Sidan 97 av 136 FörstaFörsta ... 47879596979899107 ... SistaSista
Resultat 1 921 till 1 940 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1921
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    God morgen, Johan!

    Det var nå litt av en utfordring, og legge skinn på A stolpen. Så denne jobben, anbefales ikke å gjøres selv. Om ikke annet, når man er en slik amatør som meg. Er nok en god del mer, som skal trekkes med skinn. Dekslene hvor sikkerhetsbeltene fremme sitter, sub kassa, mobil holderen, taktrekket, sol skjermene, midt konsol, lister rundt vinduene, innsteg listene, dashbord, dørtrekk. Det er hva jeg, kommer på i farta. Så her må man ta av seg på føttene, før man setter seg inn i bilen.


    En annen ting som skal gjøres. Er og anskaffe meg, et par slitte fremseter. Som har memory for el. delen. Har i dag el. fører sete. Men da uten memory. Hvor jeg benytter setetrekkene, som sitter på mine stoler i dag. Så til våren, får jeg sjekke dette nærmere ut. Med bla.a. kontakte Returbilen.se Hvor man plukker deler selv, til en overkommelig pris.


    Og når det gjelder deg. Når forventer du, med å få bilen din, tilbake fra lakkereren?



    Så får du og dine, selv ha en riktig god jul.

  2. #1922
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Hehe låter som att jag inte ska ge mig på detta jobb som du gör.

    Vet ej när jag få tillbaka bilen. Kanske efter nyår.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #1923
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Efter nyår blir det alldeles säkert. Frågan är bara hur långt efter nyår...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #1924
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Hehe låter som att jag inte ska ge mig på detta jobb som du gör.

    Vet ej när jag få tillbaka bilen. Kanske efter nyår.

    Skickat från rymden.


    Det klarer du nok helt sikkert greit selv, Johan. Ellers så får du spørre, en kommende fagmann. Hehe, drar vel den noe langt. Da dette med å legge skinn, også er et fag. Som tar tid og lære. Så er det ufattelig tidkrevende. Da man skal ha lim på skinnet, og delen som det skal limes på. Og så vente en ca. 20 minutter, før man presser delene sammen. Og siden man ikke kan ta, så store flater om gangen. Tar det ofte laaang tid. Kan jo se på videon jeg vedlegger. Om hvor omstendig dette er.


    https://www.youtube.com/watch?v=2aHUPU7iqVI

  5. #1925

  6. #1926
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Hehe #2018gårilädretstecken

    Jäkla jobb du lägger ner, stor tumme upp för din ork med denna transformering.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #1927
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Hehe #2018gårilädretstecken

    Jäkla jobb du lägger ner, stor tumme upp för din ork med denna transformering.

    Skickat från rymden.
    Såg ditt svar i en annan tråd.

    Denna annars på Elmia?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  8. #1928
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Hehe #2018gårilädretstecken

    Jäkla jobb du lägger ner, stor tumme upp för din ork med denna transformering.

    Skickat från rymden.


    Som nevnt tidligere, Johan. Så er denne skinn jobben, passe krevende. Ikke minst for en amatør. Så her blir man, grå i håret før tiden. Obs, det glemte jeg . Er jo allerede grå i håret. Så den går vel, ikke ann å bruke. Men det er jo bare, og henge i. Da det ikke er lenge, til bilen skal tas i bruk. Da det går fort mot våren. Så innen den tid. Satser jeg på og få lagt skinn på alt, foruten dashbord og dør deksler. Men vi får se, hva jeg får til. Noe mer skinnarbeide nå. Så blir det å fortsette, på sub kassa.


    Så vil sønnen vil ha coilovers, M5 speil og spacers på bimmeren. Slik at bilen fremstår mer, slik som bildet under viser. Så da får jeg vel, gjøre den jobben. Bare det blir noe, milderet i været. Her skal det også, trekkes med alcantara innvendig.


    Noe slikt.




    Og slik fremstår bilen nå. Med H@R fjærer på originale dempere.





  9. #1929
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Vill sonen ha de grejerna får han väl va med och greja och sponsra till delarna. Kan inte få allt här i världen. :P
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #1930
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Hehe, ja du sier noe, Johan. Er nok dårlig med sponsing. Men det er nå greit nok. Da det er alltid greit for meg, og lære noe nytt. Da jeg er mest opptatt, av det tekniske. Mens sønnen er totalt uinteressert, i og skru på bil. Kun det å bruke dem. Så her må vi nok ta, en dna test.



    Om ikke annet, er han fornøyd med arbeidet, jeg gjør på bilene. Da det er få klager.



  11. #1931

  12. #1932
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Ja är du helt säker på att han är din pojk?

    Nä är det något som jag kommer lära ut om jag får barn så är det skruva så de kan klara saker själv.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #1933
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Han er nok det, Johan. Er nå så mange andre likhetstrekk. At det er nok ikke, til og komme i fra. Og bra er det. Da Robert er en kjempe gutt. Men så har han fått en god oppdragelse. Om ikke annet, har jeg stått for den 100% selv. Da jeg ble alene med Robert, når han var tre år gammel.

    Si Dere får en sønn. Og han har fått mer av genene, til sin mor. Som igjen har ti tommeltotter, og ikke liker og bli møkkete på hendene. Slik at sønnen din, har mye av de myke verdiene. Da er det nå ikke så sikkert, at han ønsker og være med deg i verkstedet. Men så kommer redningen. Med at Dere også får en datter, som er mer lik pappa. Da skal du ikke se bort i fra, at Dere har fått en ny biloppretter i familien.

  14. #1934
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Får se till att skaffa en tjej som är motorintresserad. Då kanske det blir lättare med barnen. Men får se när de blir av.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #1935

  16. #1936
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 112
    Medlem#
    6234
    Jag önskar dig detsamma!

    Skickat från rymden.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #1937
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da har jeg fått montert opp, håndtak til bakluke, mobilholder, deksel i fot brønnen og dekselet på B stolpen. Som sagt, lar jeg delene som det legges skinn på, ligge i rom temperatur i noen dager. Slik at limet får tørke. Før jeg monterer delene, tilbake i bilen igjen.

  18. #1938

  19. #1939
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da er side dekslene, klare for montering. Men avventer med det, frem til jeg har fått montert inn sub kassa. Da det kan bli en utfordring, med å manøvrere den på plass. Grunnet størrelsen. Lyset på side dekslene, skal forøvrig kobles opp mot bakluken. Slik at det kun lyser, ved åpning av denne.






    Så var jeg og kjøpte, en MDF plate til i dag. Til den øvre delen av kassa. Ellers så vil kassa, bli mer eller mindre lik, den som er avbildet. Med noen modifikasjoner. Som en ekstra tilpasset, plate i front. Og et ovalt hull mellom subb`ene. Med retningsbasert bane av luften. Slik at man får ut trykket. Og så trekkes med skinn.

  20. #1940
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Kun til orientering, for de som følger med på tråden. Så har jeg ikke hatt tid, til og jobbe med bilen. Da jeg har vært opptatt, med andre gjøremål. Men satser på, og fortsette med SAAB prosjektet, i løpet av neste uke.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •