Sidan 78 av 136 FörstaFörsta ... 2868767778798088128 ... SistaSista
Resultat 1 541 till 1 560 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1541
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Smile

    Er med på den, Johan. Det går nok greit. Noe jeg snart finner ut. Stort sett, alt jeg gjør på Saab`en, er for første gang. Så det er like spennende, og lærerikt hele tiden. Men har så langt, blitt mye grubling. Og til tider, riving i håret. Så nå stiller jeg, snart som bald.

  2. #1542
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Bestilte forøvrig opp 2 stk. abs ringer i går, fra England.
    Hm, hm...
    Hoppas de inte följer denna tråd i Scotland, för då får du nog aldrig handla där mer alternativt blir det dubbla priset minst.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  3. #1543
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Den der, tok jeg ikke Mr. Så du må nesten utdype med, hva du mener. Enten er jeg treg i oppfatningen. Eller så er formuleringen, noe missvisende.

  4. #1544
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Du köpte från England. På den blå bilden står det abs rings Scotland. Skottarna brukar bli ganska sura när utlänningar kallar dem engelsmän.

    Fast visst kan man köpa skotska produkter i/från England. Det inser jag nu!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #1545
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Snyggt är det med ok och skiva. Hur klarar du att dra de målade gula skruvarna med rätt moment utan att skada lacken?

    2 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  6. #1546
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Du köpte från England. På den blå bilden står det abs rings Scotland. Skottarna brukar bli ganska sura när utlänningar kallar dem engelsmän.

    Fast visst kan man köpa skotska produkter i/från England. Det inser jag nu!


    Ringene ble kjøpt, av et firma i England/Storbritannia. Som du ser av linken. Så her må det ha vært en luring, som har klart og få de over grensen. Om da ikke ringene, er produsert i England. Det er ikke lett å si.


    https://www.ebay.com/itm/ABS-Ring-to...53.m2749.l2649



    .

  7. #1547
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Snyggt är det med ok och skiva. Hur klarar du att dra de målade gula skruvarna med rätt moment utan att skada lacken?

    Det var det da. Når det gjelder boltene (torx) til oken. Som har fire strøk, med lakk. Pelte jeg bort, den lakken som slapp. Etter å ha strammet boltene. Og la så på nye strøk. Vedrørende hjullagret. Har jeg kun lagt på to strøk. Og strammet med 90 Nm. Så her gjenstår det 45 grader. men det klarer jeg ikke og få til, med spindelen løs. Så det må gjøres, etter at spindelen er montert på bil. Men da uten og montere drivakselen. Slik at jeg kommer til.


    Forøvrig har jeg fått, noen flere deler i hus.



  8. #1548
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått pusset, noe mer. Mangler kun å få pusset, den andre drivknuten. Og rengjort delene, til medbringerene og drivknutene. Slik at de nå, er klare for fett.






    [URL=http://s334.photobucket.com/user/banangutten/media/Saab%209-5%202017/Pusse%20Diverse%20Forstillingsdeler/P1014420.jpg.html]


    Så er det påført to av fire strøk, med blå og rød. Og et strøk av fem, med gul.








    1 användare gillar detta inlägg



  9. #1549
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Tänk var lite puttning och färg kan göra. Blir de en andra strykning imorgon med lite färg?

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #1550
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Ja, det blir mycket snyggt.

    Jag har börjat färgkoda skruvar och muttrar,men oxo konstaterat att färgen oftast inte håller för momentdragning. Jag har en något (=svenskt uttryck som betydet "mycket") lägre ambitionsnivå, så någon bättringsmålning har det inte blivit för mig.
    Färgkoden innebär att jag direkt ser vilken nyckel/hylsa som passar,om någon undrar.

    2 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  11. #1551
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Tänk var lite puttning och färg kan göra. Blir de en andra strykning imorgon med lite färg?


    Ja, som du sier, Johan. Det hjelper med, noe pussing og lakk. Men det tok sin tid. Holdt på i ni timer i går. Og det er ut i fra, hva du ser på bildene. Mulig jeg lakker, et par strøk til i kveldinga. Jeg får se.

  12. #1552
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Ja, det blir mycket snyggt.

    Jag har börjat färgkoda skruvar och muttrar,men oxo konstaterat att färgen oftast inte håller för momentdragning. Jag har en något (=svenskt uttryck som betydet "mycket") lägre ambitionsnivå, så någon bättringsmålning har det inte blivit för mig.
    Färgkoden innebär att jag direkt ser vilken nyckel/hylsa som passar,om någon undrar.


    Takker Mr.O

    Nei, fargen holder nok ikke, når man trekker til bolter. Men jeg legger på som sagt på, et par strøk. Slik at jeg har, det grunnleggende. Så tar jeg og peller bort, den lakken som krøller seg, etter at boltene er strammet. Og så legger på, noen nye strøk. Men dette må jo gjøres igjen. Om man må demontere, eventuelt noe i forstillingen. Men så lite, som jeg bruker bilen. Så trengs vel ikke det gjøres, i min levetid.

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #1553
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det ble nok ikke, noe rom for pussing i dag, Johan. Men vi får se, om jeg ikke får gjort noe i morgen. Eller senere i dag, blir vel mer riktig. Ut i fra når dette innlegget er lagt ut.

    Men jobber med, og anskaffe meg kalibere bak. Da jeg synes prisene, for hva jeg har blitt tilbudt brukt. Blir for høy. Og stort sett, så er de lite pene. Så det får bli til, at jeg kjøper et sett nye. Er i så henseende, i dialog med Neo Bros. Så vi får se, hva som kommer ut av det.


    Disse må grunnes, med flere strøk. Og så ha på, flere lag med lakk. Slik at de får, en glatt overflate. Slik som kaliperene fremme.





  14. #1554
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ferdig med fire strøk, på en drivknute/medbringer. Og tre av fem strøk, med gul farge. To strøk på de andre. Så skal delene, fin pusses og våt slipes.





    Da er den andre spindelen, klargjort for grunning.







  15. #1555
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Gött jobbat! Snart klart för montering då.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #1556
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Smile

    Takker Johan. Da er jeg endelig ferdig, med pussing i denne omgang. Noe som var godt, og bli ferdig med. Så da får jeg montere sammen, den ene drivakslingen til onsdagen. Samt grunne og påføre, et par strøk med lakk på spindelen. Dette går ikke, med lynets hastighet. Men sakte og sikkert fremover.

  17. #1557
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Fortfarande lika hög finish på allt du gör!
    Läser/tittar men kommentarer inte så ofta.

    1 användare gillar detta inlägg


    Till mitt garage: Garaget

  18. #1558
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Tjenare Loffe!

    Du er nå ikke den eneste, som sitter på kommentarene. Ser at det er flere som har gått i furte boksen. Men det er greit og vite, hvor man har folk, ved en eventuell annen anledning.

    Du sier noe, vedrørende finishen. Prøver nå, og holde standarden oppe. Og slik tar tid. Brukte åtte timer i går. Ved kun pussing av, en drivknute og spindel. Og da lakering, som vist på siste bilde. Bestiller opp oken (som Dere sier på svensk) fra Neo Bros i dag. Så får jeg vel snart, ta opp skinn arbeidet igjen. Noe jeg ikke ser, frem til. Men det må gjøres.

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #1559
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Det syns när det är ihopmonterat att detaljfinishen är på topp.
    En del är inte lika noga och kanske tror att det inte syns när detaljen sitter återmonterade på bilen, med det gör det.

    Du har en härlig uthållighet och målmedvetenhet!

    1 användare gillar detta inlägg



  20. #1560
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Wink

    Det er helt riktig, som du sier Loffe. Ikke bare med, at man ser mye av detaljene, i arbeidet. Det skaper også, en positiv selvfølelse. Det er som at man, tar seg en dusj. Folk flest, ser jo ikke det. Men man føler seg, så mye bedre. Om man da ikke har gnidd inn håret, med f.eks. eplesjampo el. Da vil jo omgivelsene, lett registrer det.

    Så ja. Det er viktig for meg, og få detaljene på plass. Så var det å ha tålmodighet, til å gjøre all jobben med detaljene. Men det har seg så. At jo eldre man blir. Jo flinkere blir man, med og se ting, i et lengre perspektiv. Gjelder vel ikke alle. Men det sitter, godt i meg. Som med at man er ung, og ting skulle helst ha skjedd i går. Gjelder igjen, ikke alle.

    En annen ting. Er vel, at jeg er den siste generasjonen, som kan nyte det med og ha bil, som går på fossilt brennstoff. Om ikke mange årene, kommer det til kun og gå i elbiler. Har ikke hatt el bil. Og skal heller ikke ha det. Passer seg dårlig, med en som liker og skru. Vel man skal ikke si aldrig. For man vet jo ikke, hva fremtiden vil bringe. Så det som blir tøft, og skryte av fremover. Er hvem som har de, største batteriene osv.


    Fikk abs ringene, av posten i dag. Så da får jeg, ta meg en tur. Og montere sammen, den ene akslingen. Er nå selv spent på, hvordan det blir. Da tenker jeg hovedsaklig på, å få delene sammen igjen. Er jo ingen high tech. Men må være forsiktig, med lakken, vet du

    2 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •