Sidan 104 av 136 FörstaFörsta ... 45494102103104105106114 ... SistaSista
Resultat 2 061 till 2 080 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2061

  2. #2062

  3. #2063
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Skal vi se. Blir nå lite med skruing, om dagen. Da bilen kun benyttes. Hadde et problem med at bilen trakk dårlig, etter at den ble tatt i bruk, på forsommeren. Men problemet har helt forsvunnet. Og siden problemet oppsto en kort periode, etter at bilen ble tatt i bruk, etter vinterlagringen. Vurderer jeg tanken med, at det kanskje var staget på wastegate, som hang seg opp. Dette er nå bare synsing, fra min side. Men jeg får se på dette, om jeg får samme problem kommende sommer.

    Da jeg satte inn eksisterende motor. Skiftet jeg også ut, kondensator med filter. Og tvangs kjørte kompressor, for og se om den fungerte, som den skal. Siden har jeg ikke gjort noe mer, i henhold til å fylle på gass. Så siden jeg nå, tar opp igjen skruingen. Blir det til at gass blir fylt på. Har nå satt meg inn i, hvordan jeg skal gjøre jobben. Og er klar for oppgaven.


    Og har nå bestilt opp følgende.









    Blir 3 bokser av 300 gram. Siden anlegget skal ha, 875 gram pluss/minus.




    Så må jeg ha på noe olje, for smøring av systemet.




    Fluoriserende olje, for og se hvor det eventuelt lekker. Ved denne gangens påfylling og ved eventuelle lekkasjer senere.




    Uv lampe for og se, hvor det eventuelt lekker.



    vakuumpumpe for bla.a. å tørke ut systemet, og sjekke ut om lekkasje, før påfylling av gass mm.





    Så blir det etterhvert å skifte ut, div. strøm og jording ledninger i motorrommet. Med noe amerikanerene kaller big 3. Men her blir det vel, big 4 eller 5. Vil i hovedsak benytte meg av, 0 gauge ledninger. Som er maksimalt av, hva batteriklemmene tar. Men kommer tilbake til dette, på et senere tidspunkt.



    1 användare gillar detta inlägg



  4. #2064
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Jösses, här har man missat mycket! Grymt jobbat med foileringen!

    Så du ska göra A/C jobbet själv. Ska bli intressant och se hur de går för dig med det.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #2065
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Tjenare Johan!

    Da ser jeg at du har blitt kjendis (Bilsport magasinet) Og det var jo godt og se at prosjektet ditt, blir tatt så godt imot.

    Blir til at jeg benytter bilen, en del om dagen. Da den er en fryd og kjøre. Enda man ikke har i utgangspunktet, den samme iver etter og kjøre, som man hadde under ungdoms tiden. Men med Bilstein B8 demperene, Eibach fjærer Sas stagene, powerflex foringer alle de stedene, som det er mulig og montere de (inkl. tannstanga) ligger bilen som et frimerke på veien. God lyd er det også. Med god trøkk. Som igjen er tunet, av Fredrik hos Maptun. Og så all den isoleringen, som igjen gjør at stereon jeg monterte opp, har en dyp og kompakt lyd. En fryd og høre på. Nå liker jeg også, og spille høyt til tider. Slik at håret står, mer eller mindre rett opp. Og ikke minst den gode skinnlukta, som gjør at oppholdet i bilen, blir enda mer positivt.


    SÅ DET SKULLE VÆRT EN FOLKERETT, FOR ALLE SAAB ENTUSIASTER, OG FÅ PRØVD UT EN SLIK NYTELSE.


    Når vi først er inne på isolering. Er det nå kun gulvene igjen, før bilen er fult ut dekket. Så mottok 10mm isolasjon her om dagen. Og venter på bestilt, Kilmat 50 mil 50 sqft. Men vet ikke om jeg legger isoleringen nå i høstes, eller om jeg skal venter til våren igjen. Da jeg skulle ha montert opp, start/stopp systemet samtidig. Og hvordan det skal gå, vet jeg jo ikke. Om jeg i det hele tatt får start. Men det vil jo tiden vise. Vil bli den samme kompakte isoleringen, som jeg ellers har gjort. Så stoler og tepper må ut.







    Når det gjelder foleringen, ble resultatet over all forventning. Med at det er en kunst i seg selv, og få det til og bli pent rundt buer og bauer. Skal forøvrig legge samme folie på dørlistene, hvor de blå lysene sitter under. Og hva annet jeg finner på her, får vi ta etterhvert.






    Når det gjelder A/C prosjektet. Har jeg nå brukt flere timer, på og sette meg inn i hvordan, jeg skal utføre oppgaven. Det og fylle på, er nå relativt rett frem. Men har prøvd og sette meg inn i alle de forskjellige problemene, som kan være gjeldende, om ikke påfyllingen går som den skal. Men dette får jeg til.


    Vurderer også å selge Bimmeren, og kjøpe meg en 9-3 eller en 06 + 9-5 sedan. Vi får se, hva det blir til.

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #2066

  7. #2067
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da ble det ikke Saab igjen for denne gang. Men en Volvo V70. Trenger bil med henge feste, for kommende vinter. Og så er det en fordel, at det er stasjonsvogn. Så da blir det og selge Bmw`en. Som forøvrig er en slea på vinterføre. Pluss at den er for fin, til å bli spist opp av all saltinga. Og det holder med å, kun holde Saab`en i topp stand.

  8. #2068
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Da ble det ikke Saab igjen for denne gang. Men en Volvo V70. Trenger bil med henge feste, for kommende vinter. Og så er det en fordel, at det er stasjonsvogn. Så da blir det og selge Bmw`en. Som forøvrig er en slea på vinterføre. Pluss at den er for fin, til å bli spist opp av all saltinga. Og det holder med å, kun holde Saab`en i topp stand.








    Bra val! Fina bilar de med! Speciellt med R fronten

  9. #2069
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Hei Bent
    Det ble en Volvo. Bra at du holder deg til svensk. Bilen ser fin ut. Det er en heldig V70 som har fått deg som eier.
    mvh Freddy

  10. #2070
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Bra val! Fina bilar de med! Speciellt med R fronten

    Enig med deg, i at R fronten ser fin ut. Men noe slikt, blir det nok ikke her. Da bilen kun vil få, et godt vedlikehold. Er forøvrig manuel med 2.4l uten turbo. Og det skal vist være, en skuddsikker motor.


    R fronten.


  11. #2071
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Hehe kändis och kändis. Ja kanske lite kändis kan jag godkänna.

    Jag är ju inte certifierad A/C tekniker men om man misstänker läckage på ett av system så sniffar man ju överallt med en sniffer (den reagerar på gasen) finner man inget med den så tömmer de systemet och vacuumtestar och ser om det är tätt. Sen fyller de på med gas/olja och nytt spårmedel.

    Så är ju en del jobb med ac jobb tyvärr.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  12. #2072
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av fanta Visa inlägg
    Hei Bent
    Det ble en Volvo. Bra at du holder deg til svensk. Bilen ser fin ut. Det er en heldig V70 som har fått deg som eier.
    mvh Freddy

    Hehe, du sier noe Freddy. Tok nå ingen sjanser med, å kjøpe noe annet enn svensk. Og ja, bilen vil nå få pleien sin. Men ser ingen grunn, til og ta av med denne bilen. Men noe utskiftinger blir det. Som bla.a. bremser, hvor av fungerer som de skal i dag. Men liker og ha slikt nytt. Har nå satt meg inn i hvordan, div. utskiftinger utføres i understell, motor mm. Så er snart fagmann på Volvo

  13. #2073
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Hehe kändis och kändis. Ja kanske lite kändis kan jag godkänna.

    Jag är ju inte certifierad A/C tekniker men om man misstänker läckage på ett av system så sniffar man ju överallt med en sniffer (den reagerar på gasen) finner man inget med den så tömmer de systemet och vacuumtestar och ser om det är tätt. Sen fyller de på med gas/olja och nytt spårmedel.

    Så är ju en del jobb med ac jobb tyvärr.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk


    Nå skal det bli spennende og se Johan, om jeg har fått systemet tett. Etter at jeg skiftet ut med ny kondensator og filter, ved bytte av motoren. Så en av grunnene til at jeg bestilte vakuum pumpen, er bla.a for og sette trykk på systemet over en 30 til 45 minutter. For og se om det er tett.

    Nå har jeg bestilt A/C gass, to ganger fra Kina. Men ved begge tilfellene, har de annullert bestillingen. Grunnet problemer med og få gassen, gjennom tollen. Så da blir det vel til at jeg kjøper den, fra Norge eller Sverige. Og siden det tar sin tid, før jeg har alle delene, for å få gjennomføre jobben. Vil dette ikke bli utført, før til våren igjen.

  14. #2074

  15. #2075
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Vad för gas är det? Hoppas verkligen inte det är butangas eller liknande, för din egna säkerhet.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #2076
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Som sagt Johan, så blir det ikke gass fra Kina. Da de ikke sender A/C gass bla.a. til Norge. Men som du ser av linken under, skal nå gassen være passe miljøvennlig. Men hva vet jeg.


    https://www.ebay.com/itm/35273161520...=true#shpCntId


    En annen sak. Er at om det sittende byrådet i Oslo blir gjenvalgt, kommende september. Skal alle kjøretøy i Oslo være uten klimautslipp, og trafikken skal reduseres. Oslo skal fase ut all bruk av fossil diesel på bygge og anleggsplasser, mm. Vi skal med andre ord, bli best i miljøklasse på verdensbasis. Men det lille vi gjør, er jo ikke engang målbart. Er nå kun for og plage, Norges befolkningen unødvendig. Skal man redde kloden, så er det storpolitikk. Hvor verden sammen, må dra lasset, for og redusere farlig utslipp. Og ikke at et og annet lilleputt land, skal gjøre jobben. Nå er vel Dere i mer eller mindre, i samme situasjon som oss.

    https://www.nrk.no/ostlandssendingen...st_-1.14655160



    Og her har vi da, en innbitt Saab entusiast. Som sikkert også fått beskjeden om at bla.a. Saab biler som går på fossilt drivstoff, skal fjernes fra Oslo innen 11 år.






    Nå er fredagen passert. Men Dere får ha en fin helg, og slappe av slik som Deres landsmann gjør.


    2 användare gillar detta inlägg



  17. #2077
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Det jag tänkte på att åka runt med Butangas i systemet är som att åka runt med en armerad bomb ungefär.
    Finns företag i Sverige som säljer sånt och det är idag inte lagligt att som privatperson att fylla i det i A/C systemet i Sverige.
    Nu kan jag inte lagarna i Norge dock hehe.

    Jasså ni ska också bli miljövänligaste landet i världen. Haha
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  18. #2078
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Nå blir gassen kjøpt fra Skandinavia. Så da ordner det seg nok sikkert, med riktig gass. Men takk for inputten Johan. Som gir meg noe mer kunskap, vedrørende div. gass typer.


    Vi satser vist på det. Om ikke annet i første omgang bli verdens reneste by. Nå gikk det vist ikke helt slik, byrådet i Oslo så for seg vedrørende utslipp i 2018. Da det var høyre enn i 2017. Men nå har vist Oslo, blitt kåret til Europas miljøhovedstad for 2019 av Eu. Men dette er ikke godt nok. Så nå har jeg satt på spissen, kun 11 år til hvor jeg kan benytte meg av Saab`en. Så om jeg vil benytte bilen etter det, må jeg nok bli miljøflyktning. Det er nå 83 bomstasjoner i Oslo. Hvor av det var 20 frem til i sommer. En annen ting er at det bygges ut med, er sykkelveier rundt om. Da man vil at alle skal sykle. Som igjen går utover, folk som bor i byen. Med at parkeringsplasser fjernes. Og hvor mange er det, som benytter seg av sykkelen på vinteren.

    En annen ting, er at man vil bygge ut med vindmøller rundt om på kysten. Noe som har satt sinnene i kok. Så nå er man igjen fokusert på, og montere vindmøller i havet. Noe fiskerinæringen går imot. Da de mener at, det vil gå ut over fisket. Og siden vi skal fase ut oljeproduksjon, og da eventuelt får redusert tilgang på fisk. Blir det ikke mye igjen, med hva Norge har og leve av.


    Selvfølelig er jeg enig med, at man må redusere klimagassutslippene. Men det vi bidrar med, er kun for og plage befolkningen. Og har ingen virkning, i henhold til å redusere utslippene på verdensbasis. Da klimaverstingene, spyr ut med mer klimagasser, enn noen gang tidligere.

    https://www.derimot.no/kullkraftverk...vtalen-er-dod/


    Så nå blir det, og gå til stemmeurnene. Og være med på, å få en slutt på galskapen.

  19. #2079
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Her skjer det ikke my om dagen, vedrørende arbeide på Saab`en. Men får se om jeg ikke får gjort noe mer, i løpet av neste uke.


    Men har nå, fått satt inn et nytt batteri. Det gamle fungerte, som det skulle. Men nytt er nytt.


  20. #2080
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg anskaffet meg, et par firfirsler. Slik at det blir noe mer, liv i bagasjerommet. Så ser man at i det hullet som låser bakluken, ikke ser noe pent ut. Så har anskaffet meg, en plate med aluminium. Som jeg skal tilpasse til hullet, og så blir det trukket med skinn.





    Dette skjer vel med flere av oss etter en stund, som bil prosjekt eier.


    3 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •