Sidan 90 av 136 FörstaFörsta ... 40808889909192100 ... SistaSista
Resultat 1 781 till 1 800 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1781
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Takk skal du ha Ola, for din hyggelige kommentar. Det er også fint, at noe av hva jeg har lagt ut tidligere, kan komme til nytte.

    Vi er vel passe like, som folkeslag. At det kommer inn en særing som meg. Vil man vel finne i begge leire. Og fordelen med det igjen. Er at man setter en spiss, på en nokså grå hverdag.



    Har mottatt første del av isolationen, for tak og B stolpene. Så får jeg se om det rekker, til noe av gulvet. Og bestiller opp, mer isolation senere. I henhold til hvor mye, ekstra jeg trenger.









    Så har jeg fått polerte Bimmeren, innvendig/utvendig og motorrommet.











    3 användare gillar detta inlägg



  2. #1782

  3. #1783

  4. #1784
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Gött jobbat! Blev det mycket tystare i bilen nu?

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #1785
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, nå hører man den kjente knappenålen falle. Kanskje ikke helt, men det hjelper nå på. Da har jeg kun igjen gulvet. Som jeg vil, få gjort neste vår. Nå er det så tett i bilen, at man får lock i øret, når man lukker døren. Så da er det bare og fortsette, med og lakkere deksler, og legge skinn på brilleholderene.

    Har kjørt ca. 250 mil, siden jeg satte inn motor og girkasse mm. Og foruten en liten lekkasje, på den venstre simringen. Hvor drivakslen går inn. Så fungerer bilen helt topp. Byttet begge Simmringene på kassa, før den ble satt i bilen. Men har vel kun, fått en dårlig vare. Så jeg får bestille opp, en ny simmering fra Speedparts.

    Så har jeg vært og kjøpt, div. deler til Bimmeren, Slik at jeg kan bygge om mitt interiør, til og bli mer eller mindre likt, som vedlagt bilde viser.




  6. #1786
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Lekkert, Bent!

    Er det en DAB-antenne på frontruta? Du som fikser så fint må jo dra antenna til haifinna på taket. Den er jo bare for gammelt mobilopplegg uansett.

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #1787
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, ting kommer sakte men sikkert på plass, Mathias.

    Det er som du sier. Med at det er antennen, til dab radio. Men må gjøre noe med, antenne passeringen. Da det ikke ser ut, slik den er montert i dag. Forøvrig monterte jeg opp haifinna. Når jeg jeg byttet ut den originale radioen, med en universal spiller.

    Men når du sier, med og dra antenna til haifinnen. Hva legger du i det?

  8. #1788
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 582
    Medlem#
    4156
    Vilket arbete du har lagt ner! Snyggt!

    1 användare gillar detta inlägg


    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  9. #1789
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Kongo Visa inlägg
    Vilket arbete du har lagt ner! Snyggt!


    Takk skal du ha. Og det var da hyggelig, at du setter pris på, mitt arbeide med bilen. Har nå vært, litt en utfordring så langt. Da jeg ikke har skrudd, allverden på biler tidligere. Og det er min første Sabb. Og den første bilen i mitt eie, med turbo. Men jeg har nå som motto. At om man klarer, og skru ting fra hverandre. Vil man også klare og få, tingene i sammen igjen. Selv om det kan ta sin tid, og finne ut av hvordan det skal gjøres. Ikke minst, når det kun er meg, som jobber med prosjektet.

    1 användare gillar detta inlägg



  10. #1790
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Tråkigt med läckaget. Men det löser du.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #1791
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, det er ikke noe problem, Johan. Har også en slik tang, til og vippe ut den gamle simringen. Men det er da enda godt, at det er den på venstre side. Da det er mye enklere og skifte den ut, enn den på høyre side. Bruker så en pipe, som går over simringen, og en forlenger. Hvor jeg slår på forlengren, med en hammer.

    Nå skal jeg en tur til Biltema, og kjøpe noe mer kontaktlim. Da den jeg har, er blitt til sirup. Limet skal i første omgang, brukes til å lime skinn, på brilleholderene. Så trengs det til alt som er stoffbelagt, i bagasjerommet. Da stoffet, skal fjernes med varmepistol. Og så legge på skinn. Dette er i forbindelse, med at jeg skal bygge, et eget stereo system. Som nevnt tidligere. Vil ta ut av kassa, de to 12" subbene, jeg har i dag. Da de fungerer meget bra. Men vil lakke de med plastidip. Og da er det mulig at membraen blir i gul. Og de i senter blir blå. Eller omvendt. Vi får se. Så blir det plexiglass i gulvet, med forsterker, og så blått lys.

  12. #1792
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Hehe ont om fantasi har du inte iaf. Kommer dock bli bra det du kommer bygga i bagaget.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #1793
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, fantasien, er det ikke noe i veien med. Og den blir, bare mer og mer på trengende, med årene. Så hvor skal dette ende. Og dette skal bli bra, Johan. Om ikke annet, så har jeg troen på det.

    Så, nå får jeg ta turen til Biltema. Er spent på, om jeg klarer og og legge skinnet på brilleholderen, slik at det blir pent.

  14. #1794
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Så en post på Facebook om det. Er en link her: https://www.tromsobilstereo.no/produ...r-takmontering

    Det er virkelig noe for deg som gjør en så grundig jobb på utseende. I følge noen på Face så var det en vesentlig bedre antenne også.

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #1795
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Takk skal du ha for informasjonen, Mathias. Men dette er vel en antenne for spillere, med innebygget dab radio. Noe jeg da ikke har. Nå har det seg slik, at jeg fikk dette dab adapteret kostnadsfritt. Som er en Pure 600. Men om jeg ikke får den og fungere optimalt, demonterer jeg den. Bruker generelt sett, ikke radio i bilen. Da det går i musikk. Nå har jeg vridd på antennen, slik at den går vannrett, og ikke loddrett, som er det riktige. Så vi får se, hvordan det påvirker signalet.

    En annen ting, er at antenneenheten skal kobles opp mot strøm, via en usb lader. Og det fulgte med en slik, som presses ned i sigarettenneren. Men da jeg ikke ønsker, og ha synlige ledninger. Blir det til at jeg legger opp, en sigarettenner eksternt. Som skjules bak dashbordet.




    Så er det aux tilkoblingen. Hvor den som sitter på antennen, er på 3.5mm Mens jeg har på spilleren to utganger, som er left and right. Og de igjen, er på 2.5mm. Så da må jeg ha noen overganger.

    Denne er på 3.5mm, både på hun og han.



    Så da trenger jeg en overgang fra 3.5 til 2.5 Og da bruker jeg to av disse.




    Om dette vil fungere, vet jeg ikke. Men delene kostet kun kr. 30,- Så jeg prøver. Ellers så skal det la seg gjøre, og gå via fm nettet på spilleren, i stedet for og bruke aux. Men prøver dette først.


    Prøvde og legge skinn på brilleholderene i dag. Men limet klumper seg noe, og da blir det ikke noe pent. Så får prøve igjen i morgen, med og varme opp limet noe. Slik at det blir mer tyntflytende.


    Som man også ser er dekslene klargjort for sort lakk. Og de to metalldelene som stikker ut av dekslene. Er til hundegitteret. Da det ikke er noe pent hvor gitteret festes mot dekselet uten lokket på.








    En bekreftelse på at jeg var en tur, innom biltema i dag.


  16. #1796
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Skåneland
    Inlägg
    212
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Som man også ser er dekslene klargjort for sort lakk. Og de to metalldelene som stikker ut av dekslene.
    Er til hundegitteret. Da det ikke er noe pent hvor gitteret festes mot dekselet uten lokket på.
    Heh det var det jäv******ste -
    nu fick man mera att göra på sin egen 9-5

    1 användare gillar detta inlägg



  17. #1797
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, der ser du. Det kan fort medføre ekstraarbeide, med og besøke denne tråden.

  18. #1798

  19. #1799

  20. #1800

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •