Sidan 9 av 136 FörstaFörsta ... 78910111959109 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #161

  2. #162
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Ser bra ut som vanligt!

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #163
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Ser bra ut som vanligt!

    Jo takk for det, Løøf.

    Fått gjort et par ting i dag også. Demontert flere deler på bilen. Og tilpasset tåkelysene i fanger. Så har jeg montert opp det nye kanalskjørtet, på det gamle. Og kl. 11.00 i morgen skal jeg levere bilen, for lakkering. Blir på verkstedet selv ut dagen. Da jeg skal demontere resten av delene, som skal lakkeres.
















    Mvh
    Bent

  4. #164
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Ser bra ut som vanligt!

    Jo takk for det, Løøf.


    Fått gjort et par ting i dag også. Demontert flere deler på bilen. Og tilpasset tåkelysene i fanger. Så har jeg montert opp det nye kanalskjørtet, på det gamle. Og kl. 11.00 i morgen skal jeg levere bilen, for lakkering. Blir på verkstedet selv ut dagen. Da jeg skal demontere resten av delene, som skal lakkeres.
















    Mvh
    Bent

  5. #165
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    154
    Medlem#
    7319
    Hej!
    Mycket inspirerande läsning! Du gör ett fin fint jobb där estetik och resultat är på hög nivå!

    Ha det gott!
    /Jonas

    1 användare gillar detta inlägg


    SAAB og9-5 SC Griffin -10, SAAB 9-5 Aero SC -05 såld, SAAB 9-5 2.3 SC Vector -04 såld, SAAB 9-5 2.3 SC Vector -03 såld, SAAB 9-5 2.3 SC Vector -07 såld, SAAB 9-5 2.0 SE SC -99 såld, SAAB 9-5 2.3 SE -01 såld, SAAB 9000 2.3t A50 -98 såld, SAAB 900i jubile -89 såld, SAAB 9000 2.3i såld

  6. #166
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Det var da hyggelig av deg og si, Jonas. Prøver og følge hodet, ut i fra hvordan jeg ønsker ting. Men man må ta i betraktning, at jeg kun er en hobby mekker, med begrenset erfaring. Men jeg tror at slutt resultatet, vil bli helt greit. Vi får se.


    Mvh
    bent

  7. #167
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Jonas k Visa inlägg
    Hej!
    Mycket inspirerande läsning! Du gör ett fin fint jobb där estetik och resultat är på hög nivå!

    Ha det gott!
    /Jonas

    Det var da hyggelig av deg og si, Jonas. Prøver og følge hodet, ut i fra hvordan jeg ønsker ting. Men man må ta i betraktning, at jeg kun er en hobby mekker, med begrenset erfaring. Men jeg tror at slutt resultatet, vil bli helt greit. Vi får se.


    Mvh
    bent

  8. #168
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289
    Ser ut att bli riktigt bra detta

    Står du i ett parkeringshus och mekar?

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #169
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Slender Visa inlägg
    Ser ut att bli riktigt bra detta

    Står du i ett parkeringshus och mekar?

    Er bygutt Slender, og bor i blokk. Så det er begensede muligheter, og få skrudd bil, uten og leie dyre lokaler. Noe jeg egentlig ikke trenger. Står i parkeringshus, hvor de som er parkert ved siden av meg. Stort sett ikke benytter plassene sine. Har strøm, og enkel skruing går helt fint.

    så leier jeg et lager lokale av borettslaget. Som du ser av bildet. Her utfører jeg de tingene, som ikke krever at jeg er ved bilen. Ellers så har jeg en jekk, vektøykasse, og et pipesett. Så bilen bygges stort sett under disse forholdene. så ofte gjelder det og være kreativ.






    Mvh
    Bent

  10. #170
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Det skall bli mycket spännande att de bilen efter lack med allt på plats.

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #171
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg demontert resten, av hva som trengs. Gikk greit, foruten det og få av dørhåndtakene. Spesielt på førersiden. Det var en sann mare. Så ser ikke frem til og montere de tilbake. Personen på bildet, som er i lett sprang, er lakkereren. Det er bra, at han holder et høyt tempo. Hehe Han starter i morgen. Og til torsdag, skal jeg innom han, og ta noen flere bilder. Må jo dokumentere mest mulig.

    Har prøvemontert støtfange, for og tilpasse, og lage aktuelle hull.











    Mvh
    Bent

  12. #172
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Det skall bli mycket spännande att de bilen efter lack med allt på plats.

    Hei Herman. Ja begyner og bli sliten nå. Så skal bli gott og få de store tingene på plass. Så når jeg får igjen bilen, får jeg montere Ebc skiver og greenstuff klosser. Framme er det 308mm. Så får vi se i løpet av vinteren, om jeg ikke anskaffer meg noen heftige bremser.




    Mvh
    Bent

  13. #173
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Jag håller på och river hela framvagnen och jag har 345mm bromsar, Heavy Duty med betoning på Heavy, otroligt mycket ofjädrad vikt.
    Skall väga skivor och ok när jag lossat oken.

    Greenstuff har jag åkt på tidigare och det var inget som imponerade, kör numera på Ferrodo DS2500 (FCP106 på mina andra 9-5or, Rekommenderas om du vill ha bra bett i bromsarna.

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #174
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Jag håller på och river hela framvagnen och jag har 345mm bromsar, Heavy Duty med betoning på Heavy, otroligt mycket ofjädrad vikt.
    Skall väga skivor och ok när jag lossat oken.

    Greenstuff har jag åkt på tidigare och det var inget som imponerade, kör numera på Ferrodo DS2500 (FCP106 på mina andra 9-5or, Rekommenderas om du vill ha bra bett i bromsarna.
    Takk for tipset, Herman. Men det blir vel at jeg bruker det jeg har i dag. Så får vi se hva jeg finner på i løpet av neste vinter. Får følge med utover vinteren, og se hva jeg kommer over.

    Du kan jo legge ut et bilde av dine bremser her, slik at jeg får se hvordan de ser ut. Om du har bilde tilgjengelig.



    mvh
    Bent

  15. #175
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Så skal jeg bestille opp, emblem i grillen. Men vet ikke hvilken jeg skal gå for. Så jeg bestiller begge to, så får jeg se hvilken som passer best.









    mvh
    bent

  16. #176
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Takk for tipset, Herman. Men det blir vel at jeg bruker det jeg har i dag. Så får vi se hva jeg finner på i løpet av neste vinter. Får følge med utover vinteren, og se hva jeg kommer over.
    Du kan jo legge ut et bilde av dine bremser her, slik at jeg får se hvordan de ser ut. Om du har bilde tilgjengelig.

    mvh
    Bent
    345mm Skiva + OK med belägg = 20,8kg
    och det är för en sida, inte båda.

    Så mitt råd är nog om du kommer att uppdatera att byta till Ferodo belägg och inte större skivor och OK eftersom den ofjädrade vikten ökar på försämrar väghållningen


    Nu skall OKen så bada i elektrolysbaljan och få ny fräsch färg, diskret silver!

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  17. #177
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Heftige bremser, det der. Problemet er at jeg ikke får godkjent slike bremser i Norge. Om det da ikke er tuv papirer på de. En annen ting, er vel at jeg må ha forstillingen til 02 eller nyere, om de skal passe. Stemmer dette. Og om så. Hvilke bremser passer eventuelt opp til 02.

    Jeg får nok studere emnet noe mere. Og se hva det blir til.


    Mvh
    Bent

  18. #178
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Du kan, om du är galen nog, konvertera framvagnen till att vara den kraftigare modellen från 02+.

    1 användare gillar detta inlägg


    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  19. #179
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    Du kan, om du är galen nog, konvertera framvagnen till att vara den kraftigare modellen från 02+.

    Ja du sier noe, Etnoy. Nå har jeg ikke tenkt og gjøre noe som helst med forstillingen, for nå. Så får vi se, etter at bilen er ferdig lakkert, og diverse andre ting er gjort. Og det begynner og klø i fingrene igjen. Hva det blir til.


    Mvh
    Bent

  20. #180
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Jag skulle nog sansa mig lite på den delen och bara uppdatera beläggen OM det du nu skall monter inte fungerar tillräckligt bra, det behöver ju inte spåra ur innan dess...

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •