Sidan 110 av 136 FörstaFörsta ... 1060100108109110111112120 ... SistaSista
Resultat 2 181 till 2 200 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2181
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da fungerer minnet, på samtlige knapper. Hvor det også kommer et pip, hver gang man memorerer. Så da fungerer setene, som de skal. Og jeg kan krysse av, en ting til på arbeidslisten. Check



  2. #2182
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Så bra at minnestol monteringen ble vellykket. Tumman upp.

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #2183
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, det gikk jo greit dette, Freddy. Og det takke være hjelp, fra en som er kyndig på emnet.

  4. #2184
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    186
    Medlem#
    -
    Vad kan det kosta med hellackering i kosmosblå för en 9-5 kombi?

  5. #2185
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    533
    Medlem#
    6866
    30-35k


  6. #2186
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av SAAB96-V4 Visa inlägg
    Vad kan det kosta med hellackering i kosmosblå för en 9-5 kombi?

    Jeg kjenner nok ikke, til svenske forhold. Men det gjør vel Puttel. Så den estimeten han gir, er vel på lik linje, som i Norge. Med at man vel også kan får jobben gjort, både rimeligere og dyrere. Men skal man ha gjort en topp jobb, her i Norge, med den beste lakken. Må man fort ut med 40-50 tusen, for en så stor bil, som en 9-5 Estate.

    Betalte selv 25 tusen, for jobben. Med topp kvalitet, på lakken og jobben. Men da demontert/monterte, jeg alt selv. Noe man kan se bilder av, på slutten av side 1 og side 7 i tråden. Det var forøvrig, noe utfordring for meg. Da jeg ikke hadde skrudd, på Saab tidligere. Lakkeringen ble gjort i 2015. Og er fortsatt like strøken. Men hoved grunnen til det, er vel at bilen har gått lite i denne perioden.


    Så i dag, fikk jeg tatt ut tidligere nevnte ruter. Og levert bilen for montering av ny rute i bakluka, samt film på rutene, bak B stolpen. Var forøvrig noe knot, med og få ut rutene. Men det gikk relativt greit. Foruten at jeg klarte og knekke mutteren, som holder vindusviskeren på plass. De to siste dagene, har jeg satt mutteren inn med rustløser. Men det holdt nok ikke. Så da ble det til, at jeg dro innom en bekjent, som har flere 9-5 delebiler. Hvor han hadde motoren.


    Var nå meningen, at jeg skulle levere bilen i fredag. Men fikk forandret, tid for levering til i dag (torsdag). Så må si meg rimelig spent på, hvordan resultatet blir. Men må holde tungen rett i munnen, når jeg skal montere opp rutene igjen. Så jeg ikke riper opp filmen.


    1 användare gillar detta inlägg



  7. #2187
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da var jeg i dag og hentet bilen, etter at de hadde lagt 20% 3M film på bakluka, og side rutene. Så satte jeg selv, inn rutene i dørene. Og monterte opp, en annen motor for viskeren.















    4 användare gillar detta inlägg



  8. #2188
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    186
    Medlem#
    -
    Det här är verkligen det bästa, snyggaste och utförligaste projektet i vår klubb.
    Verkligen snyggt jobbat Bent!

    2 användare gillar detta inlägg



  9. #2189
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hehe, det er jo som om jeg skulle sagt det selv. Og så er det jo hyggelig, at du setter pris på mitt bygge, Takker.


    1 användare gillar detta inlägg

    RZ


  10. #2190
    Grundladd JKDesigns avatar
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    463
    Medlem#
    11896
    Läckert med toningen!

    Gör väldigt mycket för helhetsintrycket på bilen

    1 användare gillar detta inlägg



  11. #2191
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Tjenare Jonas!

    Må si meg helt enig med deg. Prøvde jo selv, og få det til på bakruta. Men det ble ikke 100% resultat. Og siden jeg skulle få satt inn, en ny rute i bakluka. Og de også driver med montering av solfilm. Ble det til at jeg la egen jobbingen på hylla, og lot de gjøre det. Prøvde jo selv med både såpevann, samt det med å gni inn ruta med såpe. Og fant ut at den siste løsningen, var den beste. Og det var bla.a. på din youtube kanal, du viste hvordan dette skulle gjøres.


    Abonnerer selv på kanalen din. Og har lært flere arbeidsoppgaver der. Så det anbefales også for andre som skrur på Saab, med og gjøre det samme.

    https://www.youtube.com/channel/UC2X...Lmr3uOw/videos


    Forøvrig så er din 9-3 meget pen. Som er en av mine favoriter. Sånn rent visuelt

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #2192
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da det har vært noe lekkasje fra enten vannkranen, eller fra en av slangene. Er jeg ikke sikker på. Da det ikke er lett å se, hvor lekkasjen kommer fra. Men i den anledning, har jeg anskaffet meg en ny vannkran, samt slangeklemmer. Som burde tette bedre enn de originale, jeg brukte tidligere. Så får vi se, om det har blitt tett nå. Trenger og ta en kjøretur. Men da det regner, i dag og i morgen. Får jeg gjøre det en annen dag. Så har jeg tatt med krengningsstaget hjem, for og polere det opp. Samt ha på chemical coating.








    1 användare gillar detta inlägg



  13. #2193
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Hei Bent
    Ikke uvanlig at det oppstår vannlekkasje i denne vakumventilen. Det pleier å lekke ut ved membrandet i ventilen.
    Freddy

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #2194
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Sant nok, Freddy. Nå går det som sagt, tre slanger inn på ventilen. Så det var ikke lett og se, hvor lekkasjen kom fra, med det blotte øyet. Men la nå heller ikke så mye energi, med og finne ut av det heller. Så kjøpte like godt en ny ventil. Samt at jeg skiftet ut, de originale klemmene. Da det så ut som om at klemme funksjonen i de klemmene, var så som så. Vedrørende kranen, så var den ny når jeg satt inn motoren. Så den har ikke godt, mange milene. Men det kan jo fortsatt, ha vært et dårlig produkt. Får ta en tur med bilen i morgen, da det skal bli oppholdsvær. Så får vi se.

  15. #2195
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da fikk jeg sjekket ut, om ventilen ble tett i dag. Og det var den. Så mens jeg var ute og kjørte, tok jeg meg en tur til Skjetten. Hvor jeg bla.a. kjøpte 2 liter girolje. Slik at jeg kan få skiftet ut simringen.









    Så har jeg kjøpt, resten av hva jeg trenger, for montering av Big 3.





    Samt festeanordning til ledlysene.








    1 användare gillar detta inlägg



  16. #2196
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    186
    Medlem#
    -
    Bromsvätska är bättre till att ta bort färg med och mycket billigare

  17. #2197
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av SAAB96-V4 Visa inlägg
    Bromsvätska är bättre till att ta bort färg med och mycket billigare

    Den må du utdype nærmere? Da jeg ikke ser, hva du henviser til.

  18. #2198
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    186
    Medlem#
    -
    Det var en tidigare diskussion om vad man kunde använda för att ta bort färg (fjerne).

  19. #2199

  20. #2200
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Noen som kan si meg, hva fargekoden på setene mine er? Setene er fra en 9-5 MY06.



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •