Sidan 86 av 136 FörstaFörsta ... 3676848586878896 ... SistaSista
Resultat 1 701 till 1 720 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1701
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det stemmer, Johan. Er for første gang, jeg legger film på rutene. Så da gjør vi det, så enkelt som mulig. Men har satt meg godt inn i, hvordan det skal gjøres. Så satser da på, at det skal bli bra. Da det ikke rom, for og gjøre feil.

  2. #1702
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Det kommer du lösa galant. Snåla inte med såpa vattnet.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #1703
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, du sier noe. Nå har det seg med dette, som så mye annet her i livet. At øvelse gjør mester. Nå er det vel minst et par alternativer, med hva man kan bruke av såpe. Slik som baby shampo eller diskmedel (som dere sier) Etter hva jeg forstår, henger filmen bedre på ruten med diskmedel. Når man skal bruke varmepistol, og jevne ut fingrene, som oppstår ved kurver.

    Må også demontere, dør trekkene. Da dørene er støy isolert. Så jeg kan ikke få, mye vann i de områdene. Får tilpasse søppelsekker, og teipe de opp på dørene. Slik at vannet renner ned på bakken. Filmen har 30% fra B stolpene og bakover. Fremme skal jeg ha 50%. Så her går det minst et par dager, i arbeide.

    Så fikk jeg nettopp sporings nummer, av selgeren på spacerene. Som jeg etterlyste. Og han har ikke sendt de, for en uke siden. Som jeg ble opplyst om. Men først i går. Så da blir bilen stående på bukker, minst en uke til.

  4. #1704

  5. #1705

  6. #1706
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Ahh mer målade delar!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #1707
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei Johan.

    Da jeg venter på spacerene. For og komme videre, med forstillingen. Blir det noe pussing/lakkering, av deler i motorrommet. Fikk montert eksos bandasjen i dag. Samt byttet ut, temperatur føleren. Noe som var vel knotete, og komme til. Grunnet at vannslangene, var i veien. Så her burde man hatt, Uri Geller egenskaper.

  8. #1708

  9. #1709

  10. #1710

  11. #1711
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 624
    Medlem#
    10853
    Den där kommer du ju bara att våga köra med i vakuumkammare, så att inte vägdammet fastnar...

    1 användare gillar detta inlägg


    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  12. #1712
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, det ble liten avstand, mellom felg og oken. Nå anbefales det vel, minimum 2-3 mm klaring. Hvor mye det er her, vet jeg ikke. Så får ta og sjekke, det ut med søkeblader. Og eventuelt bestille 7 mm spacere. Eller slipe ned kanten på oken. Men får se hvordan avstanden blir, mellom hjulbue og dekkene først. Etter at bilen, er nede på bakkeplan. Om jeg da, kan sette på større spacere, eller ikke.

    Er det ikke det ene, så er det det andre. Aldrig et kjedelig øyeblikk.

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #1713
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 624
    Medlem#
    10853
    Jag kanske inte har sagt det, men de där fälgarna är verkligen supersnygga på 9-5. Och med spacers sitter de riktigt bra, som det ser ut. Bra jobbat, hoppas jag får se bilen i verkligheten någon gång.

    1 användare gillar detta inlägg


    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  14. #1714
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det gjør du helt sikkert. Vil reise på flere treff i Sverige. Når bilen er i en slik stand, at jeg kan si meg fornøyd, med hvordan bilen skal fremstå. Nå skal det også sies, at jeg ikke er av de raskeste. Det jeg brukte 10 timer på i dag. Hadde andre utført, på et par timer. Da være seg, grov arbeidet. Nå holder jeg også på med, pensling av bolter å div. annet. Mer eller mindre slik, som andre hobby entusiaster, monterer/maler et byggesett.


    Felgene er forøvrig: *Zito WP111 108x5 Et 40 8.5" Hub 73.1 Tires 225x40/19"

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #1715
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg i dag bla.a. målt, avstanden mellom felg og oken. Og det er 2.42 mm Så da skal jeg, være Innafor. Da alt i forstillingen er nytt. Skal det ikke være annet, enn eventuelt felgen som flexer noe. Og det igjen, burde være ubetydelig. Men det finner jeg ut. Og i verste fall. Blir det og slipe og pusse, oken kommende vinter.

  16. #1716

  17. #1717
    Grundladd Martin_Fs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Skara
    Inlägg
    169
    Medlem#
    10566
    Ja herregud....
    Det är så hög nivå på detaljerna på din bil...så..ja..

    Jag hoppas verkligen att jag får se den bilen i verkligheten nån gång.
    Starkt kämpat!

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #1718
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det var da hyggelig av deg og si så, Martin. Takk skal du ha.

    Står på om dagen, for og få bilen på bakken. Slik at jeg får testet ut, at alt fungerer som det skal. Vil prøve og få det til, i løpet av morgendagen. Fikk gjort div. i dag. Som bla.a. bytte av temperatur sensor. Da den jeg hadde, monterte tidligere. Brukte lang tid på og få temp nåla, til og vise kl. 09.00. Men nå ser det ut, som om det problemet er løst. Fikk også montert opp div. deler i motorrommet, og luftet bremsene. Slik at jeg kunne starte bilen. Og hadde pedal. Men om bremsene, virker som de skal. Vet jeg ikke før jeg får testet de, med bilen i drift.

    Så i morgen får jeg etterfylle noe gir olje, skifte motorolje med filter, montere krengning staget, lakke noe mer i motorrommet, justere spissingen på venstre side mm.

    Så skal dekselet over bremseveskebeholderen, tilpasses og lakkeres. Trekke flere deler i kupeen med sort skinn. Lage et stereo system i bagasjerommet. Og understell behandle, mellom fremre og bakre aksel. Servoolje beholderen skal demonteres, og lakkeres i blå farge, montere opp ryggekamera, start stopp system, Behandle alt i motorrommet, med chemical coating. Og en god del mer. Så blir vel ferdig, når alle potetene er like store.

    Kjøpte film til rutene, for to år siden. Men da den ene filmen, for en av side rutene, gikk i bakken. Slik at det kom møkk, mellom filmen og limet. Ble hele greia lagt på is. Så siden jeg skal, legge film på rutene nå. Bestilte jeg opp, et nytt sett. Og siden jeg har, ruta til bakluka løst. Har jeg prøvd meg frem, med og legge film på den. Første forsøk, ble ikke bra. Andre forsøk, ble mye bedre. Men ikke 100% Så har nå bestilt, en ny film for ruten. Satser på, at det skal gå denne gangen. Og om ikke, får jeg bestille opp en film til. Gir meg ikke, før det blir et topp resultat.

    Så har jeg lyst til å slipe noe på klarlakken, på karosseriet, Og så avslutte med, chemical coating. Men det blir noe av det, siste jeg gjør. Må gro noen, større baller først. Før jeg tar sjansen på, å utføre den jobben.

    2 användare gillar detta inlägg



  19. #1719

  20. #1720
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 190
    Medlem#
    ja
    Jag fick en riktig chock när jag såg denna bilden. Är det ens samma bil? Det ser ju extremt bra ut. Inte alls din vanliga höga klass!
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Men nu är jag lugn igen. Nästa bild visar hur snabbt ordningen är återställd.
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Det har blivit en hel del målat och monterat sedan jag kollade sist. Den snygga blå färgen sprider sig kring fjäderbenstag, växellåda och bromsslangar ser jag. Många gula lock ger en enhetlighet.

    2,42mm skall väl räcka. Inte finns det något som flexar så mycket mellan fälg och ok. Nä det kommer att funka fint!

    2 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •