Sidan 125 av 136 FörstaFörsta ... 2575115123124125126127135 ... SistaSista
Resultat 2 481 till 2 500 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #2481
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    God kveld, Johan!

    Blir nå et aldrig så lite, prosjekt ut av dette også. Så nå tar jeg master grad i innfellbare speil. Og siden du nevnte at du også, har tenkt med å overhale dine egne speil. Tok jeg noen flere bilder, som jeg legger ut. Vel, vet nå ikke om det er til noe nytte for deg. For alt jeg vet, er du en dreven mann innen innfellbare speil funksjoner.


    Har liggende 5 stk. høyre speil, men kun et til venstre side. Så siden det jeg har til venstre side, ikke så særlig pent ut. Ble det til at jeg pusset det ned. Og i morgen skal begge få en omgang med lakk. Kan ikke slurve med dette, når jeg er så godt i gang. Men som du ser, er det to knekte skruer i ramma, som jeg har satt inn med rustløser. Så får jeg se på hvordan jeg skal få de ut, uten og ødelegge gjengene.





























    Men da 4 av de seks tilbakestillbare sikringene ikke fungerer som de skal. Blir det til at jeg best de opp. Vel nå ser det ut at en privat person i Norge har flere liggende. Og om han finner de, burde jeg snart kunne sette i gang med og skifte de ut.





    Ha ellers en fin kommende uke.

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #2482
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886






    Tjenare!

    Ja da har jeg anskaffet med sikringene. Eller rettere sakt, så har de blitt sendt til meg i går. Så da burde jeg ha de rett over påske.




    Så har jeg gravet meg ned i materie. Men hvordan jeg skal få loddet de tynne metall stengene, skal nå bli en utfordring. Men skulle jeg få det til, blir det med å fylle opp med tech 7




    Så er det mulig at det blir andre felger. Det er 19" med 245 bak og 225 fremme. Samt at det er 5x110 i boltsiker, slik at de skal gå rett på. Men de skal først prøves ut på bilen. Så får vi se om det blir noe av. Men om så skulle være, blir det og pusse de ned, og lakkere de i bilens farge. Som er Imola red 240. Slik som vedlagt bilde nr. 2. Vel jeg kommer til å beholde skruene blank polerte.






    Som sakt så vil det bli mye pussing, for og få de strøkne. Men fikk det greit til med mine tidligere BMW felger. Hvor jeg da som nå. Vil benytte meg av drill med børster, samt sandpapir i ulike gritt.








    Så ønsker jeg dere alle, en riktig god påske.

    2 användare gillar detta inlägg



  3. #2483
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Hej Bent!

    Ja nä jag har ej infällbara speglar på min bil. Men de ser tråkiga ut.

    Väntar med spänning på vad du ska välja för fälgar.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #2484
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Ja, etter flere år på veien, ser jevnt over alt av speil lite pene ut, når man tar av plast dekslene. Så håper jeg du får noe inspirasjon, når du ser hvordan jeg holder på med mine.

    Har lyst på felger med kant, da jeg har hatt de som sitter på bilen p.d.d. i syv år. Ser nå mer eller mindre like pene ut i dag, som når de var nye. Men det er på tide med forandringer.

    En annen sak, er at sønnen ønsker at jeg monterer lambo dører. Men det blir vel, og dra den noe for langt.





  5. #2485
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Nej nej inga lambodörrar på en Saab.

    Skickat från rymden

    2 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #2486
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    God morgen, Johan!

    Hehe, som jeg skrev blir nå ikke det noe av. Men ga bare ut en forespørsel fra husstanden. Uansett så blir fokuset med og få montert opp delene, i motorrommet i løpet av sommeren. Hvor spenningen er høy, med hvordan det skal gå. Og blir det tilegning av felgene som vist til, blir det pussing av de. Men det kommer jeg til, og trenge neste vinter på. Da det er en tidkrevende affære, med og få det strøkent. Vel, det kan skje tidligere. Men vi får nå se på, hva det blir til.

    Ha en trivelig påske, Johan.

  7. #2487

  8. #2488
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Glad Påsk Bent!

    Ser bra ut det du renoverade. Och slangarna till turbon ser grymma ut.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  9. #2489
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Tjenare Mr. Johan!

    Ja slangene ser grymma ut, og satser på at de er det også. Forenkler en del med og ta de av og på, siden de er fleksible. Og jeg må si det er en lyn levering. Om da ikke tollen i Norge er trege, skal jeg ha de den tjuende april. Og jeg bestilte de den fjortende april. Blir sendt med DHL fra Taiwan. Og frakt prisen var kr. 13,- Vel de tar vel det igjen, på prisen av slangene.

    Ellers så går det, sakte men sikkert fremover. Holder for tiden med, og lakkere div. speildeler.


    Venstre speilet er tatt av bilen, og fjernet plast delene. Og det ser ikke bra ut. Så her trengs det, en grundig overhaling.








    1 användare gillar detta inlägg



  10. #2490

  11. #2491

  12. #2492

  13. #2493
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Ser ut att bli bra i vanlig ordning.

    Får ta och fixa mina. Så kanske rosten på hundbenen inte märks så mycket.

    Skickat från rymden
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  14. #2494
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    God morgen, Johan!

    Vel du er meg nå litt av en spøkefugl. Da dette har tatt meg votter og vintre, med å få det slik jeg ønsker. Nå viste jeg vel ikke, hvordan jeg ønsket det i utgangspunktet. Men etter som jeg jobbet med saken, utviklet det seg hele tiden, med og ikke kun montere den innfellbare biten. Men pusse spøkelset gjenoppsto hos han Bent, og da er det gjort. Og fortsatt er jeg ikke ferdig med speil nr. to. Men det nærmer seg. Så blir det vel en utfordring, med og få begge speilene til og oppføre seg likt, under inn/ut felling.

    Så nå må jeg bli ferdig med speilene, da det er andre oppgaver som må tas tak i. Før jeg parkerte bilen for vinteren, fikk jeg en raklende lyd fra motoren. Men for og finne mer ut om hva det kan være. Må jeg bla.a. av med multireima, for og se om det er dynamoen, løpehjul eller hva det nå enn kan være. Så må jeg få montert DAB antennen på taket. Og når de satte inn ruten tidligere i bakluka. Hadde de for tykt lag med tetningsmasse. Slik at sprekken mellom luka og skjermen blir for stor. Om ikke annet, er det slik jeg ser det. Så jeg må ta meg en tur til et annet glassverksted, og få limt inn ruten på nytt. Og som nevnt tidligere, ønsker jeg og skifte ut eksosanlegget i rustfritt. Så er det felgene, som tidligere vist til. Så det er nok og ta tak i.

    Har nå fortsatt Volvo`n, som har gjort jobben sin gjennom vinteren, uten problemer. Men det er på tide å flushe automatkassen. Så i dag bestilte jeg 13 liter med Mobil ATF 3309 olje. Så har jeg liggende registerreim, løpehjul og vannpumpe mm. Som skal skiftes ut. Er egentlig ingen hast. Da det ikke er tid eller behov, med og gjøre det nå. Men siden jeg har delene, velger jeg og få gjort det i løpet av sommeren.

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #2495

  16. #2496

  17. #2497
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 937
    Medlem#
    12120
    Hur fick du ihop rörsprintarna när du satte ihop backspeglarna igen ?

    Elfällningen i min Aero '07 funkar ju inte (vänster funkar sporadiskt, höger funkar aldrig) och jag skulle behöva fixa det där, men det känns sådär att svetsa ihop niten sen.

    Har däremot beställt varistorer för att byta, beställde i februari tror jag och dom har inte dykt upp än, men jag har ingen brådska..
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  18. #2498
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, la oss se, Glenn. Jeg benyttet rørnippel, med muttere i hver ende. Hvor jeg satte de inn, med karosseri lim. Slik at mutrene, forhåpentlig vis ikke løsner. En ting er og skifte ut varistorene, men det er ikke sikkert at det er nok. Med at motoren kan også være slitene. Hadde selv flere stk. Slik at jeg testet de ut, for og finne to som opererte likt. For det er en sann utfordring, med og få speilene til og felles inn/ut likt. Lagde meg selv en løsning med ledninger hjemme, slik at jeg kunne kjøre speilene samtidig. For og se om de fungerte likt. Og det tok som sagt sin tid, med og få det til. Har også med hvor mye man strammer mutrene pr. speil.

    Om du går for rørnippel, må de ikke være tykkere en 13mm i diameter, for og gå igjennom delene til speilet. Og hullet i senter må ha en slik størrelse, at du får igjennom samtlige ledninger. Noe jeg fikk til. Men det hadde ikke latt seg gjøre, om jeg skulle benyttet de to ledningene til dimming funksjonen. Om ikke annet, så er det hvordan min løsning ble.

    Vet nå ikke om du ble noe klokere av dette. Men du får høre av deg, om det er noe av hva jeg skriver som er uklart. Må huske på at jeg har master i innfellbare speil nå. Da dette tok sin tid.

    For øvrig, hva står NITEN for?


    Ha ellers en fin Saab vår.

  19. #2499
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 937
    Medlem#
    12120
    Rörsprinten är väl en form av nit blev lite förvirrat när jag använde olika termer.

    Så du använde alltså en gängad rörnippel av nån standardstorlek ?

    Jag funderade på att göra nåt liknande men svarva till den själv, men det kändes för jobbigt.

    Jag ahr dimmbara speglar på min bil, men nån har nog redan bytt ut glasen mot icke dimbara så det kan man skippa..

    ..Ska se vad det är för fel på mina speglar och om man kan fixa, tyvärr är dessa speglar ofta dyra på skroten med, och ofta i dåligt skick.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  20. #2500
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Her har du noe utvidet info. Glenn. Iht. hvordan jeg utførte jobben.

    Når det gjelder rørnippelen, er målestokken i tommer. Så jeg anskaffet meg 2 stk. 1/2" som er 12.7mm. Som da skulle passe i de 13mm i diameter delene av speilene. Men det er iht. gjengene. Slik at de ble noe for store, til og få igjennom speil delene. Da de vier seg noe ut, mellom gjengene. Så da tok jeg vinkelsliperen med er noe tykkere blad, og dro vinkelsliperen opp og ned på rørnippelen, mens jeg snudde på den, slik at jeg slipte jevnt ned, rundt om. Men for og beskytte gjengene, skrudde jeg på muttere i hver ende. Og siden jeg traff mutrene jevnlig med vinkelsliperen, hadde jeg anskaffet meg et ekstra sett med muttere.

    Nå fikk jeg disse rørnippelene av en bekjent. Så jeg har ingen link og gi deg, til en eventuell forhandler. Men du finner de jo på nettet.

    Størrelsen på de jeg har, er på som sagt 1/2" og 6cm. lange. Her er det en fordel og få de noe lengre. 8cm hadde vært bedre. For da kan man borre et lite hull i rørnippelen, over hvor man har festet mutrene. Hvor man tar en tynn vaier og trer igjennom, og knyter. Så slipper man og lime, slik som jeg har gjort. Men har benyttet karosserilim, slik at det burde holde.

    Samme type rørnippel, som jeg benytter.




    Ellers så fikser du dette, Glenn. Så får du spørre, om det er noe mer du lurer på iht. emnet. Lykke til.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •