Sidan 106 av 136 FörstaFörsta ... 65696104105106107108116 ... SistaSista
Resultat 2 101 till 2 120 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2101
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Ja hva skjer. I henhold til Saab`en, skjer det vel ingen ting. Utover at jeg vil pensle Polytrol, på listene rundt rutene i løpet av uken. For og få frem skarpheten i plasten. Da de er meget matte enkelte steder. Ellers så benyttes bilen lite. Så får prøve, og ta det igjen neste sesong. Men noe kjøring blir det. Det er også nå på tide, og parkere bilen for vinteren. Men det er ikke så lett. Vil nå prøve og strekke sesongen lengst mulig.




    Når det gjelder Volvo`en har jeg fått skiftet ut dempere og fjærer bak. Noe som forøvrig var litt av en jobb. Jeg så under besiktningen, at det var en knekt fjær bak. Men det var ikke den som lagde klakke lydene. Men at noen tidligere skulle skifte dempere, men ikke fått topp mutteren helt av. Så her måtte jeg bla.a. bruke vinkelsliper, for og få demperen av topplageret. Da topplagrene er i god stand, og jeg ønsket og bruke disse igjen.

    Montering av fjærene, var heller ingen enkel jobb. Da det var vanskelig og få opp bærearmen, slik at man fikk boltene igjennom. Da det er store krefter i sving. Men fikk det da til. Så nå er bilen noe helt annet, og kjøre med enn tidligere.


    Måtte vinsje inn brua på plass.
























    Så må jeg jo ha lyd i bilen. Så da anskaffet jeg med en 500 rms sub med forsterker. Som fungerer som de skal. Ga kun kr. 400,- tilsammen for delene. Men jeg ønsker ikke og koste noe mer på denne bilen enn godt vedlikehold. Vet jo ikke hvor lenge jeg beholder den. Og får ikke rare greiene igjen ved salg.

    Men pynte noe på delene, måtte jeg jo gjøre. Samt at jeg har klargjort, for 2" din spiller. Forøvrig en spiller, jeg hadde liggende. Og trekt ramma med karbon folie. Blir noe mer folie. Da jeg har fått blod på tann, etter hva som er gjort i Saab`en.














    Har også skiftet ut mattene, mansjetter for gir/håndbrekk og ledlys. Hvor det senere også vil komme, i instrument panelet med klimakontrollen.










    Det er nå jevnt over, hva som er blitt gjort i min bilverden, om dagen. Ellers så ser jeg at du er driftig, med nye prosjekter. Det er godt og se Johan.



    Og en annen viktig ting og nevne. Er at det er nye farts regler for Saab eiere i Norge. Slik at man kan få utbytte av trimmen.

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #2102
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Hehe ja på latsidan har du inte legat iaf. Tråkigt med krånglet med Volvon men är så skönt när det är gjort och man inte behöver tänka på det mer.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #2103
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    5129
    Bör väl även skriva en rad, inte bara titta och läsa.

    Snyggt och prydligt, som man är bortskämd med!
    Till mitt garage: Garaget

  4. #2104
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Hehe ja på latsidan har du inte legat iaf. Tråkigt med krånglet med Volvon men är så skönt när det är gjort och man inte behöver tänka på det mer.

    God morgen, alle som en.

    Foruten fjærer og demperene, er hva som er gjort med det lille som er gjort med bilen gått raskt. Begynner og få noe trening nå. Må si reisen med Saab`en, har gjort at jeg har en helt annen forståelse på hvordan en bil er satt sammen, enn hva jeg viste tidligere.

    Nå har jeg telt på knappene, om jeg skal overhale kaliperene og skifte ut bremseskive og klosser mm. Og grunnet at tanken har kommet opp. Er at kaliper høyre fremme, har satt seg mot skiven. Har prøvd og smøre opp glide pinnene og klossene mot klaven. Men da stempelet, ikke vil trekke seg tilbake nevneverdig. Må det en overhaling til. Det vil si, at jeg har anskaffet meg en brukt kaliper. Men her er også stempelet passe rustent innvendig. Så dermed er skiver, klosser og rep sett rund baut bestilt. Tar like godt og skifter ut stempler med pakninger, på alle fire. Har ikke gjort dette tidligere, så det skal blir en grei erfaring. Selv om dette ikke er noen high tech. Men noe knot, kan man fort regne med. Nå blir det jo også lakk, med merker på dem. Men først må de jo, pusses godt ned. Må jo pynte noe, på denne halvgamle bilen.












    Så får du ha en fin dag, Johan.

  5. #2105
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Det är inte så svårt att byta packingar och damasker på bromsok är dock pilligt när man ska ha dit sakerna igen.

    Men det kommer bli bra med lite nya saker och färg.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #2106
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Sant nok Johan. Det er vel helst støv mansjetten, som det er mest pilligt med og få på plass. Etter hva jeg forstår. Men vi får se. Bestillingen på rep sett, er lagt inn. Så burde vel ha delene, i løpet av neste uke. Og ja, du kjenner nå meg og farger.

    Jo, og en ting til. Blir bestilling av ny dynamo til Saab`en i løpet av vinteren. Ikke det at den jeg har, ikke fungerer. Den ble jo pusset, og byttet regulator på tidligere. Men den er gammel. Så ønsker å være føre var. Med så mye annet på bilen.

  7. #2107
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Bör väl även skriva en rad, inte bara titta och läsa.

    Snyggt och prydligt, som man är bortskämd med!

    Det er nå hyggelig, at du tar deg en tur innom tråden.

    Ha en god dag, Loffe.

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #2108

  9. #2109
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er siste vask for sesongen unnagjort. Og bilen er parkert for kommende vinter.



















  10. #2110
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Skjer ikke noe med Saab`en om dagen. Foruten at jeg har jobbet noe med, og anskaffe meg en ny rute i bakluken. Og i dag fant jeg et firma, som kan anskaffe en ny grønn tonet rute. Dermed har selger bestilt opp ruten, og legger den på lager, frem til våren. Kjøper ny rute, da det ikke blir 100% den jobben jeg har gjort, vedrørende med å slipe ned den, jeg tidligere har anskaffet meg. Da de også legger 3M solfilm, med 10 års garanti på filmen, og 5 år på arbeidet. Blir det vel til at jeg legger film på rutene, hos dem. Har nå påkostet denne bilen hundretusenvis av kroner, Så da kan vi vel ikke starte med og bli gnien nå.

    Andre deler som vil bli kjøpt opp, i løpet av vinteren. Er ny dynamo. Samt motor/girkasse fester. Nå fungerer de delene som er nevnt, som de skal. Så hvorfor skifte de ut. Har vel inget annet svar på det, enn at delene drar på årene. Og hvorfor ikke.










  11. #2111
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Va gött att de gick att beställa en ruta och att den kan ligga i deras lager tills våren.

    Ja svar på fråga om motorfästena, nytt är ju alltid nytt.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  12. #2112
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det var vel det eneste alternativet, med at han ville lagre ruten frem til våren. Da bilen ikke tas ut, nå om dagen. Grunnen til at vi kom til en enighet, med at han lagrer ruten. Og ikke venter til våren, med å bestille den. Er at det ikke, er mange ruter tilgjengelig. Når det gjelder folering av rutene. Gikk jeg høyt på banen, med at jeg skulle gjøre det selv. Men da jeg ønsker et 100% resultat. Setter jeg det bort. Da jeg verken har tid eller ønske, om å jobbe mer med det. Selvfølgelig gjør øvelse til mester. Men det er en tidkrevende sak, når man er petimeter. Så da kan jeg om ikke annet, legge den ballen død for nå.


    Og som du sier, nytt er nytt. Så når jeg får byttet de delene. Så skal festeanordningene være 100%. Nå skal sies at bilen er vel så tight, som den går ann og få den, pr. dags dato. Så regner ikke med og merke noen forskjell, ved bytte av foringene. Men hvem vet. Vi får nå se.


    Ellers så meldte jeg meg inn på forumet, som betalende medlem, for noe minutter siden. Så da er det gjort. Og hva er det man sier, Johan. Bedre sent enn aldrig.

  13. #2113
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Ah okej.

    Ja att jag valde att montera rutor själv på min 9000 är ju för att jag har jobbat med att montera rutor.



    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  14. #2114
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Se der ja. Da har du vel den erfaringen som trengs, når det gjelder og behandle ruter. Nå var jo meningen at jeg skulle skifte ut ruten i bakluken. Noe som vel burde ha gått greit, Med at jeg hadde knust ruten, og så plukket ramma ren for glass biter. Og så igjen lime inn den nye (brukte) Men da slipper jeg det, med at firmaet som har ruten. Også legger på filmen. Så da blir jo filmen lagt på, før ruten blir satt inn. Og bedre kan det jo ikke bli. De tar også ut rutene i dørene, før på legging av film. Men her må jeg snakke med dem. Da jeg ikke liker at andre enn meg selv, jobber på bilen. Med at jeg selv, tar ut og setter inn rutene. Ved overlevering av bilen, vil jeg ta med en ansatt, og besikte bilen sammen med han. Det samme gjør jeg når bilen avhentes. Og om så noe skulle ha til støtet bilen, blir det enklere å få det rettet opp. Eller da har de ansvar, i og rett opp skaden. Viktig at man tar slike forholdsregler, for og unngå uenighet i ettertid.


    Ellers så tenkte jeg og kjøpe meg, noen deler fra Speedpart i dag. Men da de har satt opp frakt prisen, fra kr. 120,- til kr. 290,- Blir ikke det aktuelt. Kjøper bildeler flere ganger i mnd. Så da er det ikke minst viktig og få de beste tilbudene, som man er i stand til og grave opp, på det internationale markedet. Til sammenligning tar Maptun kr. 111,- i frakt for deler i samme vektklasse mm. Så hvorfor Speedpart har økt fraktprisen så mye. Er vel for å begrense, salget Deres til utlandet. Ellers så må de ha en dårlig avtale, i henhold til frakt priser. Eller tjene noen ekstra kroner, pr. forsendelse.


    Og siden det er mange, som skrur på sine prosjekter om dagen. Er det veldig viktig, og tenke på sikkerheten.

    2 användare gillar detta inlägg



  15. #2115
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg anskaffet meg to fuktslukere. Grunnet det i perioder, er noe rå luft i garasjen. Har ikke hatt problemer med dårlig lukt, eller annen skade, i løpet av tidligere vintre. Men siden jeg har kledd, bilen innvendig med skinn. Er det greit, og være føre var.









    Og siden vi som Dere, sliter med flyskam om dagen. Kan jo dette være en grei løsning. Motoren er sikkert konvertert, til og gå på etanol. Det må den, ellers så får man ta toget. Eller gå/ro/svømme, er jo det beste.


  16. #2116
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Har en fuktslukare a.k.a torrboll i min 9000 Aero. Bättre att ligga på förhand och förebygga än att upptäcka att det har möglat...

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #2117
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Helt riktig, Johan. Har som sagt ikke hatt noen, fukt problemer tidligere. Men som du sier, bedre og være føre var. Ikke minst nå, som jeg har montert inn alt skinnet. Er jo noe dritt, om det skulle slippe fra limingen. Men gjør vel ikke det, uten fukt sluker. Men hvem vet.

    Og så er det jo bare, og drømme om kommende sesong.




    Vanskelige valg.

    2 användare gillar detta inlägg



  18. #2118

  19. #2119
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Og slik kan det gå, om man ikke utfører oljeskift regelmessig.


    https://www.facebook.com/watch/?v=2608985826049182
    Fake men ja oljebyten är viktigt.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  20. #2120
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hehe, se der ja. Så ikke den. Trodde kanskje at eier, hadde fått tilsatt noe i oljen. Som gjorde at man fikk, et slikt resultat. Selv om jeg ikke vet, hva det skulle være.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •