Sidan 68 av 136 FörstaFörsta ... 1858666768697078118 ... SistaSista
Resultat 1 341 till 1 360 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1341

  2. #1342
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Om det er noen som, leser denne tråden. Som har bremser større enn 314 fremme, og ventilerte bak til salgs. Så hør av deg. Skal ikke være strøkne. Da jeg vil se på dette, som et vinterprosjekt. Med å pusse de opp.

  3. #1343
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Det bara går och går för dig! Länge sedan jag tittade in. Fullt upp med annat än bilmek men det ger sig!
    Din bil är ju i ett sådant fint skick, så ska en Saab vara. Ren, skarp och snygg.

    1 användare gillar detta inlägg


    1998 9-5 2,0t Launch. Midnight blue. Beige tyginredning, elstolar, träpanel, AS2, 3".
    2000 9-5 2.3T Aero. Midnight blue. Beige läderinredning, ventilerade elstolar, träpanel, AS3, toning, vinge, 3"/2.5" twin,
    [SÅLD]2000 9-5 2,3T Aero. Solid svart. Grå tyginredning, grå panel, AS3 men inget i övrigt. Billigast i Sverige. Betydligt långsammare än den blå...

  4. #1344
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Om det er noen som, leser denne tråden. Som har bremser større enn 314 fremme, og ventilerte bak til salgs. Så hør av deg. Skal ikke være strøkne. Da jeg vil se på dette, som et vinterprosjekt. Med å pusse de opp.
    Letar du Saab original bromsar fram som är större än 314mm?

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #1345
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av MrBendez Visa inlägg
    Det bara går och går för dig! Länge sedan jag tittade in. Fullt upp med annat än bilmek men det ger sig!
    Din bil är ju i ett sådant fint skick, så ska en Saab vara. Ren, skarp och snygg.

    Hei MrBendez!

    Nå for tiden, så kjører jeg mest mulig med bilen. Bla.a. da det er en fryd, og kjøre den. Og med at den går, som en klokke. Var forøvrig innom et firma i Oslo, som heter Saab City, for noen dager siden. Som er vel det eneste firmaet i regionen, som kun skrur på Saab. Snakker da med flere ansatte, i nærmere en time. For og høre hva de synes, om hvordan motoren oppfører seg. Da jeg selv ikke har noe, og sammenligne med. Og fikk da tilbakemelding, om at motoren gikk meget bra. Så var de jo noe nysgjerrig, på bilen sånn ellers. Noe som alltid er interessant, med å snakke om Saab`en.

    Må bare få på noen, større bremser nå. For og sette prikken, over i`en.

    Så får du ha takk, for at du liker med hva jeg har gjort, av jobb på bilen så langt. Takker

  6. #1346
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Letar du Saab original bromsar fram som är större än 314mm?

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    Det stemmer, Johan. Da de jeg har i dag. Er standard kalibere, med 308 skiver fremme. Og skivene bak, er ikke ventilerte. Er de som sitter standard, på en 2.0l.


    Så fremme, ønsker jeg meg kalibere fra 314 mm. Og så 300 mm bak. Da jeg skal kjøpe, nye skiver og klosser. Trenger jeg ikke, de delene. Kun kalibrene, og eventuelt stål omspunnet slanger. Om de er i topp stand. Kalibrene burde være i dårlig, til grei forfatning. Da jeg vil overhale de.

    Og som alle her, på forumet forstår. Så må bilen ha større bremser, for og sette prikken over i`en.

  7. #1347
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Det stemmer, Johan. Da de jeg har i dag. Er standard kalibere, med 308 skiver fremme. Og skivene bak, er ikke ventilerte. Er de som sitter standard, på en 2.0l.


    Så fremme, ønsker jeg meg kalibere fra 314 mm. Og så 300 mm bak. Da jeg skal kjøpe, nye skiver og klosser. Trenger jeg ikke, de delene. Kun kalibrene, og eventuelt stål omspunnet slanger. Om de er i topp stand. Kalibrene burde være i dårlig, til grei forfatning. Da jeg vil overhale de.

    Og som alle her, på forumet forstår. Så må bilen ha større bremser, for og sette prikken over i`en.
    De med 308mm bromsar fram är Aero, Biopower samt diesel V6:an har jag för mig.

    Vanliga 2liter har ej 308mm frambromsar.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #1348

  9. #1349
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Det stemmer. Byttet klaver, med større skiver fremme tidligere.
    Okej. Ja då är jag med.
    Jag själv funderar på att köpa 314mm bromsar fram till min 9-5. Håller på att spana på skrotar i Sverige som har de bromsoken.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #1350

  11. #1351
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Og skulle du komme over et ekstra sett, så får du høre av deg.
    Jupp. De är dock inte billiga.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  12. #1352
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det var det da. Vi får se hva vi kommer over. Er selv på jakt etter noen, som trenger en overhaling. Om jeg finner det. Så kan de vel ikke, koste all verden. Da du får et nytt 314 mm sett fra Maptun, til den nette som av kr. 5000,-

    https://www.maptunparts.se/bromssyst...port-saab.html

  13. #1353
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Og skulle du komme over et ekstra sett, så får du høre av deg.
    Tips är att köpa CTS-V bromsok! De kostar runt 2000-3000kr nya, och är 4-piston brembo breaks !
    Alternativt Cobolt SS BBK

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av amazinjoey den 2017-10-07 klockan 20:40.

  14. #1354
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Tips är att köpa CTS-V bromsok! De kostar runt 2000-3000kr nya, och är 4-piston brembo breaks !

    Har du noe link å vise til. Med hvor man kan anskaffe, seg noe slikt?

  15. #1355
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Har du noe link å vise til. Med hvor man kan anskaffe, seg noe slikt?
    http://www.ebay.com/itm/04-07-Cadill...tZRAfi&vxp=mtr

    1 användare gillar detta inlägg



  16. #1356
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Cool

    Takk for ditt innspill amazinjoy. Men har nå tatt en avgjørelse, på hvilke type bremser, jeg skal ha på bilen. Etter og ha satt meg inn i hva, som fungerer av bremse på min bil.

    Det vil bli 9-3 sine 314 mm fremme. Og 9-5 sine 300 mm bak. Grunnen til at jeg ønsker originale, og ikke aftermarkeds bremser. Er at jeg synes de, passer best til bilen. Brembo med annet, blir til og med for meg jalla. Er nå selvfølgelig, en smak sak.


    Så det jeg trenger er.

    Fremme.

    To stk. 314 mm kalibere, fra en 9-3 Aero. (brukt)
    Skiver. (nye)
    Bremseklosser. (nye)
    Slanger. (nye)
    Adapter plater. (nye/brukt)
    Bremseveske.


    Bak.

    To stk. 300 mm kalibere, fra en 9-5
    Skiver. (nye)
    Bremseklosser. (nye)
    Bremseveske.

    Og mye pussing å sliping, med utbytte av lufteventil, med pakninger på stemplene. Så blir kalibrene lakkert i signal gul, og klavene i blått. Samme som på signal hornene, og div. deler i motorrommet.

  17. #1357

  18. #1358
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått tak i, 314 mm kalibere fremme. Fra en 9-3 Aero 04 mod. Kjøpte de av Aasen Bil-demontering. Og de skal sende, kaliberne til meg i dag. Så da blir det å, bestille rep-sett til stemplene. Så har jeg sendt noen mail til Sverige. Vedrørende 300 mm bremsene, som jeg skal ha bak. Og her venter jeg på tilbakemeldinger.


    Her er bilder av kaliberne, som jeg har kjøpt meg. Etter Bent sin hvite tornado. Burde disse fremstå som mer eller mindre nye, når jeg har gjort meg ferdig med dem.








    En av grunnene til at jeg går for 314 mm og ikke 345 mm. Er at det burde holde, med også da 300 mm bak. Og noe redusert vektøkning pr. aksel, i forhold til 345 mm bremsene.
    Bildet er av en med, 345 mm bremser. Som har en vekt på 20.8 kg. Det er da kaliber, skiver og klosser pr. aksel. Jamfør Herman





    Må forøvrig skryte av kundeservicen, til Aasen bil-demontering. (Holder til i Norge)

    2 användare gillar detta inlägg



  19. #1359

  20. #1360

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •