Sidan 92 av 136 FörstaFörsta ... 42829091929394102 ... SistaSista
Resultat 1 821 till 1 840 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1821
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det var da hyggelig, at jeg kan gi deg en, og annen inspirasjon. Og at du setter pris på, med hva jeg har utført av arbeide, på bilen så langt. Og tatt deg tid, til og gå igjennom tråden. Nå er jeg ikke bortskjemt, med respons av landsmenn. Foruten Mathias, som har et og annet innlegg. Så det er hyggelig, at du tar deg tid, til og gi en tilbakemelding.


    Har nå blitt en del bruk, av bilen i sommer. Og den er helt, fantastisk og kjøre. Men nå er det snart slutt på sesongen. Så da er det bare og se frem til neste. Og med noen oppgraderinger, kommende vinter. Ser jeg virkelig frem, til neste sommer.


    Takk igjen Mr. Og ha selv en, fortsatt fin søndag.

  2. #1822

  3. #1823

  4. #1824
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Har som vist over, skifte av simringen på kassa. Men det er fortsatt, ikke tett. Men bedre, enn det var tidligere. Så får bla.a. ta kontakt med Speedpart, og høre hva de har og si. I henhold til simringen, som ble kjøpt av dem.



    Om man zoomer inn, på bildene. Ser man at det er olje, i underkant av simringen. Og det kommer noen dråper, på bakken etter parkering.







    Og som man ser av oljen som tappes. Er den sjokolade brun. Skiftet olje på kassa, før den ble montert, inn i bilen. Men når man tapper den gamle oljen, får man jo ikke ut alt. Og nå må drivakslen ut igjen. Så da blir det enda en gang, fylt på ny olje. Ellers så var det ingen metall deler i oljen ved tapping. Kun noe avleiring på tappepluggen. Da den ikke var ute, grunnet kassen var tømt for olje, av de jeg kjøpte kassen av.





    Trangt å komme til, på avtapping/påfyllings pluggene.









    Var innom en kar i dag. Og hentet plast hylsene, for laste sikrings skinnene. De er ikke særlig pene. Men de skal pusses ned, og trekkes med skinn. Og skinn avhenter jeg, kommende tirsdag. Et stort flak, som vel kan brukes som telt. Men regner med, at det vil gå med en del, ved legging i hele bagasjerommet. Og produktet, er ku skinn fra USA.


  5. #1825

  6. #1826
    Beundringsverdig! Du gir deg ikke
    Er det normalt at giroljen blir så brun? Lenge siden forrige skift?

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #1827
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei!

    Nei, kan jo ikke det. Hele poenget mitt, med dette prosjektet. Er og gjøre bilen til noe, ut over det vanlige. Om det kun var snakk om, å gjøre tradisjonelle vedlikehold. Hadde det nok ikke, blitt noe Saab prosjekt.


    Nå har ikke jeg noe særlig, greie på gir oljer. Men etter hva, jeg forstår. Er at om oljen, er grå. Så er det, vann i den. Og om den er, som min. Da er det, gammel olje. Nå byttet jeg olje, ved montering av girkassen. Men det er jo fortatt, gammel olje igjen i kassa. Så ved neste oljeskift, formoder jeg at den er rødere. For det er ikke lenge til, før jeg må skifte ut oljen igjen. Da det fortsatt lekker gir olje, mellom drivaksel og simring.

    Nå kjøpte jeg, etter hva jeg forsto, var en original simring fra Speedparts. Da det står på deres hjemmeside, at produktet er originalt. Altså fra Orio. Men det er et produkt, fra corteco. Nå mener Speedparts, at det ikke kan være problemer, med simringen jeg har kjøpt av dem. Og siden de ikke vil, sende meg en ny simring. Ble det til at jeg kontaktet, min lokale Saab dele forhandler. Og de hadde en simring fra Orio, igjen på lager. Ellers så skal Orio få inn nye simringer den 21.09-18 Men den datoen, må man nok ta med, en klype salt. Så i morgen, henter jeg simringen. Gjør det samtidig, som jeg henter skinnet til stereo systemet, i bagasjerommet. Ser forøvrig frem til, og sette i gang. Da jeg har relativt klare planer, på hvordan jeg skal gjøre den jobben.

    Kort fortalt. Så blir det og demontere alt i bagasjerommet, som skal trekkes med skinn. Og ut med subwooferen, som igjen skal demonteres. Da jeg skal benytte sub`ene, i den nye kassa. Som igjen, skal tilpasses bagasjerommet. Så blir det, en fem kanals forsterker, plexigass og div. lys mm.

    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


  8. #1828
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da har jeg avhentet, deler som nevnt. Og da ble det først og hente, simringen. Vedrørende lekkasjen, har jeg snakket med, et par fagfolk innen Sabb. Og siden kassa var tett, med den forrige akslingen. Må det være at simringen, jeg fikk fra Speedparts, ikke holder mål. Har nå tenkt på, om det kan være lagerhuset, eller medbringeren på den nyere akslingen. Som er problemet. Men da det som sagt var tett, med den forrige akslingen. Ser jeg ikke hvorfor, problemet skulle ligge der. Kommer ny oppdatering, vedrørende saken senere.



    Dette er simringen, jeg kjøpte av Speedparts. Hvor man ser av deres bilde. Skal det være, original simring. Og det var nå, det jeg ønsket. Siden den som satt på kassa tidligere, var uoriginal.







    Og Så Orio sitt produkt.








    Så var jeg, og avhentet kua mi. Hvor rasen kommer fra India. Så det hullet man ser. Kommer av at de, kutter av pukkelen. Nå kan det sees ut som, at kua på bildet står for slakt. Ut av det triste oppsynet.


  9. #1829
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886




    2 användare gillar detta inlägg



  10. #1830

  11. #1831

  12. #1832
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Schnyggt!!

    Ja packboxen från Speedparts såg allt annat än original ut.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #1833
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Johan!

    Tok det opp med Speedparts, at simringen ikke var som forventet. Da det ut i fra Deres nettside, skulle være en original pakning. Og fikk til svar at:

    Är samma som originalet, men bara bytt utförande, så ni kan vara lugna.

    Men det blir ikke gjort, et nytt bytte av simringen, før til våren igjen. Da bilen snart, går inn i vinterdvalen. Og blir det tett, med pakningen fra Orio. Får jeg ta det opp igjen, med Speedparts.



    Dette var ikke lett, Johan. Med og trekke, side dekselet med skinn. Er tross alt et stykke, som skal vris i forskjellige retninger. Og noen av vinklingene, er ikke natulig i utgangspunktet, med å få skinnet rundt. Men etter flere timer, fikk jeg det til. Uten en eneste rynke. Dette er første gangen, med bygget av bilen. Jeg Har vurderte, og gi opp. Men la flere timer i jobben, og fikk det som sagt til. Og siden skinn, ikke er gratis. Så jeg det som uaktuelt, og bruke mer enn et skinnstykke. Noe jeg fikk til. Fordelen her, er at jeg er ferdig med et deksel. Mens ulempen, er at jeg har et deksel igjen. Men siden jeg har fått det til, en gang. Skal jeg vel klare, det igjen.

    Nå var det ikke meningen, med og starte på skinnarbeidet, før til vinteren. Men da det er noe, forandringer i planene. Med at det skal legges, mer skinn i bilen. Er det bare tid av veien, med og begynne på dette nå. Med forbehold, blir det skinn på midt konsol, dashbord, dør trekk, stolpene og forøvrig alt av plast deksler. Så lakkering av taktrekk, sol skjermer, overtrekket, Og da i sort. Vedrørende overtrekket/taktrekket, vurderer jeg også å legge skinn her.

  14. #1834
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Hehe du har ett hästajobb framför dig. Och önskar dig lycka till. Själv så har man lite tidspress på sig nu med min bil. Men det löser sig nog.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #1835
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Så stress er det ikke. Men det er greit, å komme igang. Og takk, Johan. Det trengs. Da dette er et, langt lerret og bleke.

  16. #1836

  17. #1837
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Hei Bent!

    Nydelig arbeid med det skinnet! Hvor fikk du tak i så store stykker og kan jeg spørre om hva du måtte gi for det? Har et prosjekt frem i tid serru (når man får tid er en annen sak).

    Er det vann og varme det går i for å forme? Vann gjør skinn litt fleksibelt og varme(forsiktig) får det til å trekke seg litt sammen.

    Du kunne jo gått for et lys grått skinn på de lyse detaljene

  18. #1838
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Work in progress ser jag. Blev ju bra!!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #1839
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Hei Mathias!

    Du må ikke finne på, med å starte på dette. Det var vel, og dra den noe langt. Det er flere måter, og gjøre dette på. Nå har jeg en tendens, i og gjøre ting, på den tungvinte måten. Men i dette tilfellet, er det første gangen, jeg gjør et slikt arbeide. Med at jeg brukte varmepistol, og varmet opp stoffet, slik at fibrene la seg. Så brukte jeg en tang. Og dro av stoffet, bit for bit. Og ved hver dragning, får man av ca. 1 cm. med stoff. så det har blitt, en del tusen dragninger. Men fordelen med å gjøre det, på denne måten. Er at man får en, jevn ru flate. Hvor jeg så brukte 150 grit papir, og pusset dekslene ned. Så limte jeg på mindre felt. Hvor jeg strakk skinnet, i henhold til strukturen på dekselet. Når man legger på den type skinn, som jeg bruker. Er det viktig, og ha en fin slipt overflate. Ellers vil det bli bulkete. Blir som forarbeidet, før lakkering av en bil. Bruker man skai eller vinyl, slipper man lettere unna vedrørende grunnarbeidet.

    Det blir nok sort skinn, og mye lys, over det hele. Så det er kun setene, og skinnet i dør trekkene, som forblir hvite.

    Vedrørende prisen på kua. Betalte jeg kr. 2.500,- Men da hele bilen, skal dekkes med skinn. Vet jeg ikke, hvor dette vil ende. Har vurdert og bruke Alcantara, i taket å på dashbordet. Men tror ikke det, vil se noe bra ut. Uansett i taket, må jeg ha tynnere skinn. Det samme gjelder, for dør trekkene. Dashbordet a,b,c stolpene og stoffet i bakluka, med overtrekket i bagasjerommet. Skal jeg vel klare, å få bra til med det skinnet, jeg bruker nå. Når det gjelder midt konsolen. Er jeg pr. dags dato, ikke sikker på, hvordan jeg skal gjøre det. Her skal det også, inn en start/stop knapp.

    I morgen skal jeg starte med, og legge skinn på plast dekslene, i bagasjerommet. Men det er ikke bare, og legge på skinnet. Først må dekslene, slipes noe ned. Slik at jeg får klipset de tilbake på plass. Og at dekslene, passer i hverandre.


    Forøvrig så kjøpte jeg, skinnet fra Hemsen.

    http://www.chemsen.no/forretningen.html



  20. #1840
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Work in progress ser jag. Blev ju bra!!

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk


    Er nå rimlig fornøyd, Johan. Da dette ikke var enkelt. Blir å arbeide med, de hvite dekslene i bagasjerommet nå. Så det burde bli noe, enklere og gjennomføre. Om ikke annet, så satser jeg på det.

    Så blir bilen parkert neste uke, for vinteren. Noe jeg ikke ser frem til. Da bilen er en fryd, og kjøre om dagen. Går som en klokke. Og ikke en eneste knirke lyd, eller annen form for støy, som ikke skal være der. Den er så tight, at det er som og ta på seg, konfirmasjons dressen igjen. Og den kan jeg love deg, hadde sittet stramt på i dag.

    Kjøpte tidligere film til rutene, fra et firm i USA. Og har i etterkant, fått tilsendt tre sett med filmer kostnadsfritt. Da filmen de har, ikke er mulig å få til og sitte, pent på ruten. Har jeg nå, gitt de opp. Så da ser det ut til, at jeg kjøper film fra Evofilm. Slik at jeg får orden på dette, til våren igjen.


    https://www.evofilm.se/solfilm-saab/saab-9-5-kombi

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •