Sidan 134 av 136 FörstaFörsta ... 3484124132133134135136 SistaSista
Resultat 2 661 till 2 680 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2661
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei Konrad!

    Jo, takk for tipset. Men om bilen skal mappes på nytt, så blir det på plats til den som mapper. Og da på rulle eller liknende. Så har jeg liggende et sett med T5 kammer, som jeg kunne tenke meg å montere. Samt noe større dyser, enn Volvo dysene fra Maptun sitt oppsett.

    Når det gjelder Mackanized & Co, kan du si meg hvor de holder til i Sverige?

    Ellers så blir det nå i første omgang, med og avlese div. verdier fra open sid under drift. Så får jeg se hva som kommer ut av det.


    Da jeg skal bytte ut, min V70 med en E61. Går det meste av tiden, med å få den i topp stand. Noe som fremkommer i tråden under. Har tråd på bilen. Da det blir vel mye og forklare, til den personen, som etter hvert kjøper bilen av meg. Samt at det er første gangen, jeg skrur på en E61, med en M54 motor. Så dette er en utfordring. But so far so good.


    https://bimmers.no/forums/topic/8262...e-vedlikehold/




    .

  2. #2662
    Mackan finns i Borås men du kan nog snacka med honom och skicka över din ECU så löser han mjukvara! Så slipper du åka hela vägen dit

    1 användare gillar detta inlägg



    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  3. #2663
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Takk for info, Joey.

    Så får vi se, hva det blir til etter hvert. Har som sagt, en som skal prøve og hjelpe meg. Og skulle det ikke bli noen løsning iht. det. Så blir det til at jeg kontakter noen, som kan ta bilen på rulle. Slik at jeg blir ferdig med mappe problemene, en gang for alle. Og da blir det nok, en tur over til Sverige.

    Ellers så går det i, og få helårs bilen i drift. Ferdig for nå med motorrommet. Hvor det er blitt montert inn deler for flere tusen kroner. Samt vasking pussing samt polering.














  4. #2664
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Rent och snyggt motorrum är alltid trevligt att ha.
    Bra jobbat!

    Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #2665
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Som du vet, har han Bent en tendens i og rengjøre, til den store gull medaljen. Så nå gjenstår det bla.a, med og få start på bilen, samt utskiftninger og rengjøring av bakakselen.












    Så er også frontfangeren, delvis montert. Må tilpasse innerskjermene, for at fangeren skal gå på.





    Har ikke kommet noe videre iht. Problemene med Saab`n. Vel jeg skal sende div. verdier fra Open Sid, til en kar i morgen. Men siden problemet, er av og på. Lurer jeg på, om det kan være wastegate, som ikke fungerer som den skal.

    Kjøpte turbo`n fra en kjent svenske, innen Saab miljøet. Som overhalte den. Og da fikk jeg forespørsel fra han, om jeg ville ha en wastegate, med forsterkede fjær. Som var noe jeg gikk for. Så jeg vet ikke, om det er den som forårsaker problemet, iht. mappningen. Hvor han kjenner godt, til Maptun sine trim program.


    TD04-19XT Turbo









    Så håper jeg, at alt står bra til, med deg og dine. Og at du har en fin sommer.

  6. #2666

  7. #2667
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Så har det blitt, nok en sesong hvor motoren ikke, går som den skal. Blir vel å parkere den, i september en gang. Så får jeg i løpet av vinteren, finne noen i Sverige, som er villig med å mappe motoren på plass. Så da blir det vel, at jeg kjøper noen dyser med mer Fløde. Samt monterer inn T5 kammene.

    Etter noen mnd. på bukker fremme, er nå BMW`n igjen nede, på alle fire. Så da er fronten ferdigstilt for nå. Med bla.a. led i angel eyes, samt i kjørelysene. Så etter jeg har fått orden, med og få start på den. Blir det med og friske opp bakstillingen.

    Etter, før og etter.





    1 användare gillar detta inlägg



  8. #2668
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182
    Har inte varit inne på tråden på ett halvår, men har nu läst på lektionen. Återigen, allt jag har att säga är: Bent är kungen.
    Allt du gör är ju perfektionerad till 100%.
    Jag hoppas att du får SAAB'en att köra perfekt i motorn.

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #2669
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Er nå noe vanskelig, med å svare på den, Kesr. Med dine meget, fine ord. Men takk skal du ha. Da det er meget hyggelig, at du setter pris på mitt nitidige arbeide med bilen. Har nå brukt tusenvis av timer, med all jobbingen, samt sette meg inn i, hvordan jeg skulle ta tak i div. arbeide.

    Og etter snart 10 år, med eie av bilen. Går den fortsatt ikke, som den skal. Men har nå ingen planer, p.d.d. med og gi opp. Så det løser seg, nok etter hvert. Folk flest, hadde vel gitt opp dette for lenge siden. Men jeg har konstant, utviklet div. på bilen. Så man har jo følt, at ting har gått fremover. Selv om den ikke, har fungert som den skal.

    Nå skal det sies, at denne sommeren, har det blitt mye fokus, med å få Bimmeren ferdigstilt.


    Og her er hva, jeg holder på med nå. Med rustbehandling, lakkering, pussing samt alt av slitedeler blir nytt.







    1 användare gillar detta inlägg



  10. #2670
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da blir det med, og lagre bilen for sesongen, en av de nærmeste dagene. Men ville først prøve med, å legge inn besiktingsprogrammet, som jeg fikk samtidig av maptun, som trimmen på 315 hk og 450 nm. Hvor av besiktningsprogrammet er for, hva en 2.3l standard har. Med sine 170 hk.

    Og etter og ha lagt inn, programmet i dag. Tok jeg en kjøretur på flere mil. Og om dette, ikke er et illebefinnende. Forsvant poppingen i eksosen, samt at motoren trakk jevnt. Med andre ord, slik den skal trekke. Prøvde og frem provosere poppingen, med og gi godt med gass på plats. Samt bremse godt ned på girene. Og ikke en gang, klarte jeg, og fremprovosere popping fra eksosen.

    Nå fikk jeg beskjed av representanten fra maptun, at de ikke hadde overhalt motoren min. Samt at det ikke skulle være noen feil, på Deres trim program. Fikk også beskjed om at, om jeg ønsket og klage, måtte jeg gå via advokat. Og det er jo bare å av. Hvor langt hadde jeg kommet, via en advokat. Vel, måtte være og tape, enda mere penger.

    Skulle nå ha sjekket, dette ut tidligere. Men har nok sviktet Saab`n i det siste. Da det meste av fokusen, har ligget i, med å få klargjort Bimmer`n.

    Og slik ser det ut på veggen. Etter flere start med maptun, sitt trim program. Hvor man ser de, sotete flekkene på veggen. Grunnen til at flekkene, er på hver sin side, av den gule stripen. Er at jeg disponerer begge plassene. Så stiller meg midt på den gule stripen, slik at nabo bilene, ikke skal event. gi meg en parkeringsbulk, i f.eks dørene.





    Vel pasn, her er resultatet, av et hjul rom mm. Og siden jeg lakkerer med hobby pensler, så tar det sin tid. Denne bilen vil fremstå so svar som natta, utvendig. Men for at ikke felgene skal bli helt borte i sort farge. Blir det 20" i gun metall. Så får sjekke ut om jeg kommer over et sett felger i løpet av vinteren. Og så pusse de ned, og lakke de opp igjen. Dette gjelder da, for sommerhjulene.












    Eksos utløp, hvor det må sveises noe, for og få det riktig.




  11. #2671
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, da er det like greit og parkere bilen, for denne sesongen. Ble ikke den pleie og vedlikehold, som var planlagt i utgangspunktet. Da Bimmer`n stort sett, har tatt all min tid. Men får komme, sterkere tilbake neste sesong. Hvor det allerede, er lagt div. planer. Med bla.a en trim. Så får jeg håpe på, at jeg treffer noen, som vet hva de driver med. Med å få motoren, til og gå som den skal. Og det hadde vært godt og bli ferdig med. Da bilen har vært i mitt eie, i 10 år 2024. Og har kun hatt problemer med trim fra maptun. Med motorhavari samt lugging og fusking konstant.


    Sesongens siste vask, før den igjen går i sin vante dvale.










  12. #2672
    Hade rekommenderat dig att gå med på trionictuning och lära göra egen mjukvara för din bil, så slipper du problem eller lita på andra leverantörer. Samt så lär du dig hur din bil fungerar

    1 användare gillar detta inlägg



    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  13. #2673
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Vel Nico, det kunne jo vært artig, og se nærmere på. Men er da redd for, at jeg de neste 10 årene, vil måtte klage og kjefte på meg selv.

    Men takk for innspillet.


    Så får du eg dine, ha en fortsatt fin høst.

  14. #2674
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da er bilen avregistrert, samt fått på seg vinter kledningen. For de neste fem månedene. Som man ser benytter jeg to plasser. Den ene plassen, har jeg kjøpt. Og den andre leier jeg, av min nabo. Viktig at bilen har stor klaring, til nærliggende biler. Om ikke annet, når man har muligheten til det.


    1 användare gillar detta inlägg



  15. #2675
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Ja dörruppslag vill man ju undvika till största möjliga mån. Har du några planer för den i vinter eller ska den bara då vila?

    Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #2676
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Tjenare Johan!

    Ut i fra vaktmesterens utsagn, er vist den eldre damen, som står til høyre for meg, ut i fra bildet. Mer redd for bilen, enn det jeg er. Vel det skal nå, godt gjøres. Men Saab`n var ikke lenge i paradiset, før han måtte få besøk av BMW`n. Og grunnen, er at jeg ikke får start på Bimmeren, etter og ha prøvd i flere uker. Har bla.a. hatt besøk, at en kar, som driver et BMW verksted. Men til ingen hjelp, så langt. Så bilen blir fraktet til han, i løpet av vinteren. Så mens bilen står, blir det å trekke taket mm. i Alcantara fabrikk. Som jeg mottok i dag. 5 x 1.5 meter. Samt bygging av, M4 look lykter fremme. Hvor av jeg også fikk noen, slitne lykter i dag. Som skal benyttes, iht. prosjektet.

    Når det gjelder Saab`n, er målet i vinter. Med å få tak i tilpassede setetrekk. Er mye greie trekk på nett. Men jeg ønsker at trekkene, er 100% tilpasset. Og det sliter jeg med, å få tak i. Vil bet. opp til kr. 6.000,- for trekkene. Og da vil det, bli fra Asia. For her hjemme, må man fort ut med kr. 30.000,- Og det er ikke aktuelt. Har vært i kontakt, med et par produsenter via Alibaba. Men her er det fortsatt, ingen avklaring. Og neste vår, satser jeg på, med å få montert opp, start/stopp system, som nevnt tidligere. Da er det ikke, så mye mer og gjøre, når det kommer til det innvendige.

    Når det gjelder trekkene. Ønsker jeg de sorte, med noe rødt i. Noe ala i fargesetting, som avbildet. Men mer gjennomførte. Og da uten puter. Det blir for harry, til og med for han Bent. Og om rødfargen, har samme nyanse (Imola Rød) som bilen, hadde det vært helt konge.






    Og her har vi da, de to nye vennene. Samt at Bimmeren i dag, fikk satt på samme presenning, som Saab`n har.






    Så får du og dine, ha en fortsatt fin høst.

  17. #2677
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Tråkigt att det strular med BMW'n. Hoppas att det löser sig för dig hyfsat lätt.

    Det där med inredningen lät intressant och ska bli kul att se hur det blir.

    Skickat från min Nokia X20 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  18. #2678
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Sant nok Johan. Man kan jo bli helt, propell i hodet av mindre. Nå ble bilen parkert, oktober 2020 av selger. Og bilen kom i mitt eie, som var oktober 2022. Grunnen til at selger, som er en eldre herremann, parkerte bilen. Var at motoren kokte. Det vil jo i utgangspunktet si, at topp pakningen har tatt kvelden. Men da det ikke er noe røyk, eller væsker på steder, de ikke skal være. har jeg skiftet ut alt, som er kjølerelatert, i motorrommet. Da det bla.a. kan være så enkelt, som at det er vannpumpen, som var gåen. Vel dette finner jeg ikke ut, p.d.d. da bilen ikke vil starte. Noe den gjorde, før jeg satte inn den, hvite tornadoen i motorrommet.

    Så hva kan han Bent, ha gjort feil? Vel det jeg har skiftet ut, som er relatert, med å få start på bilen. Er begge kamaksel sensorene, samt veivakselsensoren. Hvor av, jeg har satt tilbake sensorene, som satt på motoren, når den startet. Vel dysene var også ute. Hvor av et eller annet kan ha forårsaket, at ikke alle gjør jobben sin. Ser at på sylinder 5 og 6, at de er sotete. Etter at jeg har kinnet, gang på gang. Mistet også kompresjonen, da bensinen vasket vekk oljefilmen i sylinderne. Men fylte litt olje i sylinderne, og kompen kom tilbake. Og motoren får drivstoff, luft, kompresjon samt gnist. Så hvorfor den ikke vil starte, vet da gudene.

    Nå har jeg best. brukte originale, samt fabrikkoverhalte dyser. Så får jeg se, om det er til hjelp, med og skifte til de. Vel eneste fordelen med problemet, er at jeg nå, tar fagkurs i M52/54 motorer.



    Når det gjelder setetrekkene, er jeg selv meget spent. Siden det, blir kjøp fra Asia. Og jeg antagelig, må få settet sydd. Nå har jeg vel gjort rundt, 1000 handler med asiatene. Og de ser ting, på en annen måte, det enn vi gjør. Så det blir fort en utfordring, når det blir så detaljert.

  19. #2679
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Ahh ett spökfel med andra ord.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  20. #2680
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det var det da, Johan. Nå skal jeg i utgangspunktet, levere bilen til en bekjent, som driver et BMW verksted, om et par uker. Om jeg da ikke lar bilen, stå frem til våren igjen. Og så ta tak, i problemet selv igjen. Vi får nå se på, med hva det blir til. Volvo`n går som den skal, om dagen. Så det er ingen hast, med og få liv i Bimmeren. Da det fortsatt, er div. jeg kan ta tak i. Som å trekke taket og A-C stolpene, med Alcantara. Samt tenker jeg og trekke, div. med skinn i bagasjerommet. Og lage en sub kasse. Slik som i Saab`n. Så skal jeg kjøpe et sett, med 20" felger. Som skal pusses ned, samt lakkeres opp igjen. Og da tenkte jeg, i gunmetal.

    Lagde en tråd på bilen, som det er greit og vise til, ved et senere salg. Da det blir vel mye og forklare, med hva som er utført av arbeide, for en kommende potensiell kjøper.

    https://bimmers.no/forums/topic/8262...e-vedlikehold/



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •