Sidan 79 av 136 FörstaFörsta ... 2969777879808189129 ... SistaSista
Resultat 1 561 till 1 580 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1561
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Mycket kloka ord där...
    Saab har givit ut några olika böcker med titeln "Form och funktion". De är väldigt intressanta för en Saab-entusiast.

    För de flesta, mig inkluderat, blir det mest fokus på "funktion". Därför är det väldigt intressant att se hur du jobbar utan att glömma "form".

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  2. #1562
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 622
    Medlem#
    10853
    Du borde filma när du putsar och målar. Det har ju blivit populärt att titta på folk som jobbar med handarbete på youtube.

    1 användare gillar detta inlägg


    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  3. #1563
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av whiskeycola Visa inlägg
    Du borde filma när du putsar och målar. Det har ju blivit populärt att titta på folk som jobbar med handarbete på youtube.
    Det var en bra idé.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #1564
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Mycket kloka ord där...
    Saab har givit ut några olika böcker med titeln "Form och funktion". De är väldigt intressanta för en Saab-entusiast.

    För de flesta, mig inkluderat, blir det mest fokus på "funktion". Därför är det väldigt intressant att se hur du jobbar utan att glömma "form".
    Du menar denna boken.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #1565
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Ja, just den. Samt en eller två till med samma titel och liknande innehåll.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  6. #1566
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Skal vi se.


    Mr.O.

    Slettes ikke dumt og anskaffe seg, noe av den litraturen du nevner. Skal ta en nærmere titt, på det. Takk



    whiskeycola.

    Ja, du sier noe. Men jeg tror det ville bli, passe kjedelig for titterene. Da jeg bruker så mange timer, på detaljer. Kan jo selvfølgelig redigere, til en viss grad. Kunne jo tatt en film i går, når jeg satt sammen drivakslingene. Så kunne Dere ha lært, et par nye gloser på norsk. Da det var, en bedriten jobb. Ikke minst problemene med, abs ringene. Legger mer ut om dette, senere i dag.

  7. #1567
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Cool

    Så var det de akslingene da. Startet med å, skulle ha på abs ringene. Så prøvde først, med og slå de på. Med å bruke, en av de gamle ringene over. Det gikk jo ikke. Så da varmet jeg opp ringene, for og se om jeg fikk, presse de på da. Men nei, det gikk heller ikke. Så da målte jeg, ringene innvendig. Og de var på 74.8 mm. Tingene ble vel gjort, i feil rekkefølge. Men siden det er første gangen, jeg monterer abs ringer. Viste jeg ikke om hvor mye, de kunne utvide seg med varme, osv. Og jeg regnet med, at jeg hadde fått ringene, som selger hadde, i sin annonse på ebay. Så da bar det opp til pc`n, med og få en forklaring fra selger. Og det viste seg, at han hadde vurdert det feil, med at størrelsen på ringene. Som skal være 75.5 mm. Og slik blir det heftig, negativ tilbakemelding på hos ebay. Men jeg ga han et forslag, med at han sender meg et nytt sett med ringer, med riktig åpning kostnadsfritt. Så vil jeg reversere den negative tilbakemeldingen. Noe han aksepterte. Så han vil sende meg nye, i posten i morgen. Fikk forøvrig tilbakebetalt, det jeg hadde betalte han for ringene, via Paypal i går.


    Ringene er kun, lagt over aksel. Akslingene er ikke ferdig lakkerte. Men vil gjøre dette, etter at jeg har fått montert, på abs ringene og klemmer. Kjøpte noen billige klemmer, for belgene. Med det er bare dritten. Så får bestille noen, med god kvalitet. Kan ikke risikere, at klemmene ryker, eller løsner i festet. Med da at, fettet renner ut. Har noen klemmer på gang, som det er livstids garanti på. så får kjøpe dem. Så blir det til at jeg kjøper, nye mutter til akslingene.




    2 användare gillar detta inlägg



  8. #1568
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Første strøk av tre i blått. Og første strøk av fem? i gult.









    Skal lage meg, en egen panser holder.




    1 användare gillar detta inlägg



  9. #1569
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Fräck huvhållare!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #1570
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Vi får se da, Johan. Om jeg får å kutte til, en som ser bra ut. Blir forøvrig med, Saab logo/bokstaver på den.

  11. #1571
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Vi får se da, Johan. Om jeg får å kutte til, en som ser bra ut. Blir forøvrig med, Saab logo/bokstaver på den.
    Ja ser dumt ut med BMW text och logga på den.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  12. #1572
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Cool

    Ja, der sier du noe. Det hadde jeg, nesten ikke tenkt på. La vel helst til det med at, jeg kunne jo beholdt delen klar. Eller lakkert den, i gult/blått. Eller bruke folie, over plexiglasset. Som skal brukes, som materiale. Det ikke er helt, avklart enda. Det som er avgjørende, er hvor bra jeg klarer og kutte til delen. Må huske på at det er flere variabler, som man må ta hensyn til her.



    Når du først, er inne på Bmw. Så har jeg også, en plan for den bilen. Igjen er det aktuelt, med og kjøpe en E39 på blocket. Da jeg trenger, bla.a. mye av interiøret. Blir til at jeg setter i sammen interiøret, slik som vist på første bildet. Eneste forandringen. Blir at jeg bruker sort gitter, for højtalerene i dør trekkene. De neste bildene, er hvordan min bil fremstår, pr. dags dato. Så da mangler jeg kun, sports seter fremme. Fra en E38, M5 speil, coil overs, spacere, manuel girkasse, drivverk og en 4.4l motor, med eventuelt kompressor. slik at vi får en M5 killer.






    1 användare gillar detta inlägg



  13. #1573

  14. #1574
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Bara fina bilder, men inga ord. Jag blir oxo mållös!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  15. #1575
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Det finns en man som heter Peter. Peter bor i Varberg. Peter har en pearlvit saab 900 som han renoverar.

    första gången jag träffade Peter var 2008, då låg han under sin andra bil och vaxade bakaxeln.

    varför dra upp honom? jo för att ni har ungefär samma underbara/hemska känsla för detaljer.

    2 användare gillar detta inlägg



  16. #1576
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Det finns en man som heter Peter. Peter bor i Varberg. Peter har en pearlvit saab 900 som han renoverar.

    första gången jag träffade Peter var 2008, då låg han under sin andra bil och vaxade bakaxeln.

    varför dra upp honom? jo för att ni har ungefär samma underbara/hemska känsla för detaljer.
    Han renoverar inte sin pearl, då den har inte blivit uppdaterad på många år. Men ja han gjorde en riktig renovering av den 900:an.


    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #1577
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Han renoverar inte sin pearl, då den har inte blivit uppdaterad på många år. Men ja han gjorde en riktig renovering av den 900:an.


    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Allt är en tolkningsfråga. han är inte klar med renoveringen, och han har börjat med den. så då renoverar han den fast den ligger i dvala nu. eftersom renoveringen inte är klar så pågår den, även om det inte händer något.

  18. #1578
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Bara fina bilder, men inga ord. Jag blir oxo mållös!


    Er nå selv helt målløs. Hehe, det ble vel helt greit. Men som vanlig, så tok det sin tid. Brukte vel sånn rundt åtte timer, kun på lakkeringen. Men siden lakken er tynt flytende. Var det ikke lett å unngå, at lakken ikke skulle begynne og sige. Men fikk det til, med og bruke en hobby pensel, og nøyaktighet.

    Så har briten, holdt sin del av avtalen. Med at jeg mottok abs ringene, av han i går. Har også fått klemmene, til medbringerene og drivknutene. Så da blir det neste, og lakke ferdig akslingene. Så blir det og lakke den andre spindelen, og boltene til hjullagrene.


    Satser på at disse klemmene, skal holde mål.

    https://www.ebay.com/itm/CV-BOOT-CLA...53.m2749.l2649


    Så har jeg tenkt en del på dette, med og borre opp hullene i bære bruene. Og det ser ut til, at jeg anskaffer meg to nye. Da blir det og presse ut foringen. Og montere på powerflex foringene, som sitter på bilen i dag. Vi får se.




    Så må jeg bytte ut, demperene fremme. Med B8 demperene, som går fra 01-09. Og det ser ut til, at jeg vil kjøpe de fra Neo Bros.


  19. #1579
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Det finns en man som heter Peter. Peter bor i Varberg. Peter har en pearlvit saab 900 som han renoverar.

    första gången jag träffade Peter var 2008, då låg han under sin andra bil och vaxade bakaxeln.

    varför dra upp honom? jo för att ni har ungefär samma underbara/hemska känsla för detaljer.


    En ting er nå helt sikkert, Broberg. Og det er at han Peter, må være en kjernekar. Man skulle jo nesten tro, at jeg er en perfeksjonist. Og jeg er vel det, i gitte situasjoner. Men prøver nå å velge, mine slag med omhu. Og vedrørende Saab`en. Ønsker jeg og få et sluttresultat, som jeg er fornøyd med. Er fortsatt en del arbeide, og utføre på bilen. Men satser på at sluttresultatet, skal bli rimelig bra. Liker bilen veldig godt. Både i form, lyd og farge. Nå får jeg utføre, de jobbene jeg har planlagt. Så får vi se, om jeg ikke anskaffer meg, en motor til. Hvor jeg gjør mye av det samme, som jeg har utført på motoren, som sitter i bilen pr. dags dato. Men utover det. Bytte ut stemplene med honing, og ellers det som trengs. Og anskaffe meg en større bensinpumpe, turbo og dyser mm. Da vil også turboen, bli montert oppe. Da har vi enda en, M5 killer.

    Skal nå heller ikke se bort i fra, at jeg vil polere akslingen. Vil om ikke annet. Vaske bilen under, med bøtte og vann, hver vår fremover. Men slik er det med oss, underbara/hemska detalj frikede mennesker.


    Ellers så får du ha takk, Broberg.

  20. #1580
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2018
    Ort
    .
    Inlägg
    489
    Medlem#
    12638
    Imponerande galenskap, vilket fantastiskt arbete du gör!

    2 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •