Nå ble det ikke utskiftning av returslangen denne gangen. Da den som sitter på bilen, har en skade, men er fult ut brukenes. Så vil skifte ut slangen, når jeg skal bla.a. demontere toppen mm. Nå har jeg SAS stag, som igjen gjør det enda trangere, med og få skiftet slangen.

Nå skal det også sies, at det ikke var enkelt og få inn boltene, for feste av dynamoen til braketten. Når jeg fikk skrudd inn den nedre bolten, ville ikke den øvre inn, og vice versa. Men etter en del velbrukte gloser, gikk det til slutt. Så nå er ulyden vekke, og motor lyden er som den skal.

Vel, det er også et annet problem. Også som skjedde rett før, jeg parkerte bilen for vinteren. Og det er at ved fult pådrag, smeller det i eksospotta, og bilen fusker. Skjer for det meste på tredje giret. Ved normal kjøring, merker jeg ingen ting til det. Så jeg får prøve med, å bytte ut pluggene, samt til en annen tennkassett, og se om det hjelper. Og om du har noen formening, om hva problemet kan være?

Når jeg holdt på med vinkelsliperen for og kutte brakett av dynamoen, ble det my spon dannelse i motorrommet. Derfor ble det tatt en grundig motorvask. Og resten av motorrommet, vil få en overhaling, når toppen skal av. Og da tenkte jeg, og lakkere blokka fra rødt til blå. Slik at den står i stil til toppen. Og muligens bunnpannen i gult.