Sidan 122 av 136 FörstaFörsta ... 2272112120121122123124132 ... SistaSista
Resultat 2 421 till 2 440 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2421
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 504
    Medlem#
    6973
    Positiv>> Du har PM.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  2. #2422

  3. #2423

  4. #2424
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Sesongens siste vask. Samt midlertidig lagring. Hvor av bilen flyttes til et tørt, og en temperert plass 14.11.2021






    1 användare gillar detta inlägg



  5. #2425
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Rengjort og pusset. Så er nå klargjort, for lakk i gul og blå.



    Deler som er mottatt så langt.





    2 användare gillar detta inlägg

    gbg, Vfr


  6. #2426

  7. #2427

  8. #2428

  9. #2429

  10. #2430
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Bilen ble flyttet for lagring, den femtende november. Området er tørt og temperert. Disponerer også plassen ved siden av, f.o.m. den første desember.







    Bestilt.








    Søker og setter meg inn i følgende produkter, før bestilling. Som vil ta noe tid med og lære, slik at jobben blir utført etter boka. Bildene er kun eksempler, av aktuelle kjøp.





    1 användare gillar detta inlägg



  11. #2431
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg gjort en avtale, med en meget hyggelig mekanikker i Sverige. Og han har sendt meg, B234 stempler og råder. Som koster meg kr. 2000,- inkl. frakt. Så venter nå i spenning på delene, slik at jeg kan få rengjort de, samt veid og dreid de ned med 1.1 mm. Vel det må jeg sjekke ut videre, da det er de som dreier ned stemplene fra 0.9 til 1.3 mm. Og siden jeg har zero greie på emnet, må jeg sette meg mer inn i det.

    Og siden jeg overhaler toppen, samt at jeg for kort tid siden, skiftet ut alt av foringer/semringer, registeret, veiv/ ram lager. Vel skifter ut igjen veiv lagrene, til de nye stemplene. Samt alt av foringer i opphenget med powerflex foringer. Og har SAS stag, bilstein b8 dempere, Eibach fjærer mm. Ja, alt av slitedeler mm. er skiftet ut. Grunnen til at jeg nevner dette. Er at jeg vurdere og gå for flere hk. Og da ca. 450.

    Så hva trenger jeg av deler, for og oppnå ønsket effekt. Må vel ha en større turbo, andre kammer, cobra 06-, større dyser, quad diff samt 3" eksosanlegg som jeg skal, skifte ut med rustfritt uansett videre bygge.


    Så er spoileren demontert, for levering til lakkereren kommende mandag, grunnet to sprekker.











    Bestilte deler.











    OM MAN SKULLE HA TILGANG PÅ 8 STK EKSOSVENTILER FOR SALG, SEND MEG EN PM.


    2 användare gillar detta inlägg



  12. #2432
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129
    Även om jag gillar ditt färgval, gult och blått, så är det nästan synd att måla vissa detaljer som är så snygga och prydliga utan färg.

    Men ytan är ju inte bara en färg, den ska ju även stå emot vädret och annan yttre påverkan.

    Som alltid men som tål att upprepas, väldigt fint jobb och väldigt bra uppdateringar med bilder och text.

    Tack för ditt arbete.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Loffe den 2021-11-29 klockan 14:41.

  13. #2433
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    God morgen, Loffe.

    For og starte med fargevalget, ble det gult og blått. Grunnet at jeg ønsker og ære Dere svensker, ut i fra Deres øverste nasjonale symbol. Som er flagget. Som igjen begrunnes med, at Saab er et nedlagt produkt. Så dette er mitt bidrag til merket.

    Vel, ønsker ikke at bilen skal fremstå, slik som majoriteten av andre Saab`er gjør. Og for øvrig biler generelt, for den saks skyld. Men sette mitt eget avtrykk. Slik at jeg får et produkt som står i stil til min egen personlighet. Vel noen liker mitt arbeide, mens andre gjør det ikke. Men det går igjen i livet. Og så lenge jeg er fornøyd, er mitt mål utrettet. Og det er jo det som betyder noe. Om ikke annet for meg.

    Nå er jeg spent på hvilke deler, som jeg ikke skulle blitt lakkert. Nå er det vel en fordel og få lakk på metall deler, slik at det ikke ruster så lett. Nå benytter jeg kun bilen på oppholds dager om sommeren. Slik at det skal mye til, for at deler blir forringet iht. vær og vind. Og som du vet, er jeg en superpusser. Så tar raskt tak i eventuelle forringelser.

    Nå skal det sies at jeg har brukt, alt for mye penger på bilen. Men dette er en hobby for meg, og hobbyer er sjeldent fornuftig, når det kommer til det økonomiske. Men det er nå en gang, hva det er. Og det ser ut til, at projektet ingen ende har.

    Så får du ha takk for at du jevnt over, er fornøyd med hva jeg utretter iht. bilen. Kunne vel brukt noe mer tid, på og kommentere på hva jeg tenker og utfører. Siden det er en del som følger med på mitt arbeide.


    Spørsmålet er ikke negativt ladet, Loffe. Kun interessant og høre hva, du tenker om deler som kunne vært ulakkerte.




    Så ønsker jeg deg og dine, en fortsatt fin uke.


    Mvh
    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #2434
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Vel Loffe, ser den med at du ikke har noen konkrete forslag, til deler som ikke burde lakkeres. Men la nå den ligge.

    Da er fuel reilen klar med nye dyser, og en 3.5 bar bensintrykks regulator. Vel jeg trenger kun klips, for og holde dysene på plass. Men tar de ifra dem, som sitter på motoren i dag. Vel om jeg da ikke finner, et sett som jeg skal ha liggende.









    Så har jeg startet med og demontere dørtrekk med lister, for og skifte ut karbon folien som er lagt på. Ble ikke fornøyd med resultatet. Så derfor blir det, med og trekke delene i gråbeige nappalær imitasjon. Hvor jeg har en rull, på 140 cm. x 600 cm. Så vil event. det beige i dørtrekkene, bli farget i en annen farge senere. Fargevalget her, blir muligens rødt. Om jeg går for sorte og røde setetrekk. Som noe ala bildet under. Har fått et par tilbud på pris, vedr. det og sy trekkene. Og det er kr. 30.000,- for fremme og bak. Og det er ikke aktuelt. Så får se nærmere på dette, når neste sesong nærmer seg.

    Med denne fargekombinasjonen hadde det gjort seg, med og farge det beige i dørene rødt.






    1 användare gillar detta inlägg



  15. #2435
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Mottok B234 stemplene her om dagen.







    Så har eksosbandasjen ankommet. Og siden jeg har en manifold liggende. Blir det til at jeg pusser denne ned, samt pensler på lakk som klarer inntil 2000 grader, og så monterer på bandasjen. Ser på manifolden som sitter på motoren i dag, med at bandasjen har startet med og gå i oppløsning. Men slik går det gjerne, når man kjøper billig bandasje.









    Veivlager, stempel ringer, pakning til turbo, en av tre oringer til oljerøret.




    Så holder jeg på med og legge, nappa imitasjon på listene rundt dørtrekkene. Som er en utfordring i seg selv. Da man har bare en sjanse, med og få det riktig. stoffet limer med en gang det treffer listene.


    3 användare gillar detta inlägg



  16. #2436
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har råder og stempler, fått første runde med rengjøring. Og nå ser det ut til at jeg, sender stemplene tilbake til Sverige, for og få de dreid av en fagmann innen Saab. Er nå flere i Norge som kan utføre jobben, med og dreie de ned med 1.1 mm. Men ønsker og være sikker, på at jobben blir riktig utført. Og da er det kun Saab ekspertise som gjelder.

    Så blir stemplene finpusset og polert, når jeg får de tilbake. Slik at ikke karbon, fester seg så lett i ettertid.







  17. #2437
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da er dørtrekkene på høyre side av bilen ferdigstilte, samt montert opp igjen. Som nevnt tidligere blir antagelig vis alt det beige i dørene, lakkert i rødt. Men det er som sagt om setene, får røde og sorte trekk. Men trekkene jeg viser til, er de som jeg liker best, når det kommer til farge sammen setning. om ikke annet for nå. Kan jo fort skifte mening. Vi får nå se.











    Så har jeg veid stempler og råder: 1. 493 gram 2. 492 gram 3. 491 gram 4. 494 gram. Nå har veiingen av stemplene ingen betydning, da de må først dreies. Men rådene kan jeg slipe ned, slik at samtlige får samme vekt. Hvor av nå er: 1. 860 gram 2. 856 gram 3. 856 gram 4. 859 gram

    Som nevnt tidligere, er dette første gangen jeg utfører et slikt arbeide. Så da blir det til at jeg må lese div. jeg kommer over. samt og se videoer som bla.a på Youtube. Og her vil jeg takke Jonas Kakarikas, for det han har lagt ut ved sine motorbygge mm.

    https://www.youtube.com/channel/UC2X...Lmr3uOw/videos








  18. #2438
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei!

    Ja da nærmer vi oss slutten på dette året. Og jeg ser frem til med hva jeg, kommer opp med i fortsettingen. Hvor av jeg starter med, å sende stemplene til Sverige rett over nyttår, for og få de dreid. Så vurderer jeg om dagen, om jeg skal gå for 400 hk. Siden t5 stemplene greit, skal klare det. Har fått tilbud om og kjøpe, kammer fra en t5 2.3l sugemotor. Samt jeg vil trenge en større turbo, clutch, 06- konge kobra, større dyser mm. Så burde jeg vel skifte ut mitt 2.5" eksosanlegg til 3". Men skal sjekke dette ut nærmere. Vurderer også og sette inn en F40 kasse. Så blir det andre setetrekk, samt montering av start/stopp knapp. Har nå nevnt sistnevnte en del ganger igjennom de siste årene, så vi får se om jeg får det til i 2022.


    -------------------------------------------------------- "Så om noen har delene jeg har nevnt over for salg, så ser jeg frem til at Dere tar kontakt" ---------------------------------


    Så er det jo hyggelig at det er, flere tusen klikk på tråden, i løpet av en mnd. Tråden er for meg å vise Dere, med hva som blir utført av arbeide på bilen. Men viktigst er det for meg med tråden, at den kan henvises til ved salg av bilen, den dagen det blir aktuelt. Slik at kommende kjøper kan se hva som er blitt gjort, med bilen gjennom mitt eierskap.


    Pakken med stemplene.




    Så ønsker jeg Dere alle, en fredlig og god jul. Og et riktig godt nyttår.




    Mvh
    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #2439
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Her er en info. om hvordan bestillinger, til veien mot 400hk ligger ann. Dette er helt nytt for meg. Så det skal bli spennende å se, hvordan slutt resultatet blir.


    BESTILT.

    Nyoverhalt original Mitsubishi TD04 19T Turbo

    2 nye kammer fra en non turbo T5 motor

    8 stykk slipte aero eksosventiler

    Konge kobra 06-09

    16 nye ventil løftere


    ALLEREDE I HUS.

    Innsug ventiler

    Forsterkede fjærer til toppen

    Pakning sett til toppen

    Pakning til turbo

    Veiv lager

    Tetning plugg topplokk

    Topplokk bolter

    Stempler inkl. Råder

    Stempel ringer

    Olje ring

    Gasspjeld pakning

    Bensinpumpe DW 200 255l

    Motor olje: 4l Castrol

    Olje filter Original

    Bensintrykk regulator 3.5 bar

    Eksosbandasje


    T5 stemplene er sendt bort, for og dreide de 1.1mm


    Så ut i fra hvordan det ser ut nå. Gjenstår det kun anskaffelse av større dyser, kjølevæske, nytt tuning program, samt at jeg ønsker og skifte ut, KL racing intercooler med en DO88 intercooler. Så har jeg vel glemt noe. Men kommer nå på det etter hvert.


    3 användare gillar detta inlägg



  20. #2440
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886




    For og ikke stresse 19t turbon med med 6# avgashus (kortnos.) Er målet nedjustert til ca. 350hk. Og så har jeg forespurt meg vedr. hvilke dyser jeg skal benytte. Hvor av at det ut til, at det blir følgende:

    846cc High Impedance SMP




    Og de nye T5 kammene jeg venter på, skal ha følgende spec:

    B206I, B204I, B204L 1994-98 Exhaust 9145640 -

    B206I, B204I, B204L 1994-98 Intake 9145632 - 240g




    Så har jeg fått tips om og benytte et annet filter, enn det originale. Som renser oljen hele turtalls registeret og åpner ikke bypass ventilen ved 2500-3000 som org filterstørrelse gjør. En liten slipejobb må vist til. Men hvordan det skal utføres, må jeg sjekke nærmere ut. Nå stikker mitt originale oljefilter noe mer ut enn vanlig. Da jeg benytter en sandwich for div. metere i kupeen. Så må jeg sjekke ut, om det blir problemer med lengden på dette filteret. Slik at det ikke går i downpipe.






    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •