Sidan 91 av 136 FörstaFörsta ... 41818990919293101 ... SistaSista
Resultat 1 801 till 1 820 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1801
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 983
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Denne norske Saab låta. Må Dere entusiaster, få med Dere.


    https://www.youtube.com/watch?v=SqjZZ6JSY1M
    Världsklass!

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  2. #1802
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Synes nå selv, at det er en fengende låt. Og om ikke annet, er det et friskt tiltak.

  3. #1803
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da er de to siste brilleholdere, montert opp. Og Dab radioen fungerer som den skal, med krystall klar lyd. Kanalvelgeren er trådløs. Så har ikke helt bestemt meg, for plasseringen av denne.












  4. #1804
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Dimljusknappen sitter upp-och-ner.

    Mvh

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  5. #1805
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, det er som du sier, Hyvens. Så skal få snudd bryteren, slik at den kommer i rett posisjon. Justeringa for høydejusteringen av lyktene, monterte jeg med vilje i den andre rekken. Men rett skal være rett. Så jeg skal flytte den tilbake, slik at det blir etter boka. Skal forøvrig legge opp en bryter, for av og på, til lyset i motorrommet. Og den vil da bli plassert, over der hvor jeg har høyde justering knappen i dag.





    Så da blir det, slik det en gang var.


  6. #1806

  7. #1807
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Gött att du har vinterrustat bilen.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #1808
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Er nå fortsatt noe å gjøre, under bilen. men regner med og bli ferdig, i løpet av morgen dagen. Så er det godt å møte vinteren, med klargjort understell.

  9. #1809
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Beställt packbox till växellådan.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #1810

  11. #1811
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, da den som sitter på, venstre side lekker. Som av eftertanke, kommer av jeg har har presset, den nye akslingen noe skjeft inn. Slik at fjæren, som sitter på innsiden av simringen, har fått en skade. Eller at simringen, er av dårlig kvalitet. Men nå har jeg, bestilt en original. Så da satser jeg på, at problemet blir løst. Gjorde skiftet av akslingen raskt. Da jeg ikke ønsket, at det skulle renne ut for mye girolje. Men nå blir det, til at jeg skifter til ny olje, ved bytte av simringen.


    Har nå ikke blitt, mye skruing i sommer. Da bilen kun, har vært i bruk. Og den går fortsatt, som et høykvalitets ur fra Switzerland.


    Nå har jeg mer eller mindre, klart for meg. Hvordan jeg skal gjøre om bagasjerommet, til et stereosystem. Og det blir vinterprosjektet. Så blir det montering, av start/stopp knapp mm, til våren igjen.

  12. #1812
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Som jeg tok opp tidligere. Hadde motoren et stort oljeforbruk, etter montering. Men oljeforbruket er nå veldig minimalt, og helt etter boka. Noe som var befriende. Med at jeg ikke trenger, og demontere motoren på nytt. Da jeg var redd for, at olje ringene på stemplene, var rustet fast.


    Men har nå ikke ligget, helt på latsiden i sommer. Da jeg har fått gjort noe, av ombyggingen på min e39. Gjenstår fortsatt noe arbeide. Og jeg ser etter, noen Contours seter fra en e39. Men de er ikke eksisterende i Norge. Så jeg får se meg, om i utlandet.



    Gjeldende interiør.







    Og så langt, til dette.










    Contours seter



  13. #1813
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Ja de är lätt hänt att när man monterar drivaxeln in i lådan, att man skadar gummitätningen. Men kan ju även va ett måndags exemplar eller bara rent utav dålig kvalité.

    Gott att oljeförbrukning har minskat för dig. Då slipper du tanka olja och fylla på bensin. Hehe

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  14. #1814
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Om ikke annet. Får jeg ta en titt, på den som sitter der i dag, ved utskifting. Om det var min feil, eller dårlig produkt.

    Kan love deg, at det var en befrielse, med at motoren ikke bruker olje, utover noe mindre, enn den skal gjøre. Egentlig synes jeg den bruker i minste laget. Da disse motorene, har en tendens til og forbruke, en del. Har nå ikke målt forbruk, i forhold til kjørte km. Men det kan da ikke være, stort mer enn en halv liter, på 200 mil. Og normalen på eldre motorer flest, er vel ca. en liter pr. 200 mil.


    Da får jeg gå ned, og avslutte arbeidet under bilen.

  15. #1815
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Bytte min packbox på vänstersidan av diffhuset för att månader senare se att den på högersidan också läcker. Tar det sen när jag byter koppling.

    Ja lycka till med arbetet på bilen.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #1816
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Jo, takk for det Johan. Og da er arbeidet på understellet, utført og avsluttet.

    Sjekket selv i går, den høyre simringen. Og der var det, heldigvis tett. Har jo heller ikke kommet, noe olje på bakken fra det området. Men det kunne jo, ha vært svetting. Men nei, tett som ei potte.


    Så noen bilder, av dagens jobb. Har også fjernet noe rust, på nedre hjulbuen. Og montert inn, en liten plate. Kommer tilbake til dette, i løpet av morgendagen.

























    2 användare gillar detta inlägg



  17. #1817
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Fjernet en rustflekk, nederst på hjulbuen. Er faglig tatt tidligere. Men har kommet noe tilbake. Samt at jeg har montert, inn en plate. Slik det skal være.




    Kommer vel bedre frem, på dette bildet.




    Og slik ble sluttresultatet.






    Så er det blitt gjort, en utvendig polering.



    5 användare gillar detta inlägg



  18. #1818

  19. #1819
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Da fikk jeg bla.a. simringen, fra Speedparts i går. Men den ser noe anderledes, enn jeg hadde forventet. Så vet ikke om denne gjør like god nytte som den mer tradisjonelle utgaven. Finner nå kun et fåtall, som selger denne type, simring på nettet. Med åpen plast mot elementene. Virker det på meg, som om at dette er, et dårlig alternativ. Jeg får nå høre, med hva Speedpart har og si.


    Fra Speedparts.






    Da dette er formen på simringen, som generelt sett selges.






    Så har jeg fått gjort noe mer, vedrørende interiøret på Bimmeren. Men skal ha også ei led stripe, rundt resten av spilleren.








    [/QUOTE]























    Kommende.






    Så ønsker jeg Dere, et godt valg. Og forventer, at riktig valg av parti tas.

  20. #1820
    God søndag!
    Har brukt mange kvelder på å lese om Saab-prosjektet ditt. Må si jeg er mektig imponert!! Du er til stor inspirasjon! Følger fast med på "bloggen" din. Hilsen stor fan

    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •