Sidan 129 av 136 FörstaFörsta ... 2979119127128129130131 ... SistaSista
Resultat 2 561 till 2 580 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2561

  2. #2562

  3. #2563

  4. #2564

  5. #2565
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Fälgarna passade ju jättebra som röda, även om jag generellt är skeptisk till fälgar i samma färg som bilen i vanliga fall.

    Stretchade däck däremot.. burr, jag får rysningar..
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  6. #2566
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det var nå hyggelig sagt av deg, Glenn. Så om ikke annet, er det to av oss her inne, som synes jeg kom greit ut av det iht. pussing, lakkering mm. Er nå litt usikker selv, men man må vende seg til dem. Har tross alt benyttet de felgene, som sto på bilen de siste syv årene. Det blir som om man har den samme hårsveisen i syv år, og så klipper til en f.eks mohawk frisyre. Noe som også vil ta noe tid, før man vender seg til. Om man da i det heletatt gjør det. Så vi får se. De gamle felgene reiser ikke langt, kun over til Volvo`n.


    Det tok som sagt mange timer, og ferdiggjøre de to første hjulene. Så til neste uke, lever jeg de to siste felgene til retting. Så blir det jobben for meg opp igjen. Noe jeg vel egentlig ikke ser frem til. Da det er nitidig (nøye) arbeide, som går over mange timer.








    Så har Volvo`n fått ekstra subframe foringer i dag.







    1 användare gillar detta inlägg



  7. #2567

  8. #2568
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    For de av Dere som eventuelt venter på ombygging av motoren, som jeg har samlet sammen deler for gjennom vinteren. Er det utsatt på ubestemt tid. Da jeg er på tredje dagen med utviklet Coved. Men setter i gang med jobben så fort jeg blir frisk. Om når det skulle bli. Da dette er noe kjipe greier å ha pådratt seg.


  9. #2569
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Vel da er man tilbake. Og jobber nå med, og klargjøre den tredje felgen. Som nevnt tidligere, er dette tidkrevende arbeide. Så ble Volvo`n polert opp utvendig med dører, og ellers alt av metall på bilen, før jeg pådro meg Coved. Og etter at jeg ble frisk, har motorrommet fått seg en overhaling, med vask, lakkering og pussing. Så blir det ombygging, av eksosen i neste uke.

    Klargjør nå bilen, for en ny vinter sesong.



































    3 användare gillar detta inlägg



  10. #2570
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Skönt att du är frisk och tillbaka.

    Gillade sista bilden/memen :-D

    Funderar om inte jag skulle vinterförvara min bil hos dig ;-) du gör så mycket bra med bilar.
    Snyggt och prydligt som alltid!

    1 användare gillar detta inlägg


    Till mitt garage: Garaget

  11. #2571
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Loffe!

    Det er nå hyggelig tenkt og sagt. Så takker for det.

    Vel, så var det dette, med vinterlagring da. Nå skal det sies at denne gamle kroppen, ligger etter med egne prosjekter. Da det ikke er mye, futt i meg om dagen. Ellers prøver jeg å utføre med det jeg gjør, så bra som evnet. Som igjen gjør at det er mange år siden, jeg har hatt motorstopp. Men det er slik det er, når man konstant er føre var iht. vedlikehold. Vel, en grov punktering må nå tillegges. Men slik går det, når man ikke følger med på dekk slitasjen.

    Så nå står Saab`n frem til jeg får pusset ferdig, felgene jeg holder på med. Og som man ser av bildet, er dekket som sitter bak på bilen nå, også passe nedkjørt. Hvor av de er like slitt, begge dekkene bak.






    Så her må jeg få justert camber. Og da har vi stag, som vil komme på kr. 3000,- Eller 4 stk. 0,3 mm shims fra KL- Racing, til kr. 442,-. Men så var det, med hvor tykk shims jeg trenger. Hvor jeg vil kontakte KL-Racing, med hva de anbefaler av tykkelse på shimsen, i forhold til dekk slitasjen. Om de da i det hele tatt, har noen formening om emnet. Og ellers søke på forum, for erfaringer. Når man benytter B8 dempere, samt Eibach senke fjærer.









    Mvh
    Bent

    2 användare gillar detta inlägg



  12. #2572
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Vel, da er de to siste felgene klargjort, og klare for montering på bil. Hvor av den totale tiden dette har tatt, iht. behandling av hjulene, er 50 timer. Samt kr. 2.000,- i lakk og kr. 4800,- i retting, dekkomlegging samt avbalansering av hjulene.
















  13. #2573

  14. #2574
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    186
    Medlem#
    -
    Jag gillar verkligen det du har gjort med din SAAB 9-5:a. Det är långa stunder som jag har följt ditt projekt och precis som Gunde får jag ståpäls . Har du behövt göra mycket svetsjobb på SAAB:en eller har den varit hyfsad i plåten i hjulhus och annat?
    Min 9.5 kombi 2002 har varit hyfsad, men när jag fick fjäderbrott i bak upptäckte jag rost i hjulhuset under innerskärmarna i plast. Så länge som innerskärmarna satt på plats hade jag inte upptäckt dessa små rostangrepp. Därför kommer jag att laga dessa härnäst, men det blir inget i närheten av ditt konstverk. Bra jobbat Bent!

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #2575
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det var nå hyggelig, tenkt og sagt Mr. V4.

    Det som har vært av rust, ser du tidlig på side en i denne tråden. Som jeg prøvde først og utføre selv. Men ble nå ikke fornøyd med den jobben. Så jobben ble satt bort til fagfolk. Samt nærmere slutte av side en, er det også tatt noe. Som lakkereren tok seg av, ved lakkering av bilen. Det er vel det, som jevnt over, har vært av rust.

    Så hva nå. Jo i dag, var jeg og satte igjen bilen, for motorbygge. Som starter i morgen tidlig. Hvor jeg både, gleder og gruer meg. Da jeg ikke har utført den jobben, jeg nå skal utføre tidligere. Men jeg er nå positiv. Så da får vi satse på, at det går bra. Om ikke annet, får jeg anskaffe meg en annen motor, om det blir totalhavari. Men har nå studert emnet i flere mnd. Så jeg føler meg som en fagmann, i teorien.

    Bil og deler klar gjort for den aktuell operasjon. Det er nå bra at det er min bil, eller så kunne det fort kommet et større erstatningsansvar, i etterkant. Så venter jeg på trimmen fra Maptun. Og håper at den kommer snart. Da det ikke er mange dagene, før bilen skal tas med hjem igjen. Som igjen er noen mil.





    Så er det blitt importert en 02 Aero, hvor jeg skal hjelpe til med, div. reparasjoner og oppgraderinger. Det er bla.a. div. rust, som man må ta i. Er likt på begge sider. Så i går ble det lagt en plan, på hva som skal gjennomføres av utbedringer. Samt at vi fikk tatt, en grundig motorvask.









    Så får du ha lykke til, med egen rust fjerning.


    Mvh
    Bent



    1 användare gillar detta inlägg



  16. #2576
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2019
    Inlägg
    186
    Medlem#
    -
    Apropå fjädringen så använde jag KONE dämpare för sportchassie och Lesjöfors dito fjädrar på min kombi och detta är jag helnöjd med. Jag fick ju fjäderbrott i bak och passade på att byta till dessa därför och jag bytte alla bussningarna också. Vilket skillnad det blev på bilen :-) .

  17. #2577
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    God morgen.

    Alltid godt og få strammet opp chassiet. Hvor jeg selv også er, meget fornøyd om dagen med den delen.

  18. #2578

  19. #2579

  20. #2580

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •