Sidan 116 av 136 FörstaFörsta ... 1666106114115116117118126 ... SistaSista
Resultat 2 301 till 2 320 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2301
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Blev riktigt snyggt.

    Skickat från rymden

    Hyggelig sagt det, Johan. Så har jeg fått isolert midt konsolen, med 80 mil samt 10 millimeter. Så da gjenstår kun dashbordet, og gulvet i kupeen. Og da vil det bli så stille i bilen, at man kan høre en knappenål falle på teppet. Og det skal vist, være ny verdensrekord.














    3 användare gillar detta inlägg



  2. #2302
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Og så en informativ melding, vedrørende det å få rattkontrollene til og fungere, med en nyere Pioneer spiller. Bilder som er vedlagt passer, til 9-3/9-5 fra 98 til 02.




    1 användare gillar detta inlägg



  3. #2303
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Här ska de va tyst i kupén.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #2304
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Stemmer nå det, Johan. Jobber for og redusere, mest mulig veistøy. Motor og eksos er jo bare kose lyd.

    Så nå får jeg ta meg en tur ned til bilen, og starte med og montere opp noen skinnbelagte deler. Samt få orden på ledningsnettet. Som er en dagsjobb bare det.

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #2305
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Tok meg som sagt en tur ned til bilen sist lørdag, for og montere opp et par av dørtrekkene. Men det gikk ikke som forventet. Med at jeg fikk ikke, på dørtrekket fremme. Grunnet at højtaleren, stakk for mye ut. Så måtte jeg vinkle om højtaleren i døren bak, for og få på trekket her. Så da ble det ikke gjort så mye annet, enn og vurdere med hva jeg burde gjøre for å få på dørtrekkene.

    Så i dag startet jeg med frisk mot. Med å starte kutting av ramma, til højtaleren fremme. Hvor jeg kuttet av 12mm. Så da var jeg spent på, om dørtrekket ville passe. Noe jeg vel var rimelig, sikker på at den ville. Grunnet at jeg hadde målt, etter beste evne. Men det som bekymret meg mest, var om bakenden på højtaleren ville gå for dypt inn, slik at jeg ikke fikk ruten helt ned. Men monterte opp, og ruten gikk klar. Så da fungerer det som det skulle, både fremme og bak. Hvor jeg fikk vinklet højtaleren riktig.


    Her er det kuttet av 12mm, på dybden av ramma.




    Så fylte jeg opp med multibond, for og få det tett.




    Og her ser man dybde forskjellen, før og etter kutting av ramma.




    Og montert i døren.




    Fått opp lista rundt ruten bak. Men jobber fortsatt med den fremme.







    1 användare gillar detta inlägg



  6. #2306

  7. #2307
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da nærmer det seg oppstart, etter seks mnd. i dvale. Og hvordan det går, vil jeg finne ut i løpet av, et par uker. Gjør alt annet ferdig, før oppstart. Slik at det ikke blir, flere alternative utfordringer samtidig. Har også besiktning i løpet av denne mnd.














    3 användare gillar detta inlägg



  8. #2308
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Inlägg
    17
    Medlem#
    10941
    Riktigt nice!

  9. #2309
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 098
    Medlem#
    6234
    Gött jobbat.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #2310
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Seaserpent Visa inlägg
    Riktigt nice!

    Det var nå hyggelig sagt, Mr. Takker for det.

  11. #2311
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Gött jobbat.

    Skickat från rymden

    Det var det da, Johan. Om ikke annet var det greit å få, noe mer ordning på ledningene. Så i dag monterte jeg opp, kabelsatsen til spilleren/rattkontrollen, samt dab antennen og mikrofonen for samtaler. Så da gjenstår det, og trekke højtalerledninger til sub kassa, hvor forsterkeren skal skrues opp. Som vil bli utført senere i dag. Så blir det og montere, opp dashbordet mm. kommende onsdag.

    En ting er at Saab`en, skal besiktiges denne mnd. Men så er det Volvo`en, sin tur for besiktning i mai. Regner nå med, at Saab`en skal gå igjennom uten problemer. Men når det gjelder Volvo`en, er det bla.a. en oljelekkasje, som jeg tror kommer fra oljekjøleren. Så er et par av foringene, i bærebruene fremme gående. Men venter med og gjøre noe med bilen, til etter at besiktningen er utført. Blir selv med, og ser hva som må gjøres. Så får jeg, ta det derifra.

    Har gjort et par ting, med Volvo`en i det siste. Greit og få noe variasjoner, med å ikke kun skru på Saab`en.


    Var dårlig kontakt til skiltlysene, så jeg byttet ut til led.






    Så skiftet jeg ut, de originale højtalerene fremme. Og har gjort det samme, med de bak tidligere. Så nå er lyden helt grei.









    Så har jeg skiftet ut, kupeviften med en ny. Grunnet at den gamle, startet med og plystre.







    En annen ting, er at jeg har fått tilbud fra min fastlege, om og få Covid 19 vaksinen kommende torsdag. Men da det er mye usikkerhet, med bla.a vaksinene og mutasjoner. Er jeg i tenkeboksen, om jeg skal ta den eller ikke. Man kjenner jo heller ikke til, kommende mulige bivirkninger. Da vaksinene er hurtig produsert.

    https://www.abcnyheter.no/helse-og-l...e-mot-covid-19


  12. #2312

  13. #2313
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da blir det til at jeg skifter ut højtalerene på dashbordet. Fra de seks år gamle Ground Zero GZTF 8.7TX 3.5". Til Audison APX 4.0" Men siden Audison højtalerene er 1.5mm i diameter bredere, er det mulig jeg må benytte dremel, og gjøre hullet til højtaleren noe videre.







    Så har jeg bestilt opp Ground Zero strømkabler CCA ledninger til forsterker/kondensator Som er 10mm i diameter. Forsterkeren har jeg målt, og vil passe til 8mm i diameter kabler. Men det skal jeg få tilpasset. Nå blir det ikke lange reisen for kablene, da de vil bli koblet opp på kondensatoren, som har uttak for tre forsterkere.





    1 användare gillar detta inlägg



  14. #2314
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    186
    Medlem#
    -
    Var fick du tag på Powercables?
    Du har gjort ett riktigt snyggt jobb med din SAAB OG, verkligen snyggt jobbat

  15. #2315
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av SAAB96-V4 Visa inlägg
    Var fick du tag på Powercables?
    Du har gjort ett riktigt snyggt jobb med din SAAB OG, verkligen snyggt jobbat

    De kjøpte jeg hos Bilradiospesialisten i Norge. Og da to meter av hver farge. Så var det nå hyggelig sagt av deg. Takker

    https://bilradiospes.no/ground-zero/...-cca-10mm2-gul


    Ellers så hadde jeg oppstart av bilen i går, for første gang på seks mnd. Og den startet umiddelbart, samt gikk som ei klokke. Slik som den gjorde, når bilen ble parkert. Så har jeg fått, montert opp høgtalerne i dashbordet.

    1 användare gillar detta inlägg



  16. #2316
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått spilleren, ryggekamera samt lyden, til og fungere som det skal. Foruten at rattkontrollen fungerer ikke. Så jeg får se nærmere på den saken. Ellers har jeg ryddet, opp noe mer i ledningsnettet, slik at bla.a. dashbordet mm. burde bli montert inn, i løpet av helgen.

    Trengs nå kun og monteres opp på subkassa. Men venter på monteringsopphenget.






    Eneste problemet som jeg, sliter med og finne ut av. Er at oil press lampa kun viser streker. Den får strøm da den lyser opp. Har best. opp en ny sensor til sandwichen, så får jeg se, om det er problemet.




    Så har jeg anskaffet meg, en batteridrevet polerings maskin. Men to 4Ah og en 1.5Ah batterier. Samt flere type puter og polerings middel. Blir nå jevnt over kun fin polering, da lakken er like fin nå, som når den ble lakkert for seks år siden.


  17. #2317
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det viser seg at adapter jeg kjøpte, kan ha problemer med å fungere på Saab og Volvo. Noe som ser ut til, og være problemet mitt.

    Dette er den jeg kjøpte.




    Så da blir det, å prøve ut et annet adapter. Som blir sendt meg, kommende mandag. Så får jeg håpe at rattkontrollen, vil fungere med dette oppsettet.




  18. #2318
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, da går det sakte men sikkert fremover. Noe mer lys legging samt noe justering, av det som allerede er installert. Så har jeg fått, rattkontrollen til og fungere. Så da blir det neste, en polering av bilen og motorrom. Og så den vårlige pussingen av understellet. Så blir det skifte av oljen, samtidig som jeg skifter ut sensoren for oljetrykket.







  19. #2319
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Hei Bent
    Dette ser fint ut. Bra jobba.!!!! Min 9-3 passerte EU kontrollen uten anmerkninger.

  20. #2320
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da noteres det, at sesongens første kjøretur er gjennomført. Og den var helt upåklagelig, med at man skulle tro at bilen ble sist benyttet i går. Så ble det gjennomført vask av bilen. Samt motorvask, hvor det ble benyttet sprayflaske, med vann og mild såpe.

    Under vask av motoren, stopper det en bil, med en kar fra Sverige, hvor det ble en lengre samtale. Og rett etter at han hadde reist, stoppet det en lastebil, med en kar fra Litauen. Som det også ble en lengre samtale av. Så den motorvasken tok sin tid.











    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •