Sidan 96 av 136 FörstaFörsta ... 46869495969798106 ... SistaSista
Resultat 1 901 till 1 920 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1901
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Takk for det, Freddy. Fortsatt en del, og ta tak i. Men så langt, har resultatene med skinnarbeidet, blitt jevnt over meget bra. Er nå første gangen, jeg utfører noe slikt. Og siden skinn ikke er gratis. Så gjelder det, og ha tunga rett i munnen. Og treffe ved første forsøk. Så er det jo greit, å få trenet noe. Før jeg skal legge skinn, på et instrument deksel senere.

    Så er det jo bare hyggelig, om du tar deg en tur innom ved anledning.

  2. #1902
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886






    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


  3. #1903

  4. #1904
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886



    2 användare gillar detta inlägg



  5. #1905
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Stiligt! Bra jobbat!

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #1906
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Jo, takk for det Johan. Ser nå enkelt ut. Men det er passe, tidkrevende arbeide. Da skinnet må legges på, i flere faser pr. del. Som du registrerer, blir det en del blått lys. Lyset på bakluka aktiveres kun, ved åpning av bakluken. Lyset på overtrekket, er det samme som på dashbordet. Så siden det ikke, er så sterkt lys. Blir det til at lyset står på, ved bilens drift. Skal ha solfilm på rutene. Så da burde det ikke bli, noe problem med øvrig heta. Lysene på c stolpene, blir kun aktivert ved åpning av dørene.

    Fortsetter nå arbeidet, med sub kassa. Siden jeg har, det jeg trenger av deler/utstyr. Og gjør meg ferdig med påmontering av lys, på dekslene for c stolpene. Samt lage ventilasjons hullene, til side dekslene.


    Så ser jeg at du har fått, hjul på bilen din. Så da er det vel snakk om, at det snart blir lakk.

  7. #1907
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Dette blir strøkent Bent. Imponert over det du får til.

    mvh
    Freddy

  8. #1908
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Det blir nå i alle fall, ikke gale Freddy. Hyggelig at du setter pris på, hva jeg har utført av arbeide, med bilen så langt. Ikke minst, når det kommer fra en SAAB fagmann. Takker

    Nå har dekselet til klokkene på A stolpen, ankommet Oslo. Så da har jeg vel den, i løpet av begynnelsen av neste uke. Og her blir det en utfordring, med og få trukket skinnet, slik at det blir pent. Men har nå dannet meg en mening, med hvordan jeg skal utføre jobben. Så får vi se, om det blir bra.

    Så da gjenstår det, av skinnarbeide i bagasjerommet. Kun og trekke sub kassa. Og legge skinn på gulv plata. Men jeg må avvente med det sistnevnte, til jeg får inn kassa. Slik at jeg kan markere riktig, for hvor plata skal kuttes. For det skal bli helt inne, ved nedre del av frontplata, til sub kassa. Og siden MDF platene til kassa er kun 18 mm tykke. Må jeg vel legge to plater, over hverandre i front. Da hver sub, veier 12 kg. Og siden hver sub er på 1000 watt RMS ved 4 ohm. Må jeg anskaffe meg, en mono forsterker, på rundt 2000 watt RMS. Så vil jeg også, anskaffe med en 4 kanals forsterker. Da den jeg har i hanskerummet pr. i dag, blir montert opp i BMW`en. Egentlig hadde det holdt med, og fortsatt ha denne i SAAB`en. Men, men den blir byttet ut.



    Så da tenkte jeg, på noe ala dette.


    Mono forsterker: 4000 watt/2000 watt RMS




    Firekanals forsterker: 3200 watt/1600 watt RMS





    Så det med at jeg tok i fra hverandre, tidligere sub kasse. Var nå mer eller mindre bortkastet. Da jeg må tilpasse ventilasjonen i kassen, med MDF plater. Det eneste må være, at jeg har benyttet den ene av subb elementet i kassa, som står i BMW`en. Da det aktuelle sub elementet, hadde fått en sprekk i membran.



  9. #1909

  10. #1910
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Jäkla hästajobb du gör med inredningen! Bra blir det också samt detaljrik.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #1911
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Takker, Johan. Fikk i dag opp, dekslene for beltene bak. Så siden jeg nærmer meg slutten, med på legging av skinn i bagasjerommet. Blir det og fortsette fremover.

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #1912
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    Som alltid ett väldigt bra och detaljrikt jobb! Är själv inte lika aktiv här längre som du kanske märkt men jag kikar in lite då och då och kollar hur det går för dig. Fortsätt att skämma bort oss med bildrika uppdateringar!
    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  13. #1913
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Tjenare Jørgen!

    Det var nå hyggelig, at du tok deg tid til, å kommentere tråden. Og ja, det vil nå komme fortløpende med bilder. Etter som diverse arbeide, med bilen utføres. Det jeg for øyeblikket, er mest spent på. Er hvordan sub kassa vil bli. Så får jeg bare stå på. Da målet med bilen. Er og skape verdens mest gjennomførte, 9-5 i sin klasse. Går om ikke annet, i den troen. Frem til jeg får bevist, det motsatte.

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #1914
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Da nærme det seg, slutten på dette året. Og har nå skrudd på Saab`en, i fire år. Noe som ikke var meningen, ved innkjøp av bilen. Men siden man ikke klarer og legge bort ideer, med hvordan man ønsker at bilen skal fremstå. Blir det også et kommende år, med flere skrudde ideer.


    Så ønsker jeg dere alle, en god jul, og et riktig godt nytt år.
    Ibland så blir de så att man köper sig en bil och den blir kvar längre än man tänkt sig.

    Ja God Jul & Gott nytt år!

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #1915
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da nærme det seg, slutten på dette året. Og har nå skrudd på Saab`en, i fire år. Noe som ikke var meningen, ved innkjøp av bilen. Men siden man ikke klarer og legge bort ideer, med hvordan man ønsker at bilen skal fremstå. Blir det også et kommende år, med flere skrudde ideer.


    Så ønsker jeg dere alle, en god jul, og et riktig godt nytt år.


    Mvh
    Bent





    Forøvrig har jeg kommet noe videre, med klokkeholderen på A stolpen. Har tilpasset og sparklet. Så da gjenstår det å pusse, fin sparkle, pusse igjen. Så trekke over med skinn.












    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Ibland så blir de så att man köper sig en bil och den blir kvar längre än man tänkt sig.

    Ja God Jul & Gott nytt år!

    Skickat från rymden.


    Stemmer det Johan. Og du har jo selv, god erfaring med dette.

  16. #1916
    Har lagt deg til i kontaktlisten min. Sikkert greit å vente til våren for å ta den nærmere i øyesyn. Skal bli artig. Er vel noe av det mest gjennomførte jeg har sett på lenge. Solid innsats for å si det pent

    Ha en riktig god jul, Bent!

  17. #1917
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det er bare og høre av deg. Så tar vi det ved anledning. Så får du selv, ha en god jul.

  18. #1918

  19. #1919
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886








    2 användare gillar detta inlägg



  20. #1920
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Snyggt Bent! Är du snart klar med allt skinn?

    God (H)jul!

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •