Sidan 81 av 136 FörstaFörsta ... 3171798081828391131 ... SistaSista
Resultat 1 601 till 1 620 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1601
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Va ska du lacka värmeplåten i för färg då?

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    Det var det da, Johan. Hadde tenkt på rød farge. Men vet ikke om jeg får rettet ut skjoldet, til og bli 100% Så da har det dukket opp, en ny tanke i hodet. Med og dekke det originale skjoldet, med på limt aluminiums plate. Eller om jeg limer på et aluminiums trekk for bla.a. eksos anlegg. Tror jeg skal få det til å se bra ut. Spesielt nå etter at jeg har blitt, en reser på trekking av skinn.


    Plate.






    Trekk.





  2. #1602
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Tror den perforerade aluminium folien blir snyggast.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #1603

  4. #1604
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Jag tycker det blir väldigt snyggt med skinnet. Man blir sugen på att försöka själv.


    Er helt enig med deg, om at dette blir bra. Men du må ikke finne på, og sette i gang med dette. Nei da. Men om du skal bruke, samme tykkelse på skinnet, som jeg har brukt. Så er det en god del jobb. Med da bla.a. og pusse ned dekslene. Da være seg åpningene for bryterne. Som ikke må pusses, for mye eller for lite. Pusset også ned den delen av deksel ved speil, hvor føleren til varmen i bilen sitter. Slik at den stikker opp, over skinnet som originalt. Og så flatene på dekslene, som treffer tak trekket. Slik at det ikke blir, nevneverdig høydeforskjell. Så at man ikke får problemer med, og klipse dekslene på hovedenhetene igjen. Så må man legge på kontaktlim punktvis, og strekke skinnet over. Og limet skal tørke i ca. 10 minutter før man presser flatene sammen.

    Eller du kan gjøre som personen gjorde, ved bilder jeg la ut tidligere. Hvor skinnet er mye tynnere, og enklere og jobbe med. Men det blir da ikke, den samme kvaliteten på resultatet. Brukte selv mange timer på jobben. Men så ønsket jeg, og få et godt resultat, ved første forsøk.


    Som man ser av bildene. Er de originale plast dekselet, passe simple. Men det er en del rynker, ved inn steg håndtaket/brilleholderen. Og dette vil bli rettet, på til våren. Når jeg skal ta ned trekket, for å legge støy isolasjon i taket/B stolpene. Og jeg gjentar, at ledlysene som sitter under lista på dørene. Vil bli byttet ut med, noen jeg har liggende. Som er like lange, som listene. Disse lysene, kun aktiveres ved åpning av dørene, sammen med de under setene, fot brønnen og taket.







    Her er bilde fra når jeg monterte, inn interiøret fra to 07 mod. Og som man ser, er det mye penere enn det, som satt originalt på bilen.


  5. #1605
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Haha värst va alla måste ha taklucka. Klarar mig bra utan.

    Men alla får ha va de vill. Hoppas du får fixat det om / när du får tag i tak för taklucka.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #1606
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Nå er det flere grunner, til at jeg ønsker takluke. Det ser bla.a. mye bedre ut. Men det viktigste, er at det lyser opp i kupeen, på en positiv måte. Og forfrikende på sommeren, med den bakre delen av luken oppe.

  7. #1607

  8. #1608
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Nå er det flere grunner, til at jeg ønsker takluke. Det ser bla.a. mye bedre ut. Men det viktigste, er at det lyser opp i kupeen, på en positiv måte. Og forfrikende på sommeren, med den bakre delen av luken oppe.
    Ljuset i kupén tycker jag är största fördelen.
    Vad jag saknar på min 9000 är "komfortstängning". Dvs att kunna stänga luckor och fönstren med fjärren. Finns väl inte original, men skall ju kunna vara möjligt att bygga ihop. Och antagligen lite enklare om man har det med i planen från början.

    Håller med om plåten för övrigt...

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  9. #1609
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, du sier noe. Når jeg monterer opp start/stopp systemet. Vil jeg også montere opp en enhet, som vil fjernstyre rutene. Når det gjelder dette soltaket. Så har jeg i dag, vært i kontakt med en kar i Norge. Som har en 05 delebil med soltak. Og om jeg ønsker, kan jeg demontere taket på denne. Men har ikke lyst i utgangspunktet, og bytte hele taket. Hadde det ikke vært for at det er, en fals i taket rundt soltaket. Kunne jeg kun ha skåret hull, og montert opp kun kassetten. Nå skal selger av taket, sende meg bilder i morgen. Slik at jeg får sett, tilstanden på delene.



  10. #1610

  11. #1611

  12. #1612
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Mer saker som finishen förbättras på.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #1613
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Ja, fikk demontert og pusset noen deler, av lokkemekanismen til panseret i dag. Så da blir det til at jeg, lakker noen av delene i morgen. Som blir i, gul og blå farge. Foruten de bevegelige delene, som får klarlakk/fett. Nærmer oss med stormskritt, mot våren nå. Så da skal det bli interessant og se, virkningen av de nye bremsene.

  14. #1614
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Kommer nog att bromsa bra för dig. Just nu vill jag hälla bromsvätska i klockan så att det är vinter ett tag till....

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #1615

  16. #1616
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Blir mycket bra det där Bent!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #1617
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Takker Johan. Er nå ikke ferdig, angående antall strøk med lakk, på enkelt av delene. Men bildet gir en antydning, på hvordan det blir.



  18. #1618
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Kommer bli bra då jag vet hur du jobbar.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #1619
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, en ting er sikkert. Jeg har sten kontroll, på detaljer. Her tas det ingen snarveier. Så har kineseren sendt plata, som skal monteres over det originale, varme skjoldet. Har vært feiring, av nyttår i Kina. Og da tar de to ukers ferie. Som ble avsluttet i dag. Skal ellers kjøpe meg Plexiglas plater, til å holde panseret oppe, til uken. Regner med at jeg skal bruke to stk. Ved feste i mot panser låsene. Er ikke helt sikker, på hvordan jeg skal gjøre det. Klør meg fortsatt i hodet. Men finner vel, en løsning på det.

  20. #1620
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Ja, en ting er sikkert. Jeg har sten kontroll, på detaljer. Her tas det ingen snarveier. Så har kineseren sendt plata, som skal monteres over det originale, varme skjoldet. Har vært feiring, av nyttår i Kina. Og da tar de to ukers ferie. Som ble avsluttet i dag. Skal ellers kjøpe meg Plexiglas plater, til å holde panseret oppe, til uken. Regner med at jeg skal bruke to stk. Ved feste i mot panser låsene. Er ikke helt sikker, på hvordan jeg skal gjøre det. Klør meg fortsatt i hodet. Men finner vel, en løsning på det.
    Jag trodde du skulle holde panseret nede ikke oppe. Alltså ikke helt oppe...

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •