Sidan 111 av 136 FörstaFörsta ... 1161101109110111112113121 ... SistaSista
Resultat 2 201 till 2 220 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2201
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er farge koden, på interiøret funnet. Og det er L25.


    Forøvrig artig doning.





  2. #2202

  3. #2203
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    186
    Medlem#
    -
    Har du mycket kvar att göra på Estaten innan sommaren?

  4. #2204
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Tja, det var det da, Mr. Som du ser, har jeg pusset ned krengningsstaget. Og satt det inn med flere strøk, av chemical coating. Da det begynte og ruste igjen. Så får vi se neste vår, om det er godt nok. Om ikke, får jeg spraye på 2 komponent klarlakk.

    Og i henhold til ditt spørsmål. Nå blir det gjort en del, kommende uke. Som å montere opp, tidligere nevnte deler. Så blir det polering av motorrommet, samt vask og polering understellet. Så får jeg montere, opp led lyset under bilen. Montere simring på kassa, samt utskifting av giroljen. Oljeskift med filter. Og vaske felgene grundig innvendig. Samt polere de, og påføre chemical coating. Slik at det blir lett, og holde de rene. Så det blir en del detalje arbeide fremover, for og få bilen til og fremstå, så strøken som jeg er i stand til, etter gjeldende omstendigheter.

    Så var det montering av start/stopp knapp mm. Det vet jeg ikke om blir i år, eller til neste år. Vi får se.


    Da det har vært flere oppholdsdager i det siste, så har jeg fått benyttet bilen noe. Og nå går den som en klokke. Så det er virkelig en nytelse, og kjøre den. Samt at det er hyggelig, når det ofte blir en Saab prat. Da det stort sett kommer noen bort til meg, med div. spørsmål. Så og si hver gang jeg stopper, blandt andre mennesker. Så noe riktig, må jeg da ha gjort.


    2 användare gillar detta inlägg



  5. #2205
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Jo, så var det Big 3. Som jeg er usikker på, om hvor jeg skal plassere sikringen, og fordelingsblokken.




    Så skal fremre girkasse festet, lakkeres i gult. Samt at braketten blir lakkert i blått, med gule skruer.




    Får også montere eksosbandasje, frem til katten.


  6. #2206
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Oj här har man missat mycket. Men har haft lite annat att tänka på den senaste tiden.

    Ser bra ut det du har gjort. Men så lite avgasbandage? Jag hade tagit lite till iaf.

    När får vi se fästet blått då.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #2207
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Jeg forstår det, Johan. Og så håper jeg, at din pappa har det bra i dag.


    Som vist, er dette hva jeg har av bandage liggende. Så får vi se, hvor langt det rekker. Og om det ikke er nok, får jeg anskaffe meg noe mer.


    Det var det det da, Johan. Det første jeg demonterer, er braketten med feste. (Bla.a. grunnet med at jeg skal, skifte ut bakre motorfeste. Som kan være, pain in the ass å få løs.) Før jeg jekker opp bilen, på høyre side. For div. demontering/montering. Så da blir det vel til, at jeg starter med og lakkere nevnte deler, i morgen kveld. Avhengig av hvor lenge jeg holder på, med og skru/pusse. Og igjen da igjen, med hvor sliten jeg er.


    Cool.



  8. #2208
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Som nevnt tidligere. Var meningen at jeg skulle starte med, og demontere/montere deler i dag. Men det er utsatt, et par dager. Grunnet at jeg fant et lite område på høyre rute bak, hvor det lå noe gammelt lim under filmen. Så var i dag, og reklamerte på dette. Og det ble til at bilen ble satt igjen, for utbedring. Det vil si, at de må legge filmen på nytt. Som igjen gjør at jeg ikke, får bilen tilbake før i morgen. Bilen ble kjørt rett inn på verkstedet, og vil bli værende der, frem til reklamasjonen er utbedret. Poengterte med at bilen, ikke skulle stå ute i løpet av natten. Som ble akseptert. Men en ting er sikkert. Hater å ikke ha bilen, i egen hende. Men satt bort, slik at jeg ikke har noen kontroll over den. Men det er ikke så mye, annet og gjøre. Men de har nok fått med seg, med at det er en fordel, og ta godt vare på bilen.



  9. #2209
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er bilen hentet, fra verkstedet. Så nå er filmen på rutene, etter forventningene. Sønnen har nå virkelig, blitt en Saab fan. Og den får jeg vel, ta på min kappe.









    1 användare gillar detta inlägg



  10. #2210

  11. #2211
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Vilken puts du har!
    Trevligt att Saab intresset verkar gå i arv (tumme upp).
    Till mitt garage: Garaget

  12. #2212
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Putsen, kunne nok ha vært bedre. Så det blir en del, fokus på det fremover. Siden jeg bla.a. også skal skifte ut alle delene, som er nevnt tidligere.

    Hehe, ja du sier noe, Loffe. Men han har ingen interesse, av og skru på biler. Så vi får nok, ta en dna test. Da eplet ikke burde lande, så langt fra stammen.


    1 användare gillar detta inlägg



  13. #2213
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått løsnet dynamoen, girkasse feste/braketten, høyre motorfeste reimhjul, servopump samt den ene skruen, til det bakre motorfestet. Hvor det skal bli en utfordring, med og få løs de to resterende. Så nå blir prosjektet stående, frem til mandag. Hvor det blir utskiftning av ac kompressor, og servo pumpen. Da det er en jobb, i deg selv. Skal sies at det blir litt av en utfordring, med og skifte ut braketten og kompressor. Men har laget meg en arbeidsplan, på hvordan jeg skal gjøre jobben. Blir en del demonteringer av andre deler, for og komme til. Fordelen med det igjen, er at jeg får tatt en god vask, med polering i området.




    Slangen til lmm, er kun satt tilbake. Slik at jeg ikke får møkk i den, mens bilen står.





    Så får jeg pusse og lakkere feste med braketten, i løpet av helgen. Samt tilpasse pluss ledningen, (Big 3) til dynamoen


  14. #2214

  15. #2215
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    533
    Medlem#
    6866
    Undra om du vill va svensk egentligen med allt blått och gult :-D


  16. #2216
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det var det da, Puttel. Det og være svensk, er vel ikke mitt høyeste ønske. Men så skal det sies at i dag, er at om man er svensk eller norsk, har blitt godt vannet ut. Da deler av verdens befolkning, går nå under den definitionen.

    Tenkte jo på dette med hvilke farger, jeg skulle benytte meg av, når jeg satte i gang med å lakere. Og ettersom Saab, er et svenskt nedlagt produkt. Så jeg det som riktig, med å ære deler av bilen, med det svenske flaggets farger. Ikke minst når man jobber med og få til, verdens mest gjennomførte 9-5 mellom årene 98 til 01 +++.

    3 användare gillar detta inlägg



  17. #2217

  18. #2218

  19. #2219
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Snyggt jobbat som vanligt Bent!

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  20. #2220
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Kondolerer så mye, med at jeg leser at din far, har gått bort. Noe jeg finner vondt, og tenke på. Ser frem til at du og dine, står sterke sammen i sorgen. Ikke lett og finne de rette ord, når noe slikt skjer. Men tenker på deg og dine, med tristhet.


    Iht. bilen, blir det jeg gjør greit nok, Johan. Men meget tidkrevende.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •