Sidan 75 av 136 FörstaFörsta ... 2565737475767785125 ... SistaSista
Resultat 1 481 till 1 500 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1481
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Ja, ønsker og være rimlig sikker på, at grunning og lakk fungerer i sammen. Slik at det ikke, begynner og flasse etter kort tid. Ønsker ikke og demontere diverse, for å gjøre jobben opp igjen. Liker ikke å gjøre samme tingen to ganger, om det kan unngås. Og det sier jeg. Som nylig har montert opp en forstilling, og er nå på an igjen. Hehe. Men, men det skal jo nå bli til det bedre. Så jeg får avvente og se, hva svensken har og komme med. Om ikke annet, har jeg bedt om og få klarlagt, på hvilken grunning jeg kan bruke. Uavhengig om Biltema har noe slikt, eller ei.


    Dette er vel zinken, du har benyttet deg av.




    Og dette er aluminium grunningen. Jeg har forespurt om går i sammen, med hammerlakken Deres.






    Ellers så er jeg i dialog med Mtec Brakes, og et par andre firmaer, vedrørende innkjøp av bremse skiver om dagen. Og det ser ut til at det blir Mtec. Etter at jeg nå og ha fått klarlagt, at jeg får refundert den Britiske momsen, Som er på 20%. Holder med og betale mva. en gang.


    Da jeg skal ha coating på skivene. Er spørsmålet, om jeg skal gå for gull, sort eller sølv farge. Men det blir vel sølv. Så blir det borrede, og slissede skiver.










    Når det gjelder country musikk. Så stemmer det sikkert med hva du sier. Persjonlig hører jeg aldrig, på country musikk. Var kun min sønn som kom med linken, mens jeg svarte på ditt innlegg. Og synes det var såpass fart i fyren, at jeg la ut linken. Må da være passe slitsomt, og ha en heftig diskusjon med han.



    .
    Använder du hammarlack (hammerite) så behövs det inte köras någon grundfärg. Då det varken rostar igenom eller släpper. Har målat med hammarlack direkt på rostiga bromsok. Och de har än idag inte rostat.
    Men det du som beslutar hur du vill göra. Bara tipsar dig.

    Sen angående hålborrade skivor, det finns en risk att de börjar spricka mellan och ut ifrån hålen. Därför föll mitt val nu på bara slitzade bromsskivor på min 9-5. Men ser ju fräckt ut med hålborrade.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  2. #1482
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Red face

    Jo takk, Johan. Har sett på hammerite, som man kan påføre direkte på aluminium. Men siden jeg ønsker og benytte meg av samme type lakk, som er på klaven til kaliperene. Ønsker jeg og gå for den jeg har. Slik at det ikke blir forskjell, på farge/fargenyansen.


    Det er vel denne du referer til.





    Har også lest dette med, at borrede skiver kan sprekke. Har selv, ikke erfart dette tidligere. Men det er vel helst om man kjører på bane, eller kjører hardt i det daglige liv. Må huske på at jeg, driver med pensjonist kjøring. Så satser på, at dette skal gå bra. Pluss at jeg bremser ofte på girene.



    En annen ting, Johan. Kan du gjøre meg en tjeneste, med og ikke kopiere bildene, jeg legger ut i mine innlegg. Ved dine besvarelser. Blir så mye like bilder i tråden. Og bilder er det jo nok av. Takk

  3. #1483
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Ja de var den färgen jag menade. Hoppas iaf att du kan få den i samma nyans som den Biltema har.

    Jo kan säkert va så att vid bankörning så är sprickbildningen vanligare än om man kör på gatan.



    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #1484
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Etter all jobben jeg gjør med bilen. Så er det greit og bevare resultatet, etter beste evne.

  5. #1485
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Det blir bra det!
    På bromsok har jag kört med biltema zinkspray och Hammerite hammarlack. Annars är det knepigt med att kombinera färger. Smart att kolla upp det med biltema-svenskarna!

    När det gäller country är verkligen det norska utbudet överlägset vad som finns i Sverige. Bra video oxo!


    Da fikk jeg en telefon i dag, fra hovedkontoret i Norge. Vedrørende min forespørsel, om Deres aluminium grunning. Og det er ikke noe kjemisk som tilsier, at man ikke kan legge hammerlakken over den. Så da går jeg, for denne løsningen.

  6. #1486
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da blir det til at jeg tar meg, en ny tur til skinn makeren. Slik at jeg får lagt skinn, på viste deler. Som Plankan refererte til tidligere. Vil også legge skinn på midtre tak lampe.











  7. #1487

  8. #1488

  9. #1489
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Looking Good!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #1490
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, jeg pusser å pusser. Men hvorfor var det ingen som advarte meg. Med at det var noe griseri, med alt det gamle fettet. Hehe, det var nå en dårlig spøk. Men nå fjerner jeg også absolutt alt, av det gamle fettet. Membranene er bla.a. like fine innvendig som utvendig.

    Det er heller ingen nevneverdig slitasje på drivknute, medbringer og ellers de bevegelige delene. Har studert emnet. Så har nå en grei forståelse med hva, jeg skal sjekke vedrørende slite områder.

  11. #1491
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Hehe ja fettet blir som typ olja då det slås sönder. Trodde du hade erfarenhet av det.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  12. #1492
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 747
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Ja, jeg pusser å pusser. Men hvorfor var det ingen som advarte meg. Med at det var noe griseri, med alt det gamle fettet. Hehe, det var nå en dårlig spøk. Men nå fjerner jeg også absolutt alt, av det gamle fettet. Membranene er bla.a. like fine innvendig som utvendig.

    Det er heller ingen nevneverdig slitasje på drivknute, medbringer og ellers de bevegelige delene. Har studert emnet. Så har nå en grei forståelse med hva, jeg skal sjekke vedrørende slite områder.
    Griseri är rätt ord, jag avskyr att hålla på med drivknutar

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #1493
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Använder du hammarlack (hammerite) så behövs det inte köras någon grundfärg. Då det varken rostar igenom eller släpper. Har målat med hammarlack direkt på rostiga bromsok. Och de har än idag inte rostat.
    Men det du som beslutar hur du vill göra. Bara tipsar dig.
    Mycket bra info! Jag har precis kört spray zink (omedelbart efter elektrolys för att slippa rost direkt, samt att det finns en kemisk förklaring till att det stoppar rost). Sedan har jag gått över ett par gånger med Biltemas bromsok färg, men tycker det håller dåligt för mindre slag redan vid monteringen. Så tanken har varit att skippa zinken, eller ersätta med Hagmans CA primer.

    Men du har rätt att det känns ganska meningslöst att grunda bromsok om hammarlack eller Biltema bromsoksfärg (undrar om det inte är samma sak som deras hammarlack?) tydligen funkar utan grundfärg!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  14. #1494
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Hehe ja fettet blir som typ olja då det slås sönder. Trodde du hade erfarenhet av det.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    Er nok første gangen, jeg demonterer en drivaksel, Johan. Så her har jeg zero erfaring. Hadde det enda kommet så langt, at det hadde konsistensen til olje. Så hadde det vært greit. Men det var vel mer seigt og slimete. Ellers så gikk det greit, med og kutte låseringen. Brukte vinkelsliper og kuttet nesten, helt ned til medbringeren. Lagde så et nytt kutt, et par cm. ved siden av. Hvor en tang ble tatt i bruk. Brakk så av ringen. Det var gjort, på et par minutter. Eller la oss si tre minutter. Tiden går fort, i godt selskap.

  15. #1495
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av PelleJ Visa inlägg
    Griseri är rätt ord, jag avskyr att hålla på med drivknutar
    Det är välkänt, till och med i USA kallar man smörjan grease.

    3 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  16. #1496
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av PelleJ Visa inlägg
    Griseri är rätt ord, jag avskyr att hålla på med drivknutar

    Ja du sier noe, Pelle. En annen ting. Er at det er mange der ute, som burde ha byttet ut det gamle fettet med nytt. Da det originale fettet, som de fleste kjører med. Kan jo ikke ha mye smøreevne igjen. Og jobben i seg selv, er jo meget enkel. Ikke minst, når man har gjort det en gang.

  17. #1497
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Det är välkänt, till och med i USA kallar man smörjan grease.
    Man ska ha tunna EDD CHINA handskar så blir det roligare att tvätta händerna efteråt och mkt papper under

  18. #1498
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Smile

    Kun et test deksel, for og tilpasse skinnet. Så vil jeg senere, demontere de som sitter i bilen.








    1 användare gillar detta inlägg



  19. #1499
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Da ser det ikke ut til, at det blir gjort noe mer med bilen i år. Foruten at jeg har bestilt meg, bremse skiver fra England. Så vil jeg benytte meg av Green stuff klossene, som i dag sitter på bremsene bak. Og bestille opp nye, til kalibrene fremme.








    Så ønsker jeg Dere alle, en riktig god jul.





    .

    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


  20. #1500
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Blir nog gôrbra det där. Jag monterade Stoptech på min 9-5. Dock får jag ta loss skivorna och göra rent navet bättre.

    God Jul på dig med!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Mr_Lööf den 2017-12-20 klockan 20:50.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •