Sidan 77 av 136 FörstaFörsta ... 2767757677787987127 ... SistaSista
Resultat 1 521 till 1 540 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1521
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Wow, snygg finish på det där!

    2 användare gillar detta inlägg


    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  2. #1522
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Takk skal du ha. Det ble fire strøk med hammerlakk, på spindel og bremseskjold. Så våt slipt med 1500 papir. Før rubbing og polering. To strøk på boltene. Her gjenstår det, fortsatt to strøk. Så dette tok sin tid. Og siden skivene fremme, skal komme på posten, førstkommende tirsdag. Får jeg prøve de, på spindel med kaliperen. Slik at jeg får et helhets bilde, på hvordan dette blir.

  3. #1523

  4. #1524
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Humm kanske ska ta och göra samma sak med mina lampramar, fast blir nog att lacka mattsvart.

    Blev ju bra!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #1525
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Smile

    Det ble nok ikke bra, Johan. Pussing av dekselet og skinn på leggingen. Ble meget bra. Men ble noe for ivrig med dremel`en, når det kommer til hullene, for av på på byterene. Slik at hullene ble for store. Rett og slett, slurv fra min side. Brukte flere timer, totalt på lokket. Men skulle vært mer nøyaktig, i kuttingen og pussingen i hullene. Så hva gjør vi da. Jo, vi gjør hele, jobben på nytt. Så har bestilt opp, et nytt deksel fra Latvia. Fikk med hele enheten, for kr. 200,-

    Denne gangen, er skinnet noe tykkere enn sist. Så det blir en enda større utfordring. Men vi får vel ta den. Må få det til strøkent, denne gangen. Så må si jeg er en smule spent. Ikke minst, når det gjelder dekselet fremme. Er jo ikke kun, og lime på skinnet. Må også pusse hele, nedre del av dekselet. Slik at etter at skinnet er limt på. Får samme høydeforskjell mot taket, mm.

    Hadde jeg vært deg. Så hadde jeg gått for skinn. Får en helt annen helhet. Men det er jo avhengig av, hva du ønsker og legge i det. Får jo tynnere skinn, enn det jeg har. Som er lettere og jobbe med. Men da blir det noe folie aktig.

    Så har bremseskivene fremme, ankommet mitt lokale postkontor. (Eller på Rema 1000, heter det vel ) Som jeg skal hente nå. Må bare prøve skiva, og kaliper på spindelen. Så er Green Stuff klossene, sendt fra Speedparts.


    Var og kjøpte meg, noe mer nappa skin, fra skinn maker`en i går.




    Og her er enheten, jeg kjøpte av en kar fra Riga.




  6. #1526
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Oki. Får se va de blir utav det.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #1527
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Nå få nå jeg, legge på skinn først. Så får vi se, hvordan det blir. Men har kun en sjanse til. Gjør ikke denne jobben, enda en gang. Så får sette fokus på høyspenning. Er jo ikke så vanskelig i utgangspunktet. Men heller ikke så lett, og få 100% Og jeg nøyer meg, kun med det.

    Nå var ikke eieren av skinn maker verkstedet. Så happy med at jeg, kjøper skinn rester. Da de bruker det selv, til div. lapping. Men har avklart med han, at jeg kan komme et par ganger til. Da jeg også skal trekke dekslene, ved bakluka i skinn. Samtidig som jeg legger isolasjon, i tak og B stolpene.

  8. #1528

  9. #1529
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Nå legger jeg til side, arbeidet med skinnet. Og venter også med, pussing av spindel nr. to. I stedet blir det og pusse/lakkere, opp drivakslingene. Har mottatt fettet, for cv joint. Og vil kjøpe fettet til Tripod neste uke, hos min lokale Saab forhandler. Medbringer og cv joint, vil bli lakkert i rødt. Og akslingene i blått. Ja, så vil også Resonatoren, bli lakkert i rødt.



  10. #1530
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Blir hur bra som helst, Bent!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #1531
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Takker, Johan. Og hvordan er det meg deg, og dine drivakslinger. Har du selv planer, om og skifte ut fettet. Om fettet på dine akslinger. Er det samme som da, bilen din var ny i 1994. Har vel fettet, sett sine beste dager. Om du da ikke har byttet, eller skiftet ut akslingene i nyere tid.

  12. #1532
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    På vänstersidan är de nytt, eller ja blir nytt fett. Höger kan de va dags att byta.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #1533
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Greit, Johan. Men om du skulle, trenge noe fett. Så har jeg mer enn jeg trenger, for de ytre drivknutene. Som du kan få tilsendt, helt kostnadsfritt.

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #1534
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Oki. Ja jag har inte inte kollat dem än. Men får se senare om det hinns med. Men ska ha ditt erbjudande i tanke då.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #1535
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Smile

    Ja, gjør det, Johan. Situasjonen er den. At etter at jeg, hadde kjøpt akslingene. Sjekket jeg ut med hva, jeg trengte av fett. Ringte så et verksted i Norge. Som kun skrur på Saab. Og de fortalte meg. At de kun brukte det samme fettet. Både på indre og yttre drivknute. Og siden det går 120g på hver av de ytre. Og 190g på hver av de indre. Kjøpte jeg syv poser fra Febi. Men etter å ha sjekket det ut nærmere. Kom jeg til den konklusjon, at det blir feil og bruke det samme fettet, både på den indre og ytre drivknuten. Da det blir varmere ved medbringeren, enn ved den ytre knuten. Og fettet har en tynnere konsistens. Som er tilpasset varmegangen. Så da blir det til at jeg, bestiller opp det riktige fettet for medbringerene, fra min lokale Saab forhandler.

    Og siden du bruker, samme type fett som meg. På de ytre drivknutene. Hadde det vært hyggelig, og kunne sende deg, tre poser av 90g. Men du får vurdere det. Og om det skulle være aktuelt. Så kun send meg din adr. på pm. Og jeg vil sende fettet over.

  16. #1536
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Ajemen. Ska dock ta och rostlaga först och sen hinna med allt annat. Fronten är just nu mitt minsta problem just nu. Haha

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #1537
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Smile

    Ser den, Johan. Greit og ta ting, i tur og orden. Og siden du skal prøve, og få bilen i drift kommende sesong. Er det viktig og legge fokusen, der hvor den hører hjemme.


    Bestilte forøvrig opp 2 stk. abs ringer i går, fra England. Hadde i utgangspunktet tenkt, og pusse på de jeg har. Men siden jeg fikk begge to, for kun kr. 195,- inkl. frakt. Så ble det kjøp. Er tross alt noe dritt. Om en tann ryker, eller ringen knekker. Blir det en del jobb, med og skifte de ut.


  18. #1538
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Jo börjar man jobba överallt på bilen så blir man ju aldrig klar. Hehe

    Det är alltid gött med nya ABS ringar. Förstår varför de oftare går sönder på 9-5 än gamla 9000. De till 9000 är i tjockare gods. Dock så kan även de spricka. Fast inte lika ofta som 9-5. Men är ju inget svårt jobb att byta.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #1539
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Helt riktig, Johan. De er vel ikke, vanskelige og skifte ut. Men hvor stramt de sitte på drivknutene, vil jo vise seg. Om jeg må bruke varme. Eller om det holder med å, legge de gamle ringene over. Og så slå dem inn, med hammer. Det jeg tenkte på, når jeg sa at det er en del jobb. Var om ringene måtte demonteres, mens de satt på bilen. Strengt tatt, skulle man vel da også ha tatt en ny, forstillings kontroll. Så det er greit, og få gjort dette nå.

    Har ikke hatt tid, til og jobbe med bilen, de siste dagene. Men jeg får se, om jeg ikke får tatt en økt i morgen.

  20. #1540
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Ska gå att byta ringen med yttre drivknuten kvar monterad på drivaxeln. De ringar jag har monterat har jag inte behövt värma för att kunna montera.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •