Sidan 6 av 136 FörstaFörsta ... 456781656106 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #101
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da fikk jeg teknisk bok i dag. Så da er det bare og spørre om man trenger kopi av aktuelle sider.



    Så har Kontakten i Tyskland trukket seg vedrørende å lage Plasma speedometer. Men har fortsatt en i Polen, Malaysia og England. Så vi får se. Blir vel til at sender nedover et meter jeg har liggende. Kommer tilbake senere forslag på hvordan det vil bli seende ut.

    En annen ting jeg har tenkt på. Er og montere strimler med lys i dørene, og på dashbordet. Har mange lys strimler liggene, med en justerer for hvor sterkt man vil at det skal lyse. Så det hadde vært en ide og gjøre dette, når bilen skal lakkeres, for du skal bl.a dørtrekkene av, for og kunne demontere dørlister og dørhåndtak.

    Her er to typer lister jeg har. Og under er hvordan de fungerer med lys på. Mener mine lyser blå. Var meningen at de skulle monteres i Bmw`n Men det ble ikke noe av, før salg av bilen.






    Mvh
    Bent

  2. #102
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Eu kontroll av bilen i dag, og null feil



    Så har jeg funnet en som skal spesiallage et plasma speedometer til meg. Og det vil bli noe alla dette. Ikke i form selvfølgelig. Men lysmessig.









    Mvh
    Bent

  3. #103
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    981
    Riktigt häftigt projekt Bent!

    Inte funderat på att installera http://www1.garaget.org/archive/14/1...78-3113468.jpg under dörrarna? Finns på flera ställen för runt 300 kronor Om du nu ändå ska köra styling fullt ut menar jag!

    Angående fälgarna tycker jag personligen att ett par öppnare fälgar gör sig bättre på Saabar. Typ ACE Twist (http://i1173.photobucket.com/albums/...otChilli14.jpg hoppas Vrf förlåter min stöld).

    Keep the good work up!

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #104
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av AX3L Visa inlägg
    Riktigt häftigt projekt Bent!

    Inte funderat på att installera http://www1.garaget.org/archive/14/1...78-3113468.jpg under dörrarna? Finns på flera ställen för runt 300 kronor Om du nu ändå ska köra styling fullt ut menar jag!

    Angående fälgarna tycker jag personligen att ett par öppnare fälgar gör sig bättre på Saabar. Typ ACE Twist (http://i1173.photobucket.com/albums/...otChilli14.jpg hoppas Vrf förlåter min stöld).

    Keep the good work up!
    Hei, og takk for din hyggelige kommentar

    De lysene du refererer til, har jeg liggende. Men det er til en Bmw m-tech. Sier det da lysene ikke er nytt for meg. Vet ikke helt. Vi får se. Nå er det masse og ta tak i. Men når jeg er mer eller mindre ferdig med hvordan jeg ønsker bilen, begynner det fort og klø i fingrene. Så vi får se etter hvert hva jeg finner på. Men målet mitt er og gjøre bilen til en av de mest spessielle 9-5, som er og få tak i

    Felgene skal byttes ut til: Zito W111 Super Silver. Må bare vente til slutten av mnd. før leverandøren får inn nye Og de likner jo også på de du refererer til.




    Mvh
    Bent

  5. #105
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Citat Ursprungligen postat av AX3L Visa inlägg
    Angående fälgarna tycker jag personligen att ett par öppnare fälgar gör sig bättre på Saabar. Typ ACE Twist (http://i1173.photobucket.com/albums/...otChilli14.jpg hoppas Vrf förlåter min stöld).
    För ett gott ändamål så är det klart!

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #106
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Er i tenkeboksen, vedrørende hvilken type ratt jeg skal kjøpe. Eventuelt noen som har erfaring, med de to jeg legger ut bilder av.







    Mvh
    Bent

  7. #107
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Jag har en meinLenkrad i min -07'a
    Fast grepp, hårdare att hålla i än Maptunratten jag har i min -05'a

    en fördel med meinLenkrad är att du kan få lite vad du vill i material, t.ex. i val färg på sömmarna
    Nackdelen är transporten.
    Jag är väldigt nöjd.


    Fast en Maptunratt är väldig go att hålla i också !!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #108
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Du tenker da på at du må sende ditt eget ratt, til Tyskland. For og få det trekt om. Fordelen her er jo tross alt prisen. Er jo kun kr. 1450,- for jobben, pluss frakt. Så er det vel en ca. kr. 300,- og sende rattet ned ditt.

    Det andre jeg viser bilde av. Er jo meget spessielt, og utenom det vanlige. Men vet jo ikke hvordan det er og bruke.


    Mvh
    Bent

  9. #109
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Köp en av varje och sälj den du inte vill behålla!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  10. #110
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Köp en av varje och sälj den du inte vill behålla!

    Ja, hvorfor ikke Herman. Har egentlig tenkt tanken selv. Men da og beholde begge selv. Kanskje et i ukedagene, og et i helgene. Hehe Tror ikke det. Men greit og kunne byttet de ut med hverandre innimellom. Vi får se.


    Mvh
    Bent

  11. #111
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Ja, da er det ting på gang. Og jeg begynner med at jeg har gått til anskaffelse av dimbart speil, og dempere til bakluka. Da jeg demonterte de to 07 modellene, og min egen innvendig. Så jeg at det lakk fra samtlige dempere. Og fordi det kun henger oljedråper ned fra mine, er det dumt og få olje på det innvendige taktrekket. Da når det går igjennom, blir det merker. La poser mellom taket og trekket på min, for og unngå oljesøl. Men nå skal det bli tett og bra.







    Så har jeg gått til anskaffelse av kyllingbeina. Da det er noe slakk i den ene. Og jeg merker noe vibrasjon rundt 120 km.




    Så har jeg pusset og lakkert twinpipe, med varmebestandig lakk.


    Hvordan det så ut, ved kjøp.










    Så etter og ha pusset en del.






    Og slik ble det.











    Så var det instrumentet. Og her er et utkast på hvordan det blir. Siden jeg har manuel kasse, vil automat, tcs og sport vinter fjernes. Og jeg kan velge mellom Saab navnet, eller logoen. Så det blir SAAB






    Blir muligens den eneste i verden med slikt instrument. For jeg vet ikke om han vil lage flere. Ser muligens ikke slik ut. Men får komme tilbake til det.


    Det var det så langt. Kommer snart tilbake med mer.


    Mvh
    Bent

  12. #112
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Detta projekt är nog bland det galnare jag sett. Keep it up!

    1 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  13. #113
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Men varför inte instrument med turbomätare?

    Blir det Lasersvärd också ;-)

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #114
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Og galere skal det bli, Etnoy


    Nei hvorfor det ikke er med turbometer, er fordi jeg ønsker og ha den separat fra instrumentet. Har nok ikke bedre svar enn det. Hva annet det blir fremover, er ikke lett og si, Herman. Kun den som lever, får se


    Mvh
    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #115
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er rattet kjøpt og betalt. Og siden de har det på lager, og skal sende det i morgen. Burde jeg snart ha det. Så med det rattet, og meteret. Mangler jeg kun masse brytere i taket, on noe mere lys innvendig. Så er jeg klar for take off. Hehe


    Og det ble dette.



    Så skal jeg prøve og få samme løsning på sid og enheten for varme. I samme utførelse som meteret. Men vil først ha meteret, og se hvordan det blir.


    Mvh
    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



  16. #116
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Den ratten blir mysig!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  17. #117
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Den ratten blir mysig!

    Ja, tror du ikke det. Ser frem til og prøve det ut


    Mvh
    Bent

  18. #118
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Så var det en ting til.

    Bestilte her om dagen emblemer for panser og bakluke. Skal også ha i senter på felgene. Tror det blir bra med det sorte, mot den røde lakken. Men det blir ikke satt på, før etter bilen er lakkert. Skal avtale med lakkerer i morgen. Går for at det blir første uka i Juni. Skal demontere/montere alt selv. Så det blir litt og ta tak i.





    Mvh
    Bent

  19. #119

  20. #120
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei

    Ønsker og bytte ut girspaken, men en som er kortere. Og har et sportslig utseende. Noen forslag, hvor jeg kan få kjøpt det.

    Så fikk jeg igjen alarmen, etter og ha reklamert, og sendt den tilbake til England. Hvor dioder og batterier ble byttet. Så får vi håpe, at den ikke begynner og ule igjen. Innom en kort periode.




    Mvh
    Bent

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •