Sidan 17 av 136 FörstaFörsta ... 715161718192767117 ... SistaSista
Resultat 321 till 340 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #321

  2. #322
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Gött att se en bil med bra puts! Tänker tillbaka på hur min 9000 såg ur.. Usch..

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #323
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Gött att se en bil med bra puts! Tänker tillbaka på hur min 9000 såg ur.. Usch..

    Stemmer det, Lööf. Viktig med og gjøre pussen, med gjevne mellomrom. For og holde stasen vedlike, lengst mulig

    Så litt om det som skjer fremover. Nå har jeg anskaffet meg en meget pen rute til bakluka. Slik at jeg kan legge film, på rutene til våren. Og en rustfri subframe, med bærearmer. Som jeg får til uken. Så da blir det og pusse og lakkere. Montere powerflex foringer, og stab. stag fra SAS. Kjøpte subframen, for og kunne pusle med det, i løpet av vinteren. Og så er det fort gjort, og montere opp den nye. Så skal jeg anskaffe meg, vindusløfter bryteren, og vindusvisker armer, fra en 08. Da de er anneledes, enn det som sitter på bilen i dag. Så er det bakstillingen. Så det er fortsatt, diverse og ta tak i.

  4. #324
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Gött att se en bil med bra puts! Tänker tillbaka på hur min 9000 såg ur.. Usch..

    Stemmer det, Lööf. Viktig med og gjøre pussen, med gjevne mellomrom. For og holde stasen vedlike, lengst mulig

    Så litt om det som skjer fremover. Nå har jeg anskaffet meg, en meget pen rute til bakluka. Slik at jeg kan legge film, på rutene til våren. Og en rustfri subframe, med bærearmer. Som jeg får til uken. Så da blir det å pusse og lakkere. Montere powerflex foringer, og stab. stag fra SAS. Kjøpte subframen, for og kunne pusle med det, i løpet av vinteren. Og så er det fort gjort, og montere opp den nye. Så skal jeg anskaffe meg, vindusløfter bryteren, og vindusvisker armer, fra en 08. Da de er anneledes, enn det som sitter på bilen i dag. Så er det bakstillingen. Så det er fortsatt, diverse og ta tak i.

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #325
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei

    Da jeg vurderer og montere inn powerflex foringer, i understellet. Lurte jeg på, om noen har erfaring, med hvordan bilen blir og kjøre med. Blir den gokart aktig. alså mer eller mindre så stiv. Og vil jeg få noe mer støy, ved kjørning. Og ellers andre ting, som oppstår?

    Tenkte da og bytte ut alt av foringer. Slikt som avbildet. Inkl. til styrningen. Skal også montere stagene fra SAS.


  6. #326
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Svarade i din andra tråd,

    Ajabaja! Inte dubbelposta

    §3.4 Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #327
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182
    Bra att se att du är tillbaka Bent. Du har varit saknad!
    Värja gång jag tittar i Projekt tråden hoppas jag på nytt ifrån Oslo.

    Jag fattar inte hur fort du har fått kol på den 9-5:a.

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB 900 1996 bytt till SAAB 9-3t SE M01 i' 07; Taklucka och allt, import från Tyskland till Danmark. På danske skyltar och skyltarna kostade 1½ gång bilens pris.
    '14 Bytt till 9-3 ss M08, var det nu klokt? Ja älskar också den!
    STCS medlem nr. 12358

  8. #328
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Svarade i din andra tråd,

    Ajabaja! Inte dubbelposta

    §3.4 Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

    Ser den Herman. Men da det haster litt, med at jeg kommer til og kjøpe dette raskt. Ville jeg nå flest mulig på forumet. Ellers så er det jo fint, at du holder orden i rekkene. Om så er. Får heller moderator slette et av innleggene.

  9. #329
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av kesr Visa inlägg
    Bra att se att du är tillbaka Bent. Du har varit saknad!
    Värja gång jag tittar i Projekt tråden hoppas jag på nytt ifrån Oslo.

    Jag fattar inte hur fort du har fått kol på den 9-5:a.

    Takk for det Kesr.

    Den siste tiden, har jeg kun brukt bilen. Foruten her om dagen, kjøpte jeg bærebruer, travers, rute til bakluka mm. Så nå er det snart tid for pussing, og montering av foringer, med SAS stag. Kommer tilbake til dette senere. Ruta til bakluka er forøvrig i meget god stand. Men har noen små riper etter viskeren. Men har tenkt og kjøpe et kitt til dette. Og pusse de vekk. Hadde kjøpt ny rute, om det var tilgjengelig. Men de produseres ikke lenger.

    Og da tenkte jeg og bruke noe alla dette.

    https://www.youtube.com/watch?v=emvl30wsoF0

  10. #330
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    154
    Medlem#
    7319
    Bra jobbat med poleringen! Fin balans i färg med silverinslagen!

    Ha det gott! /Jonas

    1 användare gillar detta inlägg



  11. #331
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Jonas k Visa inlägg
    Bra jobbat med poleringen! Fin balans i färg med silverinslagen!

    Ha det gott! /Jonas

    Takk for det, Jonas. Og må du også, ha det godt.

  12. #332
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Her er bilder av understell delene. Så nå blir det å pusse, og så pusse litt til. Pensle på med rusteter. Og så lakkere. Men først må jeg få presset ut, alle foringene. Og siden jeg ikke har presse, får jeg dy til Macgyver løsning Ser ut til at foringene blir kjøpt hos Maptun. Så avventer tilbakemelling på om de har alt jeg trenger, så var det prisen da. Vi får se, hva det blir til






    Og her er ruta.


  13. #333
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Och när du är klar blir det fint

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #334
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Se der ja. Det er nå slik jeg har tenkt meg, at det skal bli. så kan du ikke bare sende over delene, Herman. For det hadde forenklet min jobb betraktelig.

    Ser du har flere biler. Så er nå litt nysgjerrig på hvordan de ser ut. Om du kunne lagt ut noen bilder her, hadde det vært fint.

  15. #335
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Se der ja. Det er nå slik jeg har tenkt meg, at det skal bli. så kan du ikke bare sende over delene, Herman. For det hadde forenklet min jobb betraktelig.
    Det är väl en prisfråga , jag skaffade en extra subframe från en 9-5 Aero -02 som fick följa med på bläster och pulverlack.
    Kommer förmodligen att använda den på -07'an om de är lika. Att monterade den på -00 är lite bortkastat eftersom den är mer av bruksskick.

    Att lämna på bläster och pulverlack borde vara enkelt att göra lokalt i Norge antar jag.
    Jag deoonterade alla bussningar, överfallen till krängarna mm och skruvade på muttrar/skruvar för att skydda alla gängor innan jag lämnade bort jobbet.
    Det är inte ovanligt att skrivarna till överfallen sitter fast och går av så man får borra ur dem och gänga upp hålen och det är bra att göra innan man lämnar bort delarna.
    Och jag sprutade subframen invändigt med vaxbaserat rostskydd innan nya bussningar monterades.

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #336
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182
    Hej Jag ser fram till att höra hur det går att polera bort repor på rutan - jag har samme problem på min framruta. Så om det går bra kanske jag vill försöka göra samma.

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB 900 1996 bytt till SAAB 9-3t SE M01 i' 07; Taklucka och allt, import från Tyskland till Danmark. På danske skyltar och skyltarna kostade 1½ gång bilens pris.
    '14 Bytt till 9-3 ss M08, var det nu klokt? Ja älskar också den!
    STCS medlem nr. 12358

  17. #337
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Jo takk, Herman. Men jeg får vel ta tak i pussingen, med det jeg har selv. Dette er jo tross alt et prosjekt. Og da kan jeg jo ikke jukse, med og kjøpe ting ferdig gjort. Så må jeg jo også holde kostnadene nede. Men ringpermen begynner og få en viss tykkelse. Men hvor mye jeg har brukt på bilen, har jeg ikke regnet i sammen. Og har ingen planer, om og gjøre det heller. Det er jo hva det er uansett

    Men kan du forklare noe nærmere, hvor skrivarna till överfallen sitter?



    Selvfølgelig skal du få bilder med forklaring. På hvordan det gikk, med pussingen av ruten, Kesr. Kommer tilbake så fort det er gjort.

  18. #338
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    495
    Fantastiskt fint Herman! Bent: Din lär garanterat bli lika bra med tanke på vilken puts bilen har fått hittills!

    1 användare gillar detta inlägg


    Utan Saab

  19. #339
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av rejser99 Visa inlägg
    Fantastiskt fint Herman! Bent: Din lär garanterat bli lika bra med tanke på vilken puts bilen har fått hittills!
    Å nei du. Den skal bli mye finere, enn Herman sin. Nei, det var vel en dårlig spøk. Men nå har jeg bestilt, alt av powerflex foringer jeg trenger, fra Maptun. Bestilte også en ny orginal turbo, fra dem. Da jeg for et par uker siden, tro gassen i bånn, med et påfølgende smell fra motoren. Så røykla jeg hele området. Og det var helt enormt med røyk som utviklet seg. Er vel de i dag, som var i området, som har utviklet kols. Så da ble det, og taue bilen hjem Så den uorginale turboen holdt ca 20000 km. Men så har den fått mye juling. Stab. stag fra Sas er også bestilt. Og satser på og ha den i løpet av neste uke.

    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


  20. #340
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Da har jeg i dag, mottatt en orginal turbo, og powerflex foringer, til hele forstillingen, fra Maptun. Med de to store bak. Så da blir det, og bytte ut den ødelagte turboen, førstkommende tirsdag. Så er jeg spent på om hvor stor skade, den havarerte turboen har forårsaket.



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •