Sidan 128 av 136 FörstaFörsta ... 2878118126127128129130 ... SistaSista
Resultat 2 541 till 2 560 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2541
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er restaureringen av de to felgene, som er returnert fra felg retting i full gang. Og jeg gjentar med at der hvor det kun er klarlakk, skal klarlakken fjernes. Samt pusses med tørt og vått slipepapir i forskjellige gritt. Regner med og avslutte med 3000 gritt. Selv om jeg har helt opp til 10000 gritt. Før de blir polert speilblanke, med Mothers Mag & Aluminium, som er bestilt. Så vil den sorte lakken overflate slipes, og lakkert med samme farge som bilen. Altså i Imola Red kode 240.

    Dette er hvordan den ene felgen fremstår, uten at noe arbeide er utført.






    Her er klarlakken for det meste fjernet, utenom i senter.






    Her er all klarlakk fjernet. Og det er klart for å slipe, og jevne ut kanten rundt felgen. Slik at alle ujevnhetene fjernes. Er for øvrig litt av en jobb, selv om man benytter maling fjerner.






    Så er det finpusset for lakkering. Vel noe fin arbeide gjenstår. Slik som å ha på grunning, hvor lakken er borte. Får se om jeg tar bryet, med og legge på aluminiums sparkel, på ujevnhetene inne i felgen.







  2. #2542
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Tror dette skal bli bra, som røde og speilblanke. Om ikke annet er det ikke lang vei, til de felgene som har sittet på bilen de siste syv årene. Da Volvo`n arver dem. Men det er greit og prøve ut noe annet.






    Og dette er senter koppene, jeg vurderer og anskaffe meg.

    2 användare gillar detta inlägg



  3. #2543
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Et alternativ fra selger. Og det er under vurdering.




    1 användare gillar detta inlägg



  4. #2544
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886








    1 användare gillar detta inlägg



  5. #2545

  6. #2546

  7. #2547
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    Stockholms län
    Inlägg
    40
    Medlem#
    -
    Galet vad konsekvent du är med ditt arbete! Alltid samma nivå oavsett om det är något som kommer att synas eller inte. Inspirerande! Kommer du till trollhättan nu i helgen?

    2 användare gillar detta inlägg



  8. #2548
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Henrik!

    Det er nå hyggelig av deg, og sette pris på mitt arbeide. Og ja, det er viktig for meg at alt jeg utfører av arbeide, er av hva jeg evner med å oppnå. Det er vist en sånn genetisk greie. Og selv om mye av det jeg utfører, ikke kan sees med det blotte øyet, er det en god følelse og ha. Med at man har gjort sitt beste. Det blir nok ikke, et oppmøte av meg iht. treffet i år.

    Jobber nå videre med å pusse ned felgene, som vist til tidligere. Samt grundigere pussing, og polering av innløpsrøret. Venter på Mothers aluminiums polish.



    Så skiftet jeg ut div. i motorrommet på Volvo`n. Noe som ikke akkurat er high tech. Men krevende i seg selv, når man ikke har utført jobben tidligere. Samt at det er veldig trangt. Men fikk det nå til, og motoren fungerer som den skal.














    Så får du og dine, ha en trevlig sommer.



    Mvh
    Bent

  9. #2549

  10. #2550

  11. #2551
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182
    Hej
    Jag har följt ditt arbete under alla dessa år, och är imponerad som alltid. Alltid nya vilda projekt som genomförs till perfektion.
    Vad är kvar av originala 9-5:an?

  12. #2552
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    Stockholms län
    Inlägg
    40
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg











    Galet bra. Hur lång tid la du ner? Hur började du? 200grit papper på slipmaskin?

  13. #2553
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av kesr Visa inlägg
    Hej
    Jag har följt ditt arbete under alla dessa år, och är imponerad som alltid. Alltid nya vilda projekt som genomförs till perfektion.
    Vad är kvar av originala 9-5:an?

    Hei!

    Det er nå hyggelig av deg, og sette pris på arbeidene, jeg utfører på bilen. Og at du tar deg tid med å se på, hvordan bilen utvikler seg. Vel, om det er perfektion vet jeg nå ikke. Men jeg gjør nå så godt jeg kan, og unngår med og ta snarveier. Ut i fra mine forutsetninger. Som i utgangspunktet er ganske begrensede. Samt at jeg jevnt over, kun har enkle verktøy og jobbe med. Så tar det til tider, lengre tid med og utføre div. arbeide, enn det kunne ha tatt. Men det er nå greit nok, da dette er en hobby for meg. Samt at jeg har ingen hast, med å avslutte del prosjektene raskt.

    Så var det da, med hva som er originalt igjen på bilen. Vel noe er det nå, men det tynnes ut etter som tiden går.

    Nå er det ikke lenge før jeg er ferdig, med og pusse den andre felgen. Men det har stoppet noe opp. Da jeg har fått en ny, skive prolaps i korsryggen.


    Her er primer pluss lakken, som skal benyttes. Det blir ikke klarlakk, men polert opp. Samt avslutte med chemical coating. Dette blir ikke lett for meg, med og få et pent resultat. Da jeg kun har noe erfaring, med og lakkere enkelte plast deksler. Hvor av man kan se, i motorrommet. Da hadde det vært enklere med hobby pensler, hvor av jeg har benyttet på alt som er i gult og blått. Hvor av jeg nå har, utviklet meg til en reser. Men har studert emnet nå i flere timer, med hvordan jeg skal klare og få, et best mulig resultat. Så får vi se. Er i allefall sterk i troen.




    Så får du og dine, ha en fortsatt god sommer.


    Mvh
    Bent

  14. #2554
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Fina jobb du gör Bent!
    Men en liten fråga, lägger du inte på en vanlig grundfärg efter Etch primern? Man rekommenderar att lägga en vanlig grundfärg ovanpå en etch primer nämligen.

    Lycka till med framtida projekten.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #2555
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hyggelig det, Johan.

    Vel, ble anbefalt i butikken som hovedsakelig selger lakk, av en som har jobbet der siden tidenes morgen. Av at det skulle holde, med hva jeg viser til. Nå er det lakk hvor det skal lakkeres, om nå det har noe og si. Så får prøve ut med hva jeg har. Og komme tilbake med hvordan resultatet blir.


    God sommer Johan.

  16. #2556
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Tjenare Henrik!

    Jeg vet ikke, hvor lang tid jeg brukte. Da jeg brukte noen timer pr. dag, over flere dager. Men krevende vil jeg si det var. Om ikke annet for meg. Da kobra`n var veldig ru og ujevn.


    Så jeg startet med 80 grip på drillen, og fortsatte med 120 grit og 240 grit for hånd. Og da så den slik ut.






    Så var det å pusse videre, med rød scotch brite. Så 400 grit 800 grit 1200 grit 1500 grit og avsluttet pussingen 2500 grit. Så ble det polert gjentatte ganger med mothers aluminium polish.


    Ha fortsatt en fin sommer.

  17. #2557
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    Stockholms län
    Inlägg
    40
    Medlem#
    -
    Får se om man någonsin vågar ta sig an att göra likadant. Trevlig sommar!

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #2558
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Henrik!

    Vel, ja det var det med og sette i gang, med pussing av røret. Man må være villig, med og bruke god tid på det. Om ikke annet, tok det sin tid her i gården. Vel nå er vel ikke jeg den raskeste, men da skylder jeg bare på alderen.


    Bare det og maskere hjulene, vil ta flere timer. Har så langt fått pusset ferdig den andre felgen, samt maskert en. Og er mer eller mindre ferdig, med og maskere den andre. Og så blir det å lakkere felgene. Hvor av jeg vel egentlig ikke, ser frem til det. Er nå redd for og bli skuffet. Men det gjelder det meste, jeg utfører av arbeide. Alltid noe og sette fingeren på.







  19. #2559

  20. #2560

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •