Sidan 99 av 136 FörstaFörsta ... 4989979899100101109 ... SistaSista
Resultat 1 961 till 1 980 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1961
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    5129
    Ser snyggt ut men vad är hålet i mitten till för?
    Det rektangulära.
    Till mitt garage: Garaget

  2. #1962
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Ser snyggt ut men vad är hålet i mitten till för?
    Det rektangulära.
    Är ju porten. Finns både portade och slutna lådor. Portade flyttar i regel mer luft = basen känns mer. Beror lite på elementet.
    BioPowered Saab 9-5
    400 Hk /490 Nm
    1490mg/c 2008

  3. #1963
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    5129
    Det är jag med på men ser ingen öppning till elementen.

    Edit: Nuuu såg jag...skulle gått till specsaver...
    Till mitt garage: Garaget

  4. #1964
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Härligt att det går framåt för dig i bygget. Snart dags att klä in den?

    Dette tar sin tid, Johan. Som sagt, er første gangen, jeg lager en slik kasse. Og det er en del detaljer, og ta hensyn til. Samt at jeg er, vel ikke den raskeste. Så vi får skylde på alderen. Er nå fortsatt en del sparkling og pussing, før den er klar for skinn. Men nå tar jeg tak i et par andre ting, før jeg fortsetter med kassa.

    En annen ting er vel, om det blir noe vettig lyd, ut av dette. Om ikke annet, kan jeg bruke kassa som akvarium. Da den skal bli, potte tett.



    Forøvrig ser det ikke ut til, og bli noe gitter over subb`ene.






  5. #1965
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Det är jag med på men ser ingen öppning till elementen.

    Edit: Nuuu såg jag...skulle gått till specsaver...


    Fint, da er den saken løst.


    Lukket basskasse.

    Dette er rett og slett en tett kasse bak subwooferen. Denne kassetypen vil gi den jevneste kurven og er lettest å bygge. Den egner seg best for musikk som krever en "stram" og kontrollert bass. I de fleste tilfeller vi denne kassetypen gi mer "HiFi" preg over lyden. Det er også i denne typen at basselementet vil tåle mest effekt. Ulempen er at den i en slik kasse er mindre effektiv - som gjør at det kreves mye effekt for å spille høyt og bra. Sørg for at forsterkeren har nok effekt og resultatet blir meget bra. Med rette basselementer kan du få kjempegod bass selv ut av små kasser.



    Bassrefleks/Portet kasse.

    Denne kassetypen bruker et rør eller en port i kassen for ekstra luftgjennomstrømming, og gir en ekstra kraft ved dype frekvenser rundt f.eks. 45Hz. Slike kasser er mest populær på grunn av sin evne til å spille høyt i disse frekvensområdene, og passer ekstra bra for de som vil ha litt mer "boom" i musikk som rap, hiphop, dubstep, osv.
    Basselementet krever ikke så mye effekt for å spille høyt som i en lukket kasse. Ulempen er at man har litt mindre kontroll på elementet ved enkelte frekvenser, og lyden kan føles noe mer "buldrete".
    Kort sagt, ved å tilføre kassene lik effekt vil en bassreflekskasse spille høyere enn en lukket kasse - men man vil oppnå mindre "HiFi-lyd".

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #1966

  7. #1967

  8. #1968

  9. #1969

  10. #1970
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Här har de hänt grejer igen.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #1971
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, det går nå fremover, Johan. I morgen blir det vel å, fortsette med sub kassa.

  12. #1972

  13. #1973

  14. #1974
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Nytt golv alltså. Höll det gamla ej måttet?

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #1975
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Tja, hvorfor skiftet jeg ut gulvet. Det er nå flere, grunner til det. Som at etter at platene er 12 år gamle. Og etter at man tok av stoffet, har platen kast. Slik at platen hevet seg noe, på den ene siden. Og ellers at den bulet noe, jevnt over. Nok til at det ikke er, godt nok for meg. Så får man et hull i platen, hvor lukkemekanismen sitter, ved demontering av denne. Og siden jeg skal ha plexiglass i platen (slik som avbildet) passer ikke låsemekanismen inn. Platene skal dekkes i skinn. Hvor det blir det samme skinnet, som ellers i bilen på oversiden av platene. Og så blir det, i beige på undersiden.

  16. #1976

  17. #1977

  18. #1978
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Snyggt jobbat Bent!

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #1979
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Takk for det, Johan. Må si dette har vært den største, utfordringen så langt. Vedrørende bygget av bilen. Ser kanskje enkelt ut. Men for og få det til, med både bygget, og leggingen av skinn. Har det vært tidkrevende, ut i fra de enkle arbeids midlene jeg rår over. Og ikke minst med, at det, skal se rimlig bra ut. Så da gjenstår det, kun hylser med skruer. For og få montert opp subb`ene. Det er M8 skruer, som er 25 mm lange. Som igjen, er den samme lengden, som på hylsene. Det er to MDF plater i front, på hver av 18 mm. Så med tilsammen 36 mm, vil ikke skruene komme ut på baksiden, av den indre platen. Det igjen, gjør at jeg ikke får noen luftlekkasje, via monterings hullene. Så blir det, og lodde ledninger til terminalene. Da skulle kassa være ferdigstilt.






    Så vil jeg bytte ut batteripolskoene. Men får først ta og måle på eget batteri, om jeg kan bruke den, som er avbildet. Skal tross alt, ha batteri dekselet over.










    Og siden jeg skal ha, ny 4 kanals forsterker, og monoblokk. Blir det til at jeg skifter ut den sikringen, som sitter i motorrommet i dag. Med noe ala dette. Som igjen ikke vil bli plassert slik, som den er i motorrommet i dag.


    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


  20. #1980

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •