Sidan 119 av 136 FörstaFörsta ... 1969109117118119120121129 ... SistaSista
Resultat 2 361 till 2 380 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2361
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Ja, det går fremover, og det meste av presisjonsarbeidet, er gjennomført. Men det er fortsatt, flere detaljer og ta tak i.


    Ha en fortsatt fin sommer.

  2. #2362

  3. #2363
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Steintøft, Bent! Det der er sjukt imponerende! Ble reint inspirert

    Har måttet skru litt nødvendigheter på Aero-en jeg kjøpte fra Morten. Når det blir nytt hus og ny garasje så skal den stakkaren få seg litt karosserikjerlighet.

  4. #2364
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886



    Ja du sier noe, Mathias. Om ikke annet har det vært en utfordring. I den forstand at jeg ikke, har gjort noe lignende tidligere. Har nå fått noe hjelp av min sønn. Men da han knapt har skrudd inn en skrue tidligere, har nå jeg måtte tenke ut fremgangsmåten og videreformidle. Som til tider har vært en utfordring. Men så langt ser det ut til at jeg, har fått til et ønsket resultat. Hovedmålene mine har vært det visuelle, ikke skape skader rundt om bilen iht. arbeidet, at det blir tett, og at jeg ikke i ettertid, vil få knirke lyder iht. takmonteringen.

    Hadde samtale med lakkerer i går. Og skal kontakte han igjen i morgen, for og avtale tid for levering av bilen. Samt at ny front rute er levert firmaet, som skal sette den inn. Og det er avtalt montering kommende fredag. Så er nå noe presset på tid. Da det fortsatt gjenstår, en del og ta tak i. Du kjenner jo til min nøyaktighet. Så her blir ingenting overlatt til tilfeldighetene. Nå er det jeg, som legger opp til presset. Men ønsker og få utført jobben, så raskt som mulig. Slik at jeg får benyttet bilen noe mer, før den skal lagres for vinteren.

    Nå var du heldig med og få tilgang til en Aero. Da som vi vet, at de ikke vokser på trær i Norge. Og med en gammel bil, er det nå alltid noe og ta tak i. Eller som meg, tar tak i helt unødvendige gjøremål. Så får du ha lykke til, med kjøp av nytt hus.



    Og så en melding til Freddy.

    Det var som vi diskuterte, med at det lå en propp over det 20 mm hullet, til de bakre dreneringsrøret. Og i dag skal jeg sjekke ut, om det er tett eller ikke i de fremre rørene. Har nå pakket bilen, med støyreduserende masse under. Så utløpet er vel tett. Men vil benytte ståltråd i kanalene, slik at jeg ser hvor jeg må fjerne masse for uttak av vannet. Så har jeg fortsatt igjen, og legge opp det elektriske.

  5. #2365
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 465
    Medlem#
    5129
    Vilket arbete!
    Ser ut att bli bra, kommer taket bli svart?
    Till mitt garage: Garaget

  6. #2366
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Har nå tenkt tanken, med og lakke taket i sort. Eller kun trekke taket, med sort karbon folie. Men regner nå med at jeg, beholder taket i rødt som tidligere. Eller vent litt. Lar tanken surre rundt i hodet, frem til jeg avklarer med lakkerer, hva det blir til.

    Så får du ha takk, Loffe.

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #2367
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Kan bli snyggt med svart tak, Bent!

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #2368
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Lakker i bilens farger og så kan du jo vurdere folie. Så har du mulighetene åpne

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #2369
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Nå svarte du Johan, samtidig som jeg ga et svar til Loffe. Så det er under vurdering.

    Om en eller annen her inne, er god i og fotoshoppe. Hadde det vært fint om vedkommende, kunne tillagt bilen et sort tak.

    Da reiser jeg opp til bilen, og fortsetter med arbeidet.

  10. #2370
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Sant nok, Mathias. Vi får nå se hva det blir til. Har vel egentlig ikke lagt så my tanker, rundt fargevalget enda. Da det er så mange andre, detaljer og ta tak i.

  11. #2371
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Hei Bent
    Takprosjektet ditt blir meget bra. Tøft av deg å gå på denne jobben. Følger denne tråden videre. Vi snakkes.
    mvh
    Freddy

  12. #2372
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Freddy!

    Ja, det ser ut til og gå veien dette. Og ja, det har nå vært mye tanker rundt prosjektet, både før og etter start.


    Demonterte ledningsnettet til luka i dag. Og av første bildet ser du hvor jordingen var festet. Og den røde ledningen, gikk ned til den grønne kontakten, som du ser på gulvet.




    Mens den røde/blå går inn i kontakt for el. delen på setet. Så den klippet jeg av, og vil legge den opp i sikringsboksen.




    Så er det Robert, som legger lim på øvre del av ytterkanten iht. taket. Hvor ruten skal ligge over. Vil lakke den i rødt i morgen, slik at jeg er sikker på at limet til ruten vil feste seg.






    En av oppgavene, jeg har vært stresset over skulle bli bra. Var lista som er limt på taket i bakkant. Men som man ser av gummilista som ligger over, ble det helt etter boka. Med at den ligger jevnt bortover taket. Gir meg selv, en tommel opp på den.




    Så var det luka, som jeg hadde planer om og lakkere med textil lakk. Noe jeg kjøpte inn, for noen dager siden. Ved han Erik hos GS bildeler. Noe som viser seg og ha vært unødvendig. Da det ikke blir noen spraying, men legging av skinn på skyveluka. Så dro jeg av skinnet på eget tak trekk. Men får ikke det til og bli pent, med og legge det på det nye trekket. Så her må jeg, anskaffe meg mere skinn.












  13. #2373
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886



    Ja, da har jeg kommet noe videre. Og som nevnt tidligere, blir bilen levert for utskifting av frontruten til fredag. Og har i dag avklart med lakkereren, at bilen leveres hos han kommende mandag morgen. Og etter at bilen er levert, vil jeg dra til skinnmakeren og kjøpe inn nytt trekk for innertaket samt til skyveluken. Tok av skinnet på det gamle innertaket, men det ble ikke bra med og benytte den på det nye trekket.


    Klargjort for skinn legging.






    Lagt på den gamle ruten, for transport av bilen til Jessheim, for montering av ny rute.




    Så har vi en, som er meget fornøyd med resultatet så langt.




    Så har vi Robert igjen, som vurderer om han har gjort et godt nok arbeide, når det kommer til rengjøring av rommet, under der hvor vindusviskerne er montert. Da jeg ikke vært her, siden innkjøp bilen.






    Her er grusen som bonden har lagt ut Morten. Skal tilpasse grusen, når jeg kjører ut bilen. Og om det trengs mere grus. Vil bonden legge på mer.





  14. #2374

  15. #2375
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Dette blir bra Bent. Da har du kontroll på den elektriske delen av jobben også.

  16. #2376
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Så langt har utskiftingen av taket, fungert optimalt, Freddy. Er for så vidt ferdig med taket nå. Gjenstår kun legging av skinn, noe mer isolering, ny frontrute, legge opp el. til soltaket, montering av soltak, feste opp tak trekket mm. samt lakkere taket. Men da det er meldt regn kommende mandag, når jeg skal lev. bilen for lakkering. Må jeg finne på en kreativ løsning, med og tette hullet, hvor soltaket er festet opp.

    Ellers så fikk jeg lagt opp de tre resterende dreneringsslangene, som var noe knot og få skyvet ned i stolpene. Men det gikk til slutt. Samt at jeg helte vann i slangene, for og se, om det kom ut igjen. Som det gjorde.


    Så lurte jeg på hva som gjør, at Saab`n er så rask. Og det har jeg nå svaret på.


  17. #2377

  18. #2378
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Dette blir tøft Bent. Grattis nå har du snart takluke. Bildene viser at sort tak også hadde passet bilen.

  19. #2379
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Sant nok iht. sort som fargevalg. Men det blir som nevnt tidligere, med at jeg beholder bilen i rød farge. Så får vi se etter hvert, om jeg ikke prøver ut sort folie. Vi får se på det, til neste år igjen.

    Så får du ha takk, Freddy. Med at du setter pris på mitt arbeide.

  20. #2380
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Nu var det ett tag sedan jag tittade in, men allt är som vanligt. Dvs inget är "som vanligt" med denna bil. Imponerande!
    Det mest förvånande med de förvånande coola idéerna här är att man fortfarande blir förvånad...
    Citat Ursprungligen postat av fanta Visa inlägg
    Dette blir tøft Bent. Grattis nå har du snart takluke. Bildene viser at sort tak også hadde passet bilen.
    Enig!
    Lite tankar och feedback:
    Kan du få svart tak att bli så blankt att det ser likadant ut som takluckan, alltså att det ser ut som det är ett svart tak utan taklucka? Det kan nog bli riktigt coolt.
    Rött tak och svart taklucka blir en annan look. Mera standard. Vad som är snyggast? Tja?
    Men nu har du en vääldigt speciell bil. Så varför ett standardtak på en unik bil om du kan få ett unikt tak?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •