Sidan 54 av 136 FörstaFörsta ... 444525354555664104 ... SistaSista
Resultat 1 061 till 1 080 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1061
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Etter diskusjoner på det, norske Saab forumet. Blir det til at jeg fortsetter, og legge ut med hva, som blir gjort med bilen. Så da er det like greit, med at jeg fortsetter, med det også her. Så får jeg heller fortsette, med dagboken. Som Loffe, så fint uttrykket det. Så får heller jeg, bare tilpasse meg.


    Da har jeg montert tilbake spilleren. Og på en android spiller, og enkelte andre spillere. Har man en til to brune ledninger. Som det står Key 1 og eventuelt key 2 på. En av de kan man koble opp, mot rattkontrollen. Hovedsaklig, er det key 1 ledningen man benytter. Men det får man prøve, seg frem med. Så strekkes det en ledning. Til en blå ledning, på sid kontakten. Det er port 22. Står på kontakten. Går så inn på menystyring, for spilleren. Og der har man, steering control alternativ. Så trykker man på f.eks. lyd opp. Den blir markert, i menyen på spilleren. Trykker lyd opp, på ratt kontrollen, osv. Så kan man bruke knappene, på rattet.


    Her er diagrammet for oppkobling. Som ikke stemte i mitt tilfelle. Men samme det. For nå fungerer spilleren, som den skal.




    Så dro jeg ut samtlige stikkere, av en dobbel kontakt jeg hadde liggende. Og satte inn kun for jord, konstant strøm (gul ledning) innslags ledning (rød ledning) Og for illumination (orange ledning. Som gjør at spilleren demper belysning i displayet når det blir mørkere ute) Bruker ikke lednings nettet fra bilen. Når det gjelder høytalerene. Da de er koblet opp, via den originale forsterkeren, til bilen. Og så direkte til lednings nettet, på spilleren. Samtlige høytalere jeg har, er av god kvalitet. Men er helt avhengig av subb. Ellers så blir det for dårlig trykk. Bor i blokk. Så tar det igjen i bilen.



    Den blå ledningen fra sid til key 1/key2 ledningen.







    Så ohm`a jeg kontakten som jeg bruker for og se, om den fungerte som den skulle. Noe den gjorde.




    Og satte inn stikkere som passet overens mellom farge på lednings nettet, og spilleren. Men da fikk jeg ingen lyd. Så da var det frem med multimeteret. Og det viste det seg. At jord stemte. Men hadde innslags strøm på orange ledning. Og konstant strøm på den røde ledningen. Og den gule ledningen, var det ingen spenning i. Nå snakker jeg ikke om spilleren. Men nettet fra bilen. Greit for deg og sjekke ut, om du ikke skulle få lyd i spilleren. Ved angitt oppmontering.






    For et par dager siden, så demonterte slip ringen. Fant ut at det var den, som forårsaket at air bag lampa lyser. Med og koble opp tech. Slettet koden. Men når jeg kjørte med tech montert opp, startet lampa og lyse igjen. Og da så vi på diagrammet på tech`en, at grafen gikk fra 300 til 600, når jeg svingte til venstre. Så ny slip ring er bestilt. Så burde ha den, i løpet av uken. Her skal jeg passe på at ratt og slip ring, er montert i senter. Slik at jeg ikke river i stykker slip ringen, ved sving på rattet.



    2 användare gillar detta inlägg



  2. #1062
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 184
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Etter diskusjoner på den norske Saab forumet. Blir det til at jeg fortsetter og legge ut med hva som blir gjort med bilen. Så da er det like greit at jeg fortsetter med det også her. Så får jeg heller fortsette med dagboken. Som Loffe så fint uttrykket det. Så får heller jeg, bare tilpasse meg.

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  3. #1063
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hehe, Artig kille du Herman.



    Har tenkt ut en ny jobb. Bare jeg får unna, det som skal gjøres først. Og det er og montere, isolasjon matter i bilen. Dørene vil det bli lagt på, når jeg monterer led lysene. Samme som er montert på dashbord. Så fort jeg får delene.

    Har gjort dette tidligere, på en Bmw e28. Det skal sies, at her ble det lagt i hele bilen. Inkl. bak dashbordet. Det vil det ikke bli nå. Men det blir på tak, gulv og dører. Så har jeg allerede lagt i hjulbrønnen. Får se om jeg legger, i resten av bagasjerommet også. Eller jeg gjør vel det.










  4. #1064
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    981
    Jag vill bara säga att jag ofta läser din tråd med stort intresse! Jag har liksom inte kunskapen för att komma med någon direkt input, och som du säger verkar du ha stenkoll på hur du vill att din bil ska se ut så råd gällande styling känns överflödiga. Min poäng är bara att jag tror att du inspirerar fler än vad du tror, och vad som märks i kommentarerna. Hoppas du kommer till t.ex. Maptun meet eller liknande så man får se den i verkligheten!

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #1065
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Jo, takk for din hyggelige kommentar. Og ja, det er vel en og annen, som blir inspirert. Om ikke annet, får vel noen og enhver, et spark bak. Om at det nå kanskje er på tide, og ta tak i egen bil. Så er det jo moro, og gjøre diverse ting med bilen, som ikke alle andre gjør. Tar det vel kanskje, noe ekstra ut. På enkelte områder. Men noen forlater aldri, tenåring stadiet. Men man skal ikke kimse, med livserfaringen da.

    Og ja, er nå meningen og ta en og annen tur, på svensk Saab treff, i løpet av sommeren. Så får håpe at Dere ikke blir, alt for skuffet da. Nå skal det bli noe varmere i været, neste uke. Så da får jeg montert, opp bak stillinga. Slik at jeg får tatt, en firehjuls kontroll. Og tatt turen til Maptun, vedrørende fuskingen.

  6. #1066
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    En ting til. Monterte opp sleperingen for en time siden. Og her må man huske på, å ha trinsa i senter. Det vil si at man skal kunne vri trinsa, to ganger til høyre, og så til venstre. Med trinsa i senter. Så da er det å få, nullet ut airbag lampa, i instrument panelet. Om man skulle skru på tenningen, mens ratt/airbag er demontert. Vil alarm service lampa lyse i sid. Men den slukker når man, skrur delene sammen igjen.

    Da rattet har posisjon, noe til venstre, når jeg kjører rett frem. Tenkte jeg og montere rattet, par hakk til høyere på rattstammen. Men det går ikke, på 9-5. Da det er kon på rattstammen. Så rattet går kun på, i en posisjon. Men har jo egentlig ingen betydning, i mitt tilfelle. Da jeg skal ta firehjuls kontroll. Og da får jeg passe på, at den som utfører jobben, har rattet i senter. De slurver fort med slikt, om man ikke nevner det.

  7. #1067
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 461
    Medlem#
    5129
    Kul att du fortsätter att skriva och lägga upp bilder här!

    2 användare gillar detta inlägg


    Till mitt garage: Garaget

  8. #1068
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, du sier noe, Loffe. Nå er det jo heller ikke så lett, og trekke seg. Når man har med, så coola människor. For en ting er sikkert. Alle Dere som har kommentert på mine innlegg. Er en gjeng med, hyggelige og positive personer.

  9. #1069
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Mer eller mindre alt, jeg skrur av og på bilen. Strammer jeg etter newtonmeter. For vi skal ikke ha, russiske tilstander. Hvor hjul og diverse annet, flyr gjennom luften. For vi har vel alle, sett dette på youtube.


    Og siden overhalt, bak stilling skal opp. Har jeg følgende, Nm oversikt. Og når det gjelder, boltene til hjul lageret, er det 50 nm + 30 grader.


  10. #1070
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    76
    Bara för att komma med nån slags återkoppling så instämmer jag med de andra som kommenterar, det är en mycket intressant och underhållande tråd att följa, hade jag haft en bråkdel av din kunskap/energi skulle jag varit glad.. Kul att du valt att fortsätta uppdatera oss.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 1,8 BioPower 2008
    Cadillac BLS 2,0t FlexPower 2008

  11. #1071
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Bare hyggelig, toien. Kunnskapen kommer seg. Er første gangen, jeg skrur på en Saab. Og har ellers ingen stor erfaring, med og skru på biler. Men nå har jeg skrudd på denne Saab`en i mer enn to år. Så begynner og få, en viss erfaring. Gjør alt selv. Noe som til tider, er krevende. Gi meg noe mer tid. Så har jeg full kontroll. Men verksted, er helt utelukkende. Av tre hoved grunner. Den ene er prisen. Hvor man betaler opp til kr. 1.500,- pr. time. Det andre, er at jeg liker ikke at en tredje person, skrur på bilen. Og det tredje er at, når man får bilen tilbake. Har de gjort feil, dårlig jobb, eller at man har fått en ny, parkering bulk e.l.

    Ellers, så var det hyggelig, at du tok deg en tur, innom tråden.

  12. #1072
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Er det ikke det ene. Så er det, det andre. Fikk isolasjonen fra USA, i dag. Og der hvor det står, skrevet Hoodliner. Er det blitt borte noe, av merket. Som man ser, av bildet. Og da var det, og klage. Med at dette, ikke var godt nok. Når jeg betaler, kr. 830,- for denne tøy filla. Så forventer jeg, at produktet, er 100%. Så da ble det mail, frem og tilbake. Heldigvis, hadde vi en konsekvent dialog. Slik at det ikke går dager, mellom svar. Og han var jo i utgangspunktet, ikke særlig interessert, i og komme opp med en løsning, som han taper penger på. Så alternativene var, at jeg returnerte matta. Men satte da som krav, at han sto for frakt. Og tilrettelegging, av returen. Det ønsket han ikke. Så da var det snakk om. At han sendte meg en ny matte. Og at jeg betalte kr. 320,- i frakt. Noe jeg fant for dyrt. Og kunne akseptere, kr 200,- i frakt. Så kunne jeg solgt matten, jeg har videre. Men det ønsket, han ikke. Så da ble det til, at jeg fikk refundert kr. 537,- Så da kom matta meg på kr. 293,- Og det er greit nok. Så får jeg bruke mine, kunstneriske egenskaper. Og pynte på, den jeg har.

    Så har jeg mottatt flere, innvendige lys. Så da får jeg se, om jeg ikke får montert opp ferdig, på midt konsoll`en I morgen.



  13. #1073
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Starter med og legge isolasjon, i dører og bakluke. I nærmeste fremtid. Og skal da ta, db måling. Før og etter. Samme gjelder når jeg legger isolasjon, i resten av bilen. For og vise til, hvor effektiv eventuelt støy dempning materiale, kan være.

  14. #1074
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    Det blir spännande att höra hur stor skillnaden blev när du är färdig med isoleringen.

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  15. #1075
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Här har det hänt saker! Kämpar mig genom norskan och ja, de saker du utan vidare ger dig på att lösa och ordna... Wow!
    Vad använder du för att stifta ur kontaktstycken? Två gem eller har du ett verktyg?

    1 användare gillar detta inlägg


    1998 9-5 2,0t Launch. Midnight blue. Beige tyginredning, elstolar, träpanel, AS2, 3".
    2000 9-5 2.3T Aero. Midnight blue. Beige läderinredning, ventilerade elstolar, träpanel, AS3, toning, vinge, 3"/2.5" twin,
    [SÅLD]2000 9-5 2,3T Aero. Solid svart. Grå tyginredning, grå panel, AS3 men inget i övrigt. Billigast i Sverige. Betydligt långsammare än den blå...

  16. #1076
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av JörgenGranberg Visa inlägg
    Det blir spännande att höra hur stor skillnaden blev när du är färdig med isoleringen.

    Det har seg så, Jørgen. At det er noe støy, som kommer fra bakenden, på bilen. Høres ut som hjullager, og ellers generell støy. Nå snakket jeg med en kar, som har lik bil. Og han også, hadde de samme, støy problemene. Nå får vi se, når jeg monterer opp den ny overhalte, bak stillingen. Om det blir noe bedre. Før jeg monterte opp, den ny overhalte forstillingen. Kan jeg ikke si at jeg hørte, noe ekstra lyd bak. Men mulig at det jevnet seg ut. Har bestilt en rull, med samme type isolasjon, som er på hoodlineren. Kun tynnere. Men etter og ha tenkt nærmere, på saken. Må jeg nok benytte meg av, asfalt matter. Skal det bli så isolert, som mulig. Så jeg får anskaffe meg, noe ala Dynamat/Fatmat. Kommer til og koste litt. Da bilen ikke akkurat, er liten. Med andre ord, mye flate.

    Får starte med, en db test. Så blir det i nær fremtid, lagt isolasjon i dørene. Da dør trekkene må av, når jeg monterer kjøre lys. Så tar vi en ny db test. Så legges det senere, isolasjon i resten av bilen. Så får vi se, hva vi ender opp med, vedrørende støy.

  17. #1077
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av MrBendez Visa inlägg
    Här har det hänt saker! Kämpar mig genom norskan och ja, de saker du utan vidare ger dig på att lösa och ordna... Wow!
    Vad använder du för att stifta ur kontaktstycken? Två gem eller har du ett verktyg?

    Hm. Det var det da, Mr. Den fördömde norskan. Skrev en periode, på svensk. Men da det ser ut til, at de som svarer på tråden, forstår norsk. Gikk jeg tilbake til morsmålet. Så var det spørsmålet ditt. Tenker du på stikkerne, på kontakten. Som vist på bildet. I så fall brukte jeg, en synål. Og presset tappen inn. Man ser tappen på kontaktsiden, hvor stikkererne kommer ut. Altså ikke lednings siden. Kan ta et bilde i morgen, for og vise. Om du ikke er helt med på, hva jeg mener.






    Ellers så holder jeg på med å montere lys, i midtkonsollen. Ble ikke ferdig i dag. Så jeg får fortsette, i morgen. vanskelighetsgrad 1. Og knot, legger jeg på en sterk 10. Wow, dette blir bra. Subjektivt selvfølgelig. Saab er jo inspirert, av jager fly. Så nå kan jeg snart, Take-Off. Hehe.

  18. #1078
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er det kun, dørene igjen.








    Så har jeg fått på en sticker, til nakkestøttene. Og fjernet brikken, til bomringen. Og lagt den i hanskerommet.


  19. #1079
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    Stiligt! snygg detalj med slingorna

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  20. #1080
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, er selv meget fornøyd, med resultatet, Jørgen. Det blir en del feil, med bildet. Da alt annet enn lyset, blir mer eller mindre borte. Ble mye finere, i virkeligheten. Greit og pynte på, et noe heller kjedelig interiør. Sett fra dagens ståsted.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •