Sidan 52 av 136 FörstaFörsta ... 242505152535462102 ... SistaSista
Resultat 1 021 till 1 040 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1021
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 349
    På sidan2 fanns det med svart söm till 9-5

    /Jonas

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #1022

  3. #1023
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Skal vi se. Byttet ut tennkassett. (noe som også, er prøvd ut tidligere) Tok og pusset av det hvite, og reduserte gapet, på pluggene. Fra 1.1 til 0.9. Og da forsvant luggingen, på femte giret. Men luggingen er der fortsatt, på tredje og fjerde giret. Det er ikke mye. Men nok til, at det må bort.

    Et annet problem jeg fikk. Etter monteringen, av den nye motoren. Var at ved lavt turtall, og med på drag i femte giret, og oppoverbakke. Så skranglet det mellom girspaken, og enheten den går inn i. Dette kan jo fort bli et problem, med Taliaferro gir shifter. Blir metall mot metall. Pluss at jeg har powerflex foringer, i forstilling og oppheng. Det være seg også, i tannstanga. Fikk presset inn, noe mer fett. Men fortsatt så skranglet det. Men med den nye gir kula, som er en del tyngre, enn den originale. Forsvant skranglinga. Pluss at det nå, er fastere ved gir skift. Meget fornøyd. Foruten lugginga på tredje og fjerde gir, ved fult på drag. Går bilen som en klokke. Wow så bra. Skal også få montert opp, den nye bak stillinga snart.

    Dette er hvordan, gir overføringen fungerer. Kun til orientering. Dette er ikke min bil. For den som skulle lure.

    https://www.youtube.com/watch?v=z9qPMsuqYZo


    Så vasket jeg av, noe støv i dag. Det er dette nivået, vi ligger på om dagen. Kun støvtørk. Men får vel snart få, en forandring på det. Nå ser bilen like bra ut som når den ble parkert. Men naboene er orientert, om at de skal være ytterst forsiktig. Når de går inn og ut, av egen bil. Det er greit, at de vet hvor landet ligger.


    Så da blir det, en grundig vask med polering, innvendig som utvendig. Og som Dere ser, er ende rørene, svarte som natta. Har ikke vasket her. Siden jeg hadde, turbo havari. Men det er kun sot. Så det er lett og fjerne. Får også få opp, 9-5/Aero emblemene. Så bytter jeg ut Saab emblemet. Med samme type, som sitter på felgene/rattet Griffin. Er bestilt. Og da med sota ruter, burde det bli heftig. Film skal også på. Bare det blir, noe varmere i været.



    Bakluka må justeres noe.







    5 användare gillar detta inlägg



  4. #1024
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Vilken inspiration det är att läsa här. Vissa forumtrådar tillsammans med Roadkill och ETCG ger en oanad experiment- och mekarlusta!

    Jag ska också byta slavcylinder och bakre vevaxeltätning. Var det något speciellt du tänkte på när du rev som du tror skulle kunna hjälpa mig? Jag har markerat subframen mot unibodyn och skall snart ta ned den. Såfort jag får loss drivaxelmuttrarna...

    1 användare gillar detta inlägg


    1998 9-5 2,0t Launch. Midnight blue. Beige tyginredning, elstolar, träpanel, AS2, 3".
    2000 9-5 2.3T Aero. Midnight blue. Beige läderinredning, ventilerade elstolar, träpanel, AS3, toning, vinge, 3"/2.5" twin,
    [SÅLD]2000 9-5 2,3T Aero. Solid svart. Grå tyginredning, grå panel, AS3 men inget i övrigt. Billigast i Sverige. Betydligt långsammare än den blå...

  5. #1025
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Takk skal du ha, MrBendez. Meget hyggelig, og høre slikt. Etter tre år, med nitid arbeide, på bilen. Var også en, godt voksen mann. Som kom bort til meg. Etter at jeg hadde vasket bilen. Og skulle sjekke, luft trykket i dekkene. Så da ble det full omvisning, på motor og innvendig. Kan jo ikke, svikte fansen. Hehe

    Det er ikke så lett og vite, hva jeg skal anbefale. Du får heller spørre, noe mer konkret. Så skal jeg bistå, så godt jeg kan. Ut i fra, hva jeg har gjort. Men husk på og, lufte slavesylinderen, før du monterer tilbake girkassa, på motoren.


    Ellers, så måtte jeg ta en tur til, med Saab`en i dag. Og da tok jeg og, byttet tilbake tennkassetten. Etter å ha kjørt noe. Ser jeg at det ikke er, noen bevegelse på boost klokka. Kikket i motorrommet. Og da hadde, et t-kryss knekt. Så da ble det, å teipe slange, og kryss sammen. Har flere kryss liggende. Så får bytte det ut, i morgen. Har ingenting med, fuskinga og gjøre.


    Men dette skal, ikke gjenta seg. Så jeg får bestille, noen slike, som avbildet.


  6. #1026
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Om T-krysset är knäckt borde det väl kunna bidra till påverkad gång?
    Jag själv hade ordentliga problem med misständningar och klippande gång som till slut visade sig vara en lambdasensor. Jag hoppas den TK3.7 och stift jag kastade inte var helt och hållet oskyldiga(det blev betydligt bättre efter det bytet)...

    Lufta slavcylinder innan motor sätts tillbaka, bra, ska leta upp någon guide på hur man gör det då!

    1 användare gillar detta inlägg


    1998 9-5 2,0t Launch. Midnight blue. Beige tyginredning, elstolar, träpanel, AS2, 3".
    2000 9-5 2.3T Aero. Midnight blue. Beige läderinredning, ventilerade elstolar, träpanel, AS3, toning, vinge, 3"/2.5" twin,
    [SÅLD]2000 9-5 2,3T Aero. Solid svart. Grå tyginredning, grå panel, AS3 men inget i övrigt. Billigast i Sverige. Betydligt långsammare än den blå...

  7. #1027
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det påvirket gangen. Med at jeg kjente at bilen, gikk noe urolig på tomgang. Og boost klokka, ikke fungerte. Da var det lett og vite, hvor man skulle starte med og se. Men ble ingen forandring, i henhold til fuskingen. Etter at jeg byttet ut T-krysset. Bilen er sjekket opp med tech. Slik at verdiene, skal være riktige. Men skal teste ut, med tech, når bilen er i gang. Og fuskingen oppstår. Så får vi se, hva som kommer ut av det. Venter på kontakt fra han, som skal utføre dette. Som jeg ser frem til, er snart.

    Lufte slave sylinderen, kan jeg forklare deg. Under lufte ventilen, på kassa. Hvor man lufter, clutch systemet. Er det en splint. Som man tar ut, for og fjerne slangen. Ved demontering av kassa, fra bilen. Det som sitter igjen på kassa da. Er røret som går ned til sylinderen. Sett på en gjennomsiktig slange her, med en lufte enhet. Som vist på bildet.

    Så presser du bremseveske, gjennom røret, og ned til sylinderen. Når du har presset så mye, at du ser bremseveske, en fem cm opp i slangen. Presser du sakte inn, stempelet for hånd. Og da ser du at det kommer, bobler opp i slangen. Gjenta med og presse bremseveske, ned mot sylinderen, og pump. Frem til det ikke, kommer flere bobler. Ta av slangen, og eventuelt sett over en teip bit, på nippelen. Til kassen monteres, tilbake i bilen. Så setter du tilbake enheten, med slange til bremsebeholderen. Og så lufter nå med lufteventilen, på kassa. Slik at du også lufter, fra kassa til beholderen. Gjorde dette selv. Og det ble bra, med en gang. Null luft i systemet.


  8. #1028
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Skal kjøpe meg, en feilkodeleser. Har problemer med og finne en som leser, av både abs og airbag. Siden jeg har en 2000 model. Finner flere scannere som har funksjon for airbag. Men da på 9-5, etter 2002 model. Har jo GM tech II scanner. Men finner den vel dyr. Og krever sitt, for å forstå. Så har kun behov for en, som leser feilkoder, med abs/airbag.

  9. #1029
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Skal kjøpe meg, en feilkodeleser. Har problemer med og finne en som leser, av både abs og airbag. Siden jeg har en 2000 model. Finner flere scannere som har funksjon for airbag. Men da på 9-5, etter 2002 model. Har jo GM tech II scanner. Men finner den vel dyr. Og krever sitt, for å forstå. Så har kun behov for en, som leser feilkoder, med abs/airbag.
    För saab har jag för mig bara autocom och tech 2 fungerar Tech2 kostar runt 1500-2500kr att köpa från kina

    1 användare gillar detta inlägg



  10. #1030
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hvilken versjon av autocom, tenker du på da. Og om du har en link, til et firma som selger tech2, for rundt kr. 1500,- inkl. frakt. så kjøper jeg den.

    Har du 9-5 fra etter 02. Er det et par eksempler her, som har abs/srs. Det er også abs, for min bil. Men ikke srs.

    http://www.ebay.com/itm/182156791276...%3AMEBIDX%3AIT

    http://www.ebay.com/itm/152517733123...%3AMEBIDX%3AIT

  11. #1031
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Hvilken versjon av autocom, tenker du på da. Og om du har en link, til et firma som selger tech2, for rundt kr. 1500,- inkl. frakt. så kjøper jeg den.

    Har du 9-5 fra etter 02. Er det et par eksempler her, som har abs/srs. Det er også abs, for min bil. Men ikke srs.

    http://www.ebay.com/itm/182156791276...%3AMEBIDX%3AIT

    http://www.ebay.com/itm/152517733123...%3AMEBIDX%3AIT

    Brukar dyka upp på aliexpress erbjudanden köpte själv min tech 2 klon för de priset

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #1032
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Har sett på Ebay, Aliexpress, Alibaba, Amazon, made in kina med fler. Men har så langt ikke funnet noen, med en akseptabel pris. Eller for og si det, på en annen måte. Hva jeg er villig til og betale. Så kjøper jeg kun der hvor man, får kjøpet gjennom Paypal. Da er man sikker på, et det blir en trygg handel. Må inkl. mva, og behandlings avgifter. Hjelper ikke at kineserene, sender det som gave. Med en gang en ting, er en del større, enn hva postmann får i postkassa. Blir det fort forlangt, at man skal vise dokumentasjon, til tollvesenet.

  13. #1033
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Tenkt og kjøpe, som vist på bildet. Har kun for 9-3 til salgs. Men selger har sagt seg villig, til og sy de også til 9-5, i blått. Slik at det står i stil, til håndbrekk/gir. Men synes de, blir vel dyre. Så får en klarhet i det, til mandag. Om vi blir enige. Kjøpes de utenom ebay.




  14. #1034
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Har hørt at det er normalt, med variabel spenning på ladinga, med bilen i drift. På Saab. Ved oppstart på kald motor. Er spenninga på over 14v Men etter og ha kjørt noe, detter den ned til 13.7 og oppover. Er en del ustabil. Står bilen i flere dager, så er det noe som stjeler strøm. Så får ta multimeteret, og fjerne en og en sikring. For og se hva som eventuelt, er strøm tyven. Min erfaring er at på andre biler. Holder spenninga seg stabil på rundt 14+. Om man da ikke bruker ekstra strømforbrukere. Som f.eks. ac og liknende.

    Ellers er jeg spent på hva Tech2 vil vise, med bilen i drift. Og lugginga oppstår. Som blir utført, i løpet av uken.

  15. #1035

  16. #1036
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Se der ja. Både Jørgen og Loffe, synes dette ser greit ut. Skal også ha på dørene. Og langsetter, hvor hanske rommet lukkes. Dette vil bli en utfordring, og få til å se pent ut. Er kun lagt enkelt opp, så langt.



    Og som man ser. Er det rødt lys i volt meteret. Og det går jo ikke. Så jeg har bestilt meg en, med blått lys i.




    Og for det skarpe øyet. Ser man at airbag lampa lyser. Og det viser seg, at det er sleperingen. Så den er bestilt.


  17. #1037
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Medlem#
    -
    Det går framåt! Jag ska hålla din beskrivning i tankarna när det väl är dags för återmontering av allting.

    Jag har nu lyckats fixa blandarmotor och farthållare, nästa steg är att sätta i Aero-06-stolar i min Aero -00, blir kul.

    1 användare gillar detta inlägg


    1998 9-5 2,0t Launch. Midnight blue. Beige tyginredning, elstolar, träpanel, AS2, 3".
    2000 9-5 2.3T Aero. Midnight blue. Beige läderinredning, ventilerade elstolar, träpanel, AS3, toning, vinge, 3"/2.5" twin,
    [SÅLD]2000 9-5 2,3T Aero. Solid svart. Grå tyginredning, grå panel, AS3 men inget i övrigt. Billigast i Sverige. Betydligt långsammare än den blå...

  18. #1038
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Beklager kompis. Men ut i fra hva jeg tidligere skrev. Skulle du bruke lufteverktøy ved lufting av slavesylinderen. Og det holder med og bruke lufteverktøyet, når du lufter fra kassa til på fylling beholderen.

    Du kun monterer på, en gjennomsiktig slange. Så fyller du på væske, slik at det er kommet opp i slangen. Presser deretter stempelet på sylinderen, inn og ut. Frem til det ikke, kommer flere bobler. Kun husk på, og etterfyll med væske.

    2 användare gillar detta inlägg



  19. #1039
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er det avklart, med Maptun. At jeg tar meg, en tur til Dem. Vedrørende ujevn motor gange, ved på drag. Men før jeg reiser. Må jeg få opp, bak stillinga. Slik at jeg får tatt en firehjulskontroll, før jeg reiser. Ellers så kan fort 70 mil. Bli noe i meste laget, for dekkene fremme. Da forstillingen, er blitt byttet ut. Hadde tenkt og vente, noe med dette. Da Bimmeren hadde trengt, en stor service. Etter og kun ha kjørt med bilen, de to siste årene. Og her har jeg snart, alle delene. Venter kun på luft filter, og veivhus ventilasjonen. Men først må jeg få pusset, den ene felgen til Bimmeren. Som min sønn, klarte og kantkjøre, i fjor høst. Slik at jeg, får satt på sommerhjulene. Så da blir det, felg pussing i morgen. Og søke etter hva som stjeler strøm, på Saab`en til mandag. Hatt dette problemet lenge. Men bilen har knapt vært i bruk. Siden jeg kjøpte den, Januar 2014.

    Får få opp bak stillinga, i løpet av neste uke. Ja, så skal jeg ta en understellsbehandling, når jeg først er i gang. Her blir det jo stort sett, kun skruing. Men får bruke noe tid, med bla.a rustløser. Dritt om noen av boltene knekker. Nå skal vist foringene i bakstillingen, blitt byttet ut, for en ca. fem år siden. I følge, tidligere eier av bilen. Så kanskje det ikke, blir så ille. Time will show.






    2 användare gillar detta inlägg



  20. #1040
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da fikk jeg pusset felgen, som var kant kjørt. Finpusset også, en av de tre andre felgene. Så får jeg ta de, to siste i morgen. Satte også lader på batteriet, til Saab`en. Slik at jeg har fulladet batteri, når jeg skal søke etter hva som stjeler strøm.






    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •