Sidan 74 av 136 FörstaFörsta ... 2464727374757684124 ... SistaSista
Resultat 1 461 till 1 480 av 2702

Ämne: Min Norske 9-5 Estate Prosjekt.

  1. #1461
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Jo, visst är det lite tråkigt när man behöver svar och frågar här på forumet, men ingen svarar. Men så mycket kan jag säga att jag läst denna tråd ganska många gånger och sökt efter info om hur något löstes eller bara för att se på bilderna hur något skall monteras osv. Det är långt från varje gång det blir en kommentar. Läser med väldigt varierande frekvens. Så ett par veckors frånvaro är inte onormalt... I bland vill jag kommentera men så har det kommit kanske 20 inlägg emellan och gått en vecka, då känns det ofta lite dumt att kommentera. Speciellt om alla diskuterar något annat. Men i denna tråd får i alla fall jag alltid svar.

    Takk for at du finner interesse og nyttig het, vedrørende det jeg legger ut. Og ja, det er kun almen høflighet, og svare på det folk spør om. Så her er det bare og fyre løs. Så vil jeg svare, etter beste evne.



    En annen ting jeg kunne tenke meg, og gjøre på sikt. Er og skifte ut girkassa, med en F40 kasse.

  2. #1462
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 114
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Takk for at du finner interesse og nyttig het, vedrørende det jeg legger ut. Og ja, det er kun almen høflighet, og svare på det folk spør om. Så her er det bare og fyre løs. Så vil jeg svare, etter beste evne.



    En annen ting jeg kunne tenke meg, og gjøre på sikt. Er og skifte ut girkassa, med en F40 kasse.



    Hehe du vill ha en växel till alltså.

    Går ju att köpa ett kit från Quaife så man får 6 växlar i den femväxlade lådan. Dock så kostar det skjortan. Haha

    https://shop.quaife.co.uk/f35-6-speed-synchro-gearkit

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #1463
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Cool

    Vi får nå se da, Johan. Men ja, etter at jeg har utført det arbeidet, jeg har fremfor meg er gjort. Nå skal vist F40 kassa være noe bråkete, etter hva jeg forstår. Så da skal det vist være en fordel, og montere inn en quad diff. Og det er vel diverse andre utfordringer, vedrørende tilpassing av kassa i en 9-5. Men det skal jeg da, finne ut av. Bare kassa koster jo en del i Sverige. Så man må vel se på, hva man kan finne sånn ellers i Europa.


    Har jo et alternativ her. Til rundt Nkr. 650,-

    https://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-...oAAOSwicJZXdJs

  4. #1464
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886




    3 användare gillar detta inlägg



  5. #1465
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Da var jeg i går, og hentet diverse forstillings deler. Og har så smått begynt med demontering, av skjold og hjullager fra spindel. Fikk av på den ene spindelen. Men bruke noe mer tid, med og få løsnet den andre. Blir også til at jeg skifter ut fettet, i drivknutene og medbringere. Problemet er bare hvordan, jeg skal få medbringeren ut fra nålelageret. Da det sitter en låsering på medbringeren, for og holde nåle pinnene inne. Så må se på hvordan jeg skal få den av. Da låseringen ikke er og få kjøpt. Må jeg være forsiktig, med hvordan jeg gjør dette. Låseringen eksisterer rett og slett ikke, i hverken Wis/Epc. Men vi får se, hva jeg finner ut.


    Nada låsering til medbringer. (nr: 11)




  6. #1466
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 114
    Medlem#
    6234
    För att få ut tripolen så måste en säkringsring demonteras från medbringaren. Dessa sitter där för att tripolerna inte skulle trilla ur medbringaren i fabriken. Då chassit byggdes på jiggar som åkte iväg sedan till "kyrkan" där chassi/motor/växellåda giftes ihop med karossen.

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #1467
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Hei Johan!

    Ja fikk klarhet i dette, ved og ta et par telefoner. Og henvisning til Wis. Sjekket ut om det var mulig, og få kjøpt en ny låsering. Men den eksisterer nok ikke. Det vil bli full demontering, av drivakslingen. For og se på tilstanden til tripolerene, og på innmaten til drivknuten. Og siden belgene er i god stand. Blir det om ikke annet, bestilt opp fett og klemmer. Er to type fett. Så får jeg ta kontakt, med min lokale Saab dele forhandler. Og bestille delene opp der. Slik at jeg bla.a. får riktig type fett. Er vist forskjellig fett, i drivknute og medbringeren. Når jeg skriver full demontering av drivakslingen. Vil det være seg, uten og fjerne resonans delen. Lar den bli igjen på akslingen.

    Når det gjelder fett. Er det fett type 8792749 til medbringeren 190 gram Spesialfett.

    Og drivknuten, skal ha fett type 90007999 120 gram spesialfett.



    Fant en video på hvordan man fjerner, låseringen på youtube. Av en svenske. Vill ta av tripolene, på samme måte som han gjør. Men vil bruke dremmel med sagblader, ved fjerning av låseringen.

    https://www.youtube.com/watch?v=lwm5...y6kncB5uw8GpHN


    Og takk for at du responerte, på min forespørsel, Johan.

  8. #1468
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 114
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Hei Johan!

    Ja fikk klarhet i dette, ved og ta et par telefoner. Og henvisning til Wis. Sjekket ut om det var mulig, og få kjøpt en ny låsering. Men den eksisterer nok ikke. Det vil bli full demontering, av drivakslingen. For og se på tilstanden til tripolerene, og på innmaten til drivknuten. Og siden belgene er i god stand. Blir det om ikke annet, bestilt opp fett og klemmer. Er to type fett. Så får jeg ta kontakt, med min lokale Saab dele forhandler. Og bestille delene opp der. Slik at jeg bla.a. får riktig type fett. Er vist forskjellig fett, i drivknute og medbringeren. Når jeg skriver full demontering av drivakslingen. Vil det være seg, uten og fjerne resonans delen. Lar den bli igjen på akslingen.

    Når det gjelder fett. Er det fett type 8792749 til medbringeren 190 gram Spesialfett.

    Og drivknuten, skal ha fett type 90007999 120 gram spesialfett.



    Fant en video på hvordan man fjerner, låseringen på youtube. Av en svenske. Vill ta av tripolene, på samme måte som han gjør. Men vil bruke dremmel med sagblader, ved fjerning av låseringen.

    https://www.youtube.com/watch?v=lwm5...y6kncB5uw8GpHN


    Og takk for at du responerte, på min forespørsel, Johan.
    Det är lugnt. Har stött på den "säkerhets ringen" och löste det med en huggmejsel och avbitartång. Man behöver ju inte ringen något mer sen.

    Vanligt drivknutsfett funkar bra. Men vill du ha som Saab har föreskrivit så får du ta det också.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  9. #1469
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Nei da, Johan. Må ikke nødvendig vis, ha originalt fett. Kan jeg da bruke Febi fettet, både i medbringeren og i drivknuten. Siden det refererer til to forskjellige typer fett på Wis?


    Fettet samsvarer til 90007999 som for drivknuten.

    https://www.ebay.com/itm/90g-Febi-Gr...53.m1438.l2649

  10. #1470
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 114
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Nei da, Johan. Må ikke nødvendig vis, ha originalt fett. Kan jeg da bruke Febi fettet, både i medbringeren og i drivknuten. Siden det refererer til to forskjellige typer fett på Wis?


    Fettet samsvarer til 90007999 som for drivknuten.

    https://www.ebay.com/itm/90g-Febi-Gr...53.m1438.l2649
    Det går nog fint att använda Febi fettet.

    Jag själv kör på Klüber Isoflex NB 52 i mina drivknutar på min 9000 och inte hört något oljud i dem än.

    https://www.klueber.com/en/product-detail/id/111/

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #1471
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Så om jeg da forstår deg rett. Kan jeg bruke fettet til drivknuten, også i medbringeren?

  12. #1472
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 114
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Så om jeg da forstår deg rett. Kan jeg bruke fettet til drivknuten, også i medbringeren?
    Ja jag ser ju inte varför den inte skulle funka till tripolen. Oftast är ju drivknutsfett ett universal fett.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #1473
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Cool

    Takk Johan. Da får vi se, hva jeg kommer opp med. Ellers så var jeg nå og hentet meg, et Strøkent M ratt til Bimmeren. Fikk det for kr. 800,- Så da var det bare, og sette seg i bilen og hente det. Da mangler jeg kun M speil, 540I motor, understell, Bilstein b8 dempere, sort sports interiør og en 6 trins manuell girkasse.




    1 användare gillar detta inlägg



  14. #1474
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 114
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg








    Ser bra ut. Ska de målas också?

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    2 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #1475
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 114
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Positiv Visa inlägg
    Ja da, Johan. De skal få flere strøk, med hammerlakk. Må bare få av, all møkka først. Så tenker jeg at dette, skal bli bra. Men er i tenkeboksen om dagen, med hvilken farge jeg skal bruke på de forskjellige delene, som byttes ut i forstillinga. Vi får se.
    Svart eller silver tycker jag.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #1476
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Ja da, Johan. De skal få flere strøk, med hammerlakk. Må bare få av, all møkka først. Så tenker jeg at dette, skal bli bra. Men er i tenkeboksen om dagen, med hvilken farge jeg skal bruke på de forskjellige delene, som byttes ut i forstillinga. Vi får se.

    Det tar sin tid. Brukte flere timer, bare på den ene spindelen. Ellers så fikk jeg montert opp M rattet i dag. Så da er det gjort.


    1 användare gillar detta inlägg



  17. #1477
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Bremseskjoldene blir røde som bak. Og så satser jeg på at også drivakslingene blir røde og sorte. Slik som sist gang. Bærearmene må nesten fortsatt være sorte. Da det er en forlengelse av sub frame. Spindelen vet jeg ikke enda.



  18. #1478
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    När det gäller färg på delarna som syns genom fälgen skadar det inte att tänka en extra gång. Om allt är svart i bakgrunden framträder fälgen tydligare. Röda bromsok som många kör med motverkar det. Fast det kan väl vara ok (hi-hi) att se bromsoken. Så skall du ha gula ok, gula dämpare, röda sköldar och svart eller silver spindel? Det blir många olika färger som syns mer eller mindre utifrån genom fälgarna.

    Svarta bärarmar blir väldigt diskret. Jag tycker oxo det är en poäng med samma färg som på subframen.

    Personligen tycker jag man kan låta aluminiumdelar vara omålade och låta dem få en grå oxiderad yta, som faktiskt skyddar metallen mycket bra. Det gäller att tycka matt-grått är snyggt om man är lat!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  19. #1479
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    När det gäller färg på delarna som syns genom fälgen skadar det inte att tänka en extra gång. Om allt är svart i bakgrunden framträder fälgen tydligare. Röda bromsok som många kör med motverkar det. Fast det kan väl vara ok (hi-hi) att se bromsoken. Så skall du ha gula ok, gula dämpare, röda sköldar och svart eller silver spindel? Det blir många olika färger som syns mer eller mindre utifrån genom fälgarna.

    Svarta bärarmar blir väldigt diskret. Jag tycker oxo det är en poäng med samma färg som på subframen.

    Personligen tycker jag man kan låta aluminiumdelar vara omålade och låta dem få en grå oxiderad yta, som faktiskt skyddar metallen mycket bra. Det gäller att tycka matt-grått är snyggt om man är lat!

    Helt riktig, Mr. Og har tenkt igjennom, med hvilken farge det skal blir. Og det vil bli blå. Samme blå fargen, som er på klaven til bremse kalibrene. Så går den blå fargen, opp mot de gule Bilstein B8 demperene. Nå er det vel begrenset med hva man ser gjennom åpningen på felgene. Er vel stort sett kaliper, noe av demperene, skivene Og leppa på bremseskjoldet. Men da hammerlakken er fra Biltema. Kontaktet jeg det, norske hovedkontoret i dag. For og høre om jeg kan bruke, aluminium primeren Deres. Men det viste han ikke med sikkerhet. Så han skal ta kontakt med, kjemi ansvarlig i Sverige. Og jeg vil så, få en tilbakemelding.







    Som man ser. Er det stort sett det jeg nevnte, man ser gjennom felgene. Da det sitter på 308 mm skiver i dag. Og jeg vil nå montere bremseskjold og skiver som er 314 mm Så ser man enda mindre, av det rundt. Om det ikke er mye.






    Men ikke kom og fortell meg. At det ikke kan være fart i oss, som snart går over i de gamles rekker. (Se video snut.)

    https://www.youtube.com/watch?v=yBLd...799F&index=106


    Fullversjon.

    https://www.youtube.com/watch?v=rvrZJ5C_Nwg

    3 användare gillar detta inlägg



  20. #1480
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Det blir bra det!
    På bromsok har jag kört med biltema zinkspray och Hammerite hammarlack. Annars är det knepigt med att kombinera färger. Smart att kolla upp det med biltema-svenskarna!

    När det gäller country är verkligen det norska utbudet överlägset vad som finns i Sverige. Bra video oxo!

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •