397

  18. #398
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm / Karlstad
    Inlägg
    204
    Ser grymt ut som vanligt Bent! Behöver man motivation så kikar man bara i din tråd

    Jag blir otroligt sugen på powerflex jag med...

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #399
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Anders1984 Visa inlägg
    Ser grymt ut som vanligt Bent! Behöver man motivation så kikar man bara i din tråd

    Jag blir otroligt sugen på powerflex jag med...

    Hei.


    Det var da hyggelig, og høre Anders. Det var en fra Usa, som var blitt så inspirert, at han hadde gått til innkjøp, av mye deler. Så nå håper jeg at ikke det blir innkalling til small cort, ved Judge Judit. Det kan jo fort bli kostbart. Hehe

    Ja det skal bli spennende og se, hvordan oppsettet blir og kjøre med. Venter i spenning Så ser jeg frem til, og reise til diverse treff i Sverige, kommende sesong. Og se hva som rører seg av Saab, i broderlandet.

  20. #400
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Så ser jeg frem til, og reise til diverse treff i Sverige, kommende sesong. Og se hva som rører seg av Saab, i broderlandet.
    Välkommen

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •