Sidan 85 av 136 FörstaFörsta ... 3575838485868795135 ... SistaSista
Resultat 1 681 till 1 700 av 2701

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1681
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Ja de skruvarna kan sitta riktigt hårt fast. Så rätt storlek och en del fett är nog bra om man vill kunna lossa dem i framtiden.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  2. #1682
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Trevligt arbete du lägger ner. Just nu på jobbet ligger de två bromsok som jag ska blästra och måla upp, dock inte i blått utan i guld.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #1683
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det blir nok meget pent, Johan.


    Ellers så er det forandring i planene, vedrørende kjøp av braketter og bolter. Har bestilt opp nye, fra Speedparts i dag. Så fikk jeg også i dag, melding fra selgeren på spacerene. Om at de er sendt. Uansett så får jeg ikke gjort noe mer, før jeg får de. Da jeg skal justere spissingen etter beste evne. Frem til jeg får gjort det faglig. Så jeg får pusse noe mer i motorrommet, i mellomtiden.


    Bruker denne metoden. Da bilen er for lav, til at jeg kan gjøre justeringer, mens den står på bakken. Ellers så kunne jeg brukt, et par bukker med hyssing.


    How to adjust front wheel alignment - EASY - YouTube


    DIY Perform A Vehicle Front End Alignment Using String and a Ruler - Front End Replacement Part 3 - YouTube

  4. #1684

  5. #1685

  6. #1686
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Snyggt!
    Ah en information tavla är ju inte dumt att ha..

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #1687
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja, ikke sant, Johan. Har gjort en del med bilen. Og det er fortsatt, en del og ta tak i. Så da er det greit etterhvert, og notere ned hva som er gjort. For de som ønsker, informasjon av prosjektet.



    En annen ting jeg skal gjøre. Er å montere opp et ryggekamera. Som kommuniserer med androide spilleren. Noe av samme type, som hva bildet viser.










    Som du har sett, at jeg har lagt ut tidligere. Med opp pussing, og lakering av tårnstag igjen. Var det grunnet, at det hadde kommet noe overflaterust, gjennom vinteren. Og det var hvor staget, kom i kontakt med hoodlineren. Så en reaksjon, har skjedd her. Tenkte da og finpusse det opp igjen, og så ha på klarlakk. Men ville prøve, ut noe annet først. Og det var og ha på Ceramic Coating.







    Hadde Ceramic Coating, på felgene til Bimmeren. Før de ble satt på bilen, for et par uker siden. Og er meget fornøyd med resultatet. Med at bremsestøv og annen møkk, bare renner av. Skal også benytte meg av dette, på alle lakkerte deler i motorrommet. Så skal du få se, hvor blankt og fint det blir. Vurderer også, å pusse ned felgene på Saab`en, neste vinter. Slik jeg har gjort, med de på Bimmeren.






  8. #1688
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Är det fukt som är problemet? Eller är det metall på hoodlinern som kom i kontakt med tårnbenstaget? Klarlack borde lösa problemet oavsett!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  9. #1689
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Det var noe overflaterust, der hvor staget kom i kontakt med hoodlineren. Men at fukt er en medvirkende årsak, skal man ikke se bort i fra. Rusten ble fjernet med våt 2000 papir. Så det var ikke rare greiene. Men vi kan jo ikke ha det slik. Det er et lite problem, med klarlakk. Da hoodlineren har et fint mønster. Og da med langvarig kontakt, med da eventuelt klarlakken på stage. Vil overføre mønteret. men da ceramic coating, er mye hardere enn klarlakk. Så får vi se, hvordan dette går.


    Bilde av hvor hoodlineren, kommer i kontakt med tårn/tårnstag. I en perfekt verden, skulle ikke dette ha skjedd. Men det får man ta opp med gutta, som designet bilen.







    Ellers så er det forandring, i planene igjen. Vedrørende kjøp, av braketter med bolter. Så har nå annulleret, bestillingen hos Speedpart. Går ikke inn på hvorfor, på nåværende tidspunkt. Så da blir det, og kjøpe de brukt. Men har fortsatt dialog, med en hyggelig kar i Norge. Hvor vi har avtalt og treffes, førstkommende søndagen. Så da må delene, pusses og lakkeres. Så tirsdag burde jeg være, i gang med forstillingen igjen.

    Så har jeg fått på ceramic coating, på de fleste delene i motorrommet. Kommer bilder av resultatet, senere i dag.

  10. #1690
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Rost är djävulens påfund. Man kommer tyvärr aldrig ifrån det. Men är säker på att du löser det.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #1691
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Ja det er som kreft, Johan. Har du først fått det. Er det vanskelig og bli kvitt. Men i dette tilfellet, løser jeg det. Som alt annet, jeg driver med. Om ikke annet, så får jeg forhøre meg med en fagmann på området, som heter Johan.

  12. #1692
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Hehe, ja jag har lite erfarenhet utav de.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #1693
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886
    Du har mye erfaring, Johan. Og flink er du. Står respekt av slik pågangsmot og stayerevne, som du har med din Saab.

  14. #1694

  15. #1695
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Du har mye erfaring, Johan. Og flink er du. Står respekt av slik pågangsmot og stayerevne, som du har med din Saab.
    Hehe envis som en åsna är man.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #1696

  17. #1697
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    50
    Hei, Bent! Long time, no see.

    Ser du finpusser stadig. Må få sett børsa en dag nå som den har kommet ut av vinterdvale.

    Selv ser jeg meg etter en ny 9-5 om dagen. Rusten har tatt drepen på den jeg har. Ligger fortsatt som et strykejern på veien, men ser rimelig sjaber ut og nå er det alvorlig rust i kanalene. Skal opp og se på en mørkeblå 2005 i morgen som en jeg kjenner selger. Den skal jeg stelle bedre med og ikke satse på at lakk holder rusten unna, nå blir det FluidFilm.

    Vært grisehektisk om dagen, men jeg må følge med på tråden din igjen. Vi snakkes!

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #1698
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 904
    Medlem#
    12886

    Smile

    Hei Mathias!

    Det var da hyggelig, at du tok deg en tur innom tråden. Selvfølgelig får vi treffes en dag. Slik at du kan få se hvor langt, jeg har kommet i prosessen. Det går nå stadig fremover. Men da jeg må ha spacere, for og få på hjulet. Har det blitt en pause, vedrørende å få ferdigstilt forstillingen. Nå sendte selgeren fra Latvia, spacerene sist tirsdag. Så da burde jeg ha de, i løpet av neste uke. Han skal også lage spacere til meg, for bakstillingen. Så får jeg brakettene, for å feste abs føleren, og bremseslangen i morgen. Så da får jeg pusse, og lakkere de til mandag.

    Det ble ni timer med div. pussing og lakkering i motorrommet mm i dag. Så fikk jeg pusset og lakkert, noe i venstre hjulrom. Kan ikke demontere mer foreløpig. Grunnet at jeg må justere spissingen, på høyre side først.





    Så var det en del knot, med og få byttet ut abs føleren.




    Så har jeg begynt og sette på, isolasjon bandasje på downpipen. Har også nå fått, en full oversikt på lekkasjer. Og det var kun noe svetting, fra veivaksel sensoren. Så den ble skrudd ut, og så byttet pakning. Så nå skal motoren, være tett som ei potte.

    Har bestilt opp, flere flasker med chemical coating. Da alt i motorrommet med forstilling, skal behandles. Når jeg får utført det, jeg har som planer på bilen. Vurderer jeg også chemical coating, også på karrosseriet. Men det trengs baller av stål, for og gjennomføre noe slikt. Da jeg først må slipe klarlakken, med våt 2000 papir.


    Ønsker deg lykke til, med besiktningen i morgen. Så håper jeg at alt står bra til, med deg og dine. Vi snakkes.

  19. #1699

  20. #1700
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Snyggt!

    Är det färdigskuren solfilm?

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •