Sidan 14 av 136 FörstaFörsta ... 412131415162464114 ... SistaSista
Resultat 261 till 280 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #261
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da jeg skal bytte ut girspaken, med den som er avbildet. Vil jeg også bytte ut girkula. Med en som har ledlys i seg. Så noen som har forslag til hvor jeg får kjøpt det. Kan godt koste noen kr. Da jeg ønsker kvalitet.


    Forslag til girkule.



    Girspak.





    Mvh
    Bent

  2. #262
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Monteres over den orginale blå. På bilskiltene.








    Mvh
    Bent

  3. #263
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Spännande, jag är riktigt nyfiken på hur short-shiftern kommer fungera. Finns det med låsbar backspärr? Det behövs i alla fall här i sverige för att godkännas på besiktningen.

    1 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  4. #264
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    Spännande, jag är riktigt nyfiken på hur short-shiftern kommer fungera. Finns det med låsbar backspärr? Det behövs i alla fall här i sverige för att godkännas på besiktningen.
    Er ikke helt sikker, på det med låsbar backspärr. Da dette er nytt for meg. Har ikke tidligere gjort annet i det området, enn og bytte konsolen. men det skal jeg svare på, etter byttet. Tror ikke det skulle bli noen problem og godkjenne uten, på besiktningen. Om ikke annet, er det ikke noe problem for meg.

    Når det gjelder girkule som kan passe. Får jeg prøve og finne et firma, som kan lage en for meg. Ut i fra at jeg sender nedover en orginal. Vi får se, hva det blir til.

    https://www.youtube.com/watch?v=9fkuiHgUC90

    https://www.youtube.com/watch?v=F1xc0OIjAV8


    En annen ting, Jonatan. Har gått igjennom alle filmene dine, på YouTube. Og det er et godt arbeide du gjør. Med klare og gode forklaringer. Ikke minst den snedige løsningen. Med og bruke en korketrekker, for og ta av lokket, på nøkkel. For skifte av batteriet. Så fortsett med det. Mange som vil ha nytte, av dine Diy.


    Mvh
    Bent

  5. #265
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Tack för feedbacken! Ja, de enklaste lösningarna är ofta de bästa. Däremot kan jag inte ta åt mig äran för korkskruven, det är ett tips jag hittade på forumen när jag sökte runt.

    Fler filmer utlovas!

    1 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  6. #266
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Bare hyggelig, Jonatan. Jeg følger med

    Da jeg synes det ble noe blast, med lyse skilt rammer. Har jeg i dag, byttet de ut med sorte. Og påmontert oblater, som er sorte. I stedet for de blå.




















    En annen ting. Er at det er noe lakkstøv på tak, panser med skjermer. Har prøvd med maskin og fjerne det. Men det blir ikke 100%. Så i morgen kl. 12.00 vil en profesjonell polerer, gjøre det. Så da skal det bli mint.



    Mvh
    Bent

  7. #267
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Om det skulle være av interesse, for norske lesere, av denne tråden. Om ønske og kjøpe sorte oblater. Kan man henvende seg, via vedlagt link. Der står også det, man trenger og vite, vedrørende oblatene.


    http://www.nmerker.no/





    Mvh
    Bent

  8. #268
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Nyttig tips.

    Synes skiltene og de nye rammene ble veldig bra.

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #269
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av TiaZzz Visa inlägg
    Nyttig tips.

    Synes skiltene og de nye rammene ble veldig bra.

    Hei Mathias!


    Enig med deg at det ble bedre, med sorte rammer. Og sorte oblater. Da det blå, passet dårlig inn. Ellers så jobber jeg nå med og kontakte, flere firmaer i Asia, som lager girkuler. for og prøve og få lagd meg en, med Blått ledlys i. Og så skal jeg få bygget om holderen, for klokkene på a stolpen. Da dekselet på a stolpen, er kraftigere på biler nyere enn 06. Og mitt interiør er fra 06, 07 og 08 modeller.


    Mvh
    Bent

  10. #270
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da ble det bytte av bremser, med pussing, lakkering og tectyl behandling. Rettere sagt, venstre bak. Tar tid, når man skal gjøre det grundig. Men fornøyd med resultatet.


    Og slik så det ut, ved start.



    Så etter noe vask og puss.



    Tectyl behandlet, og monterte bremser.



    Innerskjerm montert.





    Mvh
    Bent

  11. #271
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da er høyre side, også ferdig. Var samme utgangspunkt, som på venstre side.











    Mvh
    Bent

  12. #272
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 120
    Medlem#
    6234
    Blev ju kanon bra! Vad är de för bromsskivor du har monterat?

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #273
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Blev ju kanon bra! Vad är de för bromsskivor du har monterat?

    Bra ble det. Men det tar sin tid. Skivene, og greenstuff klossene, har jeg kjøpt hos EBC. Så har jeg anskaffet meg større klaver fremme. Da skivene jeg har kjøpt, er 308 mm. Nå skal det sies, at jeg klarer meg fint med standardskivene. Som vel er 286 mm for 2.0l Men da jeg kunne oppgradere bremsene til de som sitter på aero, med kun og bytte klavene fremme. Gjorde jeg det.

    Så da får jeg bytte bensinfilter, og ta det ene hjulrommet fremme i morgen. Jo, så skal jeg også bytte kylling beina. Er noe slark i den ene, mente han som Eu godkjente bilen. Uten at jeg merker det, til daglig.

    Du kommenterte pluggene jeg hadde bestilt tidligere. Med at jeg skulle ha de som sitter i bilen i dag. Som er BCPR7es11 Og det stemte i henhold til samtale med Maptun. så da avbestilte jeg, første bestilling. Og bestilte opp 8 stk BCPR7es11 plugger. Takk for påminnelsen


    Mvh
    Bent

  14. #274
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg byttet skive, klave og klosser, høyre side fremme. Skiftet ut bensinfilter, og kyllingbeinet.






















    Mvh
    Bent

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #275
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 161
    Fint

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #276

  17. #277
    Måste bara säga fy fan vilken fin 9-5 och vilket otroligt driv från dig som ägare! Helt klart tummen upp!!!!

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #278
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av breakdown89 Visa inlägg
    Måste bara säga fy fan vilken fin 9-5 och vilket otroligt driv från dig som ägare! Helt klart tummen upp!!!!

    Setter veldig pris på slik tilbakemelling. Takk skal du ha Har vært mye og gjøre, det siste halve året. Og det er fortsatt ting som må gjøres. Men da går det i hovedsak på detaljer. Foruten motor og gir, og diverse i understellet. Her har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre.

    Fikk pluggene og decal, for kalipterene i dag. Samme som satt på før jeg byttet skiver/klosser. Tok av de gamle. Da jeg pusset og lakkerte, kalipterene opp igjen.





    Mvh
    Bent

  19. #279
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Vurderer og flytte opp turboen, som bildene viser. Men er det noen ulemper med dette. Og er det noen her som har gjort dette. Og er det eventuelt noen, som har en diy, på hvordan man gjør det. Og med hvilke deler som trengs. Ser jo at downpipe, må ha bøyen høyere oppe, for og treffe på turbo. er det noen steder man kan kjøpe noen form for overgang. fra Maptun sitt 3" downpipe. Som sitter på bilen i dag.

    Setter pris på tilbakemellinger.









    Mvh
    bent

  20. #280
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Nordic har nog koll på detta, annars tror jag att Gidlund gjort sådana byggen.

    1 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •