Sidan 83 av 136 FörstaFörsta ... 3373818283848593133 ... SistaSista
Resultat 1 641 till 1 660 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1641
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Ser bra ut i vanlig ordning. Funderar på om man själv ska fixa en huv-hållare.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  2. #1642
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Ser bra ut i vanlig ordning. Funderar på om man själv ska fixa en huv-hållare.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk


    Ja, hvorfor ikke Johan. Så da får vi vente og se, hva du kommer opp med.

  3. #1643
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Wipperman Visa inlägg
    Tack för att du delar med dig, ger inspiration även fast jag personligen aldrig kommer att nå din nivå.

    Du skal nå, aldrig si aldrig. Nå er vel ikke jeg, på noen spesielt nivå. Utover at jeg tar utfordringene, med bilen seriøst. Så lenge man har, vilje og pågangsmot. Vil majoriteten av de bil interesserte, kunne gjøre hva jeg har gjort. Og dette er vel ikke allverden, for en som har jobbet med biler i flere år. Men for en amatør som meg. Har det blitt lagt ned mye tid, for å klare og forstå hvordan, jeg skulle ta utfordringene. Ikke minst da jeg er, alene om dette. Og må da igjen bruke, hundrevis av timer. De fire årene jeg har eid bilen, har det vel gått med et par tusen timer. Og majoriteten av tiden, har gått til å sette meg inn i utfordringene. Og det er greit, og generelt sett finne ut av ting selv.

    Har vurdert og legge, noe reklame på bilen, som er Saab relatert. Og snakket noe løst om dette tidligere med Maptun. Og de kunne stille opp, med reklame for Dem. Noen form for sponsing ble aldrig tatt opp. Spurte Speedparts her om dagen. Og jeg kunne få noe reklame og ha på bilen. Men om det skal være aktuelt, må de gi noe tilbake. Da jeg ikke kjører rundt med gratis reklame. Noe de ikke ønsket. Så da blir det til at den kreative Bent, får komme opp med noe eget.



    Så hva skjer.


    Har nå tenkt ut med hvordan jeg, skal lage denne panser holderen. Den blir lakkert i bilens farge. Og festet med en seddel klemme. Så er jeg i dialog med, et par firmaer i England, vedrørende stickers. Har fått et utkast. Som ser greit ut. Men har sendt han en mail, om og få bokstavene i en annen font. Og eventuelt folie i 3D. Bildet er kun et utkast. Og noen tanker om hvordan jeg har tenkt meg det.


    Noen tanker fra meg.




    Som man ser av det nedre hullet. Er det til for, og hekte holderen til der hvor haspen, går over feste.





    Utkast i sort. Men jeg skal ha, det i hvit.






    Kjøpte både i sort, og børsta stål look. Hvem av de jeg kommer til og bruke, vet jeg ikke enda. Men som sagt, skal det være til øvre festet, på panser holderen.







    Men dagen i dag, gikk med å bytte ut radiator, på Bimmeren. Så ble det noe pussing. Skal på Eu kontroll med bilen. Så retter opp i, og sjekket ut med de feil, jeg vet om. Som at foringene, til begge caster stagene, har sprekker. Som igjen gjør at bilen rister ved ned bremsing og mellom 70 og 80 km. Skal ta en runde til med rengjøring under bilen. Gjør dette når jeg får noen nye deler. Og i morgen blir det og skifte ut begge, lagrene i dynamoen. Da den bråker en del.


    Glemte og ta bilde av AC Kondenseren, etter at jeg hadde pusset rør med mer, til det blankeste av det blanke.




















    2 användare gillar detta inlägg



  4. #1644
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Korreksjon. Panserholderen blir ikke lakkert i rødt. Så har bestilt folie og list, til og ha rundt kantene. Som igjen vil bli lakkert i gul farge. Så blir den første dekaler, montert på bilen.









    Så fikk jeg rengjort, og montert inn nye lagre på Bimmeren. Så nå spoler den opp til 14.3v ved start meget raskt. Og er stille som en mus. Og noe mer rengjøring av motorrommet.






    1 användare gillar detta inlägg



  5. #1645
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Väntar med spänning på hur din huvhållare kommer att se ut.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #1646
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da er vi to om det, Johan. Men det kan ta sin tid. Da folien og lista, er bestilt fra Kina. Og da kan det ta alt fra tre uker, til muligens aldrig, før jeg eventuelt har delene. Greit med gratis frakt fra Kina. Men det kan ta sin tid, før man får hva man har bestilt. Har nå kun via Ebay, kjøpt 779 deler. Og da kan jeg love deg, at jeg har vært borti en del forskjellig.

    Så var det, de to firmane i England. Som jeg styrer, en del med. De er ikke noe flinke, til og følge opp. så det blir, en del purringer. Siden jeg kun, skal ha folie i Saab og 9-5. Så er jeg vel, langt i fra prioritert. Men, men vi får se. Finner vel en løsning, på det også til slutt.

    Var forøvrig og startet opp, Saab`en i går. Og den summer så fint. Og starter som om den kom, fra butikken i går. Da har det heller vært, noen utfordringer med Bimmern. Så har stått på en del, i det siste. For å få bilen klar, for EU kontroll. Som jeg fikk utført i dag. Hvor den kom igjennom, med 0 feil. Men da det er, noen sprekker i foringen, til caster stagene. Er begge stagene bestilt. Og blir skiftet ut, så snart, jeg har delene i hende. Det samme gjelder, for løpe hjulene. Da de lager, en del støy. Og det kan vi, ikke ha noe av. Motoren går ellers som om den også, kom fra butikken i går. Bimmeren fremstår, som meget fin om dagen. Senest i går, var det en som kom bort til meg. Og spurte om han, kunne få kjøpe bilen. Det samme hendte, ved EU kontrollen. Med at han som utførte kontrollen, ønsket at jeg skulle kontakte han, om jeg skulle selge. Men Bimmeren blir hos meg. Om ikke annet, inntil videre.

    Så var det, hvilke problemer jeg har støtt på med Saab`en. Siden jeg overhalte motor, bakstilling og forstillinga. Som da er, lekkasje via o-ringen til veivaksel sensoren. Og at jeg må kjøre en del, før temperatur måleren ligger på kl. 9. Men motoren blir varm etter kort tid. Samt varme i bilen. Så da satser jeg på, at det er kun føler, av dårlig kvalitet.

    Før jeg startet med, innkjøp av delene til forstillinga. For å fornye den fra 98-01 til 02-09 Regnet jeg med at jeg kunne benytte, noen av delene som sitter på bilen i dag. Men jevnt over alt, foruten topplagrene, fjærene og lenkearmene, må skiftes ut.



    Til orientering.

    Abs Sensorer.
    Spindler.
    Bærebruer (Om man da ikke borrer opp, hullene til de nedre bærekulene.)
    Støtdempere.
    Ytre/indre styreledd.
    Drivaksler.
    Hjullagere.



    Og siden jeg skal ha større bremser. Må jeg også bytte ut.

    bremsecalipere.
    Bremseklosser.
    bremseskjold.
    Bremse slanger.
    Skiver.


    Bak er det.

    Skiver.
    bremsecalipere.
    Greenstuff klosser. ( Her er det mulig at jeg benytter, de som sittet på bilen i dag.)



    Så det som gjenstår, av hva jeg trenger. Er bærebruer og topplagrene til demperene. Trenger vel strengt tatt ikke bytte ut, de topplagrene som sitter på bilen i dag. Men, men de skal skiftes ut.



    Ved utskiftning av delene. Vil jeg selge det som er nevnt, av hva som sitter, på bilen i dag. Disse delene fremstår, som i topp stand. Så om det er noen som ønsker og kjøpe. Er det bare, og høre av seg.










    Dagens bestilte deler.




  7. #1647
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Ja det är nackdelen med fri frakt. Man vet ej när de dyker upp i brevlådan.

    Grattis till att Bimmern gick genom besiktningen utan en arbetsorder.

    Ja du har en del att byta ut på framvagnen. Och önskar dig lycka till med bytet.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #1648
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Nå markerer kineserene delen man kjøper, som sendt umiddelbart. Men når de reelt sett, sender varen, er jo også et spørsmål. Men de henter inn mange ordre, ved sin gratis frakt. Da det er ofte frakten, som blir for høy, ved kjøp andre steder. Men nå bruker ofte firmaer fra USA, ved salg via Ebay, global shipping. Hvor frakter som regel, er meget overkommelig.

    Ja, det var en fordel med at, Bimmeren ble godkjent. Så da er det slik i dag. At jeg kun skal bytte ut de øvre bærearmene, og løpe hjulene. Slik at jeg fremover, kan fokusere på Saab`en. Er litt av hvert, og ta tak i. Nå monterte jeg opp de aktuelle delene som sitter på bilen sist sommer. Slik at det burde være grei skuring, med og bytte ut delene. Tenker da på at deler ikke har rustet fast. Men som du vet, shit happens.

    Så har forøvrig den ene Engelskmannen kommet tilbake, med at han kan lage dekalen i hvit. Så vi får se.

  9. #1649
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    En annen ting, Johan. Nå har jeg snakket med, naboen i felles garasjen. Om at han skal ta, bilder av bilen til sommeren. Da han er hobby fotograf. Så burde det bli en del bedre, enn hva jeg, kommer opp med. Han sa seg villig, til og ta bilder i fjor. Men ønsker og få bilen, i mer eller mindre ferdig stand, før han tar bilder.

    Så blir det til at jeg, lager en ny film av bilen. Da være seg på dag/kveld, og med bilen i drift. Har lastet ned, et redigerings verktøy. Så jeg får sette meg, noe inn i dette. Men først må jeg få opp bremsene, dekaler, start/stopp systemet (Ieasyguard) Med flere tilleggsfunksjoner, som gps tracking, og film på rutene.


    Ieasyguard


    Remote close windows when getting off your car

    Automatically close windows after locking doors

    Window closes up automatically

    Windows rolling up one by one (option)


    PKE-passive keyless entry

    Manual arm/lock

    Manual disarm/unlock

    Mute alarm & audible alarm

    Remote trunk release

    Panic mode/Car finding/locating

    PKE on/off

    Remote engine start/stop

    Valet mode/Car washing mode

    Anti-hijacking

    Alarm trigger by illegal door opening

    Central door locking automation

    Touch password entry

    Intelligent power off in arm status

    Door unlock well warning

    Alarm reminder

    Door opening while driving warning

    ACC ON warning

    Emergency override

    Power saving & car battery low power protection

    Parameter time prolong setting

  10. #1650

  11. #1651
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Turbo mössa!

    Själv så har man lite fundering på om man ska göra en huv-hållare i rostfri plåt.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  12. #1652
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Får nå prøve, og redusere varmen i motorrommet. Så godt det lar seg gjøre. Har også tenkt og montere, bandasje på downpipen. Når det gjelder dekalen på speilet, så får jeg se hvordan det blir. Og om jeg ikke liker det, så blir det fjernet.

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #1653
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Avgasbandage är ju bra. Det och mössan gör nog en del på värmestrålningen.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  14. #1654
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Vil nå tro det, Johan. Og kvaliteten, ser meget bra ut på trekket. Hvor prisen er, mer eller mindre som og få den.

    https://www.ebay.com/itm/T3-Titanium...53.m2749.l2649

  15. #1655

  16. #1656
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 113
    Medlem#
    6234
    Snyggt! Måste fixa till min..

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #1657
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja, det ble helt greit, Johan. Det blå på holderen, ser jo nesten sort ut. Men det fortoner seg, lysere i dagslyset. Da mangler jeg, kun det norske flagget under 9-5. Og i hvilken form flagget skal være, får vi se. Må jo ikke glemme, hvor eieren av bilen har tilhørighet. Så starter jeg neste uke, med og montere opp, skiver og bremsecalipere bak.





    Ellers så har jeg startet med og tilpasse dekselet, som skal være over bremsebeholderen. Vil lage et hull i front av dekselet. Hvor jeg skal tilpasse, inn en plast del. For inspektion av bremseveske nivået. Dekselet skal sparkles og lakkeres, i samme rød farge som forøvrig i motorrommet.






    Har hatt problemer med at Bimmeren. Da det har ristet på rattet over 60 km, og ved ned bremsing. Og det viste seg og være, foringene i caster stagene. Så de ble skiftet ut. Og for ikke lenge siden, skiftet jeg pakninger til topp dekselet. Men det ble ikke tett i bakkant. Så demonterte dekselet, og hadde på flytende tetningspasta, sammen med pakningene. Så nå er det tett.


    Lik slitasje på foringene begge sider.



    1 användare gillar detta inlägg



  18. #1658

  19. #1659

  20. #1660

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •