Sidan 109 av 136 FörstaFörsta ... 95999107108109110111119 ... SistaSista
Resultat 2 161 till 2 180 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2161
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, har man sett på makan, Johan. Har eieren plutselig blitt lyssky. Eller kan det ha seg, at jeg benytter led stripe, istedet for den originale pæra. Er vel det, med at det blir en jevnere flyt av lyset vet føttene med led stripe.







    Ja, det gjorde seg med skinn på dekslene. Så nå er bilen så proppa med skinn. Som igjen gjør at det blir, meget god lukt i bilen. Nå var bilen røk og dyre fri ved kjøp. Men inventaret i bilen samt takrails, kommer fra to 07 modeller. Som igjen var røyk og dyre fri. Samt at jeg, heller ikke røyker i bilen. Men det skal også sies, at jeg sluttet og røyke for et år siden. Etter og ha røyket i 45 år.


    Bilene som jeg tok interiøret fra. Men setene var fra en 06, og dashbordet fra en 08.










    Nå er det ikke lenge til, bilen kan tas i bruk igjen. Og ser nå frem til det. Håper vi får en sommer, med mange fine oppholdsdager.







    Og så noen ord om at det, umulige ikke er mulig.







    .

    3 användare gillar detta inlägg



  2. #2162

  3. #2163

  4. #2164

  5. #2165
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Går ej att se de två första bilderna i ditt senaste inlägg men misstänker att det är en polyv-rem du har beställt.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #2166
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 461
    Medlem#
    5129
    Fina prylar
    Till mitt garage: Garaget

  7. #2167
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Går ej att se de två första bilderna i ditt senaste inlägg men misstänker att det är en polyv-rem du har beställt.

    Skickat från rymden

    Det var nok ikke det, Johan. Var nå problem via Photobucket, som nå er rettet opp i. Vedrørende remmen, skal det nå ikke være noen grunn til og skifte ut den. Da den var ny, når jeg monterte inn motoren. Så den har nok ikke gått mange milene.

    Ellers så nærmer vi oss nå våren, og bilene kan benyttes igjen. Men da det er fokusert, mye på klima om dagen. Vil det nok bli, mange syklister på veiene. Så da får vi satse på, at vi ikke får for mange av de tilfellene, som din landsmann på bildet hadde.


    1 användare gillar detta inlägg



  8. #2168
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Fina prylar

    Får nå si meg fornøyd, med egeninsatsen så langt, Loffe. Så da blir det etterhvert, og demontere andre braketter, fra bilen for lakering. Satser nå på at motorrommet, skal bli like gjennomført under som over. Men det vil nå ta sin tid, med hobbypensler.

  9. #2169
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er det siste motorfestet ankommet, sammen med reimhjul nr. to. Får nå lakkere delene, ved anledning. Så da er alt av, nye motorfester i hus. Slik at man får tenke ut, med hva det neste blir. Så var jeg i kontakt med firmaet, som skulle bestille opp ruten til bakluka. For å forhøre meg om de, hadde bestilt den eller ei. Men jo, ruten ligger klar, og venter på meg. Så om ikke alt forlenge, kan jeg ta meg en tur til dem. Og få satt inn ruten, samt at de skal legge solfilm på rutene. Siden rutene i dørene skal ut, for folie legging. Tar jeg de ut selv, og leverer rutene til dem. Så kan jeg legge carbon folie, på de innvendige dørlistene samtidig. Og skifte ut førings hjulene i skinna, for heve/senke rutene.







    Fikk i dag, montert inn nytt kupefilter, samt ny vifte på Volvo`en. Så nå er det fred i kupeen igjen.













  10. #2170
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Gött med nya grejer. Samt att man får saker som inte funkar att fungera igen.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #2171
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Sant nok, Johan. Bruker nå knapt Volvo`en om dagen. Men når det etterhvert, ble pipelyder fra vifta. Var det like greit, og anskaffe en ny. Kunne jo ha, smurt opp den gamle. Men jevnt over, holder ikke slik smøring lenge. Har nå heller ikke fått gjort, noe mer med Sabb`en. Foruten lakkeringen av deler, samt ombygging av setene. Fortsatt er setene ikke montert inn igjen. Men får nå prøve, å få gjort det snart. Må lodde div. ledninger, og strekke en til passasjersetet. Så det skal bli spennende, når jeg kobler opp strøm til setene. Om airbaggene, flyr veggimellom. Jo, så har jeg fått støvsuget bort noe støv innvendig, for et par. mnd. siden. Samt at jeg har kun startet bilen en gang, siden jeg satte den bort for vinteren. Så spenningen er stigende, på hvordan bilen vil te seg, ved bruk igjen. Men slik, er det nå hver vår.



    Det skal nå ikke være enkelt. Men så løste det seg heldigvis. (Stortinget - Riksdagen)


    1 användare gillar detta inlägg



  12. #2172
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da fikk jeg gjort noe i dag. Med at jeg bla.a. startet opp bilen. Som sist gang ble gjort, i desember. Så var nå noe spent på, om den ville starte som den skulle. Og det gjorde den. Den kom på sekundet, og malte som en katt. Med andre ord, bare velstand.

    Så fikk jeg lagt opp, strøm/jord ledninger til setene. Og som nevnt tidligere, var jeg spent på om airbagen ville ta av, når jeg satte på tenningen. Men det gjorde den ikke. Og el. delen på passasjer setet, fungerte i alle de retningene den skal. Igjen bare velstand.


    Da starte vi med, Årets motorsykkel.













  13. #2173
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886











    Ser etter nye 20" felger.






    Så avslutter vi med kunst.

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #2174
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Som nevnt tidligere, ønsket jeg å gjøre en Big 3 upgrade. Så dermed har jeg best. div. og satt meg inn i, hvordan jeg kan gjøre det. I utgangspunktet er det jo ingen high tech. Men noen detaljer og ta tak i er det. Når det er første gangen, man gjør jobben.


    Så har bestilt 2 meter med rød, og to meter med sort kabel. Som er 50mm2. Det er det nærmeste jeg kommer 1/0 awg. Som igjen passer til min sikringholder, fordelings blokk og batterisko. Da 1/0 awg er 53.5mm2. Dette er CCA kabler, men av den myke typen. Noe som er viktig, når det kommer til jord ledningene, fra batteripolene.


    Som man ser er det trangt, mellom batteriskoen og ekspansionstanken. Men har en rest 1/0 awg kabel, fra jeg monterte stereoen. Slik at jeg fikk sjekket ut i dag, om jeg fikk bøyd den i mellom nevnte. Noe jeg gjorde.





    Bestilte kabler.








    Trenger fordelingsboksen, slik at jeg får benyttet de eksisterende strømledninger. Som bla.a går til starter/dynamo. Som jeg ikke helt vet, hvor jeg skal montere opp.








    Så kjøper jeg til uken, kabelsko og kabelskopresse.








    Så har jeg liggende en sikringsholder, som jeg vil benytte. Hvor av jeg vil benytte, en 200 amp sikring. Har liggende, 250 amp og 150 amp. Men føler det blir mest riktig, og bruke en 200 amp. Så har best. to stykker. Da det er greit og ha en liggende i hanskerommet. Dynamoen som sitter i bilen i deg, er av den eldre typen, med 130 amp. Og den jeg monterer inn, er på 140 amp.








    Så får vi satse på, at det snart blir lysere tider, i henhold til Corona viruset.


  15. #2175
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er setene montert opp. Og el. delen på passasjersetet, fungerer som den skal. Men på førerstolen trenger jeg hjelp, for og få el. delen med minne, til og fungere.


    Så har kablene med fordelingsblokk ankommet. Så da blir det montert opp, når jeg monterer dynamo/starter mm.





    Så har det vært forespørsel, om å ha led lys under bilen. Men led lys enheten gir mulighet til å benytte mange farger, med impulser via app funksjon. Men har bygd den om, med at det er kun blått lys. Som vil bli koblet opp mot taklyset. Og en ekstra bryter, slik at man kan slå av lyset. Det går jo forsåvidt også, med at man slår av takbelysning. Men ønsker jo selv og ha takbelysning, ved åpning og lukking av dørene.











    Så vurderer jeg og selge Volvo`en og kjøpe meg en 9-5 sedan 06-08 mod.

    3 användare gillar detta inlägg



  16. #2176
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    186
    Medlem#
    -
    Grattis till en fin bil, ett intressant och lyckat projekt samt ett fint resultat Bent
    Det har varit intressant att läsa om ditt stora projekt och jag har också fått mycket infallsvinklar som jag kommer att ha nytta av i fortsättningen.
    Du har gjort ett väldigt bra jobb.

    1 användare gillar detta inlägg



  17. #2177
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det er nå hyggelig av deg, og sette pris på mitt arbeide. Og at du kan få noe utbytte, av hva jeg har lagt ut her. Så takker for det.


    Ellers så har det oppstått et problem, vedr. ruten som jeg bestilte til bakluka. Da jeg gjorde en avtale med de, som skal sette inn ruten, samt legge solfilm på rutene. Avtalen ble gjort sist fredag. Med levering av bilen, kommende fredag. Men har tenkt på, om ruten var riktig. Vet nå ikke helt hvorfor, den tanken kom opp. Men det resulterte i, at jeg tok en tur innom de i dag. For og sjekke ut ruten. Og som jeg var redd for, stemmer ikke ruten de har anskaffet. Da ruten har en tynn myk gummilist, oppe og nede. Og ikke vulkanisert plast, rundt hele ruten som originalen. Dermed er den ruten, ubrukelig for meg. Så da er jeg tilbake, til utgangspunktet. Får jobbe videre med saken, og se hva jeg kommer opp med. For ruten som skal inn i luken, må være i tipp topp stand.


    Men har nå fått satt meg inn i, hvordan jeg skal koble opp el. delen, med minne til førersetet. Så da får jeg prøve, å ta tak i det i morgen.


    Så hadde jeg den første kjøreturen, med bilen i går. Og den går helt upåklagelig. Meget fornøyd.


    Tok også sesongens først vask.

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #2178
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da skal det allikevel ha løst seg, i iht. ruten til bakluken. Med at jeg har klart, og anskaffe en original rute. I så fall, er det tilbakemeldingen jeg har fått. Men sjekker det ut i morgen. Så da ser det ut til at det løser seg, med ny rute samt 3m solfilm. hvor av det gis 5 års reklamasjon på jobben, og 10 år på filmen.



    Så fikk jeg montert inn førerstolen i dag. Og justeringene, fungerer som de skal. Men for og få, minne til og fungere. Må jeg bruke Tech`en, og legge inn i twice at det er montert opp minne. Så får se, på det i morgen.



















    Dere er advart.



  19. #2179
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Hei Bent
    Det er DICE du må reservedelsprogramere.
    mvh
    Freddy

    1 användare gillar detta inlägg



  20. #2180
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det er notert. Så skal se på det, i løpet av dagen.

    Takk Freddy.





    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •