Sidan 107 av 136 FörstaFörsta ... 75797105106107108109117 ... SistaSista
Resultat 2 121 till 2 140 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2121
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Nå nærmer det seg tid for de fleste av oss, og ringe julen inn. Så da ønsker jeg deg og dine, en riktig god jul, og et godt nytt år, Mr_Lööf. Og ellers alle Dere andre, Saab entusiaster. Så får vi se hva jeg kommer opp med, av oppgraderinger til neste år. Det siste, er at jeg har bestilt opp motor/girkasse festene, som nevnt tidligere. Som skal lakkeres, i gult og blått.



    Ellers så ser det ut som julenissen, har anskaffet seg et fint alternativ til sleden.


  2. #2122
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg bestilt opp, en Bosch dynamo 140 Amp. Så det neste blir en ny starter. Ikke det at det som sitter på bilen i dag, ikke fungerer som det skal. Men nytt er nytt.












  3. #2123

  4. #2124
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Ah har missat lite inlägg här.
    Gött med en ny generator och målat motorfäste.

    God Fortsättning och Gott Nytt År Bent!

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #2125
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Godt nytt år Bent

    mvh
    Freddy

  6. #2126
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Ah har missat lite inlägg här.
    Gött med en ny generator och målat motorfäste.

    God Fortsättning och Gott Nytt År Bent!

    Skickat från rymden


    Sant nok, Johan. Må jo pynte noe, på delene. Nå kjøpte jeg dette motorfeste, i Norge. Mens de to andre, er sendt fra USA. Så de resterende motorfestene og dynamoen, kommer vel ut på nyåret. Da dynamoen, er bestilt opp fra England.

    Festet under batteriet, blir vel i blått. Samt det andre, i blått med gul stripe, for og matche servobeholderen. Da den gule stripen, i samme bredde som klemmen, på servobeholderen. Og festet i forkant av kassa, er jo pusset, og har powerflex foringer. Dynamoen blir også lakkert i blått, med noe gult. Delene blir ikke montert før til våren. Så har god tid, på og få de lakkert opp. Samt med at jeg skifter, ut starter å dynamo. Blir at jeg skifter ut +/- ledningene, med gauge 0 eller 2. De nye batteriklemmene, som jeg har montert, har åpning for 0 gauge. Så vi får se, hva det blir til.


    Motorfeste i blått, med gul stripe rundt på midten. Slik at det som sagt, vil matche servobeholderen. Det burde bli bra.




    Feste mot kassa, med powerflex foringer. Så med alle motorfestene nye, burde fastheten bli maximal.




    Ble nå aldrig til, at jeg fikk skiftet ut simringen, på kassa i år. Så får ta tak i saken, så fort været tillater det.




    Så får jeg legge på mer eksosbandasje, som jeg har liggende. Da frem til katten.





    Godt nyttår, Johan.

  7. #2127

  8. #2128
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Låter som att du har lite att göra till våren. Men de löser du.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  9. #2129
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Løser seg, gjør det alltid, Johan. Men nå er vel heller ikke det, jeg har gjort med arbeide på bilen, noe high tech. Men det har nå, tatt sin tid. Så må jeg få demontert rutene, fra A-stolpen og bakover. For montering av solfilm. Ledlys under bilen. Og skifte ut div. led lys som er på bilen i dag, med bedre kvalitet. Så var det dette med, start stopp knapp mm. systemet. Får se, om jeg ikke får, gjort det også. Men når man drar på årene, så må ikke ting ha skjedd i går. Det kan ta flere år, uten at det plager en.

    Men siden jeg har liggende seter, med el. pluss memory. Får jeg prøve og få startet, med og få koblet el. delen fra setene, over på mine seter, i løpet av neste uke.


    Så var jeg og startet opp bilen i dag, som er første gangen, siden jeg satt den bort for vinteren. Så lot den gå en stund, slik at jeg fikk opp temperaturen. Og ikke bare i motoren. Men også i kupeen. Og en ting er sikkert, det ble noe heftig varmt.


    Så da forstår jeg hvorfor man reklamerte, med at Saab har et meget godt varmeapparat.


    1 användare gillar detta inlägg



  10. #2130
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Til orientering!

    Som man kan se, så er mesteparten av bildene borte i tråden. Og det er ikke jeg, som har slettet de. Men Photobucket som er nede. Noe de har vært, siden 18 desember. Det er ingen info. om når bilder igjen skal være tilgjengelig.


    Our systems are running through continuous verification processes as they come back online. Unfortunately, this is taking longer than we would like, but we want to confirm everything is cross checked, secure and verified. We do not have a firm completion date, but we are hoping this will be resolved soon. We will report back as progress continues. We apologize for the recent service disruption that you have been experiencing these last few days.

  11. #2131
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 856
    Medlem#
    4458
    Vi råder alla forumdeltagare att lägga bilderna på vår egen server av just den anledningen. Det finns massor av trådar på forumet som idag saknar bilder p.g.a. att den servern är rensad, systemhaveri, eller att bara det kontot upphört. Det är tyvärr jättetråkigt när det blir så. Speciellt när det är gamla trådar där kanske inte ens användaren finns kvar här och kan lägga upp det på nytt. :-(

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  12. #2132
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da din henvendelse er til, forums brukerne generelt. Og dette er et problem for forumet, med at bilder blir borte etterhvert. Burde du vel bruke, en annen platform enn tråden min. Og siden dette har vært et langvarig problem. Burde vel ledelsen, ha tatt tak i dette bredere tidligere. Ikke minst med å gjøre det enklere, og bruke forumets lagrings enhet. Samt at Dere må få full skala bilder. Og ikke den bildestørrelsen, som man får via Dere. Dette er vel noe du kan ta tak i. Siden du er utdannet dataingenjör. Dette er kun min subjektive mening.

    Så det å slenge ut med din frustrasjon her, blir galt Mr. Vfr.


    Men slik skal det være.




    Dette er ikke bra nok. Samt at man må være logget inn, for og se bildene. Og det er vel en ca. 10 brukere i snitt pr døgn, som er medlemmer. Og et par hundre ikke registrerte.

    http://forum.saabturboclub.com/asset...0&d=1577732969
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  13. #2133
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da er Photobucket opp og går igjen. Og det etter 13 dager nede. Men de skal ha gjort en del, for og forbedre systemene sine. Så da satser jeg på, at det blir lenge til neste nedetid.

  14. #2134

  15. #2135
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Snyggt!

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #2136
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det ble nå ikke så galent, Johan. Men det tok sin tid. Med at jeg kun, bruker hobby pensler. Så da er det bare og avvente, det siste motorfestet.



    Og så en advarsel, til alle damene der ute. Som har et forhold, til en Saab entusiast. Vær forsiktig med, hva Dere ønsker.


    2 användare gillar detta inlägg



  17. #2137

  18. #2138
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 253
    Vad blir det för färg på Generatorn då ?
    För du kan väl inte ha den med orginalfärg

  19. #2139
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det var det da, Timpa. Da jeg er i lakerings modus, om dagen. Får vel den også, få noe lakk. Eller det blir vel feil, og si om dagen. Da jeg har hatt det moduset, i flere år nå. Hvilken farge. Vi får nå se. Hva med grønn og rosa. Eller metallet i blått, og plasten/remhjulet i gult. En ting er sikkert, dette vil ta tid, med hobby pensler. Ikke minst det gule, over sort.


    1 användare gillar detta inlägg



  20. #2140

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •