Sidan 71 av 136 FörstaFörsta ... 2161697071727381121 ... SistaSista
Resultat 1 401 till 1 420 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1401
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Det er slik jeg ser det for meg, Som du beskriver det, Mr.O Var nå rimelig sikker på at dette skulle gå. Men hadde vært noe dritt, når jeg skulle montere opp delene, så var det noe som ikke stemte overens. Må være 100% sikker, før jeg setter i gang med noe.

    Når det gjelder Powerflex foringene så er de like fra 98 til 09 for subframe, etter hva jeg forstår. Men fra 02 så kan man ikke ta ut alt av de gamle foringene. Mens man må la hylsa være igjen, på de ut skiftene midtre foringene. For at det ikke skal bli slark. Og så skal vist holderne til krengning staget være noe annerledes etter 02.

    Men da dette skal fungere for meg. Så kan jeg la denne tanken ligge. Takker Mr.

  2. #1402
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg kommet noe videre, vedrørende pussingen av bremsene. Og da gjenstår det kun pussing, av en halv klave. Pluss noe småtterier, og finpussing før lakkering. Bruker som sagt hammer lakk. Da jeg legger flere lag. Slik at overflaten, får en glasur aktig overflate.




    1 användare gillar detta inlägg

    RZ


  3. #1403
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Enl Powerflex skall deras mittre subframe bussning fungera som de är. Utan hylsan. Finns i en annan tråd någon som hade frågat och fått detta svar. Jag har monterat på så sätt och har inga problem, tvärtom. Fungerar jättebra. Dock har jag samtidigt bytt samtliga bussningar i framvagnen inkl subframe, momentstag, länkarmar och styrväxel till Powerflex. Så det är svårt att veta om det är skillnad mot att göra som du tänkte...

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #1404
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Var nå kun noe jeg har lest for en tid tilbake, vedrørende passformen til powerflex foringer til 9-5 etter 02. Men det er jo bra at det ikke stemmer. Tror det skal gå bra, med og beholde subframe og bærearmene. Får se hvordan bærearmene ser ut, på den delebilen jeg skal anskaffe meg.

  5. #1405
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg




    Rätt färger

    2 användare gillar detta inlägg



  6. #1406
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Wink

    Er kun første strøk med lakk. Men du tror vel ikke, at jeg har valgt gul og blå. Grunnet at det er de nasjonale, fargene til Saab. Eller kanskje litt.


    Nå går det i rødt, krom, blått å gult i motorrommet. Så da fortsetter jeg med, det samme på bremsene. Kalibrene står for gult, blått og sort. (Blir kun hylsa til glide pinnen og propp, som blir i sort. ) Mens skivene, blir blanke som felgene. Så får karosseriet på bilen, stå for det røde.


    Forøvrig skal det mørke blå, som er på bokstavene Saab-power. Vil bli byttet ut med den blåfargen, jeg har på bremse kalibrene. Da den er mer lik, fargen på slangene.







    Blir noe lik disse skivene.


  7. #1407
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Første strøk.







    Andre strøk.





  8. #1408
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    5129
    Ja gult är svårt att få gult.
    Blir färgen för tunn ser det nästan grönt ut.
    Man kan antingen börja med en grundfärg eller måla flera gånger.

    Ser fint ut.
    Gult å blått e flått! :-D

    1 användare gillar detta inlägg


    Till mitt garage: Garaget

  9. #1409
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja det er som du sier, Loffe. Det skal noen strøk til, med og får dekket flatene godt. Blir vel tre lag med blått. Og hvor mange lag med gult som trengs, finner jeg ut etter hvert. Satser på at det blir bra til slutt.


    En annen ting, Loffe. Hvordan er det med å vrake en bil i Sverige. Får Dere betalt noe av staten, eller av bildemonteringen. I forhold til hva han kan selge av deler på bilen. Og må den være besiktad osv. Er det ellers noen faste utbetalinger på et levert vrak.

    I Norge får man kr. 3000,- av staten. Uavhengig om den er registrert eller ikke.

  10. #1410
    Om du ändå håller på uppgradera bromsarna, glöm inte uppgradera bakre till 300mm ventilerade! då behöver du dock hela bromsoket och hållaren från en aero

    1 användare gillar detta inlägg



  11. #1411
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det er akkurat hva, jeg har tenkt og gjøre. Det er igjen grunnen til at jeg, ser etter en Aero dele bil. Og da blir farge sammensetningen, den samme som fremme. Takker

  12. #1412
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Andre strøk.






    Tredje strøk.








    Tredje strøk. Og klare for montering. Så alt som lakkes i blått, blir det tre lag på.


  13. #1413
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Oken blev fina!
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Forøvrig skal det mørke blå, som er på bokstavene Saab-power. Vil bli byttet ut med den blåfargen, jeg har på bremse kalibrene. Da den er mer lik, fargen på slangene.
    Det funkar nog bättre! Men - Då blir det tre olika färger på Aero, SAAB power & DIRECT IGNITION. Vad tror du om att testa med samma gula som på TK istället för att byta blå nyans?

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  14. #1414
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Det er akkurat hva, jeg har tenkt og gjøre. Det er igjen grunnen til at jeg, ser etter en Aero dele bil. Og da blir farge sammensetningen, den samme som fremme. Takker
    Grymt! Gör samma process på min, letar dock efter bakre ok. Funderar dock på att uppgradera okhållaren fram till 345mm, ska tydligen räcka med att slipa upp (Dock kostar 345nm skivor mkt mkt mer)...

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #1415
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Oken blev fina!Det funkar nog bättre! Men - Då blir det tre olika färger på Aero, SAAB power & DIRECT IGNITION. Vad tror du om att testa med samma gula som på TK istället för att byta blå nyans?
    Det var det da, Mr. Får tenke på det. Skal nå ikke gjøres, før til våren uansett. Så det haster ikke med, å ta noen avgjørelse nå. Men er redd det blir veldig blast, med alt det gule mot metall bakgrunn. Vurderer også og lakke koppene over feste til støt demperne, og servoolje beholderen.

    Oken blir vel fine etterhvert. men det tar sin tid. Har så langt, brukt 13 timer på lakkering. Men om man skal unngå at lakken siger, må man ta seg god tid, med og ikke legge på for tykke lag. Samt at jeg bruker, en liten hobby pensel. Edvard Munch, hadde fått tårer i øynene. Om han hadde sett hvordan penselen, føres i kriker og kroker.

  16. #1416
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Grymt! Gör samma process på min, letar dock efter bakre ok. Funderar dock på att uppgradera okhållaren fram till 345mm, ska tydligen räcka med att slipa upp (Dock kostar 345nm skivor mkt mkt mer)...

    En ting er prisen på skivene. Noe annet er og ikke trekke til seg, for mye oppmerksomhet fra myndighetene. Med de antall hk jeg har, så holder nok den oppgraderingen jeg gjør nå. Og så er jeg en gammel gubbe, og kjører vel deretter.


    Men så ille, er nå ikke prisen. Men det er jo avhengig av, hvilke type skiver man ønsker å gå for.

    https://www.ebay.com/itm/SAAB-9-3-2-...rAeN2bQ5MYvtIg

  17. #1417
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    5129
    *Positiv, tidigare fanns en skrotningspremien men den är borta. Det innebär att du inte får någon ersättning längre för att skrota din bil.

    Skrotfirmorna tar normalt ut en avgift för att ta emot din bil men efter att skrotningspremierna avskaffats bjuder många av skrotfirmorna på avgiften, så att det blir kostnadsfritt att lämna in bilen.

    1 användare gillar detta inlägg


    Till mitt garage: Garaget

  18. #1418
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det har i mange år vært slik, at man får betalt fra staten, når man skroter bilen sin i Norge. For noen år siden ble den hevet fra kr. 1500,- til kr. 3000,- Som den er i dag. Dette får man utbetalt kontant/kort fra den skroten, som man leverer bilen til. Tanken bak det. Er bla.a. at folk skal kjøpe, seg en nyere bil. Altså fornyelse, av den norske bilpark.

    Da får jeg fortsette med, og lakkere bremse delene. Ufattelig ensformig. Men hvem teller de tapte slag, på seierens dag.


    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #1419
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Første strøk.




    Tredje strøk.






    Fjerde strøk. Her blir det et strøk til. Og så lar jeg det stå et par dager, før jeg pusser med fint sandpapir. Og så legger på, et til to strøk til. Så får jeg se om det blir, våt sliping pluss polering.



    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr


  20. #1420
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Nu börjar det likna något.

    Gult är en hopplös färg att få till att täcka bra.

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •