Sidan 88 av 136 FörstaFörsta ... 3878868788899098 ... SistaSista
Resultat 1 741 till 1 760 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1741
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Syntes beholderen sitt utseende, passet dårlig inn med de andre delene, i motorrommet. Når det gjelder, og se væske nivået. Ser man dette klart. Blir feil med fremstillingen av bildet. Så ser man at bilen henger noen cm. bak. Og det er for at jeg har, verktøy mm. i bagasjerommet. Som vel veier rundt 80 kg.

    Var forøvrig, og testet bilen på lørdag. Og alt fungerer, som det skal. Må si meg meget fornøyd, med resultatet.


    Men Adam, var ikke lenge i paradiset. Eller i dette tilfellet, Bent. Det viste seg at, ca. en km fra hjemmet. Mistet jeg servo styringen. Så da ble det full stopp. Og når jeg kikket i motorrommet. Var det servoolje over alt. Så da var det bare, og få tauet bilen hjem.


    Som man ser av bildet. Så ligger returslangen, under motorfestet. Hvor slangen igjen, har lagt seg inn mot reimhjulet, og så slitt hull på slangen.




    Nærmere bestemt, mot reimhjul nr. 1




    Og slangen burde vært festet opp mot ledningene inn mot tårnet.





    Så har nå sendt, en henvendelse til Speedparts. Om de har slangen på lager. Det kommer opp på Deres nettside, om at de har det. Men om dette skulle være feil. Og jeg muligens må vente flere uker på slangen, så går ikke det.


    Skal bli en utfordring og skifte ut slangen, nede ved tannstanga. Har nå ikke, gjort dette tidligere. Så får jekke opp bilen, og se ann hvordan jeg skal angripe problemet.



    Dette var nå kun, en slurv fra min side. Tenkte bare rett og slett, ikke noe på dette.

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #1742
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Fikk tilbakemelding fra Speedparts nå. Om at De har, slangen på lager. Så da er den bestilt. Og jeg ser nå frem til, at de sender den raskt. For nå vil jeg ut og kjøre mer. Bilen var så tight, og en drøm og kjøre. Ingen risting eller ulyder, etter utskifting av delene. Eneste at ved kjøring på rett slette, står rattet sånn ca. i posisjon kl. 13.00.



  3. #1743
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    567
    Medlem#
    4125
    Måste säga att de är ett oerhört jobb du lägger ner. Hatten av!

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #1744
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 114
    Medlem#
    6234
    Tråkigt det där med returslangen. Har också råkat ut för haveri på den. Dock så sprack min bara.
    Den går att byta utan att sänka ner subframen i bak. Men det är trångt vid ett ställe. Hehe

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #1745
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Sjöan Visa inlägg
    Måste säga att de är ett oerhört jobb du lägger ner. Hatten av!

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk


    Jo, takk for det, Sjöan. Prøver nå etter beste evne, etter gjeldende forhold. Til og få bilen, i best mulig skikk.

  6. #1746
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Tråkigt det där med returslangen. Har också råkat ut för haveri på den. Dock så sprack min bara.
    Den går att byta utan att sänka ner subframen i bak. Men det är trångt vid ett ställe. Hehe

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    Nå har jeg prøvd og finne bilder/videoer, med noen som har gjort, denne jobben tidligere. Men finner ingen ting på nett, vedrørende emnet 9-5. Vet jo hvor, banjo bolten sitter. Men det er alltid greit, med å kunne se hvordan, andre utfører jobben. Nå er vel mitt største problem, med og få min store arm, opp mot bolten. Har slanket meg, 13 kg siden januar i år. Men det hjelper nok lite, på armer og hender.

    Må også få tatt, en forstillingskontroll. Og har da fått et tilbud på jobben, for kr. 1100,- Vel og merke, om at jeg da ikke finner noen, som gjør jobben for en lavere pris. Dette blir jo ikke utført, før servoslangen er skiftet ut.


    Forøvrig har Speedparts, sendt slangen. Så det var raskt ekspedert.

  7. #1747
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Gjorde en film sist lørdag. Hvor jeg var ute, og testet bilen. Vedrørende ombyggingen, av forstillingen. Det var ingen ulyder, eller andre problemer. Alt fungerte, som det skulle. Noe myke bremser, i starten. Men det gikk seg til, etter hvert. Bilen ble bare, helt konge og kjøre.


    https://www.youtube.com/watch?v=YG63...vxc6VHqnC&t=0s

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #1748
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Vilken otur! Ett litet buntband skall nog räcka för att få slangen att ligga rätt.
    Ja, det är trångt. Så det gäller att välja rätt verktyg för att komma åt.

    Hur var skillnaden med de nya bromsarna?

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  9. #1749
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, man kan trykt si at det var otur. Men man må regne med, at man gjør en feil innimellom. Er jo ikke rare greiene. Kun noe utfordring, med og få av/på banjobolten. Det er når jeg har festet på slangen, etter at jeg hadde pusset beholderen. At jeg har vridd slangen noe. Slik at den har lagt seg, inn mot reimhjulet. Det var et par andre ting, som surret rundt i hodet, før testuren. Enn at slangen, lå som den skulle. Og ja, en strips inn mot de andre ledningene, er nok til at det skal bli i orden.

    Ut i fra, den korte testturen jeg hadde. Prøvde jeg ikke ut bremsene, utover normal bremsing. Får prøve dette noe nærmere ut, ved et senere tidspunkt.


    Når du skriver, og ha riktig verktøy. Hvilke verktøy, tenker du på da?

  10. #1750
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da er jeg ferdig, i motorrommet for nå. Så da blir det neste, og fortsette med pussing av understellet.






    2 användare gillar detta inlägg



  11. #1751
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Ja, man kan trykt si at det var otur. Men man må regne med, at man gjør en feil innimellom. Er jo ikke rare greiene. Kun noe utfordring, med og få av/på banjobolten. Det er når jeg har festet på slangen, etter at jeg hadde pusset beholderen. At jeg har vridd slangen noe. Slik at den har lagt seg, inn mot reimhjulet. Det var et par andre ting, som surret rundt i hodet, før testuren. Enn at slangen, lå som den skulle. Og ja, en strips inn mot de andre ledningene, er nok til at det skal bli i orden.

    Ut i fra, den korte testturen jeg hadde. Prøvde jeg ikke ut bremsene, utover normal bremsing. Får prøve dette noe nærmere ut, ved et senere tidspunkt.


    Når du skriver, og ha riktig verktøy. Hvilke verktøy, tenker du på da?
    Absolut måste man räkna med ett och annat fel. Den som inte gör något gör aldrig fel. Så det är klart att det händer väl alla ibland.

    Ang verktyg. Kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut där. Men det jag tror mig komma ihåg var att det var bra med en sådan här. För att man hade litet utrymme att vrida. Men jag är osäker.

    Tänkte bara att det är smart att skaffa ett verktyg som passar, så man inte drar sönder något av misstag. Oavsett har jag haft subframen nere när jag var där och skruvade så det är inte riktigt samma sak. Blev nog inte mycket till hjälp. Men du fick ett (förvirrat) svar

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  12. #1752
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ser den med at en slik ledd nøkkel som du refererer til, kan være et godt alternativ. Er nå ikke sikker på, hvilken dim. banjo bolten er. Eller hvor trangt det er. Så får først jekke opp bilen, og se hvordan det er og komme til. Og om jeg skulle ha for store armer. Har jeg et alternativ, med en som stiller med mye slankere armer.


    Om ikke annet, vet jeg nå hvor bolten sittet på tannstanga. Og siden jeg burde ha mottatt slangen, i løpet av morgen dagen. Vil den bli skiftet ut, kommende lørdag.





  13. #1753
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Lite WD40 el liknande i väntan på paketet skadar nog inte...

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  14. #1754
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Lekkert som vanlig, Bent! Synd med slangen dog. Istemmer med Mr.O, de nøklene er veldig hendige når man skrur trangt. Jeg er ikke noen sylfide selv. De har dem på Biltema, men de er faktisk ganske dyre. Jeg har kun kjøpt noen få dimensjoner.

    1 användare gillar detta inlägg



  15. #1755
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Helt enig med deg, om at det hadde vært en god ide, og få på noe rustløser. Men får ta det når bilen er på bukker, og slangen skal skiftes. Får da spraye på et par ganger. Og la det god gjøre seg, mens jeg gjør andre ting med forstillingen. Da finner jeg også ut, om jeg trenger og gå til anskaffelse av en slik nøkkel, som du refererer til.

  16. #1756
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av TiaZzz Visa inlägg
    Lekkert som vanlig, Bent! Synd med slangen dog. Istemmer med Mr.O, de nøklene er veldig hendige når man skrur trangt. Jeg er ikke noen sylfide selv. De har dem på Biltema, men de er faktisk ganske dyre. Jeg har kun kjøpt noen få dimensjoner.

    Takk for det, Mathias. Shit happens, vedrørende slangen. Men da jeg nå har skiftet ut det meste, av slitedeler på bilen. Så er det vel greit nok, og bytte ut denne slangen også. Så får jeg ende et innblikk i hvordan ting, skal utføres på bilen. Ser at de selger, slike nøkler hos biltema. Så som sagt, får jeg se om jeg trenger en slik nøkkel, med bevegelig ledd eller ikke.

    http://www.biltema.no/no/Verktoy/Han...ex-2000018640/


    Ellers så var jeg noe raskt ute med, og si at alt er gjort i motorrommet. Kan jo ikke bruke strips, til og holde ledningen mot røret, fra veivhusventilasjonen.



    Så da får jeg bestille opp, to stk. vendbare klemmer. Og lakkere de i gul farge.



  17. #1757
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Har själv en uppsättning av de nycklarna från Biltema. Bilden är biltemas....
    Fanns bara en typ när jag köpte. Men nu TROR jag det finns två olika tandningar, dvs tätare mellan klicken när man backar.
    Det lär du ju se... Oavsett har detta blivit favoriter som i princip alltid används. De gamla fasta nycklarna och inte sällan även hylsnycklarna får vila. Rekommenderas.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  18. #1758
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Takk for tipset. Har nå selv noen nøkler, hvor det er skralle på. Men ikke med, bevegelig ledd. Er nå sjelden, at jeg har direkte behov, for slike nøkler. Da det løser seg alltid, med de tradisjonelle. Men selvfølgelig i gitte situasjoner, hadde det vært enklere med nøkler som har ledd. Blir nok ikke fra Biltema. Da jeg finner de for dyre. Men har funnet noe på nett, til en mer overkommelig pris.

  19. #1759
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Skiftet ut returslangen til servo. Pusset understell, og montert turbo hette. Og bilen går igjen, som ei kule.


    Moment på banjobolt 30 nm+ Grunnet forlengere.








    1 användare gillar detta inlägg



  20. #1760
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Skjer ikke så mye, med bilen om dagen. Foruten at en bekjent av meg, tok med seg bilen på jobben. Slik at det ble foretatt, en firehjulskontroll. Og det er bestilt opp, en del støy/vibrasjons isolering. Som skal legges i tak, B-stolper og på gulv.


    Dagens stemningsbilde. Og i morgen, blir det polering.




    Så er jeg i dialog, med en kar i fra Latvia. Vedrørende stickers på bilen. Han har kommet opp, med noen forslag. Men er ikke fornøyd, med forslagene hans. Så vi får jobbe, noe mer med saken.














    Men satser på at det blir denne sticker`en på panseret.




    Bestilt 10 mm 300 cm x 100 cm.






    Bestilt 50sqft 50 mil.






    Har også bestilt opp skinn, som skal legges i bagasjerommet. Vedrørende bygging, av et stereo system. Noe ala som bildet viser.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •