Sidan 100 av 136 FörstaFörsta ... 50909899100101102110 ... SistaSista
Resultat 1 981 till 2 000 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1981

  2. #1982

  3. #1983
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182
    Bent, bra jobbat.
    Har du kopplat interör ljuset ihop med Night Panel eller instrument ljusdämparen?
    SAAB 900 1996 bytt till SAAB 9-3t SE M01 i' 07; Taklucka och allt, import från Tyskland till Danmark. På danske skyltar och skyltarna kostade 1½ gång bilens pris.
    '14 Bytt till 9-3 ss M08, var det nu klokt? Ja älskar också den!
    STCS medlem nr. 12358

  4. #1984
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Här har du legat i ser jag! Mycket bra jobbat!

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #1985
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av kesr Visa inlägg
    Bent, bra jobbat.
    Har du kopplat interör ljuset ihop med Night Panel eller instrument ljusdämparen?


    Takk for det, Kesr.

    Det blir nå en del lys, i denne bilen. Og det blir koblet opp, på følgende måte. Lyset på girspaken, samt kjørelyset på dashbordet og dørsidene, er koblet opp mot lysbryteren. Og siden bilen har kjørelys, aktiviseres de når man setter på tenningen. Når det gjelder de andre lysene i dør trekkene, samt i a+b stolpene, og ved benene, er de koblet opp mot dør bryterne. Når det gjelder for bagasjerommet. Er dekselet på bakluka, samt rundt lukene i side dekslene, og dekslene over side dekslene, koblet opp mot bakre taklys for bakluka. Lysene i sub kassa, samt under plexiglasset, hvor forsterkerne skal sitte. Blir det til at jeg kobler opp en egen bryter, som styres fra dashbordet. Lyset i overtrekket, er jeg ikke sikker på, hvordan jeg skal gjøre det enda.

  6. #1986
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Ja, da nærmer jeg meg slutten, vedrørende legging av skinn for nå. Sub kassa er ferdig stilt. Men med at jeg kun venter, på skruene for subb`ene. Så er det med å, legge skinn på taktrekket. Samt på midt konsolen. Som jeg gjør når jeg skal montere opp, start/stopp systemet. For da må konsolen ut uansett. Så får jeg fortsette videre med å, skinn legging kommende vinter.

    Har målt på batteriet, om jeg kan bruke batteri skoene, som vist til tidligere. Og da skoene passer, ventes de opp fra Kina, en av de nærmeste dagene. I løpet av noen uker, blir det vel til at bilen tas i bruk igjen. Men vil vente med det, til de er ferdig med gatefeiing. Da fortsetter jeg med et oljeskift, utskifting av simring på girkassa, støvtørk med polering av understellet. Samt polering av karrosseriet.

    Så får jeg anskaffe meg et seter med el på passasjersiden, og el med memory på førerstolen. Kjøper et par utslitte seter, hvor rammene og el delen er i god forfatning. Så trekker jeg rammene om, med skinnet om sitter på de setene, jeg har i dag. Pluss at det er en god del, andre ting og ta tak i. Bla.a at jeg skal legge striper over bilen. Og på nedsiden av dørene. Hvor de blir i sølv. Slik at de går overens med med felgene, dørhåndtak, takrail, og listene under dørene. Montere opp ryggekamera, samt kjørekamera. Og få lagt solfil på rutene. Legge isolation på gulvet, under setene. Så får jeg se, om jeg ikke våtsliper lakken, og polerer opp igjen.










    Blir vel ikke helt, som bildet viser. Men noe liknende.


  7. #1987
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    5129
    Alltid hög klass och mycket bilder och text när du jobbar!
    Till mitt garage: Garaget

  8. #1988
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det er vel relativt med text. Men svarer etter beste evne, når det kommer en kommentar. Så hva skjer om dagen, Loffe. Har nå ikke blitt så mye med arbeide, vedrørende bilen i det siste. Men har nå fått skrudd inn hylsene til skruene for subb`ene. Venter på skruer, som er bestilt på nett. Men da det ikke ser ut, til at de kommer. Var jeg i dag, ute og kjøpte de. Så i løpet av helgen, burde jeg få lagt opp div. lys, og satt opp kassa til subb`ene mm.

    Etter og ha startet opp bilen i dag. Måtte jeg bare ta meg en kort kjøre tur, for og få tilbake Saab følelsen. Og alt fungerer som det skal. Bilen er bare helt konge, og kjøre. Flere ute i trafikken glaner, som om de ikke har sett en Saab før.

    Var forøvrig å testet ut, om mono forsterkeren jeg fikk i dag, startet opp. Noe den gjorde. Så da venter jeg på kabelsett, til mono forsterkeren. Og 4 kanals forsterkeren med kabelsett, som burde være her i løpet av noen uker.


    Her er kittet til mono forsterkeren. Så nå burde det bli et godt trøkk, i bilen. Ikke hva jeg behøver. Men det er nå andre her, som er mer opptatt av lyd, enn det jeg er. Og just for the record. Strøm/jord kablene er 100% Oxygen Free Copper. Slik at det ikke blir, noe effekt reduksjon. Men da jeg regner med at det ikke holder med et batteri. Får jeg se om det ikke blir til at det blir montert et ekstra batteri hvor reservehjulet, vanligvis er.




    17 ft. Frosted Blue 0 gauge power wire with seamless crimp ring terminal
    3 ft. Frosted Gray 0 gauge ground wire
    17 ft. Blue 18 gauge remote lead wire
    25 ft. Frosted Clear/Blue 12 gauge flat speaker wire
    17 ft. Triple shielded twisted pair RCA cables
    One ANL Fuse Holder with 250 amp ANL fuse
    One 1/2" black rubber firewall grommet
    Two 0 gauge spade terminals
    Two black 12 gauge nickel-plated spade lugs
    Three blue 12 gauge nickel-plated spade lugs
    One black 0 gauge ring terminal
    Ten 6" black zip ties











    Og en aldri så liten glad melding. Om ikke annet for meg. Etter og ha røket sigaretter i 45 år. Har jeg nå, gått over til og vape. Som er blitt gjort, i to måneder. Og det ser ut som, at dette skal gå bra. Med at jeg holder meg, borte fra sigaretter. Da det vel kun er et tidsspørsmål, før man utvikler kreft. Noe som jevnt over, er en smertefull død. Kan jo fortsatt utvikle kreft. Men da er det, om ikke annet marginalisert. Så nå løper jeg rundt, som om jeg var i tyve årene. Det er vel og overdrive grovt. Klarer nok ikke 60 meteren på 7.7 sek. lenger, på langt nær.



    Nå er ikke denne formen for musikk, helt min greie. Men må si, at denne låten svinger. Ikke minst at det er, en nordmann som synger.

    https://www.youtube.com/watch?v=_CzQ...RuLeTw&index=2

  9. #1989
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Gjorde en film tidligere i dag. Beklager engelsken. Tok dette på sparket. så det burde vært, noe redigering her. Men når man sjelden snakker Engelsk. Blir det hva det er. Forøvrig når jeg sier at jeg senere, skal legge skinn på dashbordet, og dør stolpene. mener jeg selvfølgelig dør trekkene, og ikke stolpene.

    Nå er det for mørkt, til at man ser hva som er gjort. Men får lage en bedre video senere, når jeg flytter bilen til et lysere sted.

    Og midt under opptaket, sluttet kameraet og filme. Men man får en liten indikasjon, på hva som skjer.


    https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=COzc7-n2LPY

  10. #1990
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Snyggt som vanligt.

    Sen med engelskan så blir den vad man gör den till. Pratar man det sällan så blir de inte så flytande som om man pratar det dagligen.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #1991
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hehe, du sier noe, Johan. Når jeg selv hører på det i etterkant, blir det passe bånn i bøtta. Er nå ikke vant med, og snakke med meg selv på Engelsk. Da var det anderledes på nitti tallet, hvor jeg bodde flere år i fjerne østen. Da ble det til, at man også tenkte på Engelsk.

    Ellers så er Sub kassa, mer eller mindre ferdigstilt. Har kun igjen og strekke ledninger, være seg for både subb`ene og lyset. Så da satser jeg på, å få montert opp kassa mm. i morgen. Om du ser på det midterste bildet. Så ser du at jeg har freset ut hull i plasten, ved venstre og høyre hengsel, hvor alt av ledninger skal gå.

  12. #1992
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da jeg brukte store deler av gårsdagen, med og klargjøre div. på kassa mm. Skal jeg nå montere opp delen, i løpet av ettermiddagen. Men som man vil se, er det ikke gjort noe med den fremre gulvplaten. Da jeg venter på, fire kanals forsterkeren. Slik at jeg får målt opp med hvor, jeg skal tilpasse plexiglasset. Mulig jeg lager to hull for glasset. Men vurderer og la forsterkerne, ligge over gult skinn. Med da blått lys rundt. Slik at det står i stil til motorrommet.

  13. #1993

  14. #1994

  15. #1995
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Startet med ekstra isolering av dørene.





    Har bestilt kondensator, som skal bygges inn i topplaten, sammen med mono forsterkeren.






    Sikringen i motorrommet for forsterker. Skal monteres mellom deksel for batteriet, og trykkrøret. I en egen designet braket. Og monteres inn på blokka. Som igjen skal lakkeres, i gul eller blå farge. Setter i gang med dette, så fort jeg får batteriskoene og sikringen, som følger med ledningsnettet.


  16. #1996
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Sesongens første utvendige vask. Og bilder av skinnarbeidet i dagslys. Samt at jeg avhentet skinnet for taktrekket i dag.
























  17. #1997
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    5129
    Tvätt..? Har den där någonsin varit smutsig... ;-)
    Till mitt garage: Garaget

  18. #1998
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det så slettes ikke værst ut Loffe, før jeg tok å høytrykk spylte bilen. Men jeg så til min forskrekkelse, at det var kommet noe støv, på frontruten og panseret. Så nå kommer jeg til og sove mye bedre.

    Får nå bla.a. skifte olje, og støvtørke under med polering. Skal nå snart maskin polere utvendig. Og som nevnt tidligere, må jeg få grodd noen større baller, slik at jeg kan våt slipe lakken, med bla.a. 2000 papir. Polere opp og så eventuelt, ha på Nano Ceramic Car Coating. Har det på sommerfelgene til Bimmeren. Hvor i hele fjor sommer, så bare rant møkka av felgene med kun benyttelse av vann. Har studert emnet på hvordan, jeg skal gjøre jobben i flere timer. Så føler meg rimelig sikker på, at jeg skal klare det. Problemet er å ikke, slipe seg igjennom klarlakken.

    Forøvrig så fortsetter jeg og trene på og legge film på bak ruten. Nærmer meg 100% resultat nå. Så har bestilt opp seks meter med film. Hvor jeg igjen da får fire nye sjanser, på å få til det berømte 100 % sluttresultatet. Har vurdert og ta meg en tur til Sverige, og få montert på film av fagfolk. Men gir ikke opp enda.


    Drømmen er et resultat av våt slipingen, slik som bildene viser. Hvor det kan ta fagfolk, opp til 1000 timer og utføre jobben.





  19. #1999

  20. #2000
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Som vanligt så ser det bra ut! Nice done!

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •