Sidan 5 av 136 FörstaFörsta ... 345671555105 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #81
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    B-)

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  2. #82
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Här händer det saker! Jag måste säga att du övertygat mig om att blåa sillikonslangar passar bra med röd lack, det får vi sätta upp på att-göra-listan.

    2 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  3. #83
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Under huven skall det vara svarta slangar, färgat gömmer vi under bilen (eller använder Black Series) :-D

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  4. #84
    Så där fin var nog inte bakaxeln ens när den lämnade fabriken.. Kommer du nånsin vilja åka med bilen, allt kommer ju bli smutsigt..?

    1 användare gillar detta inlägg


    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  5. #85
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Så där fin var nog inte bakaxeln ens när den lämnade fabriken.. Kommer du nånsin vilja åka med bilen, allt kommer ju bli smutsigt..?


    Vadå, ser inte din ut så vi har ju sammalika?

    Näe, GM har snålat in rejält på färg på de flesta ställen men det var stora ögon på Besika i morse och varken hamare eller koben användes
    Delarna på bilden + allt med bromsar och fjäderben låg på backen tills ca 18tiden i går, 02:10 var allt på plats och idag dricker jag kaffe ur stooora muggen.
    "alla" bussningarna i bakvagnen byttes eftersom de finns att köpa och så slipper jag meka med det på minst 10år på den bilen :-)
    Framvagen nästa, och därefter samma visa på -07an som har lite smårost på bl.a bakaxeln.

    Och ang. att köra så bor jag dessutom 2,5km från asfalten.... men jag har underspolningsrör till Kärchern

    Nog med trådkapning för nu, Nu är det Bent's tur att visa hur man gör i Norge

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #86
    Jaha, nu kommer Bent kroma sin bakaxel för att vara värre..

    2 användare gillar detta inlägg


    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  7. #87
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Det har inte vi svenskar råd med

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #88
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Må si tanken din om og benytte deg av blå slanger, er veldig fornuftig Etnoy Greit med noe kontrast til det røde og svarte. Og ikke hør på Herman, hehe

    Og Herman, det var et fint resultat du har fått ut av opphenget. Men her blir det nok chrome. Hehe, tror ikke det Kingback. Men må vel etterhvert gjøre som du Herman. Ble meget bra Ser at det er flere som står på om dagen. Godt jobbet


    Mvh
    Bent

  9. #89
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja da har jeg fått byttet ut det gamle dashbordet, til et fra en 08. Og det tok sin tid. Brukte vel 12 timer i dag. Men da fikk jeg også byttet ut pærer i speedometeret. Ryddet litt i ledninger, mm. Vansklighetsgraden i det og bytte dashbordet, vil jeg si, er en toer. Knotingen ligger vel på en tier, hehe Greit og ha tunga rett i munnen, når det er første gang man gjør det på Saab`en. Tok jo noe ekstra tid, med at braketten som sitter på airbaggen, lå i klem mot kollisjonsbjelken. Etter at dashbordet var mer eller mindre montert opp. Se bilde. Men fikk det til, og alt fungerer som det skal. Var noe spent da jeg satte minus kablen på batteriet. Om det ville si pang, og airbaggene fløy veggimellom. Men nei, stille som i graven.

    Noen bilder, hvor jeg bl.a peker på hvor skruene sitter, som holder dashbordet på plass.











    Skruene sitter på hver side av rattet, bak gummipropper. Skru ut de og du kan ta airbaggen ut. Men som du ser er det tre kontaktpunkter.



    Spenna som du ser her, kom i klem, så jeg måtte løsne airbaggen, mens dashbordet var montert på plass. Og det var knot, og komme til. Men gikk jo til slutt.

















    Nye pærer i Speedometeret.





    Så da mangler vi rattet, så skulle det bli bra. Her er forøvrig bildet av rattet jeg skal ha.




    Mvh
    Bent

  10. #90
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Otroligt vilket jobb!!
    Well done.

    Ang. ratt, vad är priserna på dessa? Fabrikat/Butik?
    Tänker du även uppdatera ratten till en facelift modell? Tror det finns trådar om det för det kräver att man byter några motstånd för att få rattknapparna att funka.
    Själv tycker de äldre ser bättre ut och är mindre "plastig"

    Jag har själv en Maptun ratt i min -05'a och den liknar ratten till vänster och är otroligt skön
    Och i min -07'a har jag en meinLenkrad som också är väldigt skön och lite fastare (och billigare)

    Och varför inte byte av huvudinstrument till en med turbomätare?

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #91
    Vilket jävla jobb att byta dashboard, men det blev väldigt fint. Och jag som följer tråden noga vet att Bent har laddtrycksmätare i A-stolpen..

    Herman, har du några bilder på dina olika rattar, är nyfiken på vilken som är snyggast.

    1 användare gillar detta inlägg


    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  12. #92
    Brutalt arbete med panelen... Imponerade att se!

    Hade inte varit fel med en alcantara ratt i OG9-5an.. Riktigt läckert!

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #93
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Rattet er fra Maptun. De holder på med med produksjon, av nye typer ratt. Hva prisen blir, vet jeg ikke enda. Kommer tilbake til det, senere Herman. Om det blir facelift eller ikke, vet jeg ikke enda. Men vil nå prøve og få det så spesielt, som mulig. Det er bestillingstid på rattene, så når det kommer, vet jeg ikke. Men skal prate med Fredtik hos Maptun senere i dag. Så får vi se om jeg vet noe mere da.

    Ja det tok sin tid, Kingback. Men med forsiktighet, gikk det uten at diverse brytere, eller andre deler gikk sønder. Ting sitter godt sammen. Og siden jeg ikke tok ut midt konsolen, ble det noe bøy og tøy.

    Takker Marcus Og ja alcantara, hadde gjort seg. Og det kan jeg få. Men vet ikke hvordan det slites over tid. Er redd det blir stygt fort. Men om noen har andre erfaringer, er det bare og komme med dem.


    En annen ting, er at jeg er ikke fornøyd med felgene. Da kantfelg på Saab`en passer dårlig. Min subjektive mening da Så da blir det vel til at jeg bytter til nye Zito W111. Da de gir mere volum, slik at bilen virker kraftigere. Noe som kommer godt med, når jeg får montert bodykittet. Felgene er utsolgt hos leverandør. Men det vil komme en ny forsendelse, i slutten av Mai. Passer egentlig bra, for innen den tid, håper jeg å ha fått lakkert bilen.

    Zito W111. Kommer til og bli i Hyper sølv. Liker nå litt bling bling







    Mvh
    Bent

  14. #94
    Jag håler med, fälgar med bred kant passar inte så bra på 9-5, jag tror dom Zito blir mycket bättre. Jag har ABS 333 på min som är ganska lika och det ser revligt ut tycker jag.

    1 användare gillar detta inlägg


    95Aero ///Mackanized
    2005 - BioPower - 305 hk

  15. #95
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av kingback Visa inlägg
    Jag håler med, fälgar med bred kant passar inte så bra på 9-5, jag tror dom Zito blir mycket bättre. Jag har ABS 333 på min som är ganska lika och det ser revligt ut tycker jag.
    Felgene dine er nesten identiske. Så da er vi enig Kingback, at dette er rette veien og gå, vedrørende felg valg

    Snakket forøvrig med Fredrik hos Maptun, nå nylig. Og det tar fort en par uker til, før de får inn noen nye ratt. Han skal sende meg bilder. Så får vi se. Skal ringe han opp igjen, først kommende onsdag.


    Mvh
    Bent

  16. #96
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Var en tur innom lakkereren på Lillestrøm ( ca. en mil nord for Oslo) i dag, og gikk igjennom diverse detaljer, før lakkering. Utover at jeg skal ha fargen som er nå. (Imola red) Blir det klarlakk på, slik at bilen blir ekstra blank. Så lurte jeg på om jeg kunne montere opp grill og brakett med lykter, før lakkering. Tenkte kanskje at han kunne lakkere rundt delene. og maskere. Men det vil ikke bli bra. Så jeg får tilpasse i forkant. Og montere det opp, etter lakkeringen. Satser på at jeg har har gjort de tingene jeg trenger og gjøre, innen en mnd. Slik at bilen kan lakkeres da.

    Når jeg var hos signalen bildemontering, i Sverige. Og monterte inn intreriøret. Glemte jeg og ta med plast dekselet, rundt vindu på førerdør. Den som justeringa for speilene sitter. Hentet den post restante, i Strømstad. Da var jeg også innom en Saab entusiast. Og fikk de utvendige speilene. Har demontert den ene, og pyntet noe på aluminiumet. De skal begge demonteres, og klargjøres, for lakkering.



    Tåkelysene kom i dag. Så da får jeg tilpasse grillene til lyktene. Og provisorisk montere de på fangeren. Og bruke et eksternt batteri, slik at jeg får mer eller mindre riktig lysbilde. Så er det justeringer på lyktene, til og finjustere, når fangeren kommer på bilen. Blir en del jobb, med og få dette fint.




    Mvh
    Bent

  17. #97
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei.

    Tatt innvendig vask og rens.












    Når deg gjelder skinnrens, bruker jeg Autoglym Care balm. Da den bl.a lukter ekte skinn :




    Og ikke heng Dere opp i den store subb`n Da den er kun for inntil videre. Må få til en finere løsning i bagasjerommet. Men er ikke der enda. Kommer senere.



    Mvh
    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #98
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 239
    Medlem#
    7499
    Riktigt Nice. Trogen följare av tråden. keep it up!

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #99
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng Visa inlägg
    Riktigt Nice. Trogen följare av tråden. keep it up!
    Det var da hyggelig. Takk skal du ha


    Mvh
    Bent

  20. #100
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Mellom de større slagene, jobber jeg nå med og finne en løsning, på hvordan jeg kan få digitale instrumenter. Er i dialog med en kar ifra Asia, som har sagt seg villig til og inngå et samarbeide for og spesiallage en digital instrument plate.

    Har gjort dette en gang tidligere, med en Bmw e28 1983 mod. Dette var med en kar fra Polen. Det blir noe enklere denne gangen, da Bmw`n ikke hadde lys i nålene, slik at jeg måtte bruke fluoriserende maling på nålene, og uv dioder. For at det skulle se ut som nålene lyste.

    Vi får se hva jeg får til, men her er et bilde av hvordan de spesiallagde skivene, ble på Bmw`n.



    Mvh
    Bent

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •