Sidan 115 av 136 FörstaFörsta ... 1565105113114115116117125 ... SistaSista
Resultat 2 281 till 2 300 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2281
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått lagt skinn, på dørtrekket jeg anskaffet meg. Hvor resultatet ble etter ønske.


    Som man ser av tidligere pålegging av skinn. Er det flere ujevnheter, som bla.a. over høyttaler registeret. Men det var som sagt, første trekket jeg la skinn på. Så trengte en gjennomgang, for og få det til og bli bra.







    Så denne gangen, ble det mye bedre. Nesten faglig utført. Om ikke annet meget fornøyd. Og det skal jo en del til, før jeg blir. Så har jeg funnet plassen, for montering av delefilteret. Må kun teipe opp noe bedre. Vel, det er allerede gjort.




    2 användare gillar detta inlägg



  2. #2282
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Skal vi se, Freddy. Tok noen timers pause med og legge skinn, på dashbordet i dag. Slik at jeg fikk lagt skinn, på det ene sidedekselet. Så blir det andre tatt i løpet av uken. Må bla.a. anskaffe meg mere lim.










  3. #2283
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Hei Bent
    Dekslet ser helt supert ut. Du har virkelig fått teken på skinn legging. Gleder meg til å se de ferdig. Husk å prioritere ditt eget først.
    Takk for hjelpen så langt.
    Freddy

  4. #2284
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja det ble ikke så galent, Freddy. Men enkelt var det ikke. Grunnet alle de forskjellige, vinklingen på dekslet. Men etter flere timer, ble det helt greit, om ikke annet utført av en amatør. Alltid en utfordring, å legge skinn på en ny del. Blir en del vurderinger på hvordan, man skal ta tak i utfordringen. Forøvrig må det legges skinn på dekslene. Så i hvilken rekkefølge jeg utfører pålegging, av de forskjellige delene er ikke så nøye. Samt at jeg var spent på, hvordan resultatet med dekselet ville bli. Så jeg måtte bare komme i gang med det.

    Men dashbordet vil det ta, mange timer og få gjennomført. Blir å rydde opp i ledningsnettet, bak dashbordet i dag. Samt at jeg satser på, og få montert inn dashbordet i løpet av uken.


    Hanskerommet er ferdigstilt, og for det meste er arbeidet med dashbordet utført. Men det gjenstår, fortsatt en del detaljer.



  5. #2285
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Blev ju kanonbra! Och du kan sluta säga att du är amatör. För det stadiet har du passerat.

    Skickat från rymden

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #2286
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Blev ju kanonbra! Och du kan sluta säga att du är amatör. För det stadiet har du passerat.

    Skickat från rymden
    Helt enig, Bent du er ingen amatør lenger.

  7. #2287
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hehe, det var det da. Ser vel den med at jeg utdyper, det med at jeg er amatør ofte. Men man er ikke mer enn man føler seg, iht. de arbeidsoppgavene jeg gjennomfører. Men det er første gangen jeg har en Saab, og bil med turbo. Samt mye av det som er utført på bilen, er for første gang. Som motor, understell div. interiør, samt skinn leggingen. Vedr. skinn leggingen, er det jevnt over en til to like paneler. Og siden delene er forskjellige, må legging av skinnet utføres på forskjellige måter. Som det med strekkretning, tilpassing av skinn mm. Så jeg føler usikkerhet hver gang jeg utføre jobbene. Så her ligger det mye frustrasjon bak. Da er spørsmålet, hvorfor gidder jeg. Jo fordi jeg liker utfordringer. Eller liker og liker, må bare gjøre det. Det er en mental greie. Det tar flere år før man er, dreven innen faget. Men jeg ser den med at jeg gnåler noe vel mye, om at jeg er amatør. Så jeg skal skjerpe den biten.


    Ellers har jeg bestilt opp kjemikaliene, til fargelegging av setene. Som jeg har henvist til tidligere. Første gangen jeg gjør en slik jobb, så er spent på hvordan resultatet vil bli. Da skal jeg ikke bruke uttrykket amatør, men heller helt blåst i hodet, når det kommer til farging av skinn.


    Så var det hvor jeg skal legge, det sorte på setene. Er nå flere muligheter for det. Så får se hva jeg kommer frem til, når jeg først setter i gang med jobben. Legger forøvrig isolation på gulvet samtidig, når setene først skal ut av bilen.



  8. #2288
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da skifter jeg ut, androide spilleren fra China. Med en Pioneer spiller. Men da den originale ramma til spilleren ble for liten, ble jeg nødt til og benytte en universal ramme. Har også klargjort et par, av højtalerene for montering. Samt at jeg har lagt skinn rundt nettet, for oppbevaring av div. Har også best. opp multifunksjonsadapter, tilknytningskabel for Pioneer og en universal iso. Slik at jeg får benyttet rattkontrollene.













  9. #2289
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, da fortsetter skinn galskapen. Med at bla.a. dashbordet, er mer eller mindre ferdig. Gjenstår noen finjusteringer, samt legge isolasjon på innsiden. slik som er gjort på hanskerommet. Har også lagt skinn i brønnen for instrumentet, og hjørnene hvor rattstammen går i senter. Og så er det andre stol dekselet, til 9-3 ferdigstilt. Så da er det snart på tide, og montere alt opp igjen i bilen.



















  10. #2290
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129
    Gillar dina uppdateringar!
    Alltid hög kvalitet, flera bilder och text.
    Till mitt garage: Garaget

  11. #2291
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Grymt jobbat! Snart blir det väl att du klär om innertaket i moccatyg. Hehe

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  12. #2292
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 856
    Medlem#
    4458
    Ge honom inte fler idéer nu. Eller gör just, det så vi får mer att dregla över...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  13. #2293
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Gillar dina uppdateringar!
    Alltid hög kvalitet, flera bilder och text.


    Vel vel, Loffe. Altid høy kvalitet, er vel og ta noe hardt i. Men jeg gjør så godt jeg kan. Nå skal jeg være noe forsiktig, med å uttrykke meg for bastant, med hvor jeg føler at jeg står. Så jeg ikke får Johan på nakken.

    Så må jeg vel bli noe flinkere, med og si noe mer om hva som gjøres. Da det ser ut som at det er en del, som følger med på hvilke arbeider som blir utført på bilen.

    Så får du ha tusen takk, for din hyggelige kommentar, Loffe.

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #2294
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Grymt jobbat! Snart blir det väl att du klär om innertaket i moccatyg. Hehe

    Skickat från rymden

    Nå er taktrekket også trukket med skinn, så vi får vel holde den stilen igjennom. Og takk igjen, Johan.


    2 användare gillar detta inlägg



  15. #2295
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Ge honom inte fler idéer nu. Eller gör just, det så vi får mer att dregla över...

    Det var det da, Håkan. Setter nå pris på tips, men det begynner vel nå å bli mangel på det. Da det vel ikke er all verdens mer, som kan utføres av arbeide på bilen. Men jeg skal nok etterhvert finne på noe.

    Nå nevnte jeg tidligere at jeg vurderte og selge bilen, da jeg mer eller mindre fikk nok. Er nå tross alt inne i det, syvende året jeg jobber på bilen. Og den har vært i mine tanker, hver dag disse årene. Og folk flest hadde vel gitt opp, det jeg holder på med for lenge siden. Men ikke denne karen, da jeg nå har fått ny giv. Og vil nå bla.a. ta opp igjen tanken, på og montere inn et tak med soltak. Har fortsatt et, strøkent tak jeg kan få. Så det blir vel etterhver, det neste større prosjektet, jeg setter igang med. Ja, så blir det og montere inn, stålombundne bremseslanger.


    Så kunne jeg godt tenke meg, felger noe ala dette, som er i 20" Men da blanke felger, med bilens rødfarge. Tror det kunne blitt bra.






  16. #2296
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Som nevnt tidligere, har jeg bestilt opp det som trengs for at pioneer spilleren, skal fungere med rattkontroll. Så skal jeg prøve ut med sokler/pærer, hvor man får den amerikanske versjonen av blinklyset, slik at det også lyser med ordinært lys på. Og et bilde av taktrekket.













    Så får jeg enheten for trim, slik at det blir noe mer fart i Volvo`en.




  17. #2297

  18. #2298
    Sugmotor fantas avatar
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    22
    Medlem#
    -
    Dette ble bra Bent. Tusen takk for hjelpen

  19. #2299
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Blev riktigt snyggt.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  20. #2300
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av fanta Visa inlägg
    Dette ble bra Bent. Tusen takk for hjelpen
    Det er godt og høre, Freddy. Gleden er på min side, med at du ble fornøyd. Så får du som sagt komme tilbake, når du ønsker å legge skinn/alcantara på hattehyllen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •