Sidan 84 av 136 FörstaFörsta ... 3474828384858694134 ... SistaSista
Resultat 1 661 till 1 680 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1661
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Gött med nya skivor och belägg. Och att de blev lite större också är ju ingen nackdel.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  2. #1662
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Sant nok, Johan. Så da får jeg fortsette med det, som skal gjøres fremme til uken.

  3. #1663
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Riktigt snyggt blev det! Nya bromsar fram sen så blir det säkert en ny känsla att bromsa!

    Noterade att du använder Saab-domkraften. Den har ju inte allra högsta kvalitet. Skall den följa med för att användas vid nödsituationer är det kanske smart att skaffa något enklare hydrauliskt istället. Billigt och bra att ha till sådana här tillfällen när man vill ha två samtidigt.


    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Ve...ft-2000017058/

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #1664
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Ja, det ble helt greit, Johan. Det blå på holderen, ser jo nesten sort ut. Men det fortoner seg, lysere i dagslyset. Da mangler jeg, kun det norske flagget under 9-5. Og i hvilken form flagget skal være, får vi se. Må jo ikke glemme, hvor eieren av bilen har tilhørighet. Så starter jeg neste uke, med og montere opp, skiver og bremsecalipere bak.





    Ellers så har jeg startet med og tilpasse dekselet, som skal være over bremsebeholderen. Vil lage et hull i front av dekselet. Hvor jeg skal tilpasse, inn en plast del. For inspektion av bremseveske nivået. Dekselet skal sparkles og lakkeres, i samme rød farge som forøvrig i motorrommet.

    Det skulle kunna bli riktigt cool om du kombinerar dessa två idéer. Dvs målar framsidan av dekselet som en flagga. Men sågar ut det blå (eller vita) så man kan inspektera igenom det. Placera flaggan på rätt höjd och du har markeringen för vätskenivån klar i flaggans vita horisontella linje. Jag tror det blir rätt diskret, men ändå omöjligt att missa!

    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Har hatt problemer med at Bimmeren. Da det har ristet på rattet over 60 km, og ved ned bremsing. Og det viste seg og være, foringene i caster stagene. Så de ble skiftet ut. Og for ikke lenge siden, skiftet jeg pakninger til topp dekselet. Men det ble ikke tett i bakkant. Så demonterte dekselet, og hadde på flytende tetningspasta, sammen med pakningene. Så nå er det tett.


    Lik slitasje på foringene begge sider.


    Ja de foringene var helt slut. Men på bilden ser skruvarna minst lika slut ut (inte raka!). Bytte du dem oxo?

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #1665
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Nu har jag läst ikapp. Det är ett rent nöje!
    Tänkte på en sak. Du visar en massa fina bilder på delar. Men det skulle vara intressant med info om varifrån du beställer de olika delarna om man vill köpa samma som du. Tänker i första hand på rena "standard saker" som bromsskivor och fjäderbenslager av god kvalitet. Men oxo delar och material till dina egna förbättringar av alla de slag. Det är i alla fall något jag skulle uppskatta.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  6. #1666
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Må selv si meg rimlig fornøyd, med resultatet. Så ser frem til og få skiftet, ut delene fremme. Venter nå kun på topplagrene, for demperene fra Tyskland. Som blir sendt med DHL. Det er estimert, at jeg skal ha delene innen torsdag. Så får jeg se, om jeg ikke starter opp, på høyre side fremme til lørdagen. Tar hvert hjulrom, etter hvordan bremsene skal luftes.

    Jo, takk for forslaget til jekk. Grunnen til at jeg brukte aktuelle jekk. Var for og heve skivene noe, for og ta bilder. Kjøpte tre av disse jekkene, på vei hjem fra Sverige. Etter og ha kjøpt motoren. De ble da brukt, for å stabilisere motoren på pallen, for og skyve motoren under bilen.

    Når det gjelder flagget. Mente jeg og ha det under 9-5, på panser holderen. Men ser at det blir noe overkill, med at jeg har det norske flagget, på bil skiltet. Så holderen, blir som den er. Eller at jeg putter på, et griffin merke. Vi får se. Legger ikke så mye, vekt på dette.

    Men jeg har forandret mening, vedrørende farge på dekselet, til bremsebeholderen. Den vil bli lakkert i blå farge, med gul farge på lokket. Hvor jeg også skal lakke beholderen, for servooljen i blått. Med gult på lokket og på klemmen, som går rundt beholderen. Så til høsten igjen, får jeg se om det også blir blå lakk, på dekselet til kjølevæska. Slik at væske beholderene i motorrommet, får lik farge.

    Ja, de boltene, er nok ikke brukanes. Så hadde heldigvis, liknende bolter liggende. Som ble benyttet. Dette er boltene, som holder demperene, fast i spindelen fremme. Og siden man må heve demperene, for og få ut armen. Måtte boltene ut. Og den ene, gikk det greit å få ut. Men den andre satt, som om den var, sveiset fast. Men ut måtte den. Så da prøvde jeg først, og banke den ut. Men til ingen nytte. Brukte da som avbildet. Med to stk piper til skralle, i rett størrelse. Og så presset den ut. Men det var en del krefter, som måtte til for og få ut bolten. Som man ser, er den presset innover.






    Bestilt opp på nytt.





    Og det neste, som skal bestilles opp.












    Ser den, med at du hadde satt pris på, at jeg legger ut med, hvor kjøper delene i fra. Men ut i fra hvordan situasjonen, er her inne pr. dag dato, blir ikke det aktuelt. Man får spørre i hvert enkelt tilfelle, hvor jeg legger ut bilder av innkjøp. Så får vi, ta det derifra.


    Ellers så er det fortsatt, en del og ta tak i. Så det blir vel, også denne sesongen, mye skruing. Så får vi se, om det ikke blir noe mer bruk av bilen, til neste år.


    .

  7. #1667

  8. #1668
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Det där blev riktigt bra. Bara ett hjul kvar innan det blir till att åka ut och testa bromsar!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  9. #1669
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det er nok noe, mer jobb enn det. For det første, må jeg få på braket for bremseslange/Abs føler, mot demper. Som da først, skal pusses og lakkes. Stramme bolter etter moment, til hjullager med fler. Så prøvde jeg, og montere på hjulet. For og se om felgen, gikk klar av oken. Men nei da. Det tar helt minimalt. Så jeg får montere opp, det som skal. Og så se hvor mye spacerene, skal være på. Blir vel 3 mm til 5 mm. Så kan jeg fortsette på andre siden. Går med åtte timer, over to ganger pr. side.

  10. #1670
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Ja, Ja där ser man. Alltid är det något man upptäcker och lär sig. 0,5mm spacer - da trenger du ikke lengre hjulskruer! Men det tar ju tid

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  11. #1671
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Helt riktig, Mr. Men, men. Ellers så gikk jobben smertefritt, så langt. Var spent på, om jeg enkelt fikk løsnet bremseslangen, fra røret. Og det å komme til, for staget til endeleddet. Men det gikk uten problemer.

    Så sjekkes det ut, dette med spacere. Har aldrig brukt det tidligere. Men skal ha liggende, både 3 mm og 5 mm. Men det er flere år, siden jeg la de bort. Og jeg som knapt husker, hva som skjedde i går. Har dermed et problem, med og huske hvor jeg har lagt dem.

    Så må jeg finne ut hvor mye klaring, det må være mellom oken og felgen. Som det jobbes med nå. Så bruker jeg senter ringer. Som også må fungere, ved at jeg bruker spacere.

  12. #1672
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Har noe å gå på. Vedrørende avstand, mellom dekk og hjulbue. Så da får jeg se, om det ikke suppleres opp med, spacere bak også. Slik at jeg får jevnet ut forholdet, mellom bak/for aksel. Men uten stagene fra SAS. Hadde det ikke latt seg gjøre, med det oppsettet jeg har. Da hadde dekkene, spist opp inner skjermene.




    1 användare gillar detta inlägg



  13. #1673
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Finns spacers med centrum ringar...

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  14. #1674
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Vad rent, snyggt och prydligt allt som du gör blir!

    1 användare gillar detta inlägg


    Till mitt garage: Garaget

  15. #1675
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Vad rent, snyggt och prydligt allt som du gör blir!


    Takker Janne. Er nå skrudd sammen slik. At alt det jeg utfører, blir så bra som jeg er i stand til og gjøre ting, ut i fra gjeldende forhold. Nå skal det sies, at jeg ikke er så tradisjonsrik, når det kommer til og følge formen, i hva de fleste andre gjør. I henhold til hvordan resultatet, av hva jeg gjør blir. Med andre ord, det blir mye bling, bling. Men det må da være greit, med at en og annen, som utfører restaurering utenfor standarden. Ellers så blir det, alt for kjedelig for meg. Da kunne jeg like godt, ha kjøpt en bil i god stand. Men det blir en del pep av slik. Som bare krydrer hverdagen. Og det vil komme flere sjokkerende, utførende arbeider på bilen fremover



    Hadde tidligere en Bmw e28. Som også kom, noe ut av proposisjoner. Og på den, så monterte jeg spacere. hadde helt glem det, når jeg besvarte innlegg fra Mr.O Og de kjøpte jeg, av et firma i Japan. Må bare finne frem til, hvilke firma det var.


    http://forum.bmw5.co.uk/topic/120520...gian-e28-533i/




    1 användare gillar detta inlägg



  16. #1676
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Finns spacers med centrum ringar...

    Det gjør det sikkert. Men det blir til at jeg kjøper, noe likt som linket til. Men det er mulig, det blir fra Japan for best pris. Og da selvfølgelig med god kvalitet. Men det tar fort et par uker, før jeg har de. Og det kan, jeg ikke vente på. Må ha en midlertidig, løsning på dette i morgen. Så da blir det inntil videre, universelle fra Biltema. Får sette de inn med kobberfett, mellom spaceren og skiva. Slik at de fester seg mot skiva. Og jeg får senterret de, etter beste evne. Så da prøver jeg ut med 5 mm, og ser hvordan det går. Mulig det holder med 3 mm. Vi får se.


    https://www.ebay.com/itm/SCC-Wheel-S...53.m1438.l2649

  17. #1677
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ønsket og få en rask avklaring, vedrørende spacerene. Så da ble det til at jeg bestilte et par 5 mm fra Latvia. Til kr. 240,- inkl. frakt.


    https://www.ebay.com/itm/5mm-wheel-s...53.m2749.l2649



  18. #1678

  19. #1679
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Det är en snygg blå färg du kör med!
    5mm spacers! Då skulle jag allvarligt överväga 5mm längre hjulskruvar...

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  20. #1680
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det er forøvrig, Biltema sin hammer blå farge. Og er meget fornøyde, med kvaliteten på lakken. Bruker kun den samme, blå fargen på delene. Nyansen er noe forskjellige, ut i fra bildene. Men om du ser på bilde nr. to, av oken fremme. Så gir det et godt inntrykk.

    Skal se på, det med boltene. Men først må selgeren av spacerene, få ut fingeren. Vedrørende frakten. Skal legge ut, noen bilder senere. Med hvor tight det er, mellom oken og felgen.

    Hadde en økt i dag. Men stadig kommer det, opp nye utfordringer. Med at braketten, som fester spindel til demper, er for kort i forhold til hullene. Hvor man fester ledningen til abs føleren, og bremseslangen. Ikke er lik i overgangen fra -01 til 02- mod. Tenkte rett og slett, ikke på dette. Men, men. Svingte meg rundt, når jeg kom hjem. Og har gjort en avtale, med en person. Som jeg skal kjøpe, de av til helgen. Får også med boltene, til de nedre bærekulene. Da det viser seg at de jeg har, er en anelse for store. Gikk greit igjennom spindelen, før jeg monterte kula. Og åpningen i kula er hvor den skal være i forhold til hullet i spindelen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •