Sidan 72 av 136 FörstaFörsta ... 2262707172737482122 ... SistaSista
Resultat 1 421 till 1 440 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1421
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, det kommer seg, Vfr. Men det er et langt lerret å bleke. For og få gult til og dekke. Så derfor er det viktig, å legge på tynne lag, slik at man ikke får sig. Legger ut hele prosessen her. Slik at andre kan se hvordan, og hvor lang tid det tar. Samt at jeg selv, får en grei oversikt. Noen er fornøyd med at det ser greit ut, på noen meters avstand. Gjør selv jobben med hodelykt. Så forlanger et bra resultat, på 10 cm avstand.


    Da er endelig, den norske avdelingen for Speedparts lagt ned. Slik at man kan handle, direkte fra Sverige. Noe som burde gjenspeile seg, i lavere pris og frakt tid.

  2. #1422
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Andre strøk.




    Fjerde strøk.






    Femte strøk. Og trenger et strøk til, før pussing.





    3 användare gillar detta inlägg



  3. #1423
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Andre strøk.






    Tredje strøk.




    Femte strøk.










    Sjette strøk.



    Blir ju gôrbra det där!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #1424
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 195
    Medlem#
    ja
    Riktigt bra. Snygg blå färg. Inte så många som målar så många lager. Speciellt inte efter att det ser bra ut. Man det blir lite bättre för varje lager. Dock tror jag den stora skillnaden blir att det tjocka färgskiktet kommer att stoppa rostangrepp mycket länge.

    Jag råkade se en bild på ett "snyggt" rödmålat ok. Bara för att få lite perspektiv visar jag er.
    saab_9-5_2006_bromsok 001.jpg saab_9-5_2006_bromsok_002.jpgsaab_9-5_2006_bromsok_003.jpg
    Om man inte fattat det innan inser man HUR bra jobb Bent gör!

    2 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #1425
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Blir ju gôrbra det där!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    Slettet mitt innlegg. Siden du la det ut på nytt. Blir så mye bilder, på lakkering av oken. At folk snart drømmer om dem. Så Dere bruker gørbra, som uttrykk i Sverige også. Artig. Samme som i Norge.

    Takker Johan.

  6. #1426
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det var det da, Mr.O

    Målet var i utgangspunktet, ikke seks strøk. Men det måtte til, for å få fult dekke. Og ja, det tar sin tid. Et strøk om dagen. Da det tar samlet, opp mot fem timer daglig. Og da er jeg passe lei. Pusset oken så godt jeg kunne. Og så etter dette, rimelig bra ut for rust. Men så ble det en god del timer, bare på sliping/pussing.

    Nærmer meg nå slutten. Og det er godt. Da det begynner, og tære på øynene. Med lyset fra hodelykten på oken, som er blitt skinnende gul. Reflekterer det godt. Så etter lakking i dag, og i morgen. Burde jeg være klar, for noe pussing. Om det først, blir med fint sandpapir. Eller enda finere papir og våt sliping, får jeg nå se på. Har ikke gjort dette tidligere. Så får prøve meg frem. Så regner jeg med, at det avsluttes med et siste strøk. Så det er fortsatt, flere timers arbeide før jeg er ferdig. Men da satser vi på. At det er verdens mest gjennomførte, 9-3 SS Aero turbo X bremser. Og så skal jo samme jobben, gjøres på bremsene bak.


    Og takk for at du ser, hva som kreves av innsats.

  7. #1427
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Slettet mitt innlegg. Siden du la det ut på nytt. Blir så mye bilder, på lakkering av oken. At folk snart drømmer om dem. Så Dere bruker gørbra, som uttrykk i Sverige også. Artig. Samme som i Norge.

    Takker Johan.
    Gôrbra är från min dialekt i Västra Götaland. Kan finnas fler som säger/skriver så.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #1428
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Nå er vel ikke ordet særlig brukt, nå om dagen. Men ved mine yngre dager, dukket ordet opp, rett som det var. Når man syntes, noe var ekstra fint. Nå satser jeg på, at det har samme mening for deg. Ellers så er jeg, ute og kjører. Det vil si på tynn is. Eller missforstått, din mening med ordet.

  9. #1429
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da nærmer vi oss slutten. Kun noen mindre justeringer, som jeg vil gjøre i morgen.


    Tredje strøk.




    Sjette strøk.






    Våt pusset og polert.








    Så måtte jeg nesten prøvemontere, og se hvordan det blir.











    1 användare gillar detta inlägg



  10. #1430

  11. #1431
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Da har jeg startet med innkjøp, vedrørende ombygging av forstilling til 02-09. Og det beste tilbudet jeg har fått så langt, på Bilstein B8 demperne. Er 4400,- for begge fremme. Så er det mulig at det blir en handel vedrørende spindler, drivaksler og bremser bak. Er i dialog, så vi får se hva det blir til.


    Bestilte deler.











    For begge sider.




    For begge sider. 314 mm




    For begge sider.




    Fremme og bak.


  12. #1432

  13. #1433
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Startet opp bilen i dag. Etter at den har vært vinterlagret, i vel en mnd. Så da gjorde jeg, en film snut. Slik at Dere også, kan få være med.


    https://www.youtube.com/watch?v=lg4Q...VHqnC&index=29

  14. #1434
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Lät väldigt fint i motorn.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #1435
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, motoren går bra nå, Johan. Ellers så fungerer bilen som den skal. Så da satser vi på, at det blir en kommende sesong, hvor jeg kan få benyttet bilen en del.

    Ellers så jobber jeg med å finne en dele bil i Sverige. Og har kommet over noen, som kunne vært aktuelle. Om det ikke var for at de står, for mange mil fra Oslo. Reiser ikke land og strand rundt, for og anskaffe meg en dele bil.

    Er også i kontakt med et par personer, vedrørende delene jeg trenger til forstillinga. Og venter på tilbakemeldinger, med om det vil bli noen handel her.

  16. #1436
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Ja, motoren går bra nå, Johan. Ellers så fungerer bilen som den skal. Så da satser vi på, at det blir en kommende sesong, hvor jeg kan få benyttet bilen en del.

    Ellers så jobber jeg med å finne en dele bil i Sverige. Og har kommet over noen, som kunne vært aktuelle. Om det ikke var for at de står, for mange mil fra Oslo. Reiser ikke land og strand rundt, for og anskaffe meg en dele bil.

    Er også i kontakt med et par personer, vedrørende delene jeg trenger til forstillinga. Og venter på tilbakemeldinger, med om det vil bli noen handel her.
    Nä är bara jag som åker land och rike runt för bilar. Haha

    Men hoppas att du hittar en nära Oslo. Typ i Bohuslän, Dalsland.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #1437
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det er også et kostnads spørsmål, Johan. Så ja, det må ikke være så, alt for langt fra Oslo. Men nå er det mulig, at jeg kjøper delene løst. Er i dialog, så vi får se.

  18. #1438
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 195
    Medlem#
    ja
    Varför köpa en hel bil utomlands om man bara skall ha några (eller ganska många) delar? går det att få någon ekonomi i det som kompenserar för extra arbetet?

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  19. #1439
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det var det da, Mr. For det først, er Aero (02-05) så og si ikke å oppdrive i Norge. Om man da ikke er villig til, og betale mellom femti og hundre tusen for en. Og det vel noen få, på Finn.no (Som Blocket i Sverige) Mens man kan få en slik bil i Sverige, for et par/tre tusen kroner. Selvfølgelig da med skavanker. Fordelen med en hel bil. Er at man også får med seg, diverse andre deler. Ulempen er at selger ofte ikke, kjenner til bilens understell tilstand. Og ikke har forutsetninger/ønsker, å finne ut av det.

    Men er nå i dialog med en svenske, og en nordmann, vedrørende delene jeg trenger. Men om det blir noe ut av dette, vet jeg ikke. Avvente svar. Om ikke annet, virker den norske unggutten til og prate mer, enn å få gjennomført handelen. Ofte når man skal kjøpe brukte deler, går det meget tregt. Som om man skulle tro det var kjøper, som skulle selge delene. Frustrerende for en person, som ønsker en rask og effektiv handel.

    Så om bilen ikke står, alt for langt i fra Oslo. Så er det forsvarlig. Og siden man er, en hobby mekker. Og ikke er redd, for og ta i et tak. Så går dette fint. Har så god kontroll på 9-5 nå. At jeg bruker ikke lang tid, på og slakte den. For de aktuelle delene, jeg trenger. Men ja, timeprisen i denne bransjen er meget lav. Er vel jevnt over, kun utgifter.

  20. #1440
    Vad heter den blåa färgen och vart köpte du den?

    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •