Sidan 94 av 136 FörstaFörsta ... 44849293949596104 ... SistaSista
Resultat 1 861 till 1 880 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1861
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da jeg bla.a. skal legge skinn på taktrekket. Er det ikke mulig og fjerne stoffet. Grunnet at det er limt fast, i noe skumgummi. Og siden det i utgangspunktet, ikke er lett og få skinn, til og feste seg på stoff. Tok jeg en bit, fra dekselet til a stolpen. Som er av, samme type som taktrekket. Og limte på en stoffbit. Og det sitter meget godt. Men vil henge skinn biten, ned fra sol skjermen. Og så henge på, et par klyper på stoffdelen, igjennom vintern. Og se om at delene, fortsatt festes til hverandre.






    Som man ser av taktrekket, er det stoff med skumgummi. Bilen på bildet, er en av de to 07 bilene, jeg tok interiøret i fra.


  2. #1862

  3. #1863

  4. #1864
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Vad tror du om att måla en ljuddämpande färg på vissa ytor?
    Blir säkert ingen bra finsch så man bör säkert måla på ej synliga ytor, på baksidor av plåtar osv.

    https://byggkatalogen.byggtjanst.se/...oustics/120034
    Till mitt garage: Garaget

  5. #1865
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Vet nå ikke om det er særlig effektivt, Loffe. Som sagt, så vet jeg ikke effekten av noe slikt. Men et smørende produkt. Kan da umulig gi, noe særlig effektiv lyd isolering. Men jeg bare synser. Slik man gjør, når man ikke vet hva, man snakker om. Da jeg ikke har egenerfaring, av slike produkter.

    Har bestilt listen, for og tette det bedre til i dørene. Da det er her, mye av støyen kommer i fra. Og muligens motorrom. Vi får se. Men her har du en video, på hvor det kan være aktuelt og legge listen.


    https://www.youtube.com/watch?v=dp8pL-NiAw0

  6. #1866
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Jösses vad du har legat i, Bent! Blir även bra som vanligt.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #1867
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Står nå på, etter beste evne, Johan. Har forøvrig lakkert højtalerene, med gummilakk. Så nå får jeg forsette med, å pusse side dekslene, med ventilasjon hullene i. Forøvrig en drittjobb.

  8. #1868
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Hehe slipa spackel är ju roligt. Nä de är ett satans jobb är trött på det med min Aero. Men snart så är det nog klart.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  9. #1869
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Du sier noe, Johan. Fikk nå fin sparklet, det ene dekselet i dag. Og pusset ned det andre. Og lagt på første runde med sparkel. Så da blir det og, legge på skinnet. Og avvente maljene, for montering av de.

  10. #1870
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Trevligt! Jag slipade spackel igår och la på nytt, slipade rost på en dörr och fick rikta en dörr.

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #1871
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ser den Johan. Med at du står på om dagen. Ved å bli ferdig, med grunnarbeide på bilen. Men så blir det helt sikkert meget bra. Og etter hva jeg forstår. Er bilen snart klar for lakk.

  12. #1872

  13. #1873
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Fått maljer med 10mm åpning. Men det blir for store hull. Så venter via posten, 6mm og 8mm i indre diameter. Så får jeg se hvilken av de jeg vil benytte meg av. legger ved et bilde, på hvordan jeg skal montere maljene. Dette er da, de for store i 10mm åpning. Og med krans, 14mm.

  14. #1874
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886




    Forøvrig også bestilt opp en annen type list, for redusering av støy.


  15. #1875

  16. #1876

  17. #1877
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886






    1 användare gillar detta inlägg



  18. #1878
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Bra jobbat Bent! Ska bli kul att se vad du kommer hinna med denna vintern.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #1879
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Jo, takk for det, Johan. Var nå en utfordring, med å få til buene på hjørnene av frontplata. Da side dekslene, ikke er lik i konstruksjonen innover. Samt at jeg må ta hensyn til, at jeg får tilgang til de nedre stramme hjulene, på hundegitteret. Da den øvre platen, vil gå helt inn til seteryggen. Og langsetter de øvre dekslene. Som du igjen ser. Er at jeg har montert en gummilist, på høyre side av front platen. Som vil bli limt på. Og så sparklet, ned mot plata. Som igjen skal trekkes med skinn, sammen med plata. Slik at jeg får en, så pen overgang som mulig. Men videre abeide med kassen, er blitt satt på vent. Frem til jeg får en bestilt router, med div. bits. Slik at finishen, blir så bra som det er mulig for meg, og få den. Slik kasse fremstår nå. Ser den mer ut som et sted, hvor man kan ta den siste hvile. Og hva ville vel ikke vært bedre, enn å ha kunnet gjort det i en Saab.

    Når det gjelder højtalerene, som jeg har vist til tidligere, vil de ikke bli brukt. Da de fremstår, som noe vel hjemmesnekra. Så vi får se til fredag (Black Friday) om det da blir kjøp, av to 12" Subber. Men gitteret over subbene, som det er montert lys i, vil bli benyttet. Men de skal slipes noe ned. Og så trekkes, med hvit/grått skinn. Da i samme farge, som skal benyttes i overtrekk plata. Har forøvrig hatt en tlf. samtale, med innehaver av skinnbutikken. Hvor jeg kjøpte skinn tidligere. Hvor det er avtalt et møte, neste uke. For å se, om vi kommer til en enighet, vedrørende kjøp av mer skinn. Blir en del skinn som skal til, for å dekke det meste av bilen innvendig.

    Som du ser, er det enda ikke gjort noen hull, for ventilasjonen i de øvre side dekslene. Men monterte de midlertidig opp, for og tilpasse subkassen. Men de vil blir tatt ned igjen, i løpet av uken. For montering av maljene. Og da blir det hullet slik, at det vil stå: SAAB 9-5 på den ene siden. Og TURBO på den andre siden. Med da med noe svakt blått lys, montert på innsiden av dekselet. Men etter og ha montert skinn, på de øvre dekslene. Passer ikke overtrekk plata. Slik at jeg må slipe ned plata, noe på sidene.

    Så ser det ut til, at det blir kjøp av rally stripene, i fra Usa. Har fått til en grei avtale, vedrørende pris/frakt. Og så er vinylen, i 3M kvalitet. Men de selger ikke egendefinert dekor. Så når det gjelder SAAB TURBO, som skal stå på dørenes nedre del. Får jeg jobbe videre, med og finne en leverandør.


    Det er vel kort forklart, om hvor arbeidet står pr. dags dato, Johan Vil legge ut flere bilder. Etter som arbeidet, skrider frem.

  20. #1880

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •