Sidan 76 av 136 FörstaFörsta ... 2666747576777886126 ... SistaSista
Resultat 1 501 till 1 520 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1501

  2. #1502
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Cool

    Da det ble rom for å jobbe noe mer, med den ene spindelen i dag. Gjenstår det nå kun lakk.
















  3. #1503
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 118
    Medlem#
    6234
    Gött! Ska bli kul att få se slutresultatet.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #1504
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Smile

    Da er vi to, som ser frem til sluttresultatet, Johan. Fikk ellers pusset overflaten, på bremseskjoldene i dag. Og lagt på første lag, med rød lakk. Så etter at det er påført flere lag med lakk, på spindel og skjoldene. Vil jeg montere, dette i sammen med hjullagene. Som vil bli strammet, etter spesifikasjoner. 90 Nm + 45 grader. Så blir boltene til hjullagerene, lakkert i gul farge. Samme som på kaliperene. Skal sies at det er vel kun jeg og besikningsmannen, som vil se understellet. Men kanskje han blir så imponert, at han godkjenner besikningen uten ytterligere besikning.

    Nå viser det seg, at den ene nedre bære brua som jeg anskaffet meg, er bare søppel. Så da blir det til at jeg borer opp, de tre hullene for bærekula, i de bære bruene som sitter på bilen i dag.

  5. #1505
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 118
    Medlem#
    6234
    Ja jo så är det, det under bilen kommer ingen annan än man själv och besiktingsmannen eller kvinnan att se.

    Tråkigt att du inte fick bra grejer.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #1506
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Nei da, Johan. Det plager meg egentlig ikke. Nå er jo de bærebruene, som sitter på bilen i dag, nylig pusset opp. Så jeg får sjekke, dimisjonen på boltene. Og bore opp hullene, etter det. Det går nok bra. Så da betalte jeg kr. 1.800,- For to drivaksler og spindlene. inklusivt de boltene som jeg trenger. Og det er greit nok. Delene kommer fra en My04.

    Og i går, så kom det en kar som kjøpte den gamle frem og bakstillinga. Som var greit og bli kvitt. Plass er ofte ikke noe man har mye av, når man bor i byen.

  7. #1507
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 118
    Medlem#
    6234
    Nä plats är det alltid ont utav. Men hoppas iaf att det går bra för dig med att borra upp hålen.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #1508
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Smile

    Satser nå på det, Johan. Er nå passe nøye, med hva jeg gjør. Og om hullene skulle bli noe for store. (noe vi satser på at de ikke blir) Så er jo det en ekstra justerings mulighet, ved forstillings kontrollen. For den må jo tas opp igjen, med at jeg skal demontere alt i forstillingen på nytt.

  9. #1509
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 194
    Medlem#
    ja
    Det är kanske väl så enkelt att bara fila upp hålen manuellt med en bra fil. Naturligtvis beror det på vad du har för borrmaskin. Men att göra det med en vanlig handmaskin är nog inte superenkelt...

    God Jul!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  10. #1510
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Smile

    Det var det da. Med en fil, så blir det ikke lett og få sentrert hullene riktig. Men får se på hvor stor forskjell det er, på hullene fra før og etter 02. Tenkte og anskaffe meg konisk bor. Og så bore opp hullene, etter dimensjonen som er på 02, og nyere bærearmer. Vil ikke demonter, armene fra bilen. Men støtte den opp fra bakken, med en plank eller liknende. Etter å ha demontert fjærbein mm.







    Ellers så har jeg bestilt opp, to stk. belger fra Lemførder.





    Og takk det samme, Mr.O



    .

  11. #1511
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Siden jeg vil gå for samme type klemmer, på drivakslingene som på belgene. Har jeg bestilt opp, tang til formålet og klemmer. Vedlegger linkene.


    Bredden på disse klemmene, er 0.8 cm. Som er det samme, som sitter originalt på akslingene.


    https://www.ebay.com/itm/2-Pcs-Stain...53.m2749.l2648





    https://www.ebay.com/itm/Ear-Type-CV...53.m2749.l2649



  12. #1512
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    180
    Medlem#
    -
    Har du monterat start/stop knappen eller har jag missat det?

    Vet att de flesta kitt kräver att man fortfarande måste stoppa in nyckeln och vrida på tändningen för att sedan kunna trycka på knappen. Kommer du runt detta "problem" med tanke på att det är programmerat om "keyless"?

    För övrigt- du har den mest omhändertagna och välarbetade 9-5 jag skådat, snyggt!

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #1513
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Smile

    Hei to0b!

    Det har du nok ikke missat. For så langt, har jeg ikke kommet enda. Jobber fra en felles garage. Og her er det kaldt. Så det blir nok ikke gjort, før det blir mildere i været. Men mener nå at jeg har det klart for meg, med hvordan jeg skal gjøre det. Og det vil ikke bli til, å bruke nøkkel. Start/stopp knappen vil bli tilpasset og montert, hvor tenningslåsen sitter i dag. Men jeg vil gjøre det slik. At om en senere eier av bilen. Skulle ønske og benytte seg, av nøkkelsystemet. Vil det være en enkel sak, og gå tilbake til den løsningen.

    Og takk skal du ha, for din hyggelige kommentar. Min plan er og få den mest gjennomførte, 97-05 bruksbil 9-5 i verden. Så får vi se, om jeg klarer det.

  14. #1514

  15. #1515

  16. #1516
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 118
    Medlem#
    6234
    Ser bra ut i vanlig ordning, Bent.


    Hoppas man kan se den live nästa år.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #1517
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Cool

    Må si meg enig, Johan. Var posestivt overasket da postmann troppet opp på døra i dag. Hadde egentlig forventet meg, at de så enklere ut. Da bildene på skivene ved nettsiden til MTEC brakes ser enklere ut. Og i henhold til hvordan de har formulert frakt og varens verdi. Ser det ut til at jeg får skivene, til en meget gunstig pris. Venter fortsatt på skivene fremme. Da skivene ble sendt i to forsendelser.

    Bestilte også opp, Green stuff klossene i dag.


    Huff, skal jeg ta sjansen på det da, Johan. Med og stille opp, på treff neste år mener jeg. Dritt om folk blir negativt overasket. Planen er å oppsøke, minst et treff i Sverige. Noen anbefalinger, på hvilke treff jeg burde besøke? Blir ingen treff, på meg i Norge. Så da hadde det vært artig, og ta en tur til Sverige.

  18. #1518
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 118
    Medlem#
    6234
    Humm har dålig koll på just nu vad för träffar de blir nästa år. Men misstänker att STCS banträffen på Kinnekulle blir närmaste för dig. Den är absolut närmast för mig iaf med cirkus 5mil. Hehe


    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #1519
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Og for meg blir det 336 km og kjøre til Kinnekulle. Men er det pent vær. Så skal man ikke se bort i fra, at jeg tar meg en tur. Så får jeg sjekke på nett, med hva som er av treff i Sverige, for 2018 sesongen.

    Forøvrig har jeg begynt og legg på, noen strøk med lakk. På en spindel og bremseskjoldene. Var nå meningen og begynne, på dette arbeidet over nyttår. Men med den tiden jeg bruker. Så må jeg bare komme igang. Slik at jeg er klar for montering, i slutten av mars. Når man bruker hobby pensler. Så tar det sin tid. Og man vet jo ikke hva, som kan komme opp senere.


    Kjøpte meg forøvrig en mini drill. Slik at det blir lettere, og utføre pussingen. For man kjenner det i armen. Når man manøvrerer drillen, i flere timer i strekk. Drilen er på 700w. Slik at den skal kunne, gjøre jobben sin.



  20. #1520

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •